500 bøder pr. "Stærekasse" - utroligt
Fra :    ab©

Dato : 22-01-09 11:46

.... at så mange er totalt ligeglade med fartoverskridelser.

Lad os få nogle hundrede flere af disse kasser - det er åbenbart det der
skal til for at "de blinde" kan finde ud af at køre bil ...

ab©

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-01-09 04:05

On Jan 22, 11:45 am, "   ab©" <huskFJ...@DETTEc.dk> wrote:
> ... at så mange er totalt ligeglade med fartoverskridelser.

Mere utroligt at så mange kan overse skiltene.
Man må ikke håbe de overse andre trafikanter ligeså nemt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 17:51

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in news:33cb9462-424b-44b9-
a321-97f613870b9f@v5g2000pre.googlegroups.com:

> Mere utroligt at så mange kan overse skiltene.
> Man må ikke håbe de overse andre trafikanter ligeså nemt.

Jeg forstår heller ikke at de kan fange så mange når de ligefrem skilter
med hvor kasserne står.

Fra : Mogens

Dato : 22-01-09 17:53

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår heller ikke at de kan fange så mange når de ligefrem skilter
> med hvor kasserne står.

Kunne man forestille sig, at skiltet står mindre tydeligt / gemt...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-01-09 18:16

"Mogens"

> Kunne man forestille sig, at skiltet står mindre tydeligt / gemt...
Hvis ved siden af vejen er "gemt" så ja

Der er en video her der viser hvordan tavlen er placeret et af stederne
http://www.tv2east.dk/artikler/foerste-staerekasser-sat-op-paa-sjaelland

- Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 18:34

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in

> Der er en video her der viser hvordan tavlen er placeret et af stederne
> http://www.tv2east.dk/artikler/foerste-staerekasser-sat-op-paa-sjaelland

Skjult er de i hvert fald ikke - men hvor langt er der egentlig fra skiltet
og hen til målestedet?

Fra : John N. H.

Dato : 22-01-09 20:12

"Henrik Stidsen" skrev i en meddelelse:

> Skjult er de i hvert fald ikke - men hvor langt er der egentlig fra
> skiltet
> og hen til målestedet?

200 m
John
; -))

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-01-09 18:28

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> "Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne man forestille sig, at skiltet står mindre tydeligt / gemt...

Ikke her i Kalundborg, der står de meget tydeligt, men folk ser dem faktisk
først ligesom de passere dem.
Det er som om de ikke kigger længere frem end 5 m.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 05:42

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke her i Kalundborg, der står de meget tydeligt, men folk ser dem
> faktisk først ligesom de passere dem.
> Det er som om de ikke kigger længere frem end 5 m.

Her står de automatiske trafikstandere:

Rute 14, Roskilde-Ringsted på Hovedvejen ved 35 km-mærket, kørende mod
Ringsted
Rute 14, Ringsted-Roskilde på Hovedvejen ved 38,77 km-mærket, kørende mod
Roskilde
Rute 6, Roskilde-Køge på Køgevej ved 5,28 km-mærket, kørende mod Køge
Rute 23, Kalundborg-Viskinge på Kalundborgvej ved 34,4 km-mærket, kørende
mod Viskinge
Rute 23, Viskinge-Kalundborg ved 36,08 km-mærket på Kalundborgvej, kørende
mod Kalundborg
Rute 22, Slagelse-Kalundborg på Slagelsevej i Kalundborg ud for nr. 249,
kørende mod Kalundborg
Rute 207, Farum-Slangerup på Slangerupvej ved 25,32 km-mærket, kørende mod
Nymølle/Lynge
Gentoftegade ud for nr. 77, kørende mod nord
Brogårdsvej ud for nr. 32, kørende mod vest
Gersonsvej ud for nr. 16, kørende mod nord

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-09 09:23

Mogens skrev:
> Her står de automatiske trafikstandere:
> Rute 14, Roskilde-Ringsted på Hovedvejen ved 35 km-mærket, kørende mod
> Ringsted

Nogen der kan komme med en koordinat på den?

> [...]

> Gentoftegade ud for nr. 77, kørende mod nord
> Brogårdsvej ud for nr. 32, kørende mod vest
> Gersonsvej ud for nr. 16, kørende mod nord

Det er lidt svært at sidde her ovre i Hovedlandet og se på Google Earth
hvor de der km-mærker står.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Knut

Dato : 24-01-09 09:28

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Det er lidt svært at sidde her ovre i Hovedlandet og se på Google Earth
> hvor de der km-mærker står.

Det er vel også lidt uinteressant - så langt rækker kameraet nok alligevel
ikke

Knut

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 14:29

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel også lidt uinteressant - så langt rækker kameraet nok alligevel
> ikke

Og så lige Finn G, som jo mener at være dydsmønstret over alle dydsmønstre?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 14:43

On Sat, 24 Jan 2009 13:29:01 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Og så lige Finn G, som jo mener at være dydsmønstret over alle dydsmønstre?

>--

Naaarh, i min verden er der stor forskel på at lære §§§ udenad, og så
til at efterleve dem i praksis.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 14:47

> Naaarh, i min verden er der stor forskel på at lære §§§ udenad, og så
> til at efterleve dem i praksis.

Han er sgu da efter Gud og hver mand, så det...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 14:53

On Sat, 24 Jan 2009 13:46:31 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Han er sgu da efter Gud og hver mand, så det...

>--

Har du nogensinde hørt om den vending der hedder:

"Du skal ikke gøre som jeg gør, men som jeg siger".

Jeg tror det er den Finn benytter sig af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-09 19:33

Folmer Rasmussen skrev:
> Har du nogensinde hørt om den vending der hedder:
> "Du skal ikke gøre som jeg gør, men som jeg siger".
> Jeg tror det er den Finn benytter sig af.

Den jeg lærte hedder så godtnok;
"Du skal ikke gøre som jeg siger, men som jeg mener!"

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-09 19:31

Mogens skrev:
> Og så lige Finn G, som jo mener at være dydsmønstret over alle dydsmønstre?

????

Fra : Mogens

Dato : 24-01-09 20:41

> ????

Ja, du farer jo frem med alverdens løftede pegefingre og færdselsmæssige
paragrafer. Så må man da bestemt formode, at overholde loven selv. Hva fan
skal du så med koordinater på fartkameraer? :)

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 20:45

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, du farer jo frem med alverdens løftede pegefingre og færdselsmæssige
> paragrafer. Så må man da bestemt formode, at overholde loven selv. Hva fan
> skal du så med koordinater på fartkameraer? :)

Det er nok for bøvlet selv at ordne paragrafferne..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 24-01-09 20:46

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er nok for bøvlet selv at ordne paragrafferne..;)

....men her er stederne listet op..:)

http://www.trafikken.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=136701

mvh/Bjørn J.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-09 21:19

BJ skrev:
> ...men her er stederne listet op..:)
> http://www.trafikken.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=136701

Jo, men det er den liste hvor de fleste af dem står noteret værende ved
det og det km-mærke. Og de der "km-mærker" er det jo lidt svært at se på
Google Earth.

Men bare rolig, jeg har fundet dem.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-09 21:17

Mogens skrev:
> Ja, du farer jo frem med alverdens løftede pegefingre og færdselsmæssige
> paragrafer. Så må man da bestemt formode, at overholde loven selv. Hva fan
> skal du så med koordinater på fartkameraer? :)

Den korte historie, lidt lang, er at jeg engang i "tidernes morgen"
('87), blev træt at at "skulle leve af" rygter om hvad der var rigtig og
forkert omkring Køre-/hvile-tiderne.

Det bragte mig til at få fat i et eksemplar af dem, og at læse dem.

Herved fandt jeg ud af at det at læse lovgivningen ikke nødvendigvis er
så svært som det gøres til. Allerfald ikke når man har en vis interesse
for det område der er dækket af den pågældende lov.

Livets tilskikkelser ude på vejene har så lært mig to ting;

1) Lastbiler betragtes som værende noget som skal overholde enhver
andens bilists private fortolkning af færdselsloven, og
2) Det er ret meget nemmere at opstille et krav om andres overholdelse
af FL når man selv overholder den i størrere grad end de gør.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-09 15:22

"Finn Guldmann" skrev

> Nogen der kan komme med en koordinat på den?

Hmm du ved vel godt at google er en rigtig god søgemaskine?
http://www.webfora.dk/geocaching/showthread.php?t=7366

- Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-09 19:37

Peter Lykkegaard skrev:
> Hmm du ved vel godt at google er en rigtig god søgemaskine?
> http://www.webfora.dk/geocaching/showthread.php?t=7366

Den ville jeg selv havde opgivet da en af dem kom med en koordinat på en
"stærekasse" på Bornholm.

Men fordi det nu var dig der kom med den fik jeg kigget så langt ned at
jeg fandt koordinaterne. Tak for det.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-09 21:06

Finn Guldmann skrev:
> Den ville jeg selv havde opgivet da en af dem kom med en koordinat på en
> "stærekasse" på Bornholm.
> Men fordi det nu var dig der kom med den fik jeg kigget så langt ned at
> jeg fandt koordinaterne. Tak for det.

Den viste sig så ikke at være helt akkurat. Den ene af dem ved Roskilde
blev opgivet til at stå midt på en mark syd for Glumsø.

Men at følge det link der var i tråden til Gratispoi ledte til noget der
ser ud til at passe.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-01-09 22:20

"Finn Guldmann" skrev

> Den viste sig så ikke at være helt akkurat. Den ene af dem ved Roskilde
> blev opgivet til at stå midt på en mark syd for Glumsø.

Det er jo helt normalt for en GPS ting :)

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 25-01-09 18:15

> Den viste sig så ikke at være helt akkurat.

Indmeld dig i gruppen "Her er stærekasserne" på facebook, og du er opdateret
inkl. koordinaterne

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-01-09 20:02

Mogens skrev:
> Indmeld dig i gruppen "Her er stærekasserne" på facebook, og du er opdateret
> inkl. koordinaterne

Der også.

Fra : BJ

Dato : 22-01-09 19:24

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg forstår heller ikke at de kan fange så mange når de ligefrem skilter
> med hvor kasserne står.

Elementært kære Watson:

Der er ikke husstandsomdelt en 12-fløjet folder trykt på glittet svært papir
indeholdende en pædagogisk gennemgang af systemet og med tydelige billeder
(på dansk).:)

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 19:53

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in

> Elementært kære Watson:
> Der er ikke husstandsomdelt en 12-fløjet folder trykt på glittet svært
> papir indeholdende en pædagogisk gennemgang af systemet og med
> tydelige billeder (på dansk).:)

Jeg tror ik engang det ville være nok - der skal nok implementeres
automatisk hastighedssænkning i bilen når den nærmer sig stedet....

Fra : BJ

Dato : 22-01-09 21:23

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror ik engang det ville være nok - der skal nok implementeres
> automatisk hastighedssænkning i bilen når den nærmer sig stedet....

Jep, så bliver der endelig noget nyt at chip-tune..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 13:02

ab© skrev:
> ... at så mange er totalt ligeglade med fartoverskridelser.
> Lad os få nogle hundrede flere af disse kasser - det er åbenbart det der
> skal til for at "de blinde" kan finde ud af at køre bil ...

Åbenbart tager du jo så fejl. Det får jo netop ikke folk til at sætte
farten ned. Og dermed er den opreklamerede virkning ikke tilstede.

Men det giver ekstra penge i statskassen. Og med et skattestop er det jo
noget nær den eneste vej de kan få dem ind.

Fra : hanzen

Dato : 22-01-09 13:11

> [...]
>
> Men det giver ekstra penge i statskassen. Og med et skattestop er det jo
> noget nær den eneste vej de kan få dem ind.

Man kan vel betragte det som et frivilligt bidrag til statskassen.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 T

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-09 13:14

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Åbenbart tager du jo så fejl. Det får jo netop ikke folk til at sætte
> farten ned. Og dermed er den opreklamerede virkning ikke tilstede.

Ved du da hvor mange der kørte for hurtigt inden de blev sat op?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 18:26

Per Beer Hansen skrev:
> Ved du da hvor mange der kørte for hurtigt inden de blev sat op?

Nej, og det ved myndighederne jo åbenbart heller ikke. Var der ikke
noget med at de trængte for meget til pengene end til at kunne afvente
en "før-måling"?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 18:35

> Nej, og det ved myndighederne jo åbenbart heller ikke. Var der ikke
> noget med at de trængte for meget til pengene end til at kunne afvente
> en "før-måling"?

Næppe...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-01-09 22:05

Finn Guldmann skriver:

> Nej, og det ved myndighederne jo åbenbart heller ikke. Var der ikke
> noget med at de trængte for meget til pengene end til at kunne afvente
> en "før-måling"?

Fuck hvor er du dum at høre på....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-09 22:57

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Nej, og det ved myndighederne jo åbenbart heller ikke.

Nej netop, ingen ved det.
Hvordan kan du så udtale dig om, at det ikke har virket?

> Var der ikke noget med at de trængte for meget til pengene end til at
> kunne afvente en "før-måling"?

Jeg er glad for, at jeg ikke er lige så paranoid som dig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 00:34

Per Beer Hansen skrev:
> Nej netop, ingen ved det.
> Hvordan kan du så udtale dig om, at det ikke har virket?

Kan en eller anden ikke komme med en oversigt over hvor de 10 kasser står?

Sådan helt nøjagtig, med koordinat så vi kan kigge dem ud på GE.

> Jeg er glad for, at jeg ikke er lige så paranoid som dig

Hvad har jeg nu gjort?

Fra : claus b.p.

Dato : 23-01-09 10:44

Finn Guldmann wrote:

> Nej, og det ved myndighederne jo åbenbart heller ikke. Var der ikke
> noget med at de trængte for meget til pengene end til at kunne afvente
> en "før-måling"?
Du har ret! Uanset hvor meget de andre råber. Det var planen at der skulle
have været lavet før-målinger, men det blev pludselig droppet.

/Claus
--
Citat: "I love the smell of burning Gatso's"

Fra : N/A

Dato : 23-01-09 10:59

Fra : N/A

Dato : 23-01-09 10:59

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 22-01-09 05:46

On 22 Jan., 13:02, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:

> Åbenbart tager du jo så fejl. Det får jo netop ikke folk til at sætte
> farten ned. Og dermed er den opreklamerede virkning ikke tilstede.

Du er selvfølgelig så velbevaret i trafikken på stedet at du kender
antallet af hastighedsoverskridelser inden opsætning af kasserne?

> Men det giver ekstra penge i statskassen. Og med et skattestop er det jo
> noget nær den eneste vej de kan få dem ind.

Satte de nu fartbøderne lidt op og skatten ned, vilel jeg da være godt
tilfreds - valgfri skat !

Klaus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 19:03

Klaus D. Mikkelsen (google groups) skrev:
> Du er selvfølgelig så velbevaret i trafikken på stedet at du kender
> antallet af hastighedsoverskridelser inden opsætning af kasserne?

Nej, og som skrevet i andet indlæg ved myndighederne det jo heller ikke.

> Satte de nu fartbøderne lidt op og skatten ned, vilel jeg da være godt
> tilfreds - valgfri skat !

Er du tovli? Sæt nu folk fandt ud af det, og brugte det, så stod de der
med ingen penge eller lovforslag om at uddele bøder for noget du ikke
kan undgå at gøre.

Fra :    ab©

Dato : 22-01-09 14:08

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev bl.a. i en meddelelse
> Åbenbart tager du jo så fejl. Det får jo netop ikke folk til at sætte
> farten ned. Og dermed er den opreklamerede virkning ikke tilstede.

Det er faktisk dig, der tager fejl / ikke vil indse at alt for mange
bilister åbenbart skal have et slag over fingrene for at hjernen starter:

politiet går netop i dag ud med udtalelser om, at man tydeligt kan mærke et
fald i hastigheden, der hvor kasserne er sat op

ab©

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 19:06

ab© skrev:
> [...]
> politiet går netop i dag ud med udtalelser om, at man tydeligt kan mærke et
> fald i hastigheden, der hvor kasserne er sat op

Det finder jeg, på en eller anden måde, modstridende.

Eller måske er det et af de steder hvor generelle hastighedsgrænser
virkelig er ude af trit med virkeligheden?

Fra : Leonard

Dato : 22-01-09 19:27

Finn Guldmann wrote:

> Eller måske er det et af de steder hvor generelle hastighedsgrænser
> virkelig er ude af trit med virkeligheden?

Hvis du spørger dem der får bøder for at køre for hurtigt, så er det jo
alle steder dit udsagn gælder.
Hvis du spørger dem der bor ved vejen, cykler på den, går langs med
den, så er de nok ikke enige med dig.

Problemet med "at køre efter forholdene" er netop, at folk opfatter
forholdene forskelligt og derfor er der efterhånden rigtigt mange
steder, hvor der skiltes med en anden hastighed end den generelt
gældende for lignende strækning. Det er ikke altid kun trafiksikkerhed,
der afgør om en hastighed er passende efter forholdene.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 20:35

Leonard skrev:
> [...]
> gældende for lignende strækning. Det er ikke altid kun trafiksikkerhed,
> der afgør om en hastighed er passende efter forholdene.

Som jeg mener at havde belyst tidligere er den danske bilist, generelt,
ikke i stand til at bedømme "efter forholdene" godt nok til at give
hastighederne fri.

Det kunne der så gøres noget ved, men det ser ikke ud til at være en
oplagt løsning for dem der bestemmer.

Jeg kan ikke lige få øje på hvad der har med "efter forholdene" at gøre
der ikke har med trafiksikkerhed at gøre. Kan du belyse det lidt?

Fra : Leonard

Dato : 22-01-09 20:53

Finn Guldmann wrote:

> Jeg kan ikke lige få øje på hvad der har med "efter forholdene" at
> gøre der ikke har med trafiksikkerhed at gøre. Kan du belyse det lidt?

Det kunne fx være hensynet til dem, der bor ved vejen.
Støjen falder markant ved lavere hastighed.

Det kunne også være et ønske om at tvinge trafikken af andre ruter.

Og så er der alle de "skjulte" forhold, som du kan have svært ved at se
eller umuligt kan se. Der kan gemme sig en sportsplads lige bag buskene
i højre side, en skolesti krydser vejen, vejen er måske en skolevej
uden cykelsti og fortov osv.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 21:55

Leonard skrev:
> Det kunne fx være hensynet til dem, der bor ved vejen.
> Støjen falder markant ved lavere hastighed.

Ok, den kan der måske være noget om.

> Det kunne også være et ønske om at tvinge trafikken af andre ruter.

Vi har hørt om kommuner der brugte hastighedsgrænser til at favorisere
visse dele af kommunen frem for andre. Men det er jo noget politisk.

Er der forhold på den vej trafikken ønskes væk fra der godtgør ønsket er
det jo også trafiksikkerhed.

> [...]
> eller umuligt kan se. Der kan gemme sig en sportsplads lige bag buskene
> i højre side, en skolesti krydser vejen, vejen er måske en skolevej

Det er jo den slags vi skal bruge skiltene til. At oplyse om det du ikke
lige kan se, så du kan afpasse din hastighed efter de forhold også.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 22:16

> Det er jo den slags vi skal bruge skiltene til. At oplyse om det du ikke
> lige kan se, så du kan afpasse din hastighed efter de forhold også.

Prøv at spørge politiet om hvor mange fartbøder de deler ud foran skoler
hvert eneste år - der er skiltet om det og mange af billisterne har rent
faktisk skolen som destination.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 00:28

Henrik Stidsen skrev:
> Prøv at spørge politiet om hvor mange fartbøder de deler ud foran skoler
> hvert eneste år - der er skiltet om det og mange af billisterne har rent
> faktisk skolen som destination.

Jamen jeg er ikke uenig med dig omkring skolerne. For mig er det et af
de steder hvor den generelle 50 km/t ikke passer. Den er for høj.

Fra : Thore Jensen

Dato : 22-01-09 21:03

Finn Guldmann skrev:

> Eller måske er det et af de steder hvor generelle hastighedsgrænser
> virkelig er ude af trit med virkeligheden?

Sådan ligesom de sidste 3500m motorvej før limfjordstunnellen i
nordgående retning.

Der er glimrende eksempel på den slags. Der er endda ellers endda opsagt
nogle elektroniske skilte til at angive fartgrænsen. Men de står altid
på 90 km/t uanset trafikmængden..

Thore

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 21:50

Thore Jensen skrev:
> Sådan ligesom de sidste 3500m motorvej før limfjordstunnellen i
> nordgående retning.

FØR? Det gør sig vel gældende hele vejen gennem røret også?

> Der er glimrende eksempel på den slags. Der er endda ellers endda opsagt
> nogle elektroniske skilte til at angive fartgrænsen. Men de står altid
> på 90 km/t uanset trafikmængden..

De fleste gange jeg kommer der kan jeg alligevel ikke køre hurtigere, så
det er ikke et irritationselement for mig.

Bortset fra, måske, dem der kan finde ud af at køre mere indtil de er på
siden af lastbilen. Så jeg ikke kan gøre plads til dem der kommer i
tilkørslerne.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 22:17

> Bortset fra, måske, dem der kan finde ud af at køre mere indtil de er på
> siden af lastbilen. Så jeg ikke kan gøre plads til dem der kommer i
> tilkørslerne.

Du må vist hellere ringe efter en mekaniker, din lastbil har defekte
bremser.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 00:29

Henrik Stidsen skrev:
> Du må vist hellere ringe efter en mekaniker, din lastbil har defekte
> bremser.

Det er EU og ikke en mekaniker jeg skal ringe efter. Lastbiler er jo
begrænset til 90 km/t.

Fra : Armand

Dato : 23-01-09 01:20

Henrik Stidsen skrev:
> Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Du må vist hellere ringe efter en mekaniker, din lastbil har defekte
> bremser.

Eller læse teoribogen igen :-|

--
Armand.

Fra : Thore Jensen

Dato : 23-01-09 15:01

Henrik Stidsen skrev:

> Du må vist hellere ringe efter en mekaniker, din lastbil har defekte
> bremser.

???
Det kommer da an på hvordan bilerne er placeret ved indfletningen, man
har jo heldigvis ikke vigepligt overfor trafik fra tilkørselsbanerne!

Thore

Fra : Leonard

Dato : 23-01-09 15:06

Thore Jensen wrote:

> Det kommer da an på hvordan bilerne er placeret ved indfletningen,
> man har jo heldigvis ikke vigepligt overfor trafik fra
> tilkørselsbanerne!

Du trænger vist til at læse lidt op på flettereglen.

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-01-09 17:58

Leonard havde fået den ide at fortælle:

> Du trænger vist til at læse lidt op på flettereglen.

Ja og der er fanme mange billister som trænger til at læse op på hvordan man
bruger en tilkørselsbane korrekt..
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 18:21

Martin Vollert skrev:
> Ja og der er fanme mange billister som trænger til at læse op på hvordan man
> bruger en tilkørselsbane korrekt..

Pointen er at når det hele samles ved 90 km/t kan det være lidt svært at
skabe en fornuftig udvikling.

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-01-09 18:44

Finn Guldmann havde fået den ide at fortælle:

> Pointen er at når det hele samles ved 90 km/t kan det være lidt svært
> at skabe en fornuftig udvikling.

Jeg ved ikke hvad pointen er, men jeg kan se hvad der sker, og det er i
80-90% af tilfældene at ham/hende (fatisk mest hende) i tilkørselsbanen er
meget travlt optaget af enten snakke med sidemanden, i mobilos eller spise
madpakke, når de så 20m før sammenfletningen begynder at kigge ud i verdene
omkring dem opdager de 40+tons på deres venstre side, så bremser de hårdt,
og de 3-4 biler bag dem i banen (som jo ikke fatter hvorfor tåben ikke kører
op mod de 100-110 ja enda helt op til sindssyge 130 som man jo må nogle
stedre og kommer forbi lastbilen) bliver også fanget af billistens
uopmærksomhed.
Og så vidt jeg ved er det stadig den som har snuden forrest som har
(forkørselsret) ved en sammenfletning, Dvs det hjælper ik bare at ligge på
siden af det andet køreetøj det være sig bil eller lastbil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 18:44

Finn Guldmann skriver:

> Pointen er at når det hele samles ved 90 km/t kan det være lidt svært at
> skabe en fornuftig udvikling.

Hvorfor?

Du må køre 80 og personbilen på tilkørslesbanen må køre 90.

Er det 2 lastbiler må i begge køre 80 og den der er længst tilbage kører
80, den anden bremser. Og det kan lige så godt være den der kører 80
nede på motorvejen der bremser.......

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-01-09 18:46

Klaus D. Mikkelsen havde fået den ide at fortælle:
> Finn Guldmann skriver:

> Hvorfor?
>
> Du må køre 80 og personbilen på tilkørslesbanen må køre 90.

Nåå må de kun køre 90.. ok det vidste jeg sgu ik, jeg trode man måtte kører
110 på motorvej i bil.. det forklare en hel del, my mistake.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 18:53

Martin Vollert skriver:

> Nåå må de kun køre 90.. ok det vidste jeg sgu ik, jeg trode man måtte kører
> 110 på motorvej i bil.. det forklare en hel del, my mistake.

Normalt må man køre 130 på motorvej, ud over de steder, hvor der er
hastighedsnedsættelser.

Snakken gik på området omking limfjordstunellen, hvor der lokalt er
skiltet til 90 km/t

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-01-09 19:01

> [...]
> hastighedsnedsættelser.
>
> Snakken gik på området omking limfjordstunellen, hvor der lokalt er

Njaa det var nu vist noget med vigepligt og fletteregler ved tilkørsel til
motorvej jeg skrev om og som Finn svarede på, men glem det bare du får ret,
så er der fred.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 19:09

Martin Vollert skriver:

> Njaa det var nu vist noget med vigepligt og fletteregler ved tilkørsel til
> motorvej jeg skrev om og som Finn svarede på

Okay, jeg svarede så ud fra debatten om Limfjordstunnelen.

Ellers er Finn da noget forvirret, for 90 km/t er ikke normalhastighed
for nogle køretøjer på en almindelig motorvejsstrækning uden
hastighedsbegrænsning, her er det 130 (personbil) eller 80 (lastbil,
eller personbil med trailer).

Men du har fuldstændigt ret.

Fra : Armand

Dato : 23-01-09 22:15

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Finn Guldmann skriver:
>
> Hvorfor?
>
> Du må køre 80 og personbilen på tilkørslesbanen må køre 90.

Øhh?
Hvis ikke der ligefrem er skiltet med fartbegrænsning, må man køre 130
på enhver motorvej oh motorvejen starter ved det grønne skilt, som står
tidligt på tilkørselsrampen!
Er der 110km's begrænsning på pågældende motorvejsstræk fremgår det af
et skilt lige efter påkørselsrampen sammenfletning.

Den der er bag en anden holder tilbage for at flette sammen og dén regel
gælder helt til enden af en påkørselsrampe, så hvis en bil kører de 130
der må køres på rampen og derfor kommer foran en anden trafikant inden
han er ude på motorvejen er det trafikanten på motorvejen der må bremse
for at "flette"!

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 22:35

Armand skrev:
> Er der 110km's begrænsning på pågældende motorvejsstræk fremgår det af
> et skilt lige efter påkørselsrampen sammenfletning.

Der findes steder hvor hastighedsgrænsen er skiltet på selve tilkørslen.

Men de fleste steder er det som du skriver.

Fra : Armand

Dato : 27-01-09 00:38

Finn Guldmann skrev:

> Der findes steder hvor hastighedsgrænsen er skiltet på selve tilkørslen.
>
> Men de fleste steder er det som du skriver.

Jup!
Har også hæftet mig ved de jydsk/fynske motorvejs-sammenfletninger, hvor
den parallelt løbende af/til -kørselsbane ofte er begrænset til 80 eller
90 og først meget sent ophæves (hvilket jég finder uanvendeligt med
henblik på at tilkørende bør kunne nå op på mindst 110 inden
tilkørselsbanen afsluttes!) :-|

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-01-09 14:03

Armand skrev:
> [...]
> 90 og først meget sent ophæves (hvilket jég finder uanvendeligt med
> henblik på at tilkørende bør kunne nå op på mindst 110 inden

Ikke helt forstået.

Dem jeg kender til står motorvejsskiltet tæt på det kryds hvor
tilkørslen begynder. Og indtil man møder andre skilte gælder jo de 130
km/t derfra.

De fleste steder får dem i tilkørslen først at vide at det er en 110
(90) km strækning de kommer ind på kort efter tilkørslen.

Det giver det upraktiske forhold at dem i tilkørslen kan have 130 km/t
mens dem på motorvejen kan have 110 km/t indtil 50-100 m efter ophør af
tilkørslen.

Men jeg kan ikke lige komme på tilkørsler hvor motorvejsskiltet først
kommer nede hvor tilkørsel og motorvej mødes.

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-01-09 18:45

> Du trænger vist til at læse lidt op på flettereglen.

Øhhe hvordan er det den er da ?

Fra : Leonard

Dato : 23-01-09 19:49

Martin Vollert wrote:

> Øhhe hvordan er det den er da ?

§18
Stk. 3. Kørende i tilkørselsbane (accelerationsbane) skal tilpasse sin
hastighed til færdslen i den vognbane, som skal benyttes under den
fortsatte kørsel, og forlade tilkørselsbanen, når det kan ske uden fare
eller unødig ulempe. Kørende i den vognbane, som færdslen i
tilkørselsbanen skal køre ud i, skal, om nødvendigt ved at nedsætte
hastigheden, lette udkørslen fra tilkørselsbanen.

Stk. 4. Hvor antallet af vognbaner, der er forbeholdt færdslen i samme
retning, formindskes, skal de kørende under gensidig hensyntagen
tilpasse deres kørsel efter de ændrede forhold, herunder ved eventuelt
at ændre hastigheden. Det samme gælder ved sammenløb af to kørebaner.

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-01-09 19:57

> [...]
> tilpasse deres kørsel efter de ændrede forhold, herunder ved eventuelt
> at ændre hastigheden. Det samme gælder ved sammenløb af to kørebaner.

Jep ligesom jeg nok tænkte, så er det op til den som kommer ind på
motorvejen at tilpasse sin fart efter dem som allerede køre der, dvs at på
siden af er ikke godt nok så, med mindre der er tale om nærmste køkørsel ned
på motorvejen.
Men ellers er den jo som alle andre § i trafikken en gummi § som ikke kan
give et ensidig svar, undtaget vigepligt og fartgrænser.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-09 20:08

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> wrote in

> [...]
> motorvejen at tilpasse sin fart efter dem som allerede køre der, dvs
> at på siden af er ikke godt nok så, med mindre der er tale om nærmste

Læste du ikke hele stk 3?

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-01-09 20:46

Henrik Stidsen havde fået den ide at fortælle:
> "Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> wrote in

> Læste du ikke hele stk 3?

Joo gjode du ik, der står sgu ingen stedre at jeg skal bremse 40+ tons
vogntog ned fordi en dum trunte skal snakke i mobilos eller en stupid
håndværker ikke har tid til at holde pause på hans accord og derfor skal
spise sin madpakke i bilen, og derfor ikke orientere sig korrekt ved
tilkørsel på motorvejen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-09 21:07

> [...]
> håndværker ikke har tid til at holde pause på hans accord og derfor skal
> spise sin madpakke i bilen, og derfor ikke orientere sig korrekt ved

Jo, hvis det er nødvendigt for at gøre fletningen nemmere så skal du.

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-01-09 21:16

Henrik Stidsen havde fået den ide at fortælle:
> "Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> wrote in

> Jo, hvis det er nødvendigt for at gøre fletningen nemmere så skal du.

Det gælder så begge veje, og da de 2 andre ikke ænser trafikken kan jeg ikke
gør noget nemmere..

Fra : Armand

Dato : 23-01-09 22:20

Martin Vollert skrev:
> Henrik Stidsen havde fået den ide at fortælle:

> Det gælder så begge veje, og da de 2 andre ikke ænser trafikken kan jeg ikke
> gør noget nemmere..

NIX!
Det gælder for den bagestkørende, og med den detaljerede viden du
fremlægger omkring deres færd må du åbenlyst habe dem foran dig, hvorved
at er dig der skal bidrage aktivt(!) ti fletningen :-|

--
Armand.

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-01-09 02:40

Armand havde fået den ide at fortælle:

> [...]
> fremlægger omkring deres færd må du åbenlyst habe dem foran dig,
> hvorved at er dig der skal bidrage aktivt(!) ti fletningen :-|

Øhh nu sker det ret faktisk at folk køre så langsomt i tilkørselsebanen
(fordi de laver alt muligt andet) at jeg i lastbil rent faktisk indhenter og
kommer det der knurrehår foran dem også skal jeg jo ikke.. Husk det gælder
jo ikke at hele vogtoget skal være foran dem.
Jeg kender udmæket flettereglen, modsat hvad du åbenbart tror du ved.
Men ellers blinker jeg bare ud til venstre, så må racerbilerne i ydersporet
jo lide den tort at skulle sætte farten ned, men så er helvede jo først løs,
men det kan de jo takke ham på tilkørselen for, men de lader ikke ritig til
at forstå sammenhængen nogle gange.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-09 22:34

> Det gælder så begge veje, og da de 2 andre ikke ænser trafikken kan
> jeg ikke gør noget nemmere..

Jo du kan - eller vil du påstå det nemmeste er at du påkører dem?

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-01-09 02:42

Henrik Stidsen havde fået den ide at fortælle:
> "Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> wrote in

> Jo du kan - eller vil du påstå det nemmeste er at du påkører dem?

De kan vel også bremse eller gi bilen gas modsat mig.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-01-09 15:40

> De kan vel også bremse eller gi bilen gas modsat mig.

Siger du at du ikke kan bremse eller give gas? hvordan i alverden er du så
kommet ud på motorvejen?

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-01-09 18:23

Henrik Stidsen havde fået den ide at fortælle:
> "Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> wrote in

> Siger du at du ikke kan bremse eller give gas? hvordan i alverden er
> du så kommet ud på motorvejen?

jo self kan jeg bremse, men det kan de andre biler vel også, men med 90km/t
kan jeg ik gi gas som de andre kan.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-01-09 00:32

> jo self kan jeg bremse, men det kan de andre biler vel også, men med
> 90km/t kan jeg ik gi gas som de andre kan.

Og så må du bare bremse - husk, du har ingen rettigheder i trafikken, kun
pligter incl. pligten til at optræde hensynsfuldt. At andre ikke gør det
fritager ikke dig for at gøre det.

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-01-09 10:19

> [...]
> kun pligter incl. pligten til at optræde hensynsfuldt. At andre ikke
> gør det fritager ikke dig for at gøre det.

Nope ikke hvis jeg er foran, det kommer ik til at ske, folk må lære at se
sig for og koncentrer sig om det de laver nemlig køre bil, hellers må man
ligge som man har redt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 22:28

Martin Vollert skrev:
> [...]
> håndværker ikke har tid til at holde pause på hans accord og derfor skal
> spise sin madpakke i bilen, og derfor ikke orientere sig korrekt ved

Det er rent faktisk lige netop det der står. Kan jeg ikke komme i andet
spor fordi der ligger en amøbe og fylder på siden, og den der kommer i
tilkørslen ikke kan finde ud af at komme væk, f.eks. på vej mod hullet i
Ålborg hvor der er 90 km/t, skal jeg til at bremse mine 48 tons ned.
Hvis altså den i tilkørslen er blot et knur hår foran mig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 23:05

Finn Guldmann skriver:

> [...]
> Ålborg hvor der er 90 km/t, skal jeg til at bremse mine 48 tons ned.
> Hvis altså den i tilkørslen er blot et knur hår foran mig.

Du er ved at forstå det, kan jeg se.....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 23:20

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Du er ved at forstå det, kan jeg se.....

DU er vist ikke i stand til at forklare mig noget om fletreglerne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 23:39

Finn Guldmann skriver:

> DU er vist ikke i stand til at forklare mig noget om fletreglerne.

Jo, sagtens, men det er ikke nødvendigt, da du åbenbart kender dem, men
ikke har lyst til at overholde dem.

Fra : Thore Jensen

Dato : 25-01-09 02:36

Leonard skrev:

> Du trænger vist til at læse lidt op på flettereglen.

Den har jeg skam styr på. Det kniber vist mere for visse andre

Jeg bremser for dem som kommer ud foran og accelerer for dem kommer ind
bag(hvis det er muligt) så passer det hele som tænder i en lynlås.. men
der er stadig ikke vigepligt for trafik fra tilkørselsbanen.

THore

Fra : Leonard

Dato : 25-01-09 12:59

Thore Jensen wrote:

> men der er stadig ikke vigepligt for trafik fra tilkørselsbanen.

Vi er nok enige, men flettereglen er såmænd også en vigepligtsregel.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-09 19:51

Thore Jensen <thore@snaps.dk> wrote in

> ???
> Det kommer da an på hvordan bilerne er placeret ved indfletningen, man
> har jo heldigvis ikke vigepligt overfor trafik fra tilkørselsbanerne!

Nej, man har flettepligt - dvs, er man bagerst må man bruge bremsen eller
slippe speederen for at sætte farten ned og gøre fletningen mulig.

Men det er nu også ligemeget, Finn kender udemærket flettereglen og ved
godt at man kan være i en position hvor man skal bremse for at gøre
fletningen muligt. Finn udtrykker dog en helt klar holdning om at han ikke
vil gøre sådan men derimod vil forlange at have plads til at skifte bane
uanset hvad. Det er en meget udbredt holdning hos lastbilchauffører at
bremsen kun er noget man bruger ved rødt lys eller på fragtcentralernes
område.

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-01-09 20:00

> [...]
> at skifte bane uanset hvad. Det er en meget udbredt holdning hos
> lastbilchauffører at bremsen kun er noget man bruger ved rødt lys

Ha ha jeg må simpelthen le... der tror jeg ikke at folk i personbiler har
en noget at blære sig med nærmest tvært imod, de bruger den jo ikke engang
ved rødt lys.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 22:32

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> uanset hvad. Det er en meget udbredt holdning hos lastbilchauffører at
> bremsen kun er noget man bruger ved rødt lys eller på fragtcentralernes

Nu misforstår du det en lille smule.

Jeg forlanger ikke noget i den situation. Men jeg forbander dem langt
væk der ikke kan finde ud af det med gensidig i gensidig hensyn.

Kan jeg ikke komme væk så jeg skal til at bremse for at overholde min
del af flettepligten er jeg tæt på at skal have viskerne flyttet
indvendig på forruden.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-09 23:11

> Jeg forlanger ikke noget i den situation. Men jeg forbander dem langt
> væk der ikke kan finde ud af det med gensidig i gensidig hensyn.

Det er jo heldigvis det man har ret til som billist :) så længe man ikke
lader det gå ud over ens kørsel!

> Kan jeg ikke komme væk så jeg skal til at bremse for at overholde min
> del af flettepligten er jeg tæt på at skal have viskerne flyttet
> indvendig på forruden.

hehe, ja den situation kender jeg godt :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-01-09 14:25

On Fri, 23 Jan 2009 22:32:07 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>
>Kan jeg ikke komme væk så jeg skal til at bremse for at overholde min
>del af flettepligten er jeg tæt på at skal have viskerne flyttet

Jeg troede godt nok at du havde kørt stor bil i så mange år, at du for
dit eget helbreds skyld havde lært dig at tage den slags med ophøjet
ro.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-09 19:30

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg troede godt nok at du havde kørt stor bil i så mange år, at du for
> dit eget helbreds skyld havde lært dig at tage den slags med ophøjet
> ro.

Et eller andet skal jeg jo bruge min energi på.

Fra : Thore Jensen

Dato : 25-01-09 02:42

Henrik Stidsen skrev:
> Thore Jensen <thore@snaps.dk> wrote in

> Nej, man har flettepligt - dvs, er man bagerst må man bruge bremsen eller
> slippe speederen for at sætte farten ned og gøre fletningen mulig.

Jamen det er jo også det jeg skriver!!!
"hvordan bilerne er placeret ved indfletning".. Bemærk ordet
"indfletning" ...at det ikke er vognbanen, men hvilken bil der kører
bagest som skal give plads

Tro på det gode i mennesket og læs indlæggende 2 gange før du svaret..

Thore

Fra : Thore Jensen

Dato : 23-01-09 14:52

Finn Guldmann skrev:
> Thore Jensen skrev:
>>
> FØR? Det gør sig vel gældende hele vejen gennem røret også?

Ja naturligvis, men der virker det fornuftigt nok. Der er 2 veje som
flettes sammen og der er ikke noget nødspor.

> De fleste gange jeg kommer der kan jeg alligevel ikke køre hurtigere, så
> det er ikke et irritationselement for mig.
Jeg kører i personbil, det jeg har ikke lastil på strækingen siden
sommer 2006, men jeg kommer ofte forbi på skæve tidspunkter meget
tidligt, om natten eller sen aften. Og det virker helt forkert at man
kun må køre 90 på en tom motorvej. Især når nu det er lystavler som
angiver hastigheden.

Thore

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 17:06

Thore Jensen skrev:
> [...]
> tidligt, om natten eller sen aften. Og det virker helt forkert at man
> kun må køre 90 på en tom motorvej. Især når nu det er lystavler som

Du skal se, det er nok det samme der gør sig gældende som med
overhalingsforbudet forbi Bremen. Der er der tre spor på vejen, og ikke
så ofte aktiv forbud. Men søndag aften fra omkring midnat og et par
timer frem, hvor der ikke er ret meget andet end lastbiler på vejen er
der altid forbud.

Eller måske er det det modsatte. Ved Bremen handler det om at den der
sidder og skaltrykke på knappen kun kan vise at han/hun er på arbejde,
og har en form for magt, ved netop at trykke på knappen. Ved Ålborg er
den der skal trykke på knappen nok sparet væk.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 17:15

Finn Guldmann skriver:

> Eller måske er det det modsatte. Ved Bremen handler det om at den der
> sidder og skaltrykke på knappen kun kan vise at han/hun er på arbejde,
> og har en form for magt, ved netop at trykke på knappen.

_HELT_ sikkert.

> Ved Ålborg er den der skal trykke på knappen nok sparet væk.

HELT og aldeles sikkert.

Var det paranoiaen der dukkede frem igen?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 17:34

On Fri, 23 Jan 2009 17:15:06 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Finn Guldmann skriver:

>_HELT_ sikkert.

>HELT og aldeles sikkert.
>
>Var det paranoiaen der dukkede frem igen?

>--

*ROFLMAO*

Ja, de er godt nok efter Finn..................hele tiden.

Jeg har kørt forbi Bremen flere gange, hvor det ikke har været forbudt
at overhale lige efter midnat om søndagen, så ud over det
ondskabsfulde bæst der trykker på knappen, er der også én ansat til at
holde øje med når Finn kommer. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 18:20

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> at overhale lige efter midnat om søndagen, så ud over det
> ondskabsfulde bæst der trykker på knappen, er der også én ansat til at

Det kan være.

Men det kan jo også være at det ikke er den samme der har vagten hver
søndag aften.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 18:18

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> _HELT_ sikkert.
> HELT og aldeles sikkert.
> Var det paranoiaen der dukkede frem igen?

Du er sikker på du ikke skal i behandling?

Så vidt jeg kan se består problemet vist mest i at du bare ikke kan
snuppe at jeg skriver noget.

Jeg må så beklage og meddele dig at det må du selv se om du kan finde en på.

Jeg har ingen planer om at lave om på hverken min skrivemåde eller mine
holdninger blot fordi de ikke passer dig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 18:48

Finn Guldmann skriver:

> Du er sikker på du ikke skal i behandling?

Ja, jeg lider ikke af paranoia som dig.

> Så vidt jeg kan se består problemet vist mest i at du bare ikke kan
> snuppe at jeg skriver noget.

Du har vidst skrevet en masse sludder i en masse indlæg, jeg ikke har
svare på - så nej

> Jeg må så beklage og meddele dig at det må du selv se om du kan finde en på.

Hvad skal jeg finde?

> Jeg har ingen planer om at lave om på hverken min skrivemåde eller mine
> holdninger blot fordi de ikke passer dig.

Det skal du såmænd heller ikke - fortsæt du gerne ud fa den tangent du
er på vej ned ad.

Men jo mere din paranoia skinner igennem, jo mere gør du altså dig selv
fuldstændigt til grin - bare så du ved det. Så fortsæt du bare.......

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 18:57

On Fri, 23 Jan 2009 18:47:47 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Finn Guldmann skriver:

>Ja, jeg lider ikke af paranoia som dig.

>--

Du har nok et eller andet man kunne behandle lidt.

>--

>Du har vidst skrevet en masse sludder i en masse indlæg, jeg ikke har
>svare på - så nej

>--

Det kan jeg bekræfte, og dermed bortvejre din tvivl.

>--

>Hvad skal jeg finde?

>--

Løsning....tror jeg. Det er henne i Jylland.

>--

>Det skal du såmænd heller ikke - fortsæt du gerne ud fa den tangent du
>er på vej ned ad.

>--

Nu bliver Finn forvirret. Skal han hen ad den, eller ned ad den?

>--

>Men jo mere din paranoia skinner igennem, jo mere gør du altså dig selv
>fuldstændigt til grin - bare så du ved det. Så fortsæt du bare.......

>--

Jeg tror Finn er blevet religiøs. Nærmere bestemt Græsk-Katolsk.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 19:06

Folmer Rasmussen skriver:

> Du har nok et eller andet man kunne behandle lidt.

Overvægt?

> Det kan jeg bekræfte, og dermed bortvejre din tvivl.

Tak, jeg syntes det nok, en del indlæg har medført latterkramper, så jeg
blev nødt til at gå videre i en anden debat for ikke at miste vejret..

> Løsning....tror jeg. Det er henne i Jylland.

Jeg tror ikek at jeg er den rette til at finde en løsning på Finns
paranoia

> Nu bliver Finn forvirret. Skal han hen ad den, eller ned ad den?

Jo længere han går hen, begynder hans vægt at tynge den ned og til sidst
lyder der et "plimm" hvor hammeren falder ned på strengen og Finn falder
ud over kanten.

> Jeg tror Finn er blevet religiøs. Nærmere bestemt Græsk-Katolsk.

Pas, jeg er vist mest ikke troende.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 19:38

On Fri, 23 Jan 2009 19:06:02 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

>Pas, jeg er vist mest ikke troende.

>--

Til orientering kan jeg fortælle dig, at begrebet "Græsk-katolsk" er
en anden måde at udtrykke på, at man er henrivende ligeglad.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-01-09 23:06

Folmer Rasmussen skriver:

> Til orientering kan jeg fortælle dig, at begrebet "Græsk-katolsk" er
> en anden måde at udtrykke på, at man er henrivende ligeglad.

Tak, jeg ved det.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 23-01-09 06:22

> [...]
> nogle elektroniske skilte til at angive fartgrænsen. Men de står altid på

Ja, og yderligere ser jeg typisk en gang om ugen at der er begrænsning på 50
km/t i tunellen - uden grund.

Leo Havmøller.

Fra : Thore Jensen

Dato : 23-01-09 14:55

Leo Havmøller skrev:

> Ja, og yderligere ser jeg typisk en gang om ugen at der er begrænsning
> på 50 km/t i tunellen - uden grund.

Er det ikke når det ene rør har været lukket. Så går det ikke altid lige
hurtigt med at få rettet hastigheden igen bagefter..

Thore

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-01-09 07:07

On Jan 22, 1:46 pm, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:
> Satte de nu fartbøderne lidt op og skatten ned, vilel jeg da være godt
> tilfreds - valgfri skat !

Osse mig, osse mig

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-01-09 17:13

> [...]
>
> Men det giver ekstra penge i statskassen. Og med et skattestop er det jo
> noget nær den eneste vej de kan få dem ind.

Hej Finn

Jeg har baghave lige ved et af disse skilte v. Kalundborg, og det var helt
vildt så stærkt folk kørte inden at skiltet og stærekassen kom op, folk
kørte i snit 70 kmt hvor det er tilladt at køre 50, og umidelbart vil jeg
tro at det kun var de 5% der kom under de 60 kmt.
Men nu er det nok kun 5 % der kører hurtigere end de 50 kmt. så jeg er en
glad mand.

Men desvære er folk ligeglade på vej ud af kalundborg, der køres stærkt, og
det gælder desvære alle type motor køretøjer på nær traktore, så det er med
livet som indsat at krydse over vejen.

Så mit ønske er
1. få fotovognen op 24 timer ud af kalundborg
2. få et skilt og stærekasse op 100 m før byzoneskiltet

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-01-09 17:51

køretøjer på nær traktore, så det er med
> livet som indsat at krydse over vejen.

Det kommer http://www.youtube.com/watch?v=BlwL2VlhSso

Stef

Fra : JBH

Dato : 22-01-09 18:11

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> køretøjer på nær traktore, så det er med
>>
> Det kommer http://www.youtube.com/watch?v=BlwL2VlhSso

LOL..

Kæft nogle fuckhoveder. men det sjove forsvinder nok første gang den
"traktor" vælter rundt og føreren bliver kvast......

mvh
JBH

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-01-09 18:32

> LOL..
>
> Kæft nogle fuckhoveder. men det sjove forsvinder nok første gang den
> "traktor" vælter rundt og føreren bliver kvast......

Den sidste kommentar er sgu det bedste "Det jo en helvedes maskine..." Der
skal nu noget bakke til før sådan en MF'er ligger sig på hovedet (been
there, done that, got the t-shirt and aint going again)

Stef

Fra : Armand

Dato : 22-01-09 20:40

Stefan Jacobsen skrev:

> Den sidste kommentar er sgu det bedste "Det jo en helvedes maskine..." Der
> skal nu noget bakke til før sådan en MF'er ligger sig på hovedet (been
> there, done that, got the t-shirt and aint going again)

"Affjedringen" er vel ikke ligefrem skabt til at tonse med 60-70 ud af
et hjulspor! Begynder geden først at hoppe på bagdækkene skal der ikke
meget til for at føreren bliver katapuliseret ud af sædet og holder han
sig på er det tilfældigt om han kan holde kursen!

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 19:29

Jørgen L. skrev:
> [...]
> vil jeg tro at det kun var de 5% der kom under de 60 kmt.
> Men nu er det nok kun 5 % der kører hurtigere end de 50 kmt. så jeg er

Nu er jeg så ikke sikker på din vurdering af hvilken hastighedder,
reelt, vil være passende på stedet. (Lige udenfor din egen bopæl)

Men alligevel, hvad vil den reelle hastighed på stedet, uanset generelle
hastighedsgrænser, være?

> [...]
> Så mit ønske er
> 1. få fotovognen op 24 timer ud af kalundborg
> 2. få et skilt og stærekasse op 100 m før byzoneskiltet

Så må de også stå alle de steder du har det med at give den lidt med
moms?

I øvrigt er det almindelig brugt at grænsen for hvonår du må sætte
hastigheden op er ligeså langt ude som grænsen for hvornår du skal sætte
farten ned. Logisk i forhold til generelle grænser, men ikke videre
logisk i forhold til de faktiskeforhold på stedet.

Har observeret, i Sverige, at de er begyndt at indse dette misforhold.

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-01-09 22:13

> Nu er jeg så ikke sikker på din vurdering af hvilken hastighedder, reelt,
> vil være passende på stedet. (Lige udenfor din egen bopæl)

Nej det kan du have ret i, at man helst så at der ikke kørte nogen køretøjer
ud over en selv.

> Men alligevel, hvad vil den reelle hastighed på stedet, uanset generelle
> hastighedsgrænser, være?

Tja godt spørgsmål, jeg skal prøve at forklare forholdene, 100 m. efter
byskiltet er de første private udkørsler samt 150 m. udkørsel fra den
bebyggelse jeg bor i, men modsat kan man sige at vejen er bred, der er
cykkelsti i begge retninger, men ingen fodgængerovergang til cyklene eller
gående og reelt må man ikke køre modsat på cykelstien, men det gør alle for
det er for svært/farligt at krydse vejen ud for indkørslen til vores
vilakvarter.

Men 60 ville være rimmeligt hvis alle overholdt dette. Men jeg er lige
kommet ind fra en gåtur med hunden, og der så jeg næsten alle biler for
indadgående sætte farten ned til under 60, men kun 2 til 3 af 15 biler for
udadgående der holdt sig under 70, så folk er selv skyld i stærekasserne, de
kan ikke styre sig.

> Så må de også stå alle de steder du har det med at give den lidt med moms?

Tja jeg er jo nok ikke selv helt en engel, men at køre over 70 i byzone er
alt for meget selv for mig.

> [...]
> farten ned. Logisk i forhold til generelle grænser, men ikke videre logisk
> i forhold til de faktiskeforhold på stedet.

Lige her er der som sådan en udkørsel fra privat hus lige uden for by
skiltet, altså der hvor man må køre 80.

> Har observeret, i Sverige, at de er begyndt at indse dette misforhold.

Jeg er enig med dig i at mange steder er der skævheder hvad dette angår, de
er så ikke helt så skæve lige her.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 00:27

Jørgen L. skrev:
> [...]
> indadgående sætte farten ned til under 60, men kun 2 til 3 af 15 biler
> for udadgående der holdt sig under 70, så folk er selv skyld i

Typisk sætter man jo byskiltet op lidt før det der er grunden til at det
er der. Har set en del steder hvor de ikke nøjes med 100 m ind til den
første vej/udkørsel.

Men omvendt betyder det jo også at du er forbi den sidste grund i byen
til at holde hastigheden nede på 50 km/t 100 m før du kommer til skiltet
der ophæver den grænse.

Har du, f.eks., en landevej der krydses af en mindre vej sættes der 60
km/t op 200 m før den krydsende vej. Men lige så snart du har passeret
den krydsende vej er der jo ingen grund til, som det er mest brugt, at
holde hastigheden nede de 200 m der til du kommer til hvor nedsættelsen
begynder for de modkørende. Kan du se hvor jeg vil hen?

> Tja jeg er jo nok ikke selv helt en engel, men at køre over 70 i byzone
> er alt for meget selv for mig.

Ergo der er lidt med det med "hjemme hos mig", men det har du jo også
vedgået længere oppe.

> Lige her er der som sådan en udkørsel fra privat hus lige uden for by
> skiltet, altså der hvor man må køre 80.

Så er det egentlig underligt at de ikke har flyttet skiltene de 100 m
længere ud.

Fra : Armand

Dato : 22-01-09 20:32

Jørgen L. skrev:

> [...]
> vil jeg tro at det kun var de 5% der kom under de 60 kmt.
> Men nu er det nok kun 5 % der kører hurtigere end de 50 kmt. så jeg er

Puds lige glorien!
Jeg bor en matrikel fra en af byens udfaldsveje og kender godt det med
at der køres stærkt; men jeg ved også at på de øvrige udfaldsveje hvor
der skiftevis har stået en "du kører nu" -måler/lystavler, har jeg kunne
konstantere at jeg generelt kørte lige under 70 når jeg blev "fanget" af
en sådan
Når jeg holder og skal ud i trafikken 30 meter fra min indkørsel er en
af de største irritationsmomenter faktisk de få der holder tilladte
hastighed - Som man for sent opfatter og derfor ikke når at udnytte til
at komme ud foran dem :-|

--
Armand.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 17:50

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Men det giver ekstra penge i statskassen. Og med et skattestop er det
> jo noget nær den eneste vej de kan få dem ind.

Det er da også klart den bedste måde - det er jo 100% frivilligt om man
ønsker at bidrage eller ej.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 19:34

Henrik Stidsen skrev:
> Det er da også klart den bedste måde - det er jo 100% frivilligt om man
> ønsker at bidrage eller ej.

Og du finder det slet ikke påfaldende at det er stærkt medvirkende til
at afgøre hvor de der kasser skal stå?

Altså pengene er vigtigere end trafiksikkerheden.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 20:08

> Og du finder det slet ikke påfaldende at det er stærkt medvirkende til
> at afgøre hvor de der kasser skal stå?
> Altså pengene er vigtigere end trafiksikkerheden.

Prøv at vende den om - de farligste strækninger er dem hvor de fleste folk
kører meget for stærkt og altså der hvor der er mest brug for stærekasser.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 20:38

Henrik Stidsen skrev:
> Prøv at vende den om - de farligste strækninger er dem hvor de fleste folk
> kører meget for stærkt og altså der hvor der er mest brug for stærekasser.

Med det der sætter du en eller anden form for automatik mellem fart og
farlighed. Er du sikker på den holder hjem?

Fra : Klaus G.

Dato : 22-01-09 20:50

> Med det der sætter du en eller anden form for automatik mellem fart og
> farlighed. Er du sikker på den holder hjem?
Jeps. For folk er jo stadig uopmærksomme om de køre 80kmt eller 100kmt. Så
vil jeg hellere køre galt med 80kmt hvis skinken foran ikke er opmærksom
fordi han roder med sin kaffemaskine :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 21:36

Klaus G. skrev:
> Jeps. For folk er jo stadig uopmærksomme om de køre 80kmt eller 100kmt. Så
> vil jeg hellere køre galt med 80kmt hvis skinken foran ikke er opmærksom
> fordi han roder med sin kaffemaskine :)

Jo, men omvendt giver det jo også den fejlagtige antagelse at alle
ulykkerne kan klares ved at sætte fartern ned.

Det kan de sikkert også, men jeg er altså bedre til at tage mig af 660
hypper i en Volle, end 4 stude.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-01-09 00:16

> [...]
> ulykkerne kan klares ved at sætte fartern ned.
>
> Det kan de sikkert også, men jeg er altså bedre til at tage mig af 660

Hvor hurtig løber sådan en Volle med 660 æsler egentlig, Finn? Er det værd
at skrive hjem om?

:)

--
Per

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 00:38

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Hvor hurtig løber sådan en Volle med 660 æsler egentlig, Finn? Er det
> værd at skrive hjem om?
> :)

Den vil sandsynligvis løbe 90 km/t, op af bakke, ned af bakke og lige ud
af vejen.

Og så kan den rende Padborg-Kbhstrup-Padborg på samme dag. Det tvivler
jeg på man når med stude.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 21:10

> Med det der sætter du en eller anden form for automatik mellem fart og
> farlighed. Er du sikker på den holder hjem?

Jeg sætter plus mellem for høj hastighed og forhold der ikke er til de høje
hastigheder. Resultatet af det regnestykke er en farlig vej. Det kan godt
være asfalten er til at køre stærk men svjv står mindst en af stærekasserne
i byzone på en vej med 50km/t og bløde trafikanter og det ændrer altså
forholdene en hel del.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 21:55

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> i byzone på en vej med 50km/t og bløde trafikanter og det ændrer altså

Andre steder kan de veje, hvor 81 km/t er for stærkt i DK, godt klare
100 km/t.

Så hvad der er 'for stærkt' er relativ.

Jeg har altid haft problemer med den generelle 50 km/t. Det er for få
steder den gælder hvor den også passer til forholdene. Den bør smides ud
og erstattes af en meget mere nuanceret skiltning.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 22:19

> Andre steder kan de veje, hvor 81 km/t er for stærkt i DK, godt klare
> 100 km/t.

Ja, men er det de steder de har sat stærekasser op - eller er det de steder
man snakker om at hæve hastigheden til 90km/t ?

> Jeg har altid haft problemer med den generelle 50 km/t. Det er for få
> steder den gælder hvor den også passer til forholdene. Den bør smides ud
> og erstattes af en meget mere nuanceret skiltning.

Jamen det kan vi sagtens blive enige om - og det burde gøres på hele
vejnettet.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 00:32

Henrik Stidsen skrev:
> Ja, men er det de steder de har sat stærekasser op - eller er det de steder
> man snakker om at hæve hastigheden til 90km/t ?

Jeg overvejer at finde ud af hvor de kasser står, og så få mig sat ind i
forholdene omkring dem.

En hel del kan man jo se på Google Earth.

Deri kan vi kun være enige.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 01:19

On Jan 22, 6:26 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Nej, og det ved myndighederne jo åbenbart heller ikke. Var der ikke
> noget med at de trængte for meget til pengene end til at kunne afvente

Utroligt......du fortsætter med blindt at tro at det er for pengenes
skyld.
Om så alle indtægterne blev doneret til Unicef, Red Barnet eller Stein
Bagger ville du mene det,

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 09:34

Christian B. Andresen skrev:
> Utroligt......du fortsætter med blindt at tro at det er for pengenes
> skyld.
> Om så alle indtægterne blev doneret til Unicef, Red Barnet eller Stein
> Bagger ville du mene det,

Bliv du bare ved med at trodet du vil tro. Om jeg skrev noget andet
ville du jo stadig ikke tro det.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 01:21

On Jan 22, 8:34 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Jeg kan ikke lige få øje på hvad der har med "efter forholdene" at gøre
> der ikke har med trafiksikkerhed at gøre. Kan du belyse det lidt?

Støj, trafikmængde og lign.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 01:23

On Jan 23, 12:28 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Jamen jeg er ikke uenig med dig omkring skolerne. For mig er det et af
> de steder hvor den generelle 50 km/t ikke passer. Den er for høj.

Ja mange steder er den, men så får det ens tæer til at krumme når man
ser lastbiler ræse forbi med måske 60 km/t hvor lille Camilla eller
Oliver skal gå over.
De kan ikke bedømme at lastbilen kører så hurtigt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 01:25

On Jan 23, 12:29 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Henrik Stidsen skrev:>> Bortset fra, måske, dem der kan finde ud af at køre mere indtil de er på
>
> Det er EU og ikke en mekaniker jeg skal ringe efter. Lastbiler er jo
> begrænset til 90 km/t.

Og jeg som gik og troede at det var max fart og ikke min fart.......

Fra : N/A

Dato : 23-01-09 09:34

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 02:15

On Jan 23, 9:34 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Christian B. Andresen skrev:> Utroligt......du fortsætter med blindt at tro at det er for pengenes
>
> Bliv du bare ved med at trodet du vil tro. Om jeg skrev noget andet
> ville du jo stadig ikke tro det.

Det er nok rigtigt nok, men da det er beviseligt at jo højere
hastigheden er når en ulykke sker jo værre vil skaderne blive vil jeg
stadig mene at en nedsættelse af hastighederne mange steder er
ønskeligt.

Og tilsyneladende er fartkontroller det eneste som virker, da mange
andre tiltag forgæves er prøvet af.

Fra : claus b.p.

Dato : 23-01-09 10:31

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> ønskeligt.
>
> Og tilsyneladende er fartkontroller det eneste som virker, da mange
Jamen det virker jo heller ikke, for folk sætter åbenbart ikke hastigheden
ned???? (De er nok efterhånden så vant til indsamlinger i tide og utide)
/Claus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 10:59

Christian B. Andresen skrev:
> [...]
> ønskeligt.
> Og tilsyneladende er fartkontroller det eneste som virker, da mange

Du har da ret så meget at fartkontroller er det eneste der virker, for
det er jo det eneste der er prøvet.

Jeg venter stadig på den dag myndighederne kan kigge så langt ud over
pengestakkene at de får øje på at hvis det er trafiksikkerhed de vil er
det andre boller der skal på suppen.

Fra : Jens Olsen

Dato : 23-01-09 13:45

On Fri, 23 Jan 2009 01:15:17 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>ønskeligt.
>
>Og tilsyneladende er fartkontroller det eneste som virker, da mange

Det er da et dejligt tiltag - især hvis det kan begrænse etableringen
af de forbandede bump i vejen, hvor jeg må helt ned på 5 kmt for at
passere for ikke at få jag i rygggen.

Jens

Fra : Klaus G.

Dato : 23-01-09 14:53

> Det er da et dejligt tiltag - især hvis det kan begrænse etableringen
> af de forbandede bump i vejen, hvor jeg må helt ned på 5 kmt for at
> passere for ikke at få jag i rygggen.
Og nogle bump er så fejl dimentioneret, at det kan sætte liv og lemmer på
spil. Vi har en her i Holstebro på lægårdvej som køre ud i viborgvej lidt
længere ude. Man må køre 60kmt. Kommer man i firmabilen, den nye MB
Sprinter, så er max hastighed ~40kmt og for ikke at vende alle skruer og
værktøj bagi, så tager vi den med 30kmt. Og ikke nok med det, så havde de
ikke opstillet skilte, eller malet bumpet de første par dage efter det var
lavet. Gæt lige hvordan det var ved at splitte bilen ad. For slet ikke at
tale om et chok man får, når det lige pludselig giver et mega bump. Det var
aften, så sort bump på næsten nylagt asfaltt ser man ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 02:36

On Jan 23, 10:30 am, "claus b.p." <cb...@hotmail.com> wrote:

> Jamen det virker jo heller ikke, for folk sætter åbenbart ikke hastigheden
> ned????

Efter sigende skulle den dog være faldet.

> (De er nok efterhånden så vant til indsamlinger i tide og utide)

Det er nok rigtigt

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 22-01-09 08:25

On 22 Jan., 11:45, "   ab©" <huskFJ...@DETTEc.dk> wrote:
> [...]
>
> Lad os få nogle hundrede flere af disse kasser - det er åbenbart det der
> skal til for at "de blinde" kan finde ud af at køre bil ...

Det er jo godt nok at man stadig kan trille forbi på MC med 220 km/t.

CHR IV

Fra : Klaus G.

Dato : 22-01-09 17:45

> Det er jo godt nok at man stadig kan trille forbi på MC med 220 km/t.
Eh?

Fra : ShutEye

Dato : 22-01-09 18:21

> Eh?

Billede taget forfra = ingen nummerplade på MC er mit gæt :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 01:30

On Jan 22, 4:25 pm, Christian Denfjerde <sendenemailtil...@gmail.com>
wrote:

> Det er jo godt nok at man stadig kan trille forbi på MC med 220 km/t.

Der er jo altid folk på venteliste til organer.,...............

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 25-01-09 14:58

> Det er jo godt nok at man stadig kan trille forbi på MC med 220 km/t.
>
> CHR IV

Så må vi jo håbe at en af lastbilerne fra DSV ved Øm drejer ud på
Ringstedvejen (21) og giver dig en 220-0 km/t på ½ meter når du kommer
blæsende. Der er nok bedre steder til 220 km/t en en tæt trafikeret
landevej.

/tue

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 27-01-09 07:38

On 25 Jan., 14:57, "Nygaard \(4330\)"
<holmnygaard.fjernde...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> Ringstedvejen (21) og giver dig en 220-0 km/t på ½ meter når du kommer
> blæsende. Der er nok bedre steder til 220 km/t en en tæt trafikeret

Det er ikke noget problem.

Jeg bevarer altid overblikket og kører selvfølgelig kun de høje
hastigheder når omstændighederne tillader det.
Desuden distaheres jeg hverken af bilradio, rygning, mobiltelefonsnak
og små børn der taber sutten.

Det skal nok gå.
Bare rolig.
Også selvom en af de andre psykopater der færdes i trafikken som
sædvanlig kvajer sig.
At medtænke det er en del af mit overblik.

Jeg har altid kørt med hastigheder som det passer mig.
Kun har jeg tilpasset hastigheden når jeg ser en fotovogn, politibil,
radarmåling, stærkasse eller hvis trafikale forhold byder det.

Sådan har det været i omkring 30 år og såden vedbliver det med at være
for mit vedkommende.

Jeg synes hastighedsgrænserne er formynderiske og latterlige mange
steder i landet.
Jeg synes også at alle de fartkampagner man spilder millioner af
skattekroner på er tomme skræmmekampagner uden hold i meget
virkelighed.

Mange andre forhold, tiltag og muligheder tilsidesættes fordi der
opdrages til at fokusere blindt på hastighed.

CHR IV

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 29-01-09 18:05

Og du kender den omtalte strækning på Ringstedvejen? Hvis du gør vill du nok
ikke svare så bøvet, med de bakker og mange udkørsler skal du ikke kun være
synsk men osse have röntgensyn for at kunne "medtænke det er en del af mit
overblik."

/tue

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-01-09 21:04

Christian Denfjerde skrev:

> Jeg bevarer altid overblikket og kører selvfølgelig kun de høje
> hastigheder når omstændighederne tillader det.

> Jeg synes hastighedsgrænserne er formynderiske og latterlige mange
> steder i landet.

Du kan kun køre sådan fordi de fleste andre ikke gør.

Fra : N/A

Dato : 31-01-09 21:04

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-01-09 11:00

On Thu, 22 Jan 2009 11:45:51 +0100, "   ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk>
wrote:

>... at så mange er totalt ligeglade med fartoverskridelser.
>
>Lad os få nogle hundrede flere af disse kasser - det er åbenbart det der
>skal til for at "de blinde" kan finde ud af at køre bil ...

Hjælper ingenting. Jeg har lige haft tre blinde på vejen fra Haderslev
til Flensburg. Der kunne have stået en stærekasse for hver 100 meter,
den havde de ikke udløst, men de kunne nu ikke se alligevel.

Fly

Fra : Tom

Dato : 23-01-09 16:32

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> ... at så mange er totalt ligeglade med fartoverskridelser.
>
> Lad os få nogle hundrede flere af disse kasser - det er åbenbart det der
> skal til for at "de blinde" kan finde ud af at køre bil ...

Problemet er vel at man ikke har tid til at koncentrere sig om ligegyldige
vejskilte når man først er over 130+. Så det er jo lidt unfair at sætte
fuglekasser op i 70 Km/t zoner

--
Tom