/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Alternativer til Lupo 3L?
Fra : Jakob Griffel


Dato : 22-01-09 09:36

Hej med jer

Jeg har ca. 60 km hver vej på arbejde, og jeg tænker på at anskaffe mig en
sparsommelig bil.
Rent teknisk synes jeg lyder Lupo'en jo interessant (og jeg vil købe brugt,
IKKE en helt ny bil!), men man må vist ikke sætte en anhængerkrog på en
3L'er

Hvilke andre biler/modeller bør jeg se på hvis kravet er, at den skal kunne
trække en anhænger i ny og næ (ikke campingvogn, bare en lille trailer til
genbrugspladsen) og være sparsommelig men samtidig nogenlunde komfortabel
til motorvejskørsel?

Kan i komme med lidt brainstorming på i hvilken retning jeg skal kigge? Jeg
er slet ikke inde i bilmarkedet for tiden...

--
Hilsen Jakob



 
 
Jens C. Hansen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 22-01-09 09:56

Jakob Griffel wrote:
> men man må vist ikke sætte en anhængerkrog på en 3L'er

Trailere findes da ned til 250 kg og kan nedvejes yderligere, og jeg kan
ikke forestille mig at en Lupo 3L ikke må trække sådan én.

Anders Majland (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 22-01-09 10:31

> Trailere findes da ned til 250 kg og kan nedvejes yderligere, og jeg kan
> ikke forestille mig at en Lupo 3L ikke må trække sådan én.

Problemet er at den ikke kan synes med et anhængertræk da producenten ikke
mene at den er stærk nok til det.

Det samme gælder andre små biler som f.eks en ford ka


Leonard (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-01-09 11:15

Anders Majland wrote:

> Problemet er at den ikke kan synes med et anhængertræk da producenten
> ikke mene at den er stærk nok til det.

Man skal aldrig sige aldrig, jeg har set 2 Lupo 3L med krog.
Men officielt kan de ikke synes med krog, så hvad der lige er sket i de
2 tilfælde ved jeg ikke.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Leif Langgaard (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 22-01-09 11:37

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4978471b$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Anders Majland wrote:
>
>> Problemet er at den ikke kan synes med et anhængertræk da producenten
>> ikke mene at den er stærk nok til det.
>
> Man skal aldrig sige aldrig, jeg har set 2 Lupo 3L med krog.
> Men officielt kan de ikke synes med krog, så hvad der lige er sket i de
> 2 tilfælde ved jeg ikke.

Jeg er sikker på at du må montere et træk, til en cykelholder f.eks. du kan
garanteret også få bilen synet med trækket på, men du får ikke synet bilen
med "synsfri sammenkobling", og må derfor ikke køre med en trailer, og hvis
du gør det er den ikke forsikret.

--
Langgaard
www.megapixels.dk
Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!






Klaus D. Mikkelsen (~ (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 22-01-09 04:47

On 22 Jan., 11:14, "Leonard" <piper...@gmail.com> wrote:
>
> Man skal aldrig sige aldrig, jeg har set 2 Lupo 3L med krog.
> Men officielt kan de ikke synes med krog, så hvad der lige er sket i de
> 2 tilfælde ved jeg ikke.

At de ikke er synet med krogen, men at den godt må være der. Du må
bare ikke hænge noget bagefter. En af mine kammerater har lige solgt
sin 3L med "krog" til cykelstativ.

Klaus

Lars Peter Larsen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 22-01-09 21:40

Jens C. Hansen wrote:
> Jakob Griffel wrote:
>
>> men man må vist ikke sætte en anhængerkrog på en 3L'er
>
>
> Trailere findes da ned til 250 kg og kan nedvejes yderligere, og jeg kan
> ikke forestille mig at en Lupo 3L ikke må trække sådan én.

Lupoen kan så vedt jeg ved ikke indregistrees med trækkrog/synsfri
sammenkobling til den lave ejerafgift da den så ikke kan holde
brændstofforbruget nede.
Men det forhindrer ikke at du kan sætte tagbagagebærer på eller en
bagagebører der sættes på bagklappen med stropper.

/Lars

Leonard (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-01-09 11:30

Lars Peter Larsen wrote:

> Lupoen kan så vedt jeg ved ikke indregistrees med trækkrog/synsfri
> sammenkobling til den lave ejerafgift da den så ikke kan holde
> brændstofforbruget nede.

Det har ikke noget med den lave afgift og brændstofforbrug at gøre.
Den er ikke konstrueret til krog og fabrikanten vil ikke garantere at
den kan holde, så den kan ikke synes med trækkrog.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Jesper Hedegaard (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 23-01-09 11:59


"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:49799c40$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars Peter Larsen wrote:
>
>> Lupoen kan så vedt jeg ved ikke indregistrees med trækkrog/synsfri
>> sammenkobling til den lave ejerafgift da den så ikke kan holde
>> brændstofforbruget nede.
>
> Det har ikke noget med den lave afgift og brændstofforbrug at gøre.
> Den er ikke konstrueret til krog og fabrikanten vil ikke garantere at
> den kan holde, så den kan ikke synes med trækkrog.
>
> --
> Leonard
> Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Det er jo ikke så smart, hvis du har brug for at køre med anhænger.
Underligt skal man så netop over i en Smart.....har da set en køre med
anhæænger ?!
Men selv en ganske almiindelig, lille havetrailer ser større ud end Smart'em


--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Leonard (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-01-09 14:44

Jesper Hedegaard wrote:

> Det er jo ikke så smart, hvis du har brug for at køre med anhænger.

Jeg foretrækker at den trækkende enhed er af en størrelse, der giver
fuld kontrol over den enhed, der trækkes, så jeg har en Transporter til
at trække trailere med.
Lupo 3L er en pendlerbil og bruges kun til persontransport over længere
stræk.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Brian Lund (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 22-01-09 10:46

> Hej med jer
>
> Jeg har ca. 60 km hver vej på arbejde, og jeg tænker på at anskaffe mig en
> sparsommelig bil.
> Rent teknisk synes jeg lyder Lupo'en jo interessant (og jeg vil købe
> brugt, IKKE en helt ny bil!), men man må vist ikke sætte en anhængerkrog
> på en 3L'er
>
> Hvilke andre biler/modeller bør jeg se på hvis kravet er, at den skal
> kunne trække en anhænger i ny og næ (ikke campingvogn, bare en lille
> trailer til genbrugspladsen) og være sparsommelig men samtidig nogenlunde
> komfortabel til motorvejskørsel?
>
> Kan i komme med lidt brainstorming på i hvilken retning jeg skal kigge?
> Jeg er slet ikke inde i bilmarkedet for tiden...

Hvad med en Audi A2 3L?

Har ikke undersøgt om den heller ikke kan fås med træk, men det kan den
sikkert ikke når Lupoen heller ikke kan...


Brian



Armand (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-09 12:58

Jakob Griffel skrev:
>
> Jeg har ca. 60 km hver vej på arbejde, og jeg tænker på at anskaffe mig en
> sparsommelig bil.
> Rent teknisk synes jeg lyder Lupo'en jo interessant (og jeg vil købe brugt,
> IKKE en helt ny bil!), men man må vist ikke sætte en anhængerkrog på en
> 3L'er
>
> Hvilke andre biler/modeller bør jeg se på hvis kravet er, at den skal kunne
> trække en anhænger i ny og næ
>
- - - En hvilkensomhelst anden VAG-bil med samme 3-cylindrede motor:
Audi og Skoda har hver én og måske også Seat :-/
Skoda Fabia kører da ihvertfald rundt med krog, kan jeg se!
Forøvrigt er Lupo 3L taget ud af produktion: Det var nærmest kun i DK at
den solgte!

Ellers tag et kig på:
<http://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html>
og vurder hvilken bil blandt de øverst liggende der tiltaler dig mest!

--
Armand.

Brian H (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 22-01-09 16:05

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:49785efd$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> - - - En hvilkensomhelst anden VAG-bil med samme 3-cylindrede motor: Audi
> og Skoda har hver én og måske også Seat :-/
> Skoda Fabia kører da ihvertfald rundt med krog, kan jeg se!

Hvilken Skoda kører med 3L TDi'eren?


Klaus G. (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-01-09 16:34

> Hvilken Skoda kører med 3L TDi'eren?
Det er nok Fabiaen. 1.4TDI'er 3cyl. Den laves nu som en "Greenline"-model.


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery



Leonard (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-01-09 16:54

Klaus G. wrote:

> > Hvilken Skoda kører med 3L TDi'eren?
> Det er nok Fabiaen. 1.4TDI'er 3cyl. Den laves nu som en
> "Greenline"-model.

Min Lupo 3L er kun på 1,2 ...

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Klaus G. (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-01-09 17:02

> Min Lupo 3L er kun på 1,2 ...
>
Nå, Fabiaen laves kun med en 1.4TDI. Men den laves også med lidt forskellige
1.2benzinere.


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-09 17:05

"Klaus G." skriver:
>
> Nå, Fabiaen laves kun med en 1.4TDI. Men den laves også med lidt forskellige
> 1.2benzinere.

Altså laves de ikke med 3L motoren?

Eller?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-01-09 20:51

>> Nå, Fabiaen laves kun med en 1.4TDI. Men den laves også med lidt
>> forskellige
>> 1.2benzinere.
>
> Altså laves de ikke med 3L motoren?
>
> Eller?
Rigtigt. Mente lige det var en 1.4TDI der lå i 3L'eren, men det var det
ikke...

Anyways, 1.4TDI'en er meget økonomisk hvis man holder sig til en 80-90kmt og
fartpilot sat til.


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery



Martin [TMM] (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 22-01-09 21:49

Hej
Klaus G. wrote:
> Anyways, 1.4TDI'en er meget økonomisk hvis man holder sig til en
> 80-90kmt og fartpilot sat til.

Så vil den være endnu bedre, hvis man slår fartpiloten fra.

Mvh
Martin



Klaus G. (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-01-09 22:48

> Så vil den være endnu bedre, hvis man slår fartpiloten fra.
Ja, i teorien...

Jeg har endnu ikke magtet at køre længere på literen ved manuel styring af
gassen. Jeg tror det skyldes alle de små accelrationer man laver i tide og
utide for at følge trafikken, eller bare holde nålen på de 90kmt man nu
prøver at trille afsted med.

De steder man kan spare noget ved at køre uden fartpilot skulle eftersigne
være på store bakker. Hvor man så lader bilen tabe noget af farten på vej
opad og giver så noget ekstra fart på vej nedad.


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-09 22:51

"Klaus G." skriver:
>
> De steder man kan spare noget ved at køre uden fartpilot skulle eftersigne
> være på store bakker. Hvor man så lader bilen tabe noget af farten på vej
> opad og giver så noget ekstra fart på vej nedad.

Du bestemmer dig simpelthen for hvor langt du vil træde speederen ned.

Længere er den ikke.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 22-01-09 22:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Du bestemmer dig simpelthen for hvor langt du vil træde speederen ned.
>
> Længere er den ikke.

Er man ikke en semi-superhelt som dig, kunne man jo blive fristet til at
følge den øvrige trafik

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-09 22:59

Brian skriver:
>
> Er man ikke en semi-superhelt som dig, kunne man jo blive fristet til at
> følge den øvrige trafik

Jeg kører med fartpilot......

Det andet er altså alt for forstyrrende for medbillisterne.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 23-01-09 00:19

> Jeg kører med fartpilot......
Os mig.

> Det andet er altså alt for forstyrrende for medbillisterne.
Jeps. Vi har vel alle sammen prøvet at køre bagved en person som finder et
sted med speederen så det passer med en ~85kmt på speedo på HELT lige vej.
Og så røre personen bare ikke det mindste på speederen opad bakkerne...
:)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery



Per Henneberg Kriste~ (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 23-01-09 09:46


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4978EC32.93538FF8@du.kan.finde.den...
> Brian skriver:
>>
>> Er man ikke en semi-superhelt som dig, kunne man jo blive fristet til at
>> følge den øvrige trafik
>
> Jeg kører med fartpilot......
>
> Det andet er altså alt for forstyrrende for medbillisterne.

Gad vide hvor stor en procentdel der _bruger_ deres fartpilot?

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Brian Lund (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 23-01-09 16:59

>> Jeg kører med fartpilot......
>>
>> Det andet er altså alt for forstyrrende for medbillisterne.
>
> Gad vide hvor stor en procentdel der _bruger_ deres fartpilot?

Mange tror jeg! Hvis jeg havde en ville jeg helt klart bruge den... Jeg
kører meget motorvej, der ville det være rart.


Brian



Armand (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-09 17:06

Brian H skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:49785efd$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> - - - En hvilkensomhelst anden VAG-bil med samme 3-cylindrede motor:
>> Audi og Skoda har hver én og måske også Seat :-/
>> Skoda Fabia kører da ihvertfald rundt med krog, kan jeg se!
>
> Hvilken Skoda kører med 3L TDi'eren?
>
Prøv med den mindste: Fabia!

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-01-09 17:10

Armand skriver:
>
> Prøv med den mindste: Fabia!

Fabia fås med 1,4 L dieselmotor. Det har Lupoen også kunnet fås med
(samt Arosa), men det er ikke 3L motoren.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

tp (22-01-2009)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 22-01-09 19:53

> Fabia fås med 1,4 L dieselmotor. Det har Lupoen også kunnet fås med
> (samt Arosa), men det er ikke 3L motoren.
>
>

Men den kører da 24.4 og kan tvinges op på mere hvis du holder dig på
landevejen

Ellers mener jeg det var den nye Ibiza/cordoba der kom en anelse længere op
(opgivet)

1.2 dieslen har vi ikke set noget til siden...


Mvh TP
1.4 tdi greenline


Armand (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-09 20:26

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>> Prøv med den mindste: Fabia!
>
> Fabia fås med 1,4 L dieselmotor. Det har Lupoen også kunnet fås med
> (samt Arosa), men det er ikke 3L motoren.
>
Uanset, så et det et godt alternativ, og det er jo dét der spurgtes til :-|

Også jvf. listen over de mest økonomiske på Spritmonitor.de.

--
Armand.

Leonard (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-01-09 18:58

Armand wrote:

> > Hvilken Skoda kører med 3L TDi'eren?
> >
> Prøv med den mindste: Fabia!

"Fabia GreenLine kører hele 24,4 km/l ved blandet kørsel"
citat: skoda.dk

så det er ikke 3L, den skal jo også betale hele 980 kr hvert halve år i
afgift, 3L nøjes med 80 kr


--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Ukendt (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-09 23:06


"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4978b3bd$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> afgift, 3L nøjes med 80 kr

Alligevel røg 3L ned på en ca. 8. plads i TOTAL-økonomi
iflg. "Penge og privatøkonomi".
Dermed et direkte dårligt køb.



Lars Peter Larsen (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 23-01-09 00:27

>> Eque << wrote:
> "Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4978b3bd$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>afgift, 3L nøjes med 80 kr
>
>
> Alligevel røg 3L ned på en ca. 8. plads i TOTAL-økonomi
> iflg. "Penge og privatøkonomi".
> Dermed et direkte dårligt køb.

Fordi VW værkstederne tog sig for godt betalt.
Ganske simple ting der er velkendte på Lupo 3L kunne de ikke finde ud
af - Eksempelvis at grundindstille gearkassen eller at
bremselys-kontakten er to-kreds og de derfor var på skideren hvis de
ikke kunne finde ud af at den kontakt der giver signal til bilens
computer svigtede. banale ting der kunne løbe op i mange tusinde kroner
på grund af inkompetence. (Kontakten koster under 100,- at udskifte.)
Du kan læse mange gyselige historier om det på www.lupo3lklub.dk

Min har aldrig været billigere at køre i siden jeg droppede VW.

/Lars

Klaus D. Mikkelsen (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-01-09 06:26

Lars Peter Larsen skriver:
>
> Fordi VW værkstederne tog sig for godt betalt.

Og fordi de hænger sig i historien med gearkassen og baklyskontakten som
FDM også gør det.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-01-09 13:20


"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:497900e0$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Ganske simple ting der er velkendte på Lupo 3L kunne de ikke finde ud
> af - Eksempelvis at grundindstille gearkassen eller at

Dårlig information fra VW selv ?



Armand (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-01-09 14:09

>> Eque << skrev:
> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
> meddelelse news:497900e0$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Ganske simple ting der er velkendte på Lupo 3L kunne de ikke finde ud
>> af - Eksempelvis at grundindstille gearkassen eller at
>
> Dårlig information fra VW selv ?
>
Eller dovne hhv. ordblinde mekanikere, endsige værkførere der ikke læser
de udsendte servicebulletiner :-/

--
Armand.

Ukendt (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-01-09 14:38


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4979c135$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >> Eque << skrev:
>> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
>> meddelelse news:497900e0$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Ganske simple ting der er velkendte på Lupo 3L kunne de ikke finde ud
>>> af - Eksempelvis at grundindstille gearkassen eller at
>>
>> Dårlig information fra VW selv ?
> Eller dovne hhv. ordblinde mekanikere, endsige værkførere der ikke læser
> de udsendte servicebulletiner :-/

Nu skulle fejlen jo lige opstå og findes før
der kunne oprettes en bulletin.
Ikke engang sikker, VW selv kendte
fejlmuligheden.



Klaus D. Mikkelsen (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-01-09 15:55

Armand skriver:
>
> Eller dovne hhv. ordblinde mekanikere, endsige værkførere der ikke læser
> de udsendte servicebulletiner :-/

SMC Danmark?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian H (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 22-01-09 21:15

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:49789976$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> - - - En hvilkensomhelst anden VAG-bil med samme 3-cylindrede motor:
>>> Audi og Skoda har hver én og måske også Seat :-/
>>> Skoda Fabia kører da ihvertfald rundt med krog, kan jeg se!
>>
>> Hvilken Skoda kører med 3L TDi'eren?
> >
> Prøv med den mindste: Fabia!

Prøv med den rigtige: Ingen!




Ivan Madsen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 22-01-09 19:49

On Thu, 22 Jan 2009 09:35:58 +0100, "Jakob Griffel"
<NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> wrote:

>Hej med jer
>
>Jeg har ca. 60 km hver vej på arbejde, og jeg tænker på at anskaffe mig en
>sparsommelig bil.
>Rent teknisk synes jeg lyder Lupo'en jo interessant (og jeg vil købe brugt,
>IKKE en helt ny bil!), men man må vist ikke sætte en anhængerkrog på en
>3L'er
>
>Hvilke andre biler/modeller bør jeg se på hvis kravet er, at den skal kunne
>trække en anhænger i ny og næ (ikke campingvogn, bare en lille trailer til
>genbrugspladsen) og være sparsommelig men samtidig nogenlunde komfortabel
>til motorvejskørsel?
>
>Kan i komme med lidt brainstorming på i hvilken retning jeg skal kigge? Jeg
>er slet ikke inde i bilmarkedet for tiden...

Alternativerne er vel Corsa DI (men har hørt rygter om problemer med
dem - men hvis bilen er i orden kører de godt, jeg har prøvet et par
stykker). Renault Clio diesel - har jeg ikke prøvet. Punto JTD har jeg
80000 km's erfaring med - 22-25 km/l ved behersket kørsel uden totalt
at ligne morfar på tur ) Den kører fint har et udmærket overskud,
men er absolut ikke nogen raket.
Ellers er der vel også noget Yaris benzin, Fabia 1.2 benzin mv. som
måske kan erhverves væsentligt billigere og dermed kan du købe en del
benzin før værditabet indhenter dig.

Lars Peter Larsen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 22-01-09 22:07

Jakob Griffel wrote:
> Hej med jer
>
> Jeg har ca. 60 km hver vej på arbejde, og jeg tænker på at anskaffe mig en
> sparsommelig bil.
> Rent teknisk synes jeg lyder Lupo'en jo interessant (og jeg vil købe brugt,
> IKKE en helt ny bil!), men man må vist ikke sætte en anhængerkrog på en
> 3L'er
>
> Hvilke andre biler/modeller bør jeg se på hvis kravet er, at den skal kunne
> trække en anhænger i ny og næ (ikke campingvogn, bare en lille trailer til
> genbrugspladsen) og være sparsommelig men samtidig nogenlunde komfortabel
> til motorvejskørsel?
>
> Kan i komme med lidt brainstorming på i hvilken retning jeg skal kigge? Jeg
> er slet ikke inde i bilmarkedet for tiden...
>

Lupo 3L TDI er snart 10 år og de nyeste biler er så småt ved at indhente
dens brændstof økonomi.

Du skal også holde det op imod at prisforskellen imellem benzin og
diesel er ved at være udjævnet og tage et kig i krystalkuglen efter om
vi også skal til at bruge miljøplaketter som Tyskerne. - Det sidste vil
gøre livet surt for ældre dieselbiler uden partikelfilter og/eller
katalysator.

Jeg ville uden at blinke anbefale dig en brugt Lupo 3L selvom du IKKE må
trække en nok så lille trailer. Til gengæld har du et meget stort
bagagerum når du lægger bagsæderne ned. Du må heller ikke forvente at
den kører meget mere end 27 - 28 km/l selv om den af og til kører længere.

Efter Lupoen kommer Tyota Yaris og Aygo, en lille Pugeot og en Smart men
du skal træffe valget efter hvordan du sidder når du har "taget den på".

Jeg ville springe på en Polo eller Golf eller tilsvarende fra Skoda
eller Audi hvis jeg kunne få den i Blue-motion udgave og ellers kigge
efter en model med en kraftig dieselmotor for at have så meget
kraftoverskud at det kan være med til at holde brændstofforbruget nede.
Jeg har hørt om folk i en Golf med 100 Heste eller mere der kunne køre
25km/l

/Lars

Ukendt (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-09 23:08


"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4978e004$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg ville uden at blinke anbefale dig en brugt Lupo 3L

Alle økonomer m.fl. siger I DAG, det ikke kan svare
sig at købe mini-bil i diesel i forhold til en benzin.



Lars Peter Larsen (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 23-01-09 00:31

>> Eque << wrote:
> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
> meddelelse news:4978e004$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>Jeg ville uden at blinke anbefale dig en brugt Lupo 3L
>
>
> Alle økonomer m.fl. siger I DAG, det ikke kan svare
> sig at købe mini-bil i diesel i forhold til en benzin.

Hvad var det nu lige jeg skrev ovenfor den sætning du citerer?

Bortset fra det kan en ny minibil ikke hamle op med en brugt Lupo der
vel at mærke er vedligeholdt og er i orden når det er for at køre langt
hver dag.



/Lars

Ukendt (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-01-09 13:20


"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:497901c2$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Eque << wrote:
>> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
>> meddelelse news:4978e004$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>>>Jeg ville uden at blinke anbefale dig en brugt Lupo 3L
>>
>>
>> Alle økonomer m.fl. siger I DAG, det ikke kan svare
>> sig at købe mini-bil i diesel i forhold til en benzin.
>
> Hvad var det nu lige jeg skrev ovenfor den sætning du citerer?

Citerer ? Det var en tilføjelse for at belyse,
dieseldrift idag ikke er det mest attraktive ved småbilerne
økonomisk set. Og en 3L er sikkert stadig et dyrt bekendskab
at erhverve, sammenlignet med en billig, og sikkert endda
nyere benzinmodel som kan køre i 3 år uden de store reparationsudgifter.

> Bortset fra det kan en ny minibil ikke hamle op med en brugt Lupo der vel
> at mærke er vedligeholdt og er i orden når det er for at køre langt hver
> dag.

De fleste brugte 3L har sikkert allerede kørt MANGE
km., og er komme i reparationsalderen.
En ny kan køre i ca. 3 år uden udgifter af
reparationsmæssig art. Lupo er død.
3L nåede aldrig længere end til en 8. plads
og forblev et ikon uden saft og kraft, totaløkonomisk set.
Det viste sig, det ikke var nok med de relativt mange km/ltr.



Lars Peter Larsen (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 23-01-09 20:13

>> Eque << wrote:
> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
> meddelelse news:497901c2$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>>Eque << wrote:
>>>
>>>"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
>>>meddelelse news:4978e004$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>
>>>
>>>>Jeg ville uden at blinke anbefale dig en brugt Lupo 3L

>
>>Bortset fra det kan en ny minibil ikke hamle op med en brugt Lupo der vel
>>at mærke er vedligeholdt og er i orden når det er for at køre langt hver
>>dag.
>
>
> De fleste brugte 3L har sikkert allerede kørt MANGE
> km., og er komme i reparationsalderen.

Min er 6 år og har kørt 336.000 km - og bortset fra at skifte sliddele
som olie, dæk, bremser, hjullejer og ikke mindst tandrem er den langtfra
kommet i reparationsalderen. Tænk lige over den!!


/Lars

Ukendt (26-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-09 12:20


"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:497a16b8$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Eque << wrote:

>> De fleste brugte 3L har sikkert allerede kørt MANGE
>> km., og er komme i reparationsalderen.
>
> Min er 6 år og har kørt 336.000 km - og bortset fra at skifte sliddele som
> olie, dæk, bremser, hjullejer og ikke mindst tandrem er den langtfra
> kommet i reparationsalderen. Tænk lige over den!!


Det er netop sådan et eksempel man skal holde sig fra
som brugtkøb.

Med ca. 160 km. om dagen på ca. 6 år, har
det været begrænset med småturene.
Det er ikke de lange ture som slår en bil ihjel.
Olie, dæk, bremser, hjullejer og tandrem
er standard sliddele så hvad specielt er det ved det ?
Og efter 336.000 km. er det vel ikke unormalt der
skal skiftes det du nævner, men man bør holde sig
fra biler, og især småbiler som har kørt 336.000 km med mindre
prisen er ganske lav.
Så der er ikke alverden at tænke over.



Per Henneberg Kriste~ (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 23-01-09 09:51


">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4978ee4b$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
> meddelelse news:4978e004$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg ville uden at blinke anbefale dig en brugt Lupo 3L
>
> Alle økonomer m.fl. siger I DAG, det ikke kan svare
> sig at købe mini-bil i diesel i forhold til en benzin.

Henvisning?

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Ukendt (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-01-09 13:20


"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
news:497984e4$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
> news:4978ee4b$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
>> meddelelse news:4978e004$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Jeg ville uden at blinke anbefale dig en brugt Lupo 3L
>>
>> Alle økonomer m.fl. siger I DAG, det ikke kan svare
>> sig at købe mini-bil i diesel i forhold til en benzin.
>
> Henvisning?

Det står skrevet i næsten alle bilblade.
At finde. At læse.



Lars Peter Larsen (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 23-01-09 20:07

Per Henneberg Kristensen wrote:
>
> ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
> news:4978ee4b$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>
>> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
>> meddelelse news:4978e004$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Jeg ville uden at blinke anbefale dig en brugt Lupo 3L
>>
>>
>> Alle økonomer m.fl. siger I DAG, det ikke kan svare
>> sig at købe mini-bil i diesel i forhold til en benzin.
>
>
> Henvisning?

Det har bl.a. stået i Jyllangsposten og den aflæggere som fpn.dk - Men
der står også at vi skal slå et ordentligt slag for at komme til at køre
på El. - og særligt anført billig vindmølle-El når det blæser lidt.

/Lars

Per Henneberg Kriste~ (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 23-01-09 09:50


"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
meddelelsen news:4978e004$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Jakob Griffel wrote:

> Jeg ville springe på en Polo eller Golf eller tilsvarende fra Skoda eller
> Audi hvis jeg kunne få den i Blue-motion udgave og ellers kigge efter en
> model med en kraftig dieselmotor for at have så meget kraftoverskud at det
> kan være med til at holde brændstofforbruget nede. Jeg har hørt om folk i
> en Golf med 100 Heste eller mere der kunne køre 25km/l

Jeg kører kun 22 med en 150HK Golf og jeg kører _meget_ økonomisk. Men det
er omgivelserne der bestemmer hvor du ender. Kan du køre i bykørsel med
jævne 50 km/t i evt. grønbølge, så stiger dit gennemsnit hurtigt. Bor du
nede i bunden af Vejle, er du allerede dømt langt op i rækken
brændstofmæssigt. Kører man stærkt på motorvejen, er du også dømt ude.

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste