Helt ny bil, hvad skal man være opmærksom ~
Fra : P+S

Dato : 21-01-09 23:25

Hej.

Vi har lige bestilt en helt ny bil...

Men hvad skal man specielt være opmærksom på med nye biler, i forhold
til at bremse tænker jeg ??

Vi havde en 20 år gammel bil, og den var selvfølgelig uden alt muligt
bremse abs og esp og hvad de nu kalder det...
- den har vi haft med på GF´s glatførekursus flere gange, så den gamle
bil ved vi rimeligt godt hvordan reagerer i eks. sne og is på vejen...

Men hvad med en helt ny bil ??
Hvad skal man særligt være opmærksom på der mht. at bremse ??
(Det er en mazda 5 advance, hvis det betyder noget)

Vi får den allerede på mandag, så vi glæder os selvfølgelig meget....
- vi har fået forhandler til (bl.a.) også at give os et sæt vinterhjul
med i prisen, som vil være monteret ved levering...

mvh.
P+S

Fra : TGJ

Dato : 22-01-09 07:51

"P+S" <ps9998@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej.

Vi har lige bestilt en helt ny bil...

Tillykke :)

Men hvad skal man specielt være opmærksom på med nye biler, i forhold
til at bremse tænker jeg ??

Den bremser nok noget bedre, ellers bare brems ?

Fra : Fjollefrans

Dato : 22-01-09 08:32

> Men hvad skal man specielt være opmærksom på med nye biler, i forhold
> til at bremse tænker jeg ??
>
> Den bremser nok noget bedre, ellers bare brems ?

og med ABS bremser kan man jo bare træde til på bremsen. prøv på noget tomt
asfalt at leg lidt med bremserne

men ellers er et glatbanekursus i den nye bil sikkert en god ide

/FF

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-09 13:49

[...]

Hvis ABS'en træder i kraft, så kan
bremsepedalen 'slå igen', dvs. den
kan vibrere og 'hakke igen' og
det skal man nok vende sig til
fra starten af, så man ikke får et
mindre chock.

Ellers skal du bare køre som i den gamle
men som med alt andet i bilen, så er det
aldrig en skade at mærke doseringen
af bremserne, styretøjets gang mv.

Er Mazdaen en årgang 2008 eller 2009 ?

Fra : P+S

Dato : 22-01-09 21:01

Hej.

> Er Mazdaen en årgang 2008 eller 2009 ?

Den er kommet hjem til deres lager i nov. 2008...
- det tager jo 3 måneder at få dem hjem fra østen, så det kan vel ikke være
en 2009 endnu ??

Fra : Brian

Dato : 22-01-09 21:02

P+S wrote:
> Hej.

> Den er kommet hjem til deres lager i nov. 2008...
> - det tager jo 3 måneder at få dem hjem fra østen, så det kan vel
> ikke være en 2009 endnu ??

Jow - næste års modeller, kommer som regel året før sidst på sommeren. Så
din vil stå som en 2009 model, og hvis den først er inregistreret nu her,
kan du sige det med god samvittighed

/Brian

Fra : P+S

Dato : 22-01-09 21:15

Jeg sagde faktisk til ham at det uden tvivl SKULLE være den nyeste model man
kunne få, og det sagde han at det var, og at den var kommet hjem på deres
lager i nov. 2008 og at der ikke findes en nyere model...

Jeg kan nemlig se at der bl.a. på sikkerhedsudstyr, løbende bliver opdateret
på flere forskellige fabrikater, og ikke nødvendigvis kun årgang for årgang,
og jeg vil have en bil der er helt fremme på alle områder...

Men igen... om de så kalder den 2008 eller 2009, det ved jeg ikke...

Fra : Brian

Dato : 22-01-09 22:24

P+S wrote:

> Men igen... om de så kalder den 2008 eller 2009, det ved jeg ikke...

De kalder den 2009. Er du i tvivl, kan det læses ud af stelnummeret.

/Brian

Fra : Knut

Dato : 22-01-09 18:30

Jok på bremsepedalen og se hvad der sker!!!
Er du betænkelig så gør det et øde sted, hvor der ikke kan ske nogen skade
på andre)

Knut