Software update
Fra : Franz Berliner

Dato : 22-01-09 09:18

Jeg går ud fra at Software update midlertidigt smider de updates man
downloader et eller andet sted på disken - er der nogle der ved hvor?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-01-09 09:37

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Jeg går ud fra at Software update midlertidigt smider de updates man
> downloader et eller andet sted på disken - er der nogle der ved hvor?

I et eller andet cache bib .. men hvis du bare vil have fat i .pkg filen
så kan du i "update" menu'en vælge "download only" .. så bliver den
hentet og kopieret til din downloads mappe.

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 22-01-09 13:40

> I et eller andet cache bib .. men hvis du bare vil have fat i .pkg filen
> så kan du i "update" menu'en vælge "download only" .. så bliver den
> hentet og kopieret til din downloads mappe.

Tak. Det havde jeg ikke opdaget at man kunne

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-01-09 21:16

Franz Berliner:

> Tak. Det havde jeg ikke opdaget at man kunne

Du kan osse vælge "Install and Keep package". Så ligger pakkerne i
/Library/Packages efter installationen.

Jeg har gjort det til en vane bagefter at lægge dem ned i en undermappe
der hadder "nth Update" (n = 1, 2, ... n). Den bliver så gemt på en
server engang imellem. Så har jeg dem hvis jeg skal geninstallere. Det
er nemlig vigtigt at de bliver indstalleret i den rigtige rækkefølge.

Det kan du osse bruge Software Update til.

Du kan enten åbne alle pakker i hver "nth Update" efter tur på een
gang for hver "n". Så starter Software Update pakkerne i hver sit vindue
og du lader updaten kører selv om der kommer en besked om at genstarte
ind imellem. Genstart så når alle pakkerne i "nth Update" er blevet
installeret.

En anden måde, er at lade pakkerne ligge hulter til bulter i
/Library/Packages og kører Software Update og noterer hvilke updates der
skal installeres og så ellers fortsætte som ovenfor. Derpå gentages
processen med at lade Software Update udpege næste omgang, osv.

Jeg kan bedst li' den første metode. Den er mer' overskuelig.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.