Inkluder fil i html (CMS-system)
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 22-01-09 11:49

Hejsa, jeg prøver i et lidt låst firma-CMS-system at lave et link til en
ekstern tekstfil, men det virker ikke helt. Konkret har jeg mulighed for at

Jeg ønsker at indsætte tekst-filens indhold på min html-side via et link
(include virtual / include file) til den eksterne fil. Jeg har derfor
forsøgt at lave et test html-dokument for at se om jeg kan få teksten fra
min eksterne fil indsat når html-filen indlæses, men der sker ikke det
store. Virker det kun fra eksempelvis asp-kode eller kan jeg klare det via
et html-dokument?

Jeg har prøvet at lave dette html-dokument, men det indlæser ikke indholdet
fra tekst-filen. Kan nogen hjælpe?

Lars

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>Test af html med link til fil</title>
</head>
<h2>Test af html med link til fil</h2>

Forsøg med ekstern tekstfil.<br>

include virtual="http://home24.inet.tele.dk/flexsun/Test/txtLars.txt"

Virtual start<br>
<!--#include
virtual="http://home24.inet.tele.dk/flexsun/Test/txtLars.txt"-->
Virtual slut<br>

include file="http://home24.inet.tele.dk/flexsun/Test/txtLars.txt"

File start<br>
<!--#include file="http://home24.inet.tele.dk/flexsun/Test/txtLars.txt"-->
File slut<br>

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-01-09 17:01

Lars Thomsen Nielsen skrev:
> [...]

> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
> <head>
> <title>Test af html med link til fil</title>

Du skal vel starte med at finde ud af, om serveren filen ligger på,
understøtter SSI.
Dernæst hvad filen skal hedde, for at SSI virker - almindeligvis, vist
..shtml eller .phtml
Og det sidste bliver nok dits tørste problem - SSI virker normalt ikke,
når filen hedder .htm eller .html - CGI skal vide at den skal behandles
og blot sendes til modtageren.
Hvis du ser i kildekoden, skal din SSI forsvinde, når tingene virker,
og erstattes med indholdet af den fil du includer.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-01-09 17:00

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> Virker det kun fra eksempelvis asp-kode

Ja.

> eller kan jeg klare det via
> et html-dokument?

Den eneste mulighed, som jeg kan se, er at lave det via Javascript.
Men hvis du kan det, så kan andre det også, og dermed er systemet sårbart,
så det burde ikke være muligt.

Har du ikke adgang til ASP-koden ?

Stig Johansen