Anhængertræk til Ny Fiesta
Fra : orum@it.dk

Dato : 21-01-09 10:24

Hej NG
9500,- kr.for et aftageligt anhængertræk til den Ny Fiesta 2009 -
monteret ved levering.
Er det ikke lige i overkanten?? Hvad er rimeligt og kan man montere
sådan noget selv, (med efterfølgende syn selvfølgelig)?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-01-09 19:05

orum@it.dk skriver:

> Er det ikke lige i overkanten?? Hvad er rimeligt og kan man montere
> sådan noget selv, (med efterfølgende syn selvfølgelig)?

Du vil altså selv konfigurere trækket til i bilens styring og du har den
fornødne viden til at slutte elektronikboksen til, så der er lys også?

Jeg formoder at det er aftageligt træk til den pris, så du jo også selv
lave den fine plade der evt skal til?

Det er prisen når de uatoriserede laver autoriseret montering af et
originalt træk. Set i forhold til resten af bilens pris er det vel
heller ikke så voldsomt?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-01-09 20:43

Hej
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jeg formoder at det er aftageligt træk til den pris,

Ja, det skrev han jo at det var, så det tror jeg godt du kan regne med.

> så du jo også
> selv lave den fine plade der evt skal til?

Ford kan.

> Det er prisen når de uatoriserede laver autoriseret montering af et
> originalt træk. Set i forhold til resten af bilens pris er det vel
> heller ikke så voldsomt?

9500 for aftageligt træk er ikke i den dyre ende, nej.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-09 19:38

<orum@it.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Når man ellers ser priserne for ekstraudstyr,
så er det vel nok bare prisen.
Hvem vil nænne selv at begynde at montere
sådan noget på en splinterny vogn ?
Der blir' vel også noget med ledningsnettet.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-01-09 20:47

Hej
Eque skrev i en meddelelse
> Hvem vil nænne selv at begynde at montere
> sådan noget på en splinterny vogn ?

Dem der ser det som det det er, et transportmiddel. Dem der kun har det for
snobberiets skyld ville nok ikke.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-09 20:54

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Dem der ser det som det det er, et transportmiddel.

De burde så overveje en brugt model istedet.
For en brugt taber ikke penge i samme stil
som en fabriksny, og har man et basalt
A-B behov, så er markedet FYLDT med
ekstremt gode tilbud i øjeblikket.

>Dem der kun har det for snobberiets skyld ville nok ikke.

Det er vidst de færreste som anskaffer
et anhængertræk for snobeffektens skyld.

Fra : Jensen

Dato : 22-01-09 10:33

On Wed, 21 Jan 2009 09:24:14 -0800 (PST), orum@it.dk wrote:

> [...]
>Er det ikke lige i overkanten?? Hvad er rimeligt og kan man montere
>sådan noget selv, (med efterfølgende syn selvfølgelig)?

Som bilsalget er nutildags undrer det mig at du ikke prutter prisen lidt
ned, med mindre at du ellerede har gjort det på andet udstyr.
Det koster jo ikke forhandleren 9500 kr. at montere det.

--
Thomas

Fra : Armand

Dato : 22-01-09 13:03

Jensen skrev:

> Som bilsalget er nutildags undrer det mig at du ikke prutter prisen lidt
> ned, med mindre at du ellerede har gjort det på andet udstyr.
> Det koster jo ikke forhandleren 9500 kr. at montere det.

Jeg tror at det var i BT's bilsektion at jeg læste om en VW-køber der i
trod mod VAG's horrible prissætning for træk kørte til VW-forhandleren i
Flensborg og fik nøjagtigt det samme træk monteret til under den halve
pris! Så dét var måske en overvejelse værd ifald at du residerer i
Jylland/Fyn :-/
Ellers er der muligheden for at få sin lokale mekaniker til at give et
bud - Jég fik på min forrige monteret træk ved min dækmand!

--
Armand.

Fra : orum@it.dk

Dato : 22-01-09 07:17

> Som bilsalget er nutildags undrer det mig at du ikke prutter prisen lidt
> ned, med mindre at du ellerede har gjort det på andet udstyr.
> Det koster jo ikke forhandleren 9500 kr. at montere det.

Det gjorde jeg så.
Resultat: 6000,- kr. monteret ved lev. af bil. )
Besparelse 3500,- hvilket jo nok svarer til monteringsprisen.
Tak for rådet.

--
Dan