Final Cut Express Export "fejl"?
Fra : Dude

Dato : 21-01-09 23:01

Hej alle!

Er der mon en Final Cut Express-haj, som kan hjælpe mig?

Jeg er FCE newbee, og er stødt på et problem. Jeg har leget en del, og
det er gået fint med mine små test-film.

Men nu: een af mine film vil ikke exporteres til Quicktime korrekt. Når
jeg exporterer, bliver billedet "klemt" - altså tilsyneladende trukket
lidt bredere en det format jeg arbejdede i, i FCE. (16:9 - 960x540)

På et tidspunkt da jeg importerede en video-fil, fik jeg en melding om
at den ikke passede til mit preset, og jeg blev spurgt om FCE skulle
tilpasse. Jeg vidste ikke helt hvad jeg blev spurgt om, og gættede et svar.
Jeg kan ikke huske hvad jeg endte med at klikke på (ok - eller ej), og
nu tænker jeg at jeg måske tog en forkert beslutning...?
Er det mon derfor jeg ikke kan exportere korrekt?

Hvis det er, - er der så ikke en mulighed for at ændre den setting, som
nu står forkert? (i det pågældende projekt)

Mange håbefulde hilsner
John