DVD filmformat
Fra : Helge Hammer

Dato : 21-01-09 16:34

En DVD med Video_TS indhold kan ikke afspilles med Windows Media Player. Er
det muligt at kopiere indholdet over på harddisken og ændre filmformatet til
noget, både WMP og CD-afspiller kan forstå?
Hvordan gør man?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-09 17:07

Helge Hammer <helge.hammer@elromail.dk> wrote:

> [...]
> det muligt at kopiere indholdet over på harddisken og ændre filmformatet til
> noget, både WMP og CD-afspiller kan forstå?

bruger en mac ? ;)

VLC burde kunne afspille den ....

/thomas

Fra : Helge Hammer

Dato : 21-01-09 17:14

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> bruger en mac ? ;)

Ja, jeg bruger en Mac.

> VLC burde kunne afspille den ....

Ja, VLC kan afspille den, men DVD'en skal kunne afspilles på Media Player og
en SONY DVD-afspiller.
Vedkommende, der skal bruge DVD'en har ikke en Mac, men en PC og en
DVD-afspiller, og disse kan ikke genkende Video_TS formatet.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-01-09 17:24

> [...]

> Vedkommende, der skal bruge DVD'en har ikke en Mac, men en PC og en
> DVD-afspiller, og disse kan ikke genkende Video_TS formatet.

Hvis dvd afspilleren ikke kan læse brændte DVD'er så er der ikke noget
at gøre ved det ...

PC'en kan bare bruge VLC ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 21-01-09 17:44

> bruger en mac ? ;)

> /thomas

Hæ, hæ.....dét turde jeg ikke sige, men jeg var lige ved

M.

Fra : Jon

Dato : 21-01-09 17:24

> [...]

> det muligt at kopiere indholdet over på harddisken og ændre filmformatet til
> noget, både WMP og CD-afspiller kan forstå?

Kopierer mappen inn på harddisken og spiller den av med DVD Player, som
følger med Macen din (File->Open, pek på Video_TS-mappen). Ingen
problemer i det hele tatt.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-09 19:03

On 2009-01-21 17:23:55 +0100, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> Kopierer mappen inn på harddisken og spiller den av med DVD Player, som
> følger med Macen din (File->Open, pek på Video_TS-mappen). Ingen
> problemer i det hele tatt.

Der findes masser af soft der kan det du er interesseret .
Man kunne forestille sig at flere herinde ikke har lyst til at henlede
opmærksomheden på at "det der med at kopiere en dvd" jo er lidt flosset
i kanten..
Et par gode bud er det til trods:
handbrake ( lav en avi eller mp4) (handbrake.fr) ( hent den nyeste, der
kan en masse spændende herunder mkv og ps3 ( mpeg4@2500mbit/s)
mactheripper ( hente alt på skive med henblik på at arbejde videre,
enten i handbreake eller andet) ( svær at finde)( og heller ikke helt
pæn i kanten)

begge kan det du vil..
så kan du evt, for effektens skyld slutte af i QT i pro versionen.. (
selv om at der er langt lettere at starte og blive i handbrake)

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 21-01-09 21:13

Jon skrev:

> Kopierer mappen inn på harddisken og spiller den av med DVD Player, som
> følger med Macen din (File->Open, pek på Video_TS-mappen). Ingen

Nyere DVD afspillere vil kun afspille medier, men så kan man lave en ISO
som der dobbeltklikkes på.

Fra : Jon

Dato : 21-01-09 23:43

> Nyere DVD afspillere vil kun afspille medier, men så kan man lave en ISO
> som der dobbeltklikkes på.

Jeg snakket om Apples program "DVD Player". Det kan spille filene
direkte fra mappen, i alle fall den versjon jeg har på min maskin, som
følger med Leopard (10.5.6).

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 21-01-09 21:12

Helge Hammer skrev:
> [...]
> det muligt at kopiere indholdet over på harddisken og ændre filmformatet til
> noget, både WMP og CD-afspiller kan forstå?

Hvordan HAR du gjort?

iDVD burde fx kunne klare opgaven.

Fra : Helge Hammer

Dato : 21-01-09 22:15

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Hvordan HAR du gjort?

Ingenting endnu! En bekendt har fået nogle af sine videooptagelser fra
Østgrønland digitaliseret i Video_TS format. Det er disse DVD'er, som
DVD-afspilleren og PC'en ikke er glad ved. Så jeg har lovet at prøve at
konvertere mediet til noget brugeligt.

> iDVD burde fx kunne klare opgaven.

OK, det er en mulighed mere. Jeg har dog aldrig kunnet finde ud af at
bruge iDVD til noget fornuftigt.
Handbrake
MacTheRipper
iDVD