DHTML drop down menuen forsvinder i IE
Fra : Per Fregerslev

Dato : 21-01-09 23:02

Jeg har problemer med DHTML menuer efter opskriften i
http://webdesign101.dk/navigation/dhtml/dropdownmenu4.php.
når curseren bevæges ned igennem undermenuen, så forsvinder
undermenuen hvis curseren kommer til at "dvæle" for længe i
mellemrummet mellem knapperne.
Jeg har set en artikkel på internettet, hvor dette problem blev
behandlet med en fin beskrivelse af løsningen, men nu kan jeg
ikke finde den igen og jeg fik ikke lavet noget bogmærke for
siden.
Er der een der har en internet-adresse på en løsning, så vil jeg
blive meget glad.

hilsen
Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-01-09 15:52

Per Fregerslev skrev:
> [...]
> siden.
> Er der een der har en internet-adresse på en løsning, så vil jeg

Siden det er mig der har skrevet den pågældende side,
er det vel også op til mig at undskylde, at den ikke er
fjernet fra webstedet forlængst.

Sådan laver vi simpelthen ikke dropdown menuer mere.

Jeg kan henvise til mine egne nyere artikler om samme
emne, bl. a.
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Per Fregerslev

Dato : 24-01-09 11:04

> Sådan laver vi simpelthen ikke dropdown menuer mere.

øv det var netop den knapudformning jeg var interesseret i

> Jeg kan henvise til mine egne nyere artikler om samme
> emne, bl. a.
> http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Tak for tippet, men er der ikke noget med padding og margen i CSS
der kan holde rullemenuen "åben" mens curseren passerer baggrunden
mellem knapperne - det er det, jeg mener at have set beskrevet i en
artikel på www.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-01-09 11:57

"Per Fregerslev" <perf@tech-ad.dk> skrev

> [...]
> der kan holde rullemenuen "åben" mens curseren passerer baggrunden
> mellem knapperne - det er det, jeg mener at have set beskrevet i en

Er det ikke bare at lade hovedmenuen have en margin på 0 (nul), så der ikke
er noget mellemrum?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-01-09 17:13

Per Fregerslev skrev:

> øv det var netop den knapudformning jeg var interesseret i

Knappen er da det nemmeste af det hele.
Du kan da sagtens forsyne en af mine mere
moderne dropdown-menuer med nøjagtig den
samme knap. Det drejer sig kun om at kopiere
den grundlæggende CSS-kode for knappen.

> [...]
> der kan holde rullemenuen "åben" mens curseren passerer baggrunden
> mellem knapperne - det er det, jeg mener at have set beskrevet i en

Padding har ingen betydning. Hvis det forholder
sig som du tror er det snarere den margin-bottom
på 1 pixel, der er synderen. Prøv at sætte den til 0.

Jeg fastholder at den menukonstruktion er meget gammeldags
og alt for indviklet.

Hvis du er forlibt i den type løsning er

http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dynamic_lists/eksempel1.html

en anelse mere moderne i snittet.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Per Fregerslev

Dato : 25-01-09 17:59

> Hvis du er forlibt i den type løsning er
>
> http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dynamic_lists/eksempel1.html
>
> en anelse mere moderne i snittet.
> --
en gang mere tak for ideerne, der er nu noget at arbejde videre med
jeg prøver at "koge en suppe" og samkøre ideerne