Foto Galleri - åbne i samme vindue..
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 21-01-09 10:03

Jeg har med stor interesse fulgt korrespondancen længere nede ad
denne side vedr. "åbne menu i samme vindue". Sagen er at jeg
tidligere lavede hjemmesider i FP, men er nu igang med min første
sider i CSS. I dette websted indgår et "Foto Galleri" hvor jeg
skal vise link til sider med fotos af bl.a. reparation af
byggeri, ny huse og badeværelser.På forsiden www.kurt-sorensen.dk
er et link til "Foto Galleri" og meningen er, at ved klik på det
link åbner en ny side med muligheder (underlink) for at gå til
siden man vil ind på f.eks badeværelser. I FP kunne man linke
således at linket åbnede en main-side, men hvordan gør man det i
CSS?

På forhånd tak!

Mvh. Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-01-09 12:28

Lars Bjarne Christensen skrev:
> [...]
> siden man vil ind på f.eks badeværelser. I FP kunne man linke
> således at linket åbnede en main-side, men hvordan gør man det i

Det har ikke specielt noget med Frontpage at gøre.
Det du refererer til er en sideopbygning med frames,
der gør det muligt at have to (eller flere) forskellige
HTML-sider i samme browservindue. Det er en teknologi,
ingen seriøse websidekonstruktører bruger mere.

Et moderne websted består af et antal sider med
forskelligt indhold, men med samme sidehoved, side-
fod og navigationssystem på alle sider.

Et klik på et link åbner en ny side i browservinduet.
En sådan side kan foruden en hovedmenu forsynes med en
undermenu, der vedrører den aktuelle sektion af webstedet.
Denne side er et eksempel:
http://webdesign101.dk/galleri/galleri.php

Bem. navigationsbjælke og så en meget lille
undermenu i højre spalte.

Artiklen i sig selv skulle vist også give nogle
hints til konstruktione af et billedgalleri.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 21-01-09 12:37

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> undermenu i højre spalte.
>
> Artiklen i sig selv skulle vist også give nogle
> hints til konstruktione af et billedgalleri.

Hej Jørgen! Tak for din interesse for mit problem. Dit
løsningsforslag ser spændende ud, men jeg skal lige bruge noget tid
til at anelysere indholdet - tak for hjælpen!

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 24-01-09 14:33

> [...]
> undermenu i højre spalte.
>
> Artiklen i sig selv skulle vist også give nogle
> hints til konstruktione af et billedgalleri.

Hej Jørgen!

Jeg har nu gennemgået det materiale som du nævner ovenover. Jeg må
give dig medhold i at det er det perfekte p.t.
Jeg er bare ikke på et niveau hvor jeg kan anvende det. Jeg er lige
startet op i Expression Web 2 og har der lavet mine første CSS-sider.
Jeg ville gerne om jeg kunne anvende koderne, som er nævnte i dit
forslag, men jeg ved ganske enkelt ikke hvordan jeg skal anvende
koderne i EPW2 og de sider jeg har lavet. Jeg arbejder dog videre og
håber på at jeg inden længe ser "lyset" og kan anvende de koder i
forslaget - for hvor ser det bar godt ud!
Endnu en gang tak for din interesse for mit problem og god weekend!