Er der et lyst hoved der kan genemskue Per~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 20-01-09 16:00

se :

aktuelt : Advokat firmaet Egeparken - Der har registreret mig RKI for en
gæld jeg ikke havde vedkendt mig eller var dømt til at betale.
Registreringen blev opretholdt fra de modtog besked om - jeg havde gjort
indsigelse i mod kravet igennem tele ankenævnet ( registreret ved inkasso
firma 8/11 - 08 ca. en måned efter indsigelsen)
Registreringen blev først ophævet på min egen henvendelse til RKI 20-01-09 -
jeg mener her at der er tale om en uretmæssig registrering periode.

Jeg har talt med advokatur for økonomisk kriminalitet - der medgiver mig at
loven i sandhed er svær at forstå - men sagen er :

efter som det var svært at finde ud af hvad for en sigtelse , der skulle
rettes ( i mod advokat firmaet ) for overtrædelse af Person data loven - det
nærmeste jeg kan komme er § 69 + 70 + 71 kapitel 18 , der kan give bøde
hæfte -og frakendelse af retten til at drive virksomhed , men som jeg læser
det er det er det kun aktuelt hvis de forhindre data tilsynet i at uføre
deres arbejde ....(?)
men § 3 - 8.) er under ingen omstændigheder opfyldt

Der skulle være noget i lovgivningen der sikre borgerens rettigheder - når
der er tale om uretmæssig registrering og hvordan en anmeldelse for denne
krænkelse finder sted ...

men hvilken om nogen ?

Venligst
Bo M Mogensen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 21-01-09 16:36

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er tale om uretmæssig registrering og hvordan en anmeldelse for denne

Det har ikke noget at gøre med persondataloven.
Hvem har oversat det . Google.?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-01-09 21:01

> [...]

> der er tale om uretmæssig registrering og hvordan en anmeldelse for denne

Advokatfirmaet har så vidt jeg kan se ikke overtrådt Persondataloven.
RKI har så vidt jeg kan se heller, de sletter dig jo umiddelbart efter din
egen henvendelse til dem.
Så Persondataloven er ude af billedet.

Det betyder ikke, at du ikke kan komme efter advokaten, - men det skal være
efter en anden lov.
Umiddelbart vil jeg gætte på reglerne om god advokatskik (stadfæstet via
Retsplejeloven), og en klage til Advokatnævnet http://www.advokatnaevnet.dk
vil være vejen frem.

Der er vidst et par sager, der kan ligne allerede:
http://www.advokatnaevnet.dk/Default.asp?ID=262
(men jeg har ikke nærlæst dem)

/Per