London med teenager?
Fra : Jebir

Dato : 20-01-09 11:52

Hejsa!

Sidder netop og er ved at planlægge en tur til London d. 18-21 marts. Dette
har jeg gjort nogle gange før, men en ting er dog anderledes; denne gang
skal vi muligvis have en teenager med, hehe...

Det drejer sig om min kærestes nevø, som er 13.
Kan nogen sige mig hvordan det forholder sig med at han rejser med os? Vi
har altid kun været "os selv" (2) afsted, men kom til at snakke om, om der
var nogen ting vi skulle være opmærksomme på, når vi pludselig står i
Stansted med et barn som ikke er vores?

Nogen gode forslag til hvad vi skal se derovre? Både seværdigheder og
shopping. Knægten er desuden vild med alt hvad der har med fodbold at gøre,
så det var en mulighed, men jeg ved dog ikke så meget om hvad der rører sig
i den retning i London (både kampe, museer, store sportsforretninger med
udstyr osv)

Andre gode råd og ideer i forbindelse med at navigere gennem London med en
teenager modtages også meget gerne

På forhånd tak,
Mikkel

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-01-09 12:48

"Jebir" <jebir@jebir.dk> writes:

> [...]
> gøre, så det var en mulighed, men jeg ved dog ikke så meget om hvad
> der rører sig i den retning i London (både kampe, museer, store

Jeg har aldrig været i London og min datter er 10 måneder, men en
enkelt ide kan jeg da komme med: Tag på en rundtur på et af de store
stadions. F.eks. Emirates Stadium, hvor Arsenal har hjemme. Det er
ikke billigt, £15 for voksne og £8 for børn. De andre stadions har
sikkert noget lignende. Find dem her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Football_in_London

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : jimmi1311

Dato : 20-01-09 07:35

On 20 Jan., 11:52, "Jebir" <je...@jebir.dk> wrote:
> [...]
> udstyr osv)
>
> Andre gode råd og ideer i forbindelse med at navigere gennem London med en

Jeg har selv været der, både som teenager og som voksen

Der er ikke noget at være bange for, jeg synes at London er en
oplevelse i sig selv.

Men jeg synes at I skulle tag i biografen med ham:
http://www.bfi.org.uk/whatson/bfi_imax/visitor_information
De har et 400 m2 stort lærede, hvilket er ret imponerende.

MVH
Jimmi

Fra : Jebir

Dato : 20-01-09 15:57

- hehe, bange er vi nu heller ikke - sagen er mere den, at vi normalt ville
vælge at trave adskillige museer tynde, og det er nok ikke lige sagen for en
knægt på 13

Ang. biografen; fed ide - vi var der selv en af de første gange vi var i
London, og ja, det er helt sikkert en stor oplevelse

- Mikkel

Fra : Armand

Dato : 20-01-09 19:37

Jebir skrev:

> - hehe, bange er vi nu heller ikke - sagen er mere den, at vi normalt
> ville vælge at trave adskillige museer tynde, og det er nok ikke lige
> sagen for en knægt på 13

Hvad med Imperial War Museum? Mon ikke at det kan live op på hám (men
måske ikke på forældrerne?).

En kollega havde egentlig planer om at familien skulle til EuroDisney
her i forsommeren, men det tyder på at hans to halvstore knægte hellere
vil til London og se dinosaur-skeletter på naturhistorisk museum, så
måske at museer ikke er så dårlig en ide :-/

--
Armand.

Fra : oz3bto

Dato : 20-01-09 16:32

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sportsforretninger med udstyr osv)
>
> Andre gode råd og ideer i forbindelse med at navigere gennem London med en

Sørge for at han ALTID har en seddel med jeres navne og numre.. man kan
hurtig blive væk

Udover det så kan man i e fleste lande idag få taletidskort .. også en rar
ting hvis man bliver væk fra hinanden

Fra : Flinkesen

Dato : 20-01-09 22:26

> [...]
> sportsforretninger med udstyr osv)
>
> Andre gode råd og ideer i forbindelse med at navigere gennem London med en

Ved ikke, om din mail-adresse virker, så jeg poster også lige herinde:

Hej Mikkel

Fredag aften kunne I se musicalen "We Will Rock You", den er jeg ret
sikker på, han også vil synes om. Når I kun er tre, kan I med fordel købe
billetter på selve dagen ved en "Half Price Ticket Booth", så kan I sikkert
få nogle ganske gode pladser til ca. 300 - 350 kr. per person, og det er
ALLE pengene værd. I kan faktisk allerede købe billetter med god rabat nu
her: http://www.londonmusicals.dk/musicals/we-will-rock-you/

Den weekend, I er der, er der flere kampe i London i Premier League, men da
det er Fulham - Man. U. og
Tottenham - Chelsea, er det nok både næsten umuligt og meget dyrt at få
billetter.
En anden mulighed kunne være at se en kamp i Championship (deres næstbedste
række). Her spiller både Charlton, Crystal Palace og Queen's Park Rangers
hjemme lørdag d. 21. Til førstnævntes hjemmekampe er der omkring 25.000
tilskuere, så der er ganske god stemning. Billetterne koster også kun en
brøkdel, og stemningen er mindst lige så god.

Så er der jo London Eye, hvor I med fordel kan booke billetter hjemmefra, så
I slipper for at stå i kø.

En anden ting han ville synes om, kunne være "London Dungeon", der fortæller
noget om de dystre ting i Londons historie - brand, pest, Jack the Ripper
osv. Det er bygget op, så man går rundt i en stor labyrint, hvor der er
levende
skuespillere, der "forskrækker" en og fortæller. Man kommer så ind i
forskellige rum og scenarier, og det er faktisk både spændende, sjovt og
lidt spooky - det tror jeg, han ville kunne lide.
http://www.thedungeons.com/en/london-dungeon/index.html

De har også nogle spændende museer alt afhængig af, hvad han interesserer
sig for.

Selvom han er teenager, kunne jeg også forestille mig, at han ville synes,
det var lidt sjovt at kommer i en KÆMPE legetøjsbutik - Hamley's - på Regent
Street
http://www.hamleys.com/Regent_Street_Contact_Details_+_Hamleys_Toys/M178_CONTACT_REGENT_STREET,default,pg.html

Det var lidt ideer, men skriv endelig, hvis du mangler flere eller har
spørgsmål

Mvh.

JK

Fra : Cykellapper

Dato : 23-01-09 15:05

Jebir wrote:
> [...]
> Dette har jeg gjort nogle gange før, men en ting er dog anderledes;
> denne gang skal vi muligvis have en teenager med, hehe...

Jeg var i London i sommers med to teenagere. Det var en fantastisk
oplevelse.

Vi købte London Passes ( http://www.londonpass.com/ ) og så kiggede ungerne
bare i bogen hver morgen, og valgte hvad de ville se.
Bl.a. fik vi en rundvisning på Chelsea stadium, da knægten er tosset med
fodbold. Og selvfølgelig Tower, kanalrundfart og alt det der.

Vi havde ikke planlagt en masse hjemmefra - det er lettere at gøre, når man
står der og ved hvilket vejr det er mv..
Somme tider delte vi os op, så mænnerne kunne se dampmaskiner og krigsskibe
mens tøserne shoppede.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)