Husk hjelmen på ski
Fra : oz3bto

Dato : 18-01-09 20:42

Husk hjelmen når familien skal på skiferie ellers risikere i at opleve det
samme som jeg

Efter et uheldig fald får kæresten det dårligt og kaster op

Bliver sendt på lægevagten med blå blink, Jeg køre selv afsted dertil da der
ikke er plads i ambulancen

Da jeg kommer frem kan kæresten ikke genkende mig huske sin alder hvor vi
er fra o.l. en ret skræmmende oplevelse

Ender med at blive sendt videre på sygehuset og vi må gå i 6-7 timer uden
at vide hvordan det går hende

Først næste dag får vi afvide hvordan det står til samt snakker med hende
og som den største lettelse får vi lov at hente hende og tage hende med
hjem

Fra : Nicolai

Dato : 19-01-09 01:04

> [...]
>
> Først næste dag får vi afvide hvordan det står til samt snakker med hende
> og som den største lettelse får vi lov at hente hende og tage hende med

Godt at høre hun slap

Vi er netop hjemkommet fra trysil - tror 70-80% brugte hjelm.

Fra : oz3bto

Dato : 19-01-09 02:11

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Godt at høre hun slap
>
> Vi er netop hjemkommet fra trysil - tror 70-80% brugte hjelm.

Bruger vi normalt også når den står på hop pukkelpister e.l. men aldrig
til hygge kørsel..

Bliver der lavet om på nu

Fra : Peter T.

Dato : 19-01-09 03:07

In article <gl00mb$2evn$1@newsbin.cybercity.dk>, no@in.dk says...

> Husk hjelmen når familien skal på skiferie ellers risikere i at opleve det
> samme som jeg

Jo, men du skal trods alt stå på ski 8 timer hver dag i 3600(!) dage
hvis du skal leve dig ind i statistikken om hovedskader. Så spis lige
brød til og lad dig ikke slå ud af cyklistkampagner herhjemme. De
fleste skader i skisport skyldes immervæk dårlige dårligt spændte
støvler. Så hav hellere din fokus på anklerne fremfor på hovedet.
Fordi for det meste lander du i blød sne, der kun er kørt hård i
overfladen af andre skiløbere.

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 19-01-09 03:08

In article <MPG.23ddfe98e343d0c9897d0@news.sunsite.dk>, usenet170908
@hotmail.INVALIDcom says...

> dårlige ELLER dårligt spændte støvler.

Lige en tilføjelse. :)

--
Peter T.

Fra : Nicolai

Dato : 19-01-09 12:28

>støvler. Så hav hellere din fokus på anklerne fremfor på hovedet.
>Fordi for det meste lander du i blød sne, der kun er kørt hård i
>overfladen af andre skiløbere.

Det er SLET SLET ikke styrt jeg tænker på når jeg bruger hjelm. Det er folk
med 120 i timen bagfra - eller folk der ikke har teknik til at styre og
dermed risiko for sammenstød - eller løbske ski ned af pisten

Find selv på flere.

Når det så er sagt så vil jeg gerne understrege jeg havde problemer med at
finde en hjelm der sad ordentligt - da jeg endelig fandt den vil jeg ikke
undvære den - den sidder en hel dag ubemærket, men ørevarmere og musik i
samme - det holder.

Fra : wx

Dato : 19-01-09 14:18

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> undvære den - den sidder en hel dag ubemærket, men ørevarmere og musik i
Det er meget sjældent at man opnår 120 km i timen på langrendsski - *G*

Fra : Revsgaard

Dato : 19-01-09 17:31

>Så hav hellere din fokus på anklerne fremfor på hovedet.
>Fordi for det meste lander du i blød sne, der kun er kørt hård i
>overfladen af andre skiløbere.

.....det ka' da vist kun være på en langrendsløjpe det er gældende?. De
steder (Sverige, Østrig, Italien) jeg igennem årene har løbet alpin har jeg,
hver gang undret mig over, hvor hårdt sneen føles ved styrt - man lander
ikke på rent beton, men de blå mærker og følesen er der, hver gang.
Jeg overvejer også hjelm næste gang.

--
Jørgensen