Det var ikke længe de fik lov at stå i fre~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-01-09 12:02

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-09 12:08

Per Beer Hansen skrev:

> Allerede hærværk mod en af stærekasserne.

http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 20-01-09 12:45

Hans Paulin (6310) skrev:

> http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm

Hæ!
Han er fandeme et geni, ham Maurice - det er jo et produkt der vil blive
solgt og solgt!

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på at en god del af mine
ungdomskammerater er efter over 30 år stadig ikke kommet videre i deres
opfattelse af politiet: De er stadig nogle nazister der vil stjæle din
Kreidlers cylinder

Landets retsudøvende magt har såmænd ellers rigeligt at se til omkring
manglende respekt for loven og de uniformerede, og med tiltag som disse
stærekasser, der tilsyneladende ikke har den store tilslutning iblandt
folket, vil man på sigt sikkert skaffe sig en endnu større gruppe
politi-hadere (á mine knallertkammerater) på nakken :-/

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-09 12:45

Armand skrev:

> [...]
> iblandt folket, vil man på sigt sikkert skaffe sig en endnu større
> gruppe politi-hadere (á mine knallertkammerater) på nakken :-/

Mht. stærekasser:

"Mann spürt die Absicht und wird verstimmt!"
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-09 18:08

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm

Et smukt syn. Dog ikke så smukt som en lige landevej uden stærekasser.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-09 23:53

Kim Frederiksen skrev:

> Et smukt syn.

LOL

> Dog ikke så smukt som en lige landevej uden stærekasser.

LOL

"I love the smell of burning gatso's in the morning!"
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-01-09 12:36

"Per Beer Hansen" skrev

> Allerede hærværk mod en af stærekasserne.

Det er sgu da noget pjat :(
Første gang man bliver taget i speeding kan man sgu få monteret en
automatisk hastighedsmåler i bilen og staten kan så trække automatisk via
lønkontoen eller evt hæve beskatningen på fjolserne der ikke kan finde ud af
det

- Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-09 04:45

On Jan 20, 12:36 pm, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> "Per Beer Hansen" skrev

> Det er sgu da noget pjat :(

Og der er kun os skatteydere til at betale

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Leo Havmøller

Dato : 20-01-09 15:42

> Og der er kun os skatteydere til at betale

Mon ikke stærekasserne tjener så rigeligt ind, så der også er penge til
diverse skader...

Leo Havmøller.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-01-09 15:43

Leo Havmøller wrote:
> Mon ikke stærekasserne tjener så rigeligt ind, så der også er penge til
> diverse skader...

De tjener jo ikke noget ind mens de er ude af drift..

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-01-09 14:14

Peter Lykkegaard havde fået den ide at fortælle:
> "Per Beer Hansen" skrev

> Det er sgu da noget pjat :(

Tjaa mig kan det nu ikke fremkalde den store harme ved, måske de skulle
sætte en kamera til at overvåge stærkassen.

> [...]
> automatisk hastighedsmåler i bilen og staten kan så trække automatisk
> via lønkontoen eller evt hæve beskatningen på fjolserne der ikke kan

Bare rolig med så mange politiske korrekte lemminger der er i lille DK så
være din våde drøm nok ikke lagt ude i fremtiden.

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-01-09 16:32

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

Og der blev så nappet 695, med for høj fart, fra fredag eftermiddag til
mandag morgen, på dette ene kamera (strækningen Roskilde->Køge).
Det i sig selv, synes jeg, beviser, at der vitterligt er et problem på
nævnte strækning.
Det er også helt klart min egen erfaring, fra stedet, at der køres temmeligt
hurtigt netop der.
Det andet kamera, på Hovedvejen mellem Roskilde og Ringsted, nappede vist
kun i omegnen af det hale, i weekenden.
Så ialt godt 1000 fartsyndere på godt 2 døgn, det er IMHO alt for mange,
især taget i betragtning, at der også er skiltet med kameraovervågning.
Men hva', det er jo heldigvis ikke mig der skal betale, kun når en/flere
knuder begår hærværk

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leo Havmøller

Dato : 20-01-09 16:42

> Så ialt godt 1000 fartsyndere på godt 2 døgn

Så er der vist også penge i kassen til at betale for lidt reparationer.
I andre lande er det jo ret almindeligt at de bliver ødelagt, så det er der
vel regnet med fra starten af.

Leo Havmøller.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-01-09 16:49

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i meddelelsen

> Så er der vist også penge i kassen til at betale for lidt reparationer.

Synes du dermed at det er i orden at de bliver ødelagt?

Jeg synes f.eks. ikke skat's metoder, til at opkræve skat fra mig, er i
orden, må jeg så gerne ødelægge deres computere, så jeg bliver slettet hos
dem?
De får jo masser af penge ind alligevel, så det er vel OK?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leonard

Dato : 20-01-09 16:51

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> kameraovervågning. Men hva', det er jo heldigvis ikke mig der skal
> betale, kun når en/flere knuder begår hærværk

Minimumsbøden er jo 500 kr. så der er allerede 500.000 kr. at reparere
den hærværksramte stander for. Der er nok endda råd til at sætte et par
flere stykker op

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-01-09 16:56

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Minimumsbøden er jo 500 kr. så der er allerede 500.000 kr. at reparere
> den hærværksramte stander for.

Jeps, lad os da endeligt indføre anarki i DK, så hvis man ikke bryder sig om
noget, så ødelægger man det bare

> Der er nok endda råd til at sætte et par
> flere stykker op

For min skyld ingen alarm, jeg har ikke problemer med stærekasserne,
tværtimod så er de 2 steder her ved Roskilde, netop nogle steder, hvor der
ofte/altid køres med endda meget høj fart.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leonard

Dato : 20-01-09 17:03

Per Beer Hansen wrote:

> Jeps, lad os da endeligt indføre anarki i DK, så hvis man ikke bryder
> sig om noget, så ødelægger man det bare

Næh, det var nu ikke det jeg mente med mit besyv.

> For min skyld ingen alarm, jeg har ikke problemer med stærekasserne,
> tværtimod så er de 2 steder her ved Roskilde, netop nogle steder,
> hvor der ofte/altid køres med endda meget høj fart.

Jeg har heller ikke problemer med dem, hvis man ovenikøbet kunne finde
på at bruge noget af indtægten til mere kontrol af andre
trafikforseelser, ville der være endnu mere fornuft i det.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-01-09 17:16

> Næh, det var nu ikke det jeg mente med mit besyv.

Det havde jeg godt spottet, derfor jeg havde smidt en smiley bag på

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jensen

Dato : 21-01-09 09:54

On Tue, 20 Jan 2009 16:55:38 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Jeps, lad os da endeligt indføre anarki i DK, så hvis man ikke bryder sig om
>noget, så ødelægger man det bare

Hvad mener du med "indføre"? Vi har det skam allerede, bare se på de
autonome og visse indvandrere.

De laver en masse ballade, og kommunerne siger straks: "Hvad kan vi gøre for
jer?"

De borgere, der kan finde ud af at opføre sig anstændigt, bliver forbigået
hver gang.
Sad but true, for det viser jo netop, at det kan svare sig at bryde loven.

--
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-09 13:04

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> autonome og visse indvandrere.
>
> De laver en masse ballade, og kommunerne siger straks: "Hvad kan vi gøre

Ja ja, men det er jo en helt anden snak

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 22-01-09 09:02

Per Beer Hansen wrote:
> Jeps, lad os da endeligt indføre anarki i DK, så hvis man ikke bryder
> sig om noget, så ødelægger man det bare

Er et kontrolsamfund bedre?

(jeg argumenterer ikke for at ødelægge dem, men er imod et kontrolsamfund).

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-09 13:05

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:gl996f$2s2e$1@newsbin.cybercity.dk...

> Er et kontrolsamfund bedre?
>
> (jeg argumenterer ikke for at ødelægge dem, men er imod et
> kontrolsamfund).

Jeg synes ikke man kan kalde det et kontrol samfund.
Det er jo netop kun dem, som kører for hurtigt der bliver fotograferet, ikke
alle de andre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 22-01-09 12:47

Per Beer Hansen skrev:

> "Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeps, lad os da endeligt indføre anarki i DK, så hvis man ikke bryder
> sig om noget, så ødelægger man det bare

Etaten har jo ligesom selv vist vejen: Hvor mange fotovogne tror du der
har stået i Vollsmose, endsige hvor mange Gatzo's blive der sat op dér?
Nej vel!?
Tilsyneladende kan man skræmme kontrol væk gennem anarki, så der er vel
ikke noget at sige til at nogle forsøger sig dermed :-/

--
Armand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-09 13:08

> Etaten har jo ligesom selv vist vejen: Hvor mange fotovogne tror du der
> har stået i Vollsmose, endsige hvor mange Gatzo's blive der sat op dér?
> Nej vel!?

Jeg ved ikke hvor mange, der er i Vollsmose, eller om der er behov for
nogle, har aldrig været der.

> Tilsyneladende kan man skræmme kontrol væk gennem anarki, så der er vel
> ikke noget at sige til at nogle forsøger sig dermed :-/

Ja det har vi jo desværre set flere eksempler på, gennem de seneste år
Men det er jo en helt anden snak (ikke bil/trafik-snak)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 22-01-09 13:42

Per Beer Hansen skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
..

> Ja det har vi jo desværre set flere eksempler på, gennem de seneste år
> Men det er jo en helt anden snak (ikke bil/trafik-snak)

Jo! hvis det er tilfældet at man ikke tør opstille automatiske
fartkontroller inde i Vollsmose :-|

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 22-01-09 13:13

Armand wrote:

> Etaten har jo ligesom selv vist vejen: Hvor mange fotovogne tror du
> der har stået i Vollsmose, endsige hvor mange Gatzo's blive der sat
> op dér? Nej vel!?

Sidst jeg blev stoppet til en rutinekontrol var faktisk i Vollsmose.
Der patruljeres jævnligt og mindst ligeså intenst i vollsmose som i
resten af Odense.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 05:32

On Jan 23, 1:27 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Lejlighedsvis mellem kl. 17:30 og 18:30.

> Som jeg snart uendeligt mange gange har påpeget, ligger det fjernt fra
> en lastbilchaufførs opdragelse at lave sådan noget snavs.

Sikkert, det kunne jo være et par polakker, som tænkte at de ville
herop.

> Jeg har kørt en del i Polen, og så er den overskæring der her er tale
> om, så jævn og fin som nogen.

Det tror jeg på, men det værste er at den lige er blevet lagt om i
forbindelse med Odderbanens modernisering.

Det forstår jeg.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-09 00:50

On Jan 20, 4:55 pm, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> For min skyld ingen alarm, jeg har ikke problemer med stærekasserne,
> tværtimod så er de 2 steder her ved Roskilde, netop nogle steder, hvor der
> ofte/altid køres med endda meget høj fart.

Det samme her, og jeg kan sagtens udpege 50+ steder hvor de vil være
til store trafiksikkerhedsmæssig nytte.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-01-09 07:04

On Jan 22, 1:12 pm, "Leonard" <piper...@gmail.com> wrote:

> Sidst jeg blev stoppet til en rutinekontrol var faktisk i Vollsmose.
> Der patruljeres jævnligt og mindst ligeså intenst i vollsmose som i
> resten af Odense.

Jeg ville ønske det samme var tilfældet her i Randers, dog mest for at
fange alle dem som ikke kan overholde ubetingede vigepligter og
glemmer at blinke.

Fra : Leonard

Dato : 22-01-09 16:51

Christian B. Andresen wrote:

> Jeg ville ønske det samme var tilfældet her i Randers, dog mest for at
> fange alle dem som ikke kan overholde ubetingede vigepligter og
> glemmer at blinke.

Jeg tror ikke det er blink og vigepligter de går mest op i når de
patruljerer og det er heller ikke fordi jeg synes patruljeringen er
særlig tæt, men der kommer da politibiler rundt i byen.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 22-01-09 20:50

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>Jeg ville ønske det samme var tilfældet her i Randers, dog mest for at
>fange alle dem som ikke kan overholde ubetingede vigepligter og
>glemmer at blinke.

Har du ikke glemt at køre over for rødt og køre ud i et kryds man ikke kan
slippe igennem når det bliver rødt?

Og det er stadig Randers jeg snakker om.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 01:12

On Jan 22, 8:50 pm, Ove Kjeldgaard <n...@hiker.dk> wrote:

> [...]

Skanderborgvej i Viby, tæt på mit arbejde.

> og køre ud i et kryds man ikke kan slippe igennem når det bliver rødt?

Det sker tit nede ved havnen i Randers ja.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 13:08

Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 05:17

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-09 13:27

Fra : Søren

Dato : 21-01-09 08:11

> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-19917451.html
>
> Allerede hærværk mod en af stærekasserne.
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Noget for pladesmeden:
> http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f

Ja men det er mest synd at folk er så ligeglade med andres liv at de med
glæde ødelægger fartmålere, så de kan få lov til at køre skolebørn og andre
ihjel uden at blive knaldet.

Egoismen længe leve.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-01-09 08:32

Søren skrev:
> [...]
> glæde ødelægger fartmålere, så de kan få lov til at køre skolebørn og andre

Nu render der sikkert ikke skoleunger rundt ude på landevejene døgnet
rundt. Så mon ikke du skal finde en mindre pensel?

Og når politikerne ikke vil lytte til befolkningens kritik af deres
pengemaskiner når den kommer af de parlamentariske kanaler, er der jo
nogen der tager de mindre parlamentariske midler i brug

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-09 00:51

On Jan 21, 8:31 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Og når politikerne ikke vil lytte til befolkningens kritik af deres
> pengemaskiner når den kommer af de parlamentariske kanaler, er der jo
> nogen der tager de mindre parlamentariske midler i brug

Folk kan bare køre efter reglerne og dermed kommer der ingen penge
ind.
Men det er stadigvæk forkasteligt bare at ødelægge dem, og så sende
regningen videre til skatteborgerne.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-01-09 09:39

Christian B. Andresen skrev:
> Folk kan bare køre efter reglerne og dermed kommer der ingen penge
> ind.
> Men det er stadigvæk forkasteligt bare at ødelægge dem, og så sende
> regningen videre til skatteborgerne.

"Fri os for gloriepudsning"

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-01-09 09:58

"Finn Guldmann" skrev

> "Fri os for gloriepudsning"

Jeg er taget een gang i en fartkontrol for snart 22 år siden, må jeg så godt
brokke mig?

En enkelt ting jeg synes der er lidt skærmmende er at stærekasserne er
tydeligt skiltet god tid i forevejen med en infotavle ....
Når der er så mange der kan hoppe i "fælden" hvor mange andre skilte langs
med vejen ser man heller ikke?

- Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-01-09 15:58

Peter Lykkegaard skrev:
> Jeg er taget een gang i en fartkontrol for snart 22 år siden, må jeg så godt
> brokke mig?

Er ikke ligefrem overrendt af den slags, men helt så langt ned kommer
jeg ikke.

> [...]
> tydeligt skiltet god tid i forevejen med en infotavle ....
> Når der er så mange der kan hoppe i "fælden" hvor mange andre skilte langs

Hvis nu det var normalt for politikerne at tænke logisk,
trafiksikkerhedsmæssigt og i forhold til virkeligheden ville netop det
få dem til at overveje om ikke det var tiden at dreje på andre skruer
end hastighedskontrol.

Men desværre kommer samfundets ve og vel efter hensynet til statens
økonomi, der kommer efter hensynet til politiske ideologier.

Fra : Klaus G.

Dato : 21-01-09 16:28

> [...]
> trafiksikkerhedsmæssigt og i forhold til virkeligheden ville netop det få
> dem til at overveje om ikke det var tiden at dreje på andre skruer end
Hvilken skrue?

Der er jo prøvet en pokkers masse efterhånden, specielt det at snakke til
folks sunde fornuft, med at lidt mere fart altså gør ondt værre. Skilte med
skolebørn der snakker om deres forældre som arbejder ved/på vejen. TV Spots
osv osv osv.. INTET resultat er opnået. Men sjovt nok når man skal til Norge
gennem Sverige, så køre man konsekvent for hurtigt her i DK. I Sverige køre
man kun lige lidt for hurtigt og når man kommer til Norge så bliver fart
piloten sat til den angivet max hastighed og ikke én km for hurtigt...
Hvorfor? Fordi Norge har en meget mere omfattende kontrol, samt deres bøder
er enorme! Altså er det bevist at det virker.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-01-09 17:55

Klaus G. skrev:
> Hvilken skrue?
> Der er jo prøvet en pokkers masse efterhånden, specielt det at snakke til
> folks sunde fornuft, med at lidt mere fart altså gør ondt værre.

Og hvad er det lige det er? Hastighed, ikk'?

> [...]
> Hvorfor? Fordi Norge har en meget mere omfattende kontrol, samt deres bøder
> er enorme! Altså er det bevist at det virker.

Du er åbenbart godt indoktrineret.

Så lad mig sige det på en anden måde; Så længe man udelukkende fokuserer
på hastighederne løser man ingen problemer.

Man kan opnå et resultat i ind til flere uger, men det løser jo ikke
problemerne. Det udsætter blot resultaterne.

Forbyd myndighederne at lave hastighedskontroller i 1/4-1/2 år og se så
på hvad de så kan finde ud af at kigge ind på. Måske lidt af den
tiloversblevne tid kan blive brugt på at få folk til at holde afstand.

Fra : Leonard

Dato : 21-01-09 18:22

Finn Guldmann wrote:

> Forbyd myndighederne at lave hastighedskontroller i 1/4-1/2 år og se
> så på hvad de så kan finde ud af at kigge ind på. Måske lidt af den
> tiloversblevne tid kan blive brugt på at få folk til at holde afstand.

Du har et traume om det med afstand.
Hvis alle altid holdt en afstand som passede til den kørte hastighed,
så ville der ikke ske ulykker, er det ikke det du siger?

Hvis nu den vendes om:
Hvis alle holdt en hastighed, der passede til afstanden ...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-01-09 20:44

Leonard skrev:
> Du har et traume om det med afstand.

Jeg ved nu ikke om man kan kalde det et traume.

> Hvis alle altid holdt en afstand som passede til den kørte hastighed,
> så ville der ikke ske ulykker, er det ikke det du siger?

Nej, men jeg hævder at virkningen vil være meget mere synlig på
statistikken end øget kontrol af politiske fartskattegrænser.

> Hvis nu den vendes om:
> Hvis alle holdt en hastighed, der passede til afstanden ...

Så kom vi ingen steder.

Hvilken hastighed passer til en afstand til forankørende svarende til
din bils længde, + moms?

Fra : Leonard

Dato : 21-01-09 21:38

Finn Guldmann wrote:

> Hvilken hastighed passer til en afstand til forankørende svarende til
> din bils længde, + moms?

Lad os bare bruge den nemme regel med halv hastighed er afstanden, så
bliver det til en Lupo på 3,6m + moms, det er næsten 4 meter, der er 8
km/t passende
I Transporteren kan jeg så nå helt op på 12 km/t ...

Men jeg kan nu godt finde ud af at holde en lidt længere afstand og
dermed få plads til at køre med de tilladte hastigheder.

Det er der mange der ikke kan finde ud af, så det ender jo nok med at
hastighedsgrænserne må endnu længere ned for at passe til afstanden.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 11:37

Leonard skrev:
> [...]
> km/t passende
> I Transporteren kan jeg så nå helt op på 12 km/t ...

Og det er ved de afstande der køres 80/90/110/130 km/t. Det er klart at
det skal gå galt.

> Men jeg kan nu godt finde ud af at holde en lidt længere afstand og
> dermed få plads til at køre med de tilladte hastigheder.

Med din fortid er jeg ikke i tvivl om at du har lidt mere styr på de
dele end de fleste.

> Det er der mange der ikke kan finde ud af, så det ender jo nok med at
> hastighedsgrænserne må endnu længere ned for at passe til afstanden.

Og det er der jeg mener man gør fejl. Man sænker hastigheden i stedet
for at lære folk at holde afstand.

Men ned på de 10-15 km/t der vil passe tør de jo ikke gå.

Fra : Klaus G.

Dato : 21-01-09 18:58

> Og hvad er det lige det er? Hastighed, ikk'?
Jeg siger ikke på noget tidspunkt at hastigheden er synderen, jeg siger den
gør ondt værre. Hvilket jo betyder at køre man for tæt, så hjælper det ikke
at man køre x-antal km/t for hurtigt. Skal man lave en katastrofe
opbremsning, fordi en cykel vælter ud på kørebanen så hjælper det heller
ikke at man køre x-antal km/t for stærkt. Det er jo set før, at der sker
ting i trafikken, hvor den enkelte billist ikke har en chance for at opdage
det, uanset hvor opmærksom og lang afstand man holder. Og så er det netop at
farten gør ondt værre.

> Så lad mig sige det på en anden måde; Så længe man udelukkende fokuserer
> på hastighederne løser man ingen problemer.
Ikke enig. Der er udemærkede chancer for at overleve et færdselsuheld med
80km/t. Sker samme ulykke med 90km/t eller 100km/t, hvor sidstnævnte er
meget normalt i Jylland på landevejene, ja så er ens chancer godt nok ved at
være små for at overleve.

Hvad vil du helst, at køretøjet foran dig mister herredømmet over bilen og i
køre 80kmt eller 100kmt? Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg er mest til :)

> [...]
> hvad de så kan finde ud af at kigge ind på. Måske lidt af den
> tiloversblevne tid kan blive brugt på at få folk til at holde afstand.
Overbevise? Som nævnte i min første post, så vil det ikke ske uden mere
kontrol. Er der ingen chance for at blive nuppet, så er folk fuldstændig
ligeglade. Det samme med bødetaksterne. 500kr. for at snakke i mobiltelefon,
ja ok. Chancerne for at blive opdaget er meget meget små, så kombineret med
bødesstørrelse, så køre folk ufortrødent videre. Og 500kr. er som en femmer
for os alm. timelønnede danskere, altså ingen virkning.

Det er et faktum er så længe der ingen chance er for at blive nuppet og
bøden/straffen er lille, så ændre folk IKKE adfærd. Så længe noget er mere
eller mindre "frivilligt" så sker der NADA. Og det er ikke kun i trafikken,
nej det er på ALLE områder. Jaja, der kan måske hives et enkelt eksempel op
om en person/virksomhed som går modstrømmen, men de resterende 99.9% gør
ikke.

Og ja, jeg køre selv for stærkt _hver_ gang jeg sætter mig bag rattet. Selv
i firmabilen og på fuld timeløn køre jeg for stærkt. Ja, jeg snakker endda i
telefon også nogle gange når jeg køre bil. Og jeg ændre ikke adfærd før
chancerne for at blive nupper bliver markant forøget.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-01-09 20:59

Klaus G. skrev:
> [...]
> det, uanset hvor opmærksom og lang afstand man holder. Og så er det netop at

Jo, men er det flertallet af ulykker?

Afstanden har naturligvis ingen indflydelse på ene-ulykker.

> [...]
> køre 80kmt eller 100kmt? Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg er mest til :)

Hvis jeg har holdt en hastighed der passer til 80 hhv. 100 km/t vil
hastigheden jo alene have betydning for hvor galt det går for den der
kører galt.

Jeg vil jo i begge tilfælde have den nødvendige mulighed for at få
standset inden jeg også bliver involveret.

> [...]
> bødesstørrelse, så køre folk ufortrødent videre. Og 500kr. er som en femmer
> for os alm. timelønnede danskere, altså ingen virkning.

At manglende kontrol medfører at det bliver "normalt" at køre sådan og
sådan, kan vi jo tydelig se ved det at man ofte ser p-biler køre forbi
bilister der ikke på mindste måde holder en afstand der blot ligner lidt
af den den burde være, uden at de så meget som kigger efter det.

Og bilisterne er endda så sikker på ikke at blive stoppet for det at de
end ikke øger afstanden når p-bilen kommer forbi.

> [...]
> om en person/virksomhed som går modstrømmen, men de resterende 99.9% gør

Her skal jeg så skrive ca det samme som ovenfor, så.....

> [...]
> telefon også nogle gange når jeg køre bil. Og jeg ændre ikke adfærd før
> chancerne for at blive nupper bliver markant forøget.

Så længe du afstand er efter hastigheden og hastigheden er efter
forholdene kan det ikke bringe kropsvædsker i kog hos mig.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-01-09 23:35

"Finn Guldmann" skrev

> Så længe du afstand er efter hastigheden og hastigheden er efter
> forholdene kan det ikke bringe kropsvædsker i kog hos mig.

Så det er i orden at køre 100 km/t hvor forholdene er til det, på trods af
begrænsning af hastighed er 50 km/t pga byzone?
Det ses tit om natten på de københavnske boulevarder

- Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 11:45

Peter Lykkegaard skrev:
> Så det er i orden at køre 100 km/t hvor forholdene er til det, på trods af
> begrænsning af hastighed er 50 km/t pga byzone?
> Det ses tit om natten på de københavnske boulevarder

Tænker du på "det kan vist godt gå an"-forholdene, eller de faktiske
forhold?

Du kan ikke generalisere "hastighed efter forholdene". Det er der
politikerne går fejl med de generelle hastighedsgrænser.

Så for at kunne svare dit spørgsmål skal jeg opleve situationen.

Kvag den børnehavementalitet der har hersket her i landet (og vist i de
fleste andre lande også) i de sidste mange år forestår der et stort
stykke arbejde før den almindelige bilist kan overlades selv at bedømme

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-01-09 12:41

"Finn Guldmann" skrev

> Tænker du på "det kan vist godt gå an"-forholdene, eller de faktiske
> forhold?

Faktiske forhold
Andet eksempel kunne være skiltning for ikke eksisterende vejarbejde med
hastighedsnedsættelser helt ned til 40 km/t
Tredje eksempel kunne være hastighedsgrænserne før betalingsanlæggene ved
Storebæltsbroen

> Du kan ikke generalisere "hastighed efter forholdene". Det er der
> politikerne går fejl med de generelle hastighedsgrænser.

Vi har efterhånden fået systemer med eletroniske tavler hvor
hastighedsgrænsen sættes efter trafikale/vejrmæssige forhold
Mon ikke de bliver mere udbredt ved trafikale knudepunkter sammen med
stærekasser etc?

Stærekasserne bliver jo ikke sat op et tilfældigt sted på den midtjyske
motorvej hvor der kommer et par biler om dagen men ved
vejstrækninger/knudepunkter hvor hastighedsoverskridelser er reelt problem -
dvs der bliver ikke kørt forholdene eller forholdene kan være vanskelige at
bedømme for den knap så stedkendte bilist

- Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 12:58

Peter Lykkegaard skrev:
> Faktiske forhold
> Andet eksempel kunne være skiltning for ikke eksisterende vejarbejde med
> hastighedsnedsættelser helt ned til 40 km/t

En kampagne, overfor vejfolk, med indhold i retning af "Hver gang du
glemmer et skilter du med til at slå en kollega ihjel", ville nok være
på sin plads.

> Tredje eksempel kunne være hastighedsgrænserne før betalingsanlæggene ved
> Storebæltsbroen

Hvad er der galt med dem?

Hvis folk kunne finde ud af at holde afstand ville de 30 km/t måske
kunne sættes op til 40 km/t. Men både det at folk kommer for hurtig og
det at folk kører for tæt er med til at det ofte går i stå.

Hvis du vil have hastighed endnu højere op skal der et andet system til.

I Norge kan man, med dansk brobizz (hvis den er registreret til det),
køre gennem betalingsstationerne med 60-70 km/t.

> [...]
> hastighedsgrænsen sættes efter trafikale/vejrmæssige forhold
> Mon ikke de bliver mere udbredt ved trafikale knudepunkter sammen med

Vi har lov at håbe. Men det vil stadig være efter nogle generelle
forhold de vil fungere.

> [...]
> dvs der bliver ikke kørt forholdene eller forholdene kan være vanskelige at
> bedømme for den knap så stedkendte bilist

Nu har jeg ikke overblik over hvor de er sat op, men hvis jeg ikke har
misforstået debatten herinde er det ene sted hvis et sted hvor det er
naturligt at overhale.

Ikke nødvendigvis et sted hvor der sker mange uheld, men et sted hvor
det er ligefrem at sætte farten op.

I min verden er det pengemaskineri.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-01-09 13:15

"Finn Guldmann" skrev

> Hvis folk kunne finde ud af at holde afstand ville de 30 km/t måske kunne
> sættes op til 40 km/t. Men både det at folk kommer for hurtig og det at
> folk kører for tæt er med til at det ofte går i stå.

Jeg har ikke noget problem i at køre igennem med 10 km/t hvis det er det der
skal til
Men skiftet fra 110 ned til de 50 km/t er imo for brat, men der kan
selvfølgelig være personnel i området så er det ikke så smart igen at komme
for stærkt :)

> Vi har lov at håbe. Men det vil stadig være efter nogle generelle forhold
> de vil fungere.

Nope det størres efter trafiktælling/fart ift de forankørende der er længere
fremme end man kan se

> Nu har jeg ikke overblik over hvor de er sat op, men hvis jeg ikke har
> misforstået debatten herinde er det ene sted hvis et sted hvor det er
> naturligt at overhale.

Jeg har ikke læst hele tråden men jeg bed mærke i at et af stederne køres
der generelt for stærkt
Jeg ved så ikke om det er i forhold til de generelle hastighedsgrænser eller
i forhold til de faktisk forhold

Jeg ville heller ikke have noget problem i at stærekasserne stod ved alle
skoler og var aktive fra fx 7 til 17

- Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 19:49

Peter Lykkegaard skrev:
> [...]
> Men skiftet fra 110 ned til de 50 km/t er imo for brat, men der kan
> selvfølgelig være personnel i området så er det ikke så smart igen at komme

Hvis jeg ikke husker helt fejl er der da en gang 70 km/t ind imellem.

> Nope det størres efter trafiktælling/fart ift de forankørende der er længere
> fremme end man kan se

Der er nu mange flere ting der indgår i "efter forholdene" end de kan
måle sig frem til.

> [...]
> i forhold til de faktisk forhold
> Jeg ville heller ikke have noget problem i at stærekasserne stod ved alle

Se, det ville jo være for trafiksikkerheden. Men de vil jo nok ikke give
nok økonomi til at det vil blive almindelig brugt.

Fra : Leonard

Dato : 22-01-09 20:46

Finn Guldmann wrote:

> Se, det ville jo være for trafiksikkerheden. Men de vil jo nok ikke
> give nok økonomi til at det vil blive almindelig brugt.

Tag lige et tilbageblik på de sidste mange års skolestart-kampagner.
Det er altid lykkedes at fylde bødeblokken med alskens overtrædelser
foran skolerne, når der har været kontrol der.
De fleste syndere er desværre forældre til skolebørnene.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 20:50

Leonard skrev:
> [...]
> foran skolerne, når der har været kontrol der.
> De fleste syndere er desværre forældre til skolebørnene.

Jo,men der vil du jo kun opnå at det er de samme der tages igen og igen.
Og der er vel en grænse for hvor mange du kan blive taget inden det
koster at ungerne skal til at gå i skole fordi forældrene har mistet
kortet.

Og det er jo at slagte guldkalven.

Fra : Leonard

Dato : 22-01-09 20:59

Finn Guldmann wrote:

> Og det er jo at slagte guldkalven.

Jeg gider ikke diskutere med dig før du finder et andet spor end at det
er for pengenes skyld og en anden måde at inddrive skat på.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 21:31

Leonard skrev:
> Jeg gider ikke diskutere med dig før du finder et andet spor end at det
> er for pengenes skyld og en anden måde at inddrive skat på.

"Dont push the button"

(skat!)

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 22-01-09 21:03

> [...]

>Og der er vel en grænse for hvor mange du kan blive taget inden det
>koster at ungerne skal til at gå i skole fordi forældrene har mistet

Mon ikke de småfede unger har godt af det - sådan rent fysisk?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 21:33

Ove Kjeldgaard skrev:
> Mon ikke de småfede unger har godt af det - sådan rent fysisk?

Sikkert.

Men for en del er den tid de tilbringer sammen med ungerne i bilen jo
nok en stor del af den tid de tilbringer sammen med ungerne.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 01:15

On Jan 22, 9:03 pm, Ove Kjeldgaard <n...@hiker.dk> wrote:

> Mon ikke de småfede unger har godt af det - sådan rent fysisk?

De småfede ja, men nu er det jo ikke alle de børn som køres der er
småfede
Vores køres fordi vi bor på landet og der er for langt for andet og de
er for små til andet,

Fra : BJ

Dato : 21-01-09 16:37

KLIP

>Folk kan bare køre efter reglerne og dermed kommer der ingen penge
>ind.

Netop

>Men det er stadigvæk forkasteligt bare at ødelægge dem, og så sende
>regningen videre til skatteborgerne.

Tror du ikke din pensel er alt, alt for bred.

Det er da småpenge i forhold til så mange andre (kuldsejlede)
offentlige/statslige projekter, hvor skatteyderne skal betale for de
ansattes sindsyge fejl (og så bliver de ikke en gang fyret som ude i det
virkelige liv)..!

mvh/Bjørn J.

Fra : N/A

Dato : 21-01-09 09:39

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-09 02:42

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-01-09 02:42

On Jan 21, 9:58 am, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> [...]
> tydeligt skiltet god tid i forevejen med en infotavle ....
> Når der er så mange der kan hoppe i "fælden" hvor mange andre skilte langs

Eller trafikanter ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-01-09 03:02

On Jan 21, 4:36 pm, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:926287d9-f5bd-4ec6-b295-7e2fd7ee4533@s9g2000prg.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Netop

Hvorfor gør folk så ikke bare det ?

> [...]
> offentlige/statslige projekter, hvor skatteyderne skal betale for de
> ansattes sindsyge fejl (og så bliver de ikke en gang fyret som ude i det

Det er det, men det ville være en, med dine ord, alt for bred pensel
at blande IT fisakoer, forsvarets fejlkøb og lign. ind i denne debat.

Fra : BJ

Dato : 22-01-09 11:43

KLIP

>Hvorfor gør folk så ikke bare det ?

Godt spørgsmål og hvis du kan svare på det og endda løse det, har du med et
slag løst alverdens lovovertrædelser !

>Det er det, men det ville være en, med dine ord, alt for bred pensel
>at blande IT fisakoer, forsvarets fejlkøb og lign. ind i denne debat.

Her er netop danskerens største problem, at være navlebeskuende og ikke
mindst have forkærlighed for småting og aldeles udelukke de virkelige
kostbare problemer samt helst "tale" i overskrifter.

Eks. Nøjjj ... han har snydt for hele 50.000 kr !!!!!!!!!!

Eks. Staten har spildt 20 milliarder kr., men det interesserer mig ikke.

mvh/Bjørn J.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-09 13:09

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Eks. Nøjjj ... han har snydt for hele 50.000 kr !!!!!!!!!!
>
> Eks. Staten har spildt 20 milliarder kr., men det interesserer mig ikke.

Jeg tror ikke, at der er nogen, som er i tvivl om, at der foregår nogle
meget større ting rundt i DK, men derfor skal man vel ikke bare glemme de
små ting?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Fly Christensen

Dato : 22-01-09 13:52

On Thu, 22 Jan 2009 13:09:14 +0100, "Per Beer Hansen"
> [...]

>Jeg tror ikke, at der er nogen, som er i tvivl om, at der foregår nogle
>meget større ting rundt i DK, men derfor skal man vel ikke bare glemme de

Det kan faktisk være det absolut mest økonomiske at gøre.

Fly

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-09 16:40

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen

> Det kan faktisk være det absolut mest økonomiske at gøre.

Hvis samfundet skal virke på den måde, så skal voldtægtsforbrydere og
lignende jo heller ikke straffes, der er jo kun (store) udgifter forbundet
med den slags sager, ingen indtægter overhovedet.
Jeg synes stadigvæk ikke, at det er i orden, at nogen skal ødelægge
stærekasserne (eller noget som helst andet).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Fly Christensen

Dato : 22-01-09 16:51

On Thu, 22 Jan 2009 16:39:52 +0100, "Per Beer Hansen"
> [...]

>lignende jo heller ikke straffes, der er jo kun (store) udgifter forbundet
>med den slags sager, ingen indtægter overhovedet.

På trods af manglende indtægter, kan der godt være god økonomi i det
alligevel.

Fly

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-01-09 23:33

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> Jeg synes stadigvæk ikke, at det er i orden, at nogen skal ødelægge
> stærekasserne (eller noget som helst andet).

Måske kan man idømme dem samfundstjeneste med at sidde og vogte
stærekasserne? Eller betjene dem?

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-01-09 17:23

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske kan man idømme dem samfundstjeneste med at sidde og vogte
> stærekasserne? Eller betjene dem?

Man (staten) kunne vel også bare fjerne de skide kasser og smide lortet ud.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-01-09 18:17

Kim Larsen skrev:

> Man (staten) kunne vel også bare fjerne de skide kasser og smide lortet ud.

Personligt er jeg egentligt ret glad for hvis sådan en stærekasse
betyder at ham der kommer imod mig kører 90 i stedet for 160.

Det er der indimellem nogen der gør på den lokale landevej - deres
opfattelse af "passende afstand" er ikke helt den samme som min.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-09 19:41

Per Beer Hansen skrev:
> Jeg tror ikke, at der er nogen, som er i tvivl om, at der foregår nogle
> meget større ting rundt i DK, men derfor skal man vel ikke bare glemme
> de små ting?

Men når man promoverer de små ting så de skjuler de store ting er det
vel en eller anden form for misbrug?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-09 23:08

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Men når man promoverer de små ting så de skjuler de store ting er det vel
> en eller anden form for misbrug?

Er der nogen der har gjort det ifm stærekasserne da?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-01-09 00:13

Per Beer Hansen skrev:
> Er der nogen der har gjort det ifm stærekasserne da?

Måske de hører til blandt "de småting".

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-01-09 04:00

On Jan 22, 11:42 am, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:76679148-8e7b-4849-ad23-627959b6bd56@o40g2000prn.googlegroups.com...
>
> KLIP

> Godt spørgsmål og hvis du kan svare på det og endda løse det, har du med et
> slag løst alverdens lovovertrædelser !

Desværre ikke, men det er jo helt frivilligt om man vil lade
fartkontrollerne blive til pengemaskiner eller ej.

> [...]
>
> Eks. Nøjjj ... han har snydt for hele 50.000 kr !!!!!!!!!!
>
> Eks. Staten har spildt 20 milliarder kr., men det interesserer mig ikke.

Det burde det skam, og det er faktisk utroligt at der ikke gøres mere
ved fx. forsvarets utallige fejlkøb og spild.
Eller at der ikke laves bedre indkøbsrutiner og kontroller med store
projekter. Private firmaer var ikke kommet godt fra sådanne gentagne
fejltrin.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-01-09 01:13

On Jan 22, 7:49 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Se, det ville jo være for trafiksikkerheden. Men de vil jo nok ikke give
> nok økonomi til at det vil blive almindelig brugt.

Hvis de vil nedbringe antallet af tilskadekomne vil der spares langt
mere end evt. bøder vil indbringe.