Ny Renaultforhandler i Danmark.
Fra : Henrik B. Schmidt

Dato : 19-01-09 14:37

Så bliver Ejner Hessel Renault forhandler i Danmark.

Hér er pressemeddelelsen:

"Renault har netop skrevet kontrakt med Ejner Hessel, der fra marts
bliver autoriseret Renault forhandler.

Det er en forhandler af de store, der kommer ind i Renault familien,
når Ejner Hessel i begyndelsen af marts begynder salg af Renault. Med
omkring 900 ansatte fordelt i hele landet, er det Danmarks største
bilforhandler som fremover også vil sælge Renault. Noget som direktør
i Renault Danmark - Henrik Bang har store forventninger til.

” Ejner Hessel er en topprofessionel virksomhed, der er kendt for salg
af person- og varebiler. Og jeg er overbevist om, at Hessel kan
bidrage væsentligt til at øge udbredelsen af Renault i Danmark, både
når det gælder personbiler, men også på varevognsmarkedet. Her har
Ejner Hessel en enorm erfaring, der kan understøtte den i forvejen
fornemme position Renault har, når det gælder varevogne til
erhvervslivet”, siger Henrik Bang.

Det er dog ikke fra alle 23 Hessel salgssteder, at det vil blive
muligt at købe og få serviceret Renault, men fra fire udvalgte,
strategiske placeringer.

” Vi har valgt at satse på fire meget forskellige placeringer. Den
største afdeling bliver Århus, hvor vi jo i forvejen er godt
repræsenteret ved Sondrup Bilcenter. At vi fra marts også er at finde
hos Hessel har den indlysende årsag, at Århus har en størrelse, der
berettiger til endnu en forhandler. Vi skal have større volumen end
nu, og vi skal øge vores markedsandel. Det bliver muligt i Århus med
endnu en forhandler. Derudover ligger Hessel og Sondrup Bilcenter
biler i hver sin ende af byen og supplerer derfor hinanden godt”,
siger Henrik Bang og fortsætter:

”I Ringkøbing, Hjørring og Thisted er situationen en anden. Her er vi
ikke repræsenteret med udsalgssteder i forvejen, og det har været
klart siden starten af sidste år, hvor vi selv overtog importen af
Renault i Danmark, at der var ”sorte pletter” på landkortet, der
skulle fyldes ud. Det bliver de nu, og vi er meget glade for, at det
er Hessel, der skal stå bag vores ekspansion i det nord og vestjyske
område”, siger Henrik Bang.

At Ejner Hessel, der blandt forbrugerne mest er kendt for at sælge
Mercedes, nu også vælger at forhandle Renault, er der ifølge direktør
Bjarne Hessel fra Ejner Hessel flere gode grunde til.

”Vi har valgt at sælge Renault, fordi vi basalt set godt kan lide
Renaults biler. Det er et mærke, der med hele 11 biler med de
maksimale fem stjerner i EuroNCAP er verdens sikreste. Derudover har
Renault en stærk miljøprofil og er overbeviste om, at Europas
næststørste bilmærke fortjener en højere markedsandel i Danmark.
Derudover supplerer Renault vores nuværende produkter rigtig fint, så
vi kan tilbyde et endnu bredere spektrum af biler”, siger Bjarne
Hessel, der også peger på en anden årsag til, at man hos Ejner Hessel
ønsker Renault i udstillingslokalet.

”De generelle omkostninger og fabrikkernes krav til investeringer er
blevet større de sidste år. Det betyder, at det er blevet vanskeligere
at tjene penge i de mindre byer. Med Renault forhandlingen kan vi nu
tilføre vores afdelinger i de mindre byer (Slagelse, Ringkøbing,
Thisted og Hjørring) noget ekstra omsætning, så vi kan fastholde den
lokale service vi hidtil har tilbudt vores kunder. Så vi glæder os
alle i Ejner Hessel til at tage imod vores første Renault kunder fra
marts måned, og ser frem til et godt samarbejde med Renault, siger
Bjarne Hessel."

Fra : Søren

Dato : 19-01-09 17:07

"Henrik B. Schmidt (slet 0VTDF)" <saab@0VTDFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Så bliver Ejner Hessel Renault forhandler i Danmark.

Jeg vil stadig ikk ha dem.

Renaults kundehåndtering. En service, der
var med til at give Renault en
bundplads i AutoIndex 2008.

KundeHallo, er der nogen?

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/FDCBD1A6-3BFF-4CBD-B2F6-6E2C0A11A563/0/6365.pdf

Fra : KASO

Dato : 20-01-09 08:24

"Søren" <briskat@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> meddelelsen news:12323726660.832483744284811@dtext.news.tele.dk...
>>
> Jeg vil stadig ikk ha dem.
>
> Renaults kundehåndtering. En service, der

Jeg kender ikke Ejner Hessel - men de kan da kun gøre det bedre :-|

Jeg var ihvertfald ikke så imponeret over det ene Bilia-værksted, jeg
oplevede som Renault-ejer - men heldigvis kan man jo få lavet alt andet end
garantisager hos ethvert værksted, så problemet er til at overse. Renault
laver mange fine biler - det vil være dumt at undgå dem på grund af
inkompentente værksteder.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-09 19:31

KASO skriver:

> Jeg kender ikke Ejner Hessel - men de kan da kun gøre det bedre :-|

Importøren skifter ikke, kun forhandleren.
Det er importøren der skrives om i artiklen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 21-01-09 07:39

> KASO skriver:

> Importøren skifter ikke, kun forhandleren.
> Det er importøren der skrives om i artiklen.

Importøren er s'mænd også skiftet - for et år siden, hvor Renault overtog
importen selv fra Volvo DK. Det er det så åbenbart ikke blevet bedre
af.......

Fra : Armand

Dato : 21-01-09 12:51

KASO skrev:

> [...]
>
> Importøren er s'mænd også skiftet - for et år siden, hvor Renault
> overtog importen selv fra Volvo DK. Det er det så åbenbart ikke blevet

Forskrækkende at opleve

--
Armand.
(glad for at han ikke købte sig en Clio da der stod økonomi-diesel på

Fra : KASO

Dato : 22-01-09 21:10

> Forskrækkende at opleve
>
> --
> Armand.
> (glad for at han ikke købte sig en Clio da der stod økonomi-diesel på
> programmet)

Hmm - jeg har nu haft 3 x Scénic + 1 Mégane Coupé - tilsammen 350.000 km.
Problemer med el-ruder på Coupé - ellers kun småtterier (2 af dem var reelt
fejlfri på 4 år/80.000km hver). Jeg kører ikke Renault mere - men er bestemt
ikke afskrækket!

Fra : Armand

Dato : 23-01-09 01:14

KASO skrev:

> [...]
> km. Problemer med el-ruder på Coupé - ellers kun småtterier (2 af dem
> var reelt fejlfri på 4 år/80.000km hver). Jeg kører ikke Renault mere -

Nu købte jeg mig jo en Pu'gøjt (á den 3. i rap), så jeg skal ikke lastes
for mistro til produktet
Det var mere tanken hvis man nu stod med et problem under garantien og
selv FDM ikke kunne bringe importøren i tale!

--
Armand.