adskille IE fra andre browsere til CSS
Fra : Soren Parbo

Dato : 19-01-09 16:20

Hej, jeg er ny - i hvert fald herinde
Jeg har lavet følgende:

$browser=$_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] . "\n\n";
if (eregi('msie', $browser))include("style/ie.php");
else include("style/silay.php");

for at bruge forskellige DOCTYPE's til IE og andre browsere.
tilsyneladende virker det, men holder det vand. Afleverer en IE-browser
altid 'msie' til $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-01-09 17:39

Soren Parbo skrev:

> for at bruge forskellige DOCTYPE's til IE og andre browsere.

Hvorfor ikke bruge conditional comments?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms537512.aspx
(du skal nok bruge IE til at se siden, den virker i hvert
fald ikke i min Firefox)

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Soren Parbo

Dato : 19-01-09 18:48

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvorfor ikke bruge conditional comments?
> http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms537512.aspx
> (du skal nok bruge IE til at se siden, den virker i hvert fald ikke i
> min Firefox)

Foreløbig tak for svaret, jeg sidder på linux og har ikke IE, før jeg
har genstartet. Det er nok lidt dumt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-01-09 20:14

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvorfor ikke bruge conditional comments?
> http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms537512.aspx
> (du skal nok bruge IE til at se siden, den virker i hvert
> fald ikke i min Firefox)

Såmænd heller ikke i IE.

Erik Ginnerskov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-01-09 20:20

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Såmænd heller ikke i IE.

Det er da god humor.

Fra : Soren Parbo

Dato : 19-01-09 23:56

Philip Nunnegaard wrote:
> "Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Det er da god humor.
Ikke humor men mystisk
- uinteressant på denne side :
Jeg videresendte svaret fra Kim til mig selv,
genstartede fra ubuntu og loggede ind på xp,
åbnede min mail og kopierede linket til IE 7 og kom til en død side.
Åbnede et af mållinksene til en ny 'fane' søgte herfra på google efter
'conditional comments' og kom frem til en side, der havde præcis det
samme skrevet i adresselinjen.
Men den virkede.
Jeg forstår dog bedre forklaringen på webdesign101.dk,

Tak for hjælpen - Søren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-01-09 09:51

"Soren Parbo" wrote

> genstartede fra ubuntu og loggede ind på xp,
> åbnede min mail og kopierede linket til IE 7 og kom til en død side.

Linket virker fint på min PC
Problemet kan evt skyldes at man sjældent eller aldrig har været på msn og
mangler en cookie eller noget?

- Peter