forsinkelse på det meste.. mest musen
Fra : Ukendt

Dato : 19-01-09 00:31

Jeg har en ældre 2x 2.66 mac pro, der ser ud til at have et problem.
Musen reagerer langsomt.
Desværre bruger jeg kun maskinen ( nærmest udelukkende ) til logic
studie pro nyeste version 8.02, og derfor kunne det tænkes at være
relateret til dette soft.
Blot af interesse, derfor.
Er der andre der har oplevet at musen er meget langsom ( 5-10 sekunder
forsinket) når man trykker på knapper, mest i logic, men jeg synes
også at den er lettere forsinket andre steder.
OSX er 10.4.11 og med til historien hører at jeg har et langt ( 4-6
mtr) USB kabel mellem maskine og tastatur.
Dette er det "nyeste" lille bitte mac tastatur. det tynde med de hvide
knapper (hvist nok det billigste)
Musen er en ældre logitech.
Denne skal ind imellem tages ud og monteres igen ( i tastatur) før den
reagerer ( får strøm nok !?)
Kan det være strøm der er problemet, eller er det bare logic de rhar
besluttet sig for at være dum igen..
Har overvejet at installere igen, men der er masser af 3. parts soft,
der skal installeres igen, så jeg venter lige til jeg har hørt om der
er nogen her der har gode råd?!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-01-09 02:24

ecozyz wrote:
> [...]
> reagerer ( får strøm nok !?)
> Kan det være strøm der er problemet, eller er det bare logic de rhar

Det kan meget vel være for lidt strøm. Det er jo et mega-langt USB
kabel, og svjh. anbefales det, at USB kabler til tastatur og mus max er
180 cm. - Hvis du har en USB hub med stabiliserede USB kredse og separat
strømforsyning, kunne du prøve at sætte den ind ca. midtvejs på det
lange kabel, - så du istedet for 1x4-6m kører med 2x2-3m.

Jeg har ikke oplevet samme forsinkelse på tastatur/mus, men forsøgte på
et tidspunkt at køre min daværende HP PSC-1110 via et ca. 8m USB kabel
til en 900mhz B&W G3 med 10.4.3. Det tog enorm lang tid for printeren at
reagere, og scannerdelen kunne slet ikke bruges.

> Har overvejet at installere igen, men der er masser af 3. parts soft,
> der skal installeres igen, så jeg venter lige til jeg har hørt om der er
> nogen her der har gode råd?!

Ikke udover at smide en hub halvvejs på det lange USB kabel. Men jeg
tror, det vil være en rigtig god idé at opgradere til 10.5.x. - det
bliver en MacPro ihvertfald ikke langsommere af. Desuden vil Logic 8.x
meget gerne have en leopard som 'trækdyr', selvom den godt kan køre
under 10.4.11. - og så gælder det jo om at have så meget RAM som muligt.
- Jeg har selv 9gb RAM i min MacPro, og det er ikke spor for meget...

Jeg bruger som sagt ikke Logic, men selv Amadeus Pro kan altså godt
bruge masser af både CPU kraft og RAM på en 18-20gb RAW fil..-) - Jeg
har godt nok lånt en Logic Studio 8, men tør ikke rigtig installere den.
Jeg kender den ikke så godt, så jeg kan sige at være sikker på at få alt
væk igen, når den afinstalleres igen.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-09 14:10

On 2009-01-19 02:23:47 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> en. Jeg kender den ikke så godt, så jeg kan sige at være sikker på at
> få alt væk igen, når den afinstalleres igen.

Jeg tjekker lige op med en kort ledning, og ser om probs er der.
I forhold til logic, er det eneste De-instal problem, at du skal finde
mappen, hvor garageband filer gemmer sig ( +40GB) ( lyde/musik der kan
pitches etc..)
Mener at alt andet blive afinstalleret, men at denne mappe bliver
glemt, da den jo kan bruges i andre programmer
Laver vist nok også en logic folder i user/musik/ som skal fjernes manuelt..
Ellers er der ingen probs...
Så prøv det det.
alt efter hvad du laver, er score delen faktisk ganske fin ( og ganske
rigtigt ) meget avanceret.. måske kan du stadig bruge kombinationen af
score og muligheden for at have et andet grafisk billede af den musik
du laver!?

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 19-01-09 07:25

ecozyz skrev:

> Er der andre der har oplevet at musen er meget langsom ( 5-10 sekunder
> forsinket) når man trykker på knapper, mest i logic, men jeg synes også
> at den er lettere forsinket andre steder.

Det symptom kunne være en kombination af et diskaktivt program og for
lidt RAM.

"Aktivitetsovervågning" har en fane der hedder Diskaktivitet. Prøv at
have den åben mens du bruger maskinen for at se hvad den laver når
symptomerne kommer.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-09 14:07

On 2009-01-19 07:24:49 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> [...]
>
> "Aktivitetsovervågning" har en fane der hedder Diskaktivitet. Prøv at
> have den åben mens du bruger maskinen for at se hvad den laver når

god ide, har dog 4GB til logic, og 4 disk raid system der kan skriver 80MB/s
Tjekker dog lige..
hælder mere mod en dum pref fil etc..