Bruce Lee
Fra : Kim2000

Dato : 16-01-09 22:45

Jeg er opvokset under at Bruce Lee var fantastisk - og købte da også Kung Fu
magasinet. Men det er først her for nyeligt jeg så en film med ham.

Hold kæft noget lort.

Way Of The Dragon - hvilken vist skulle være den bedste film han lavede(?)

Handlingen er elendig.
Skuespillet er endnu værre.
Effekterne er slemme.

For slet ikke at tale om den tekniske side af dem, der er til at lukke op og
skide i, konstant susen i baggrunden.

Og så er der det der med "karate-delen" (som det ikke hedder).

Det kan da godt være han var sej til det, men kommer det frem på film?
Jackie Chans "karate" er da 200% bedre at se på, ja faktisk mener jeg langt
de fleste kampkunstnere har lavet bedre kampscener end Bruce Lee, her tænker
jeg på Swatznegger, Chuck Norris, Jackie Chan, Van Damme, Stallone, Karate
kid filmene og sikkert mange andre.

Så enten var alle andre elendige i tresserne eller også så kom hans evner
bare ikke til udtryk i hans film, eller også er der bare nogle gemt jeg ikke
har set?

Fra : Jesper

Dato : 16-01-09 23:32

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> bare ikke til udtryk i hans film, eller også er der bare nogle gemt jeg ikke

Enter the Dragon er klart hans bedste. Vi er bedre vant i dag fra f.eks.
Jet Li's film. Og så er Bruce Lee's film fra halvfjerserne.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-09 13:37

In news:1itntaf.tbimn615y70bkN%spambuster@users.toughguy.net,
Jesper <spambuster@users.toughguy.net> typed:

> Enter the Dragon er klart hans bedste. Vi er bedre vant i dag fra
> f.eks. Jet Li's film. Og så er Bruce Lee's film fra halvfjerserne.

Vi var også store fans af Bruce Lee. Kan dog godt se, at kvaliteten dengang
ikke var i top som den er nu. Jeg er også enig i at "Enter The Dragon" er
den bedste. Vi har nogle af filmene med ham, men den er altså den
foretrukne.

Jet Li og Jackie Chan er helt i særklasse, eller også er måden at optage på
blevet væsentlig bedre.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : -=JF=-

Dato : 17-01-09 00:12

Kim2000 skrev:

> Det kan da godt være han var sej til det, men kommer det frem på film?
> Jackie Chans "karate" er da 200% bedre at se på, ja faktisk mener jeg langt

Det jeg tror du overser er at Jackie Chans kampscener er
over-koreograferet akrobatik som ville være totalt til grin i et rigtigt
slagsmål, mens Bruce Lee's kampscener var the real deal.

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Zeki

Dato : 17-01-09 00:52

> Så enten var alle andre elendige i tresserne eller også så kom hans evner
> bare ikke til udtryk i hans film, eller også er der bare nogle gemt jeg
> ikke har set?

Bruce Lee's karatefilm er fra starten af 70'erne - ikke 60'erne.

Den eneste som jeg synes er værd at se er Hollywoodproduktionen 'Enter the
Dragon' - den er tilgengæld også rigtig god:
http://www.imdb.com/title/tt0070034/

Fra : Kim2000

Dato : 17-01-09 00:59

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den eneste som jeg synes er værd at se er Hollywoodproduktionen 'Enter the
> Dragon' - den er tilgengæld også rigtig god:

Så må jeg jo finde den. Der må vel for fan være en grund til folk gik helt i
selvsving over ham

Fra : Max

Dato : 17-01-09 01:56

Hej Kim

> Så må jeg jo finde den. Der må vel for fan være en grund til folk gik
> helt i selvsving over ham

For at opdage grunden skal du sætte tiden 40 år tilbage.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-09 13:52

In news:49712ca4$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Kim

> For at opdage grunden skal du sætte tiden 40 år tilbage.

Hej Max.

Det har du helt ret i. Dengang blev der ikke brugt så mange tricks som der
gør nu. Det var den ægte vare vi så, selvfølgelig var lydene en del
overdrevne men selve kampscenerne var meget realistiske. Markedet er jo
siden blevet oversvømmet med den ene latterlige kung-fu film efter den
anden. Der tænker jeg på de film, hvor skuespillerne hopper 20 m. op i
luften eller tager sig en flyvetur medens de kæmper mod hinanden. Så hellere
de gamle Bruce Lee film. Der var noget over den fyr som ikke kan forklares.

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-01-09 18:17

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> luften eller tager sig en flyvetur medens de kæmper mod hinanden. Så
> hellere de gamle Bruce Lee film. Der var noget over den fyr som ikke kan

Lydende overdrevne? Slet ikke, se bare fra 6:30 inde i videoen!
http://www.youtube.com/watch?v=QQORnYPqU3A .........:D :D

Jeg elsker den sidste scene, hvor jeg næsten ikke ved hvad det ligner han
laver :)

Jeg elsker selv de her gamle kung fu film, hvor lydende er optaget i et
studio, hvor det siger lyde bare de slår ud i luften uden at ramme noget,
osv.. Jeg ser dem som humoristiske actionfilm.. Handlingen er altid pisse
elendig, hvis det da overhovedet er nogen handling

Mvh Anders

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-09 19:43

In news:he6dnTOUT_Udj-_UnZ2dnUVZ8uKdnZ2d@giganews.com,
Anders Houmark <no@email.available.dk> typed:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=QQORnYPqU3A .........:D :D
>
> Jeg elsker den sidste scene, hvor jeg næsten ikke ved hvad det ligner

LOL Næh, det går godt nok hurtigt, men sikken en lyd.

> [...]
> noget, osv.. Jeg ser dem som humoristiske actionfilm.. Handlingen er
> altid pisse elendig, hvis det da overhovedet er nogen handling

Du har da ganske ret i at handling er der som regel ikke meget af. Det er nu
også mest for kampscenerne vi har set dem. Der er så, som tidligere nævnt,
en stor underholdningsværdi i dem. I denne (Enter The Dragon) er der dog
mere handling end i de fleste andre. Det er jo en turnering for at finde den
bedste, og den bedste er nu engang Bruce Lee.

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 13:25

> [...]
>
> Hold kæft noget lort.
>
> Way Of The Dragon - hvilken vist skulle være den bedste film han lavede(?)

Nu vil jeg også være med.

Første gang jeg blev bekendt med Bruce Lee var da jeg skulle i drive in bio
i farum i midten af 70'erne og skulle se Kung fu mysteriet, dansk title (The
Legend of the 7 Golden Vampires) men den gik der ikke mere, istedet gik så
Enter the Dragon.

Fra den dag var jeg en meget stor Bruce Lee fan og har idag selvfølgelig
alle hans film på DVD, både på original sproget og med engelsk tale.

Hvis man lægger mærke til den slagst film i dag er skuespillerne sådan set
klar over hvor det næste slag eller spark kommer.

The Big Boss 1971
Fist of Fury 1972
The way og the dragon 1972
Enter the dragon 1973
Game of death 1978, her skal lige siges at der blev fundet noget materiale
efter hans død og det blev så sat sammen til denne film.
Han nåede dog at laver en sekvens på ca 40
min inde i selve templet som er det hele værd.

Men min mening om hans film er at det ser mere naturlig ud de kampscener der
bliver udført i hans film end dem i dag.

kimilar