Forsikring skiferie
Fra : ___P.Sir

Dato : 17-01-09 20:52

Teenagedatteren skal på skiferie uge 7. Det gule sygesikringsskort giver jo
ikke hjemrejse mere - hvis der nu skulle ryge et ben el.lign.
Skal man virkelig ud og tegne en separat rejseforsikring for én uge for at
sikre at hun kan blive transporteret hjem? Og hvor kan man bedst/billigst
finde en sådan?
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Armand

Dato : 17-01-09 21:09

___P.Sir skrev:
> [...]
> Skal man virkelig ud og tegne en separat rejseforsikring for én uge for at
> sikre at hun kan blive transporteret hjem?

Ja, og mere end dét, for der har lige været tale om en mand der
udnyttede sine 30 dages dækning fuldtud på en Thailandsferie og blev
afvist som fuld af hjemflyets mandskab, hvilket sikkert var de første
tegn på den blodprop han efterfølgende fik inden at være kommet fra
Thailand - men efter at forsikringen var ophørt

> Og hvor kan man bedst/billigst
> finde en sådan?

Som årstillæg på familieforsikringen!

--
Armand.

Fra : ___P.Sir

Dato : 17-01-09 21:15

> [...]
> af hjemflyets mandskab, hvilket sikkert var de første tegn på den blodprop
> han efterfølgende fik inden at være kommet fra Thailand - men efter at

Hvad med det meget omtalte "blå sygesikringskort" - løser det noget?
preben

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-01-09 21:24

> Hvad med det meget omtalte "blå sygesikringskort" - løser det noget?
> preben
Det blå sygesikringskort giver dig samme rettigheder som de lokale har i det
pågældende land. Fordelen er, at du ikke skal lægge penge ud. Med det gule
kan du risikere at skulle lægge ud, for derefter at få det refunderet hjemme
i Danmark. Mht. hjemrejse hjælper det blå på ingen måde.

Så der er ingen anden løsning end at tegne en forskring,

Kennet

Fra : Armand

Dato : 17-01-09 21:35

___P.Sir skrev:

> Hvad med det meget omtalte "blå sygesikringskort" - løser det noget?

Nej, ikke omkring syge-hjemtransport!

Et tillæg som nævnt koster vel omkring 1.000,-årligt og dækker hele
familiens rejser over hele jorden, dog kun á given varighed (á 1-3
måneder pr rejse) afhængig af de enkelte selskabers betingelser.
Et alternativ kan være at anskaffe sig et guld-Mastercard til given pris
(banker og sparekassers prissætning varierer ligesom ens status i banken
kan have indflydelse) i samme niveau. Dét dækker dog kun når
kortholderen er med på turen, hvilket ikke er tilfældet når
teenagedatteren skal på skiferie selv!

--
Armand.
(der inden nytår afhændede sit ellers priste guldkort, fordi dækningen

Fra : Lave

Dato : 17-01-09 21:56

Prøv her

http://www.danskeforsikring.dk/

Det er det der skal til.

Bankmanden

Fra : Steen Hansen

Dato : 17-01-09 22:01

On Sat, 17 Jan 2009 20:51:39 +0100, "___P.Sir"
<remove_ps@granvista.dk> wrote:

> [...]
>sikre at hun kan blive transporteret hjem? Og hvor kan man bedst/billigst

Ret beset er det vel rimeligt nok, at hvis du har råd til at tage på
ferie, har du også råd til at komme hjem igen. Det er ikke det
offentliges problem hvis du falder og brækker benet på en ferie.

Den billigste rejseforsikring finder du formentlig hos dit eget
forsikringsselskab, hos vores forsikringsselakab koster denne
forsikring kun en brøkdel af det jeg skal betale hos europæiske eller
tilsvarede andre.

Mvh
Steen

Fra : oz3bto

Dato : 17-01-09 23:10

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikre at hun kan blive transporteret hjem? Og hvor kan man bedst/billigst

Vi har lige været afsted 1 uge uden extra forsikring da vi godt kunne leve
med ingen hjemtransport

Det var dog tæt på at gå galt
Kæresten røg på røven den sidste aften til lysløjper og fik sig en
hjernerystelse.. Røg afsted med blåblink først på lægevagt og videre på
sygehuset.. Hun blev dog udskrevet tideligt næste dag så hjemrejsen foregik
som planlagt ellers var jeg blevet ved hende

Det var i Norge og enste sted de ikke kunne lide den lille gule var hos
lægevagten så da måtte jeg betale 220 kr for undersøgelsen og noget
medicin hun fik.. Disse skulle vi dog kunne få refunderet ved komunen.. Ikke
at jeg gider

HUSK at give datteren hjelm med + ordre om at bruge den..

Fra : Heidi

Dato : 18-01-09 09:47

___P.Sir wrote:
> [...]
> Skal man virkelig ud og tegne en separat rejseforsikring for én uge
> for at sikre at hun kan blive transporteret hjem? Og hvor kan man

Tjek evt. om du skulle have en ulykkesforsikring hvor det i forvejen er
dækket. Vi har begge en ulykkesforsikring tegnet via fagforeningen, som
bruger Alka, og denne ulykkesforsikring dækker også hjemtransport for
både os selv og hele husstanden.
Ved dog ikke om det er en betingelse at du selv skal være med på rejsen,
for at den dækker.

--
Heidi

Fra : ___P.Sir

Dato : 22-01-09 18:11

Har selv fundet den bedste løsning nu: Europæiske har en enkeltforsikring
til hjemtransport: - kr. 59-, pr. person, gældende 1 år!
There You go....
Preben

Fra : Armand

Dato : 22-01-09 20:24

___P.Sir skrev:
> Har selv fundet den bedste løsning nu: Europæiske har en enkeltforsikring
> til hjemtransport: - kr. 59-, pr. person, gældende 1 år!

Og så husker hun også lige at få sig et blåt sygesikringskort inden
afrejse, ikk'?

--
Armand.

Fra : ___P.Sir

Dato : 22-01-09 21:53

> Og så husker hun også lige at få sig et blåt sygesikringskort inden
> afrejse, ikk'?

øh, hvad skal hun bruge det til? Hun har det gule, og nu en
hjemrejseforsikring....?
preben

Fra : Elmand

Dato : 22-01-09 22:57

> øh, hvad skal hun bruge det til? Hun har det gule, og nu en
> hjemrejseforsikring....?
> preben
Der er desværre en del steder,man ikke accepterer det gule.- Man skal selv
udlægge
pengene ( hvis man har) og får så refunderet,når man kommer hjem. Det blå
garanterer
betaling. (EU-kort)
Med venlig hilsen
Kurt Espersen

Fra : Armand

Dato : 23-01-09 01:08

___P.Sir skrev:

> øh, hvad skal hun bruge det til? Hun har det gule, og nu en
> hjemrejseforsikring....?

Sikre sig at læger, sygehuse m.fl. ikke kikker undrende på hende og
kræver at hun betaler kontant (mod kvittering, som hun så kan få
refunderet efter hjemkomst!

--
Armand.