RAM til ny MacBook Pro
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-01-09 17:46

Jeg fik kun 2GB RAM i min MacBook Pro 15" (nyeste model), og vil gerne
opgradere til 4GB.

Jeg plejer at bruge edbpriser.dk til at finde en god pris, men synes
ikke helt jeg har heldet med mig. Det virker til, at der ikke er så
mange der er leveringsdygtige i den type RAM der skal bruges.

Hvor finder jeg den RAM jeg skal bruge - til en god pris?

Jeg kan i øvrigt se, at den nye 17"-model understøtter op til 8GB,
imod 15"-modellens 4GB. Jeg har tidligere læst, at man kunne lave lidt
fiksfaks, og få den til at køre med 6GB - er der nogen der har fundet
en løsning til at køre 8GB?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : tranebær

Dato : 18-01-09 01:32

On 18 Jan., 01:46, Lasse Hedegaard <la...@nospam.dk> wrote:
> [...]
> imod 15"-modellens 4GB. Jeg har tidligere læst, at man kunne lave lidt
> fiksfaks, og få den til at køre med 6GB - er der nogen der har fundet

Ved ikke hvad type ram du skal bruge, men jeg har fantastik gode
erfaringer med proshop.dk . Ikke nødvendigvis de billigste, men i den
billige ende og så ved de noget om Mac og giver god support..! Kan
varmt anbefales.

mvh
Tranebjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-01-09 00:24

tranebær <gogjand@hotmail.com> wrote:

> [...]
> erfaringer med proshop.dk . Ikke nødvendigvis de billigste, men i den
> billige ende og så ved de noget om Mac og giver god support..! Kan

Som jeg har skrevet mange gange, så har jeg fundet en smart metode at
finde RAM på. Jeg starter med at finde den rigtige type på Kingstons
hjemmeside. Derefter søger jeg på modelnummeret i Google og vælger
danske hjemmesider. Så dukker der en masse netbutikker op. En af dem er
netop Proshop, hvor jeg også har handlet. Vi kan da starte med den:

<http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=181825>
<http://www.dustinhome.dk/pd_5010197216.aspx>
<http://www.dustin.dk/shop/varekort.asp?vn=RAMKI5533&kat=&subkat=>
<http://www.hardsoft.dk/product_info.php?cPath=101_187_998&products_id=1
3919>
<http://www.neonet.dk/product_category.php?cat_id=16183&show_products=1&
limit=10&offset=40>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 19-01-09 06:38

Henrik Münster skrev:

> Som jeg har skrevet mange gange, så har jeg fundet en smart metode at
> finde RAM på. Jeg starter med at finde den rigtige type på Kingstons
> hjemmeside. Derefter søger jeg på modelnummeret i Google og vælger

Hvis man allerede på forhånd har besluttet at man godt vil handle hos
eksempelvis shg.dk, har de et link på deres hjemmeside ind i Kingstons
RAM-finder.

http://www.ec.kingston.com/ecom/config/mfrmod.asp

Den linker så tilbage direkte i shg's varekatalog så man sparer en søgen
rundt, og er sikker på det er den rigtige man har fundet.

Det er faktisk ret fikst fundet på :)

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 18-01-09 09:38

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
> mange der er leveringsdygtige i den type RAM der skal bruges.
>
> Hvor finder jeg den RAM jeg skal bruge - til en god pris?

På Crucial.com/eu koster 4 GB knap 800kr incl porto.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-01-09 05:29

> Ved ikke hvad type ram du skal bruge,

2x2 GB-moduler, DRAM, SO DIMM 204-pin, DDR3 SDRAM, 1066 MHz
( PC3-8500 )

Det er vist lidt specielt/nyt, at det er DDR3 der skal bruges - og gør
det måske derfor lidt sværere at finde.

> men jeg har fantastik gode
> erfaringer med proshop.dk . Ikke nødvendigvis de billigste, men i den
> billige ende og så ved de noget om Mac og giver god support..!  Kan
> varmt anbefales.

De har faktisk det jeg skal bruge (til 723,75 kr. med forsendelse), og
jeg har også fine erfaringer med dem (min arbejdsplads købte 35
digitalkameraer i julegave - og vi fik lov at returnere et, selvom vi
som virksomhed ikke har krav på det, og selvom der var gået mere end
14 dage).

Tak - de bliver sat på ønskeseddelen, med et link til Proshop.