Garantien ??
Fra : PsHdO

Dato : 17-01-09 11:19

Hej.

På en ny bil, hvem stiller så garantien ??
- forhandleren eller imoprtøren ??

Som mange af jer gør opmærksom på, så kan man ikke vide hvem der er gået ned
i morgen, og hvis forhandleren lukker 2 dage efter at jeg har købt min bil,
så skulle det jo gerne være importøren der stiler garantien...

Kan man mon iøvrigt også presse forhandler på garanti-perioden ??

Fra : tp

Dato : 17-01-09 11:24

> Kan man mon iøvrigt også presse forhandler på garanti-perioden ??

Det kan man ihvertilfælde på en brugt bil hvor det netop er forhandleren der
giver garantien.

på en ny. jeg ved det ikke men mit gæt er at det er importøren. Jeg fik
ihvertilfælde oplyst at jeg bare kunne køre min skoda til nærmeste skoda
værksted hvis der skete noget med den i garantiperioden...

Fra : Mogens

Dato : 17-01-09 11:53

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> skrev i en meddelelse

> På en ny bil, hvem stiller så garantien ??
> - forhandleren eller imoprtøren ??

På en spritny bil er det importøren/fabrikken, som stiller garantien,
forvaltet til en vis grænse af forhandleren. Du kan jo få repareret ting
under garantien lieg der, hvor du vil netop, fordi det er importør/fabrik,
der stiller garantien

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-01-09 15:31

"PsHdO" <pshdo@unom.dk> wrote in

> På en ny bil, hvem stiller så garantien ??
> - forhandleren eller imoprtøren ??

Garantien på en ny bil kaldes som oftest fabriksgaranti fordi det er
fabrikken der giver den.