Powerbook lader
Fra : Henrik Enslev

Dato : 17-01-09 10:21

Hej

Jeg har en g4 powerbook 12" til den bruger jeg i flæng 45 og 65w lader.
Her for nyligt er jeg blevet opmærksom på, at de er hhv. 24 og 24,5
volt. Samtidig har jeg bemærket, at g3 powerbook Pismo samt 5300 også
bruger 24 volt. De to sidstnævnte har dog forskellige stik.

Henrik Münster linkekede på et tidspunkt til en adapter som vist havde
det formål at tilpasse strømforsyning til forskellige stik.

Spørgsmål:
Kan jeg bruge en g4 adapter til pismo og 5300, hvis jeg finder eller
laver et stik som passer? (min 5300 strømforsyning er nemlig gået i
stykker).

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-01-09 00:24

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
>
> Henrik Münster linkekede på et tidspunkt til en adapter som vist havde
> det formål at tilpasse strømforsyning til forskellige stik.

Jeg havde engang en Kensington, som jeg brugte til min TiBook, og som
havde en del forskellige stik med. Desværre var der en, der trådte på
stikket, som jeg ikke kunne finde noget sted. Jeg måtte derfor købe en
original Apple oplader.

> Spørgsmål:
> Kan jeg bruge en g4 adapter til pismo og 5300, hvis jeg finder eller
> laver et stik som passer? (min 5300 strømforsyning er nemlig gået i
> stykker).

Der er ikke så meget magi i strøm. Spændingen skal være rigtig, og den
skal jo være 24 Volt, skriver du. Så skal opladeren bare kunne levere
Watt nok, men det kan du jo undersøge, om den kan. Kunne du være
interesseret i min Kensington oplader, hvis jeg kan finde den?
--
Henrik Münster
Esbjerg