PHP. 5.2.8 på IIS 5
Fra : spam@lars-jacobsen.d~

Dato : 17-01-09 16:08

Nu har jeg sidder og forsøgt at få PHP 5.2.8 til at køre på en IIS 5
Win2k advanced server uden resultat, jeg har forsøgt at finde ud af
det via manual til PHP og stadigvæk ikke fået det til at virke er der
nogen her der evt. kan hjælpe

mvh
Lars

Fra : Henrik Sahl

Dato : 18-01-09 16:54

<spam@lars-jacobsen.dk> wrote in message
[...]

En hurtig søgning på google kom frem med denne guide
http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=10&artikel=Ops%C3%A6tning.af.PHP.og.IIS.5.0

Men ellers må du komme med lidt flere oplysninger om hvad du har gjort
indtil videre

Henrik
http://www.sahlsa.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-01-09 21:14

"Henrik Sahl" <virkerikke@dk.dk> skrev

> En hurtig søgning på google kom frem med denne guide
> http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=10&artikel=Ops%C3%A6tning.af.PHP.og.IIS.5.0

Artiklen er fra 8. august 2003.
Dengang var php4 vel det gængse.

php5 er vanskeligere på IIS, og det er nærmest umuligt, hvis man også vil
have php5 til at "snakke" sammen med MySQL under IIS.

Fra : rikke

Dato : 19-01-09 10:06

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> php5 er vanskeligere på IIS, og det er nærmest umuligt, hvis man også vil
> have php5 til at "snakke" sammen med MySQL under IIS.

Hej der er noget i et inlæg fra den 30-12-08 det hedder PHP MYSQL connet
localost error det er nr:5 indlæg

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-01-09 10:36

"Philip Nunnegaard" wrote

> Artiklen er fra 8. august 2003.
> Dengang var php4 vel det gængse.
>
> php5 er vanskeligere på IIS, og det er nærmest umuligt, hvis man også vil
> have php5 til at "snakke" sammen med MySQL under IIS.
Gælder det generelt eller IIS 5 eller tidligere

Jeg kører med seneste versioner af php, mysql samt phpbb3 på min XP (IIS 6)
Det er så bare til test/udvikling og der er nogle ting der virker
"besynderligt" og giver småfejl i forhold til webhotellet der kører
linux/apache

- Peter

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-01-09 11:11

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev

> Gælder det generelt eller IIS 5 eller tidligere

Jeg har haft problemer med det i både IIS 7 (Vista) og II6 (XP).
Jeg løste i første omgang problemet ved at holde mig til php4 og MySQL 3.2x.

På min nuværende PC har jeg løst problemet ved at installere XAMPP i stedet
for IIS.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-01-09 12:05

"Philip Nunnegaard" wrote

> Jeg har haft problemer med det i både IIS 7 (Vista) og II6 (XP).

Kørte det slet ikke eller var der besynderlig adfærd?

- Peter

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-01-09 13:03

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev

> Kørte det slet ikke eller var der besynderlig adfærd?

Husker det ikke præcist.
Men den kunne i hvert fald slet ikke oprette forbindelse til MySQL, ligesom
phpMyAdmin ikke kunne køre af samme grund.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-01-09 13:16

"Philip Nunnegaard" wrote

> Husker det ikke præcist.
> Men den kunne i hvert fald slet ikke oprette forbindelse til MySQL,
> ligesom phpMyAdmin ikke kunne køre af samme grund.
Ok. phpMyAdmin kører fint på min XP

- Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-01-09 20:08

Philip Nunnegaard wrote:

> På min nuværende PC har jeg løst problemet ved at installere XAMPP i
> stedet for IIS.

På hvilket OS? Jeg har forsøgt med XAMPP på min Vista, men webserveren vil
slet ikke køre.

Erik Ginnerskov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-01-09 20:19

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> På hvilket OS? Jeg har forsøgt med XAMPP på min Vista, men webserveren vil
> slet ikke køre.

Vista Home Premium.
Jeg dobbeltklikkede stort set bare på et ikon, og så var det installeret.
Første gang skulle jeg dog lige ind i XAMPP Control Panel.

Fra : rikke

Dato : 20-01-09 16:06

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i meddelelsen

> På hvilket OS? Jeg har forsøgt med XAMPP på min Vista, men webserveren vil
> slet ikke køre.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://vestfynswebdesign.dk - http://html-faq.dk

hej jeg køre også XAMPP på min Vista virker fint men jeg har læst det var
bedst
at installer den roden og ikke i programmer som vista helst vil hav så de
gjorde jeg

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-01-09 20:28

rikke wrote:

> hej jeg køre også XAMPP på min Vista virker fint men jeg har læst det
> var bedst
> at installer den roden og ikke i programmer som vista helst vil hav
> så de gjorde jeg

Det må jeg have prøvet en af dagene.

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-01-09 20:32

Erik Ginnerskov wrote:

> Det må jeg have prøvet en af dagene.

Jeg kunne slet ikke få lov til at installere i roden. ;-(

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-09 21:35

Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg kunne slet ikke få lov til at installere i roden. ;-(

Har nu prøvet med en nyere version af XAMPP. Den tillod godt nok
installation i roden, men undervejs brokkede den sig over, at noget andet
brugte port 80. Når jeg efterfølgende prøver at starte Apache, fejler den
fordi port 80 er optaget.

Erik Ginnerskov

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-02-09 21:42

"Peter Lykkegaard" skrev

> Det er så bare til test/udvikling og der er nogle ting der virker
> "besynderligt" og giver småfejl

Det skyldtes at jeg har kopieret data fra webhotellet så ownership på
indhold i en cache folder var helt ude i skoven
Hmm - En Fejl30 (man blive vel ældre

- Peter

Fra : Henrik Sahl

Dato : 20-01-09 21:03

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> wrote in message
> [...]
>
> php5 er vanskeligere på IIS, og det er nærmest umuligt, hvis man også vil
> have php5 til at "snakke" sammen med MySQL under IIS.

Nu har jeg kun installeret php på apache og der var fremgangsmåden fra php4
til php5 ikke speciel anderledes, så jeg antog at det var nogenlunde det
samme på IIS.
Men ellers så googler man bare lidt mere
http://www.iis-aid.com/articles/how_to_guides/installing_php_5_on_iis_in_5_simple_steps
der står endda at det er simpelt

Henrik
http://www.sahlsa.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-01-09 06:29

> [...]

> det samme på IIS.
> Men ellers så googler man bare lidt mere

Problemet er egentlig ikke php5, men php OG MySQL.
Uden database ryger mindst halvdelen af det sjove ved at køre serverside.

Fra : Jacob

Dato : 03-02-09 23:18

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Sahl" <virkerikke@dk.dk> skrev

> Problemet er egentlig ikke php5, men php OG MySQL.
> Uden database ryger mindst halvdelen af det sjove ved at køre serverside.

Undskyld jeg ikke har vendt tilbage har haft lidt travlt, nå man nu har jeg
nogenlunde fået det til at køre i ISAPI mode, men uden mysql support og jeg
har fjernet ; nogen der ved hvordan man får det til virker sådan, for jeg
kan ikke

/Lars

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-02-09 20:32

"Jacob" skrev

> [...]
> jeg nogenlunde fået det til at køre i ISAPI mode, men uden mysql support
> og jeg har fjernet ; nogen der ved hvordan man får det til virker sådan,

Jeg har phpbb 3.0.4 kørende på min XP uden problemer (test + lidt udvikling)

Jeg har fulgt denne guide mht IIS
http://www.wikihow.com/Install-PHP-5-for-IIS-6

Måske det springende punkt er placering af php kataloget?

- Peter

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-02-09 20:40

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev

> Jeg har phpbb 3.0.4 kørende på min XP uden problemer (test + lidt
> [...]

Og da du også kan køre phpBB, går jeg også ud fra at du fint kan have MySQL
kørende sammen med php5.
Hvilken version?

> Måske det springende punkt er placering af php kataloget?

Det er ikke utænkeligt.
Jeg tror jeg vil prøve det på min blærbare i nær fremtid. (Her har jeg
nemlig stadig IIS).

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-02-09 21:37

"Philip Nunnegaard" skrev

> Og da du også kan køre phpBB, går jeg også ud fra at du fint kan have
> MySQL kørende sammen med php5.

Jeps

> Hvilken version?

phpbb oplyser det som
MySQL(i) 5.1.30-community

php info:
---------------------------------
PHP Version
5.2.8

System Windows NT:
XXX 5.1 build 2600

Build Date
Dec 8 2008 19:30:48

Configure Command
cscript /nologo configure.js "--enable-snapshot-build" "--enable-debug-pack"
"--with-snapshot-template=d:\php-sdk\snap_5_2\vc6\x86\template"
"--with-php-build=d:\php-sdk\snap_5_2\vc6\x86\php_build"
"--with-pdo-oci=D:\php-sdk\oracle\instantclient10\sdk,shared"
"--with-oci8=D:\php-sdk\oracle\instantclient10\sdk,shared"

Server API ISAPI
Virtual Directory Support enabled

Configuration File (php.ini)
Path C:\WINDOWS

Loaded Configuration File
C:\php\php.ini

Scan this dir for additional .ini files
(none)

additional .ini files parsed
(none)

PHP API
20041225

PHP Extension
20060613

Zend Extension
220060519

Debug Build
no

Thread Safety
enabled

Zend Memory Manager
enabled

IPv6 Support
enabled

Registered PHP Streams
php, file, data, http, ftp, compress.zlib, zip

Registered Stream Socket Transports
tcp, udp

Registered Stream Filters
convert.iconv.*, string.rot13, string.toupper, string.tolower,
string.strip_tags, convert.*, consumed, zlib.*

Hvis du har brug for mere info finder jeg det gerne frem :0)

- Peter