hvad sker der i middelfart?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 16-01-09 14:19

Hej

Ved ikke helt om det går ind under kategorien "rejser" men kan ikke
finde et bedre sted.

Hvis man er i Middelfart hen over en weekend og har masser af tid, hvad
skal man så bruge denne tid på?

Og vi snakker i Middelfart og så ned langs kysten til Sydfyn. Jeg kommer
tit i Odense, så gider ikke køre i Den Fynske Landsby eller andre ting
derinde.

Jeg kunne især godt være interesseret i at høre om hvis nogen kender til
en god vandretur et flot udsigtpunkt eller noget i den stil.

Mvh
Anders

Fra : Søren Blom

Dato : 16-01-09 14:29

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev

> Ved ikke helt om det går ind under kategorien "rejser" men kan ikke finde
> et bedre sted.

Det gør det da, en rejse er en rejse.

> Hvis man er i Middelfart hen over en weekend og har masser af tid, hvad
> skal man så bruge denne tid på?

En tur til Fredeicia og gå på voldene.

> Og vi snakker i Middelfart og så ned langs kysten til Sydfyn. Jeg kommer
> tit i Odense, så gider ikke køre i Den Fynske Landsby eller andre ting
> derinde.

Kender ikke rigtig noget til Middelfart, men du kan jo kaste et blik på
http://www.middelfartturist.dk/

> Jeg kunne især godt være interesseret i at høre om hvis nogen kender til
> en god vandretur et flot udsigtpunkt eller noget i den stil.

Højste punkt på de kanter, er det ikke øverste etage på Fredericia sygehus

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Armand

Dato : 16-01-09 17:35

Søren Blom skrev:

> Højste punkt på de kanter, er det ikke øverste etage på Fredericia
> sygehus

NIX!
Det er skorstenen på bryggeriet, som godt hjulpet af en kote på lidt
under 30meter også var højere end den høje skorsten på gødningsfabrikken
på havnen (der nu er væltet samme med (snart) resten af bygningerne!

/
Armand.

Fra : MVJ

Dato : 16-01-09 19:31

> [...]
> 30meter også var højere end den høje skorsten på gødningsfabrikken på
> havnen (der nu er væltet samme med (snart) resten af bygningerne!
--------------------
Godt svar på spørgerens spørgsmål - håber han får lov til at han får lov til
at stå på en skorsten og nyde sin weekend ! Bare det ikke blæser for meget -
så er den weeekend omkring Midelfart reddet

Mogens

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:32

Armand skrev:

> [...]
> under 30meter også var højere end den høje skorsten på gødningsfabrikken
> på havnen (der nu er væltet samme med (snart) resten af bygningerne!

Nej tak, ellers tak.

Mvh
Anders

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:32

Søren Blom skrev:
> "Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev

> Det gør det da, en rejse er en rejse.

Phy ha... så er det i hvert fald ikke DET jeg bliver banket i hovedet over;)

> En tur til Fredeicia og gå på voldene.

Ahhh... en tur over bæltet. Det havde jeg ikke lige tænkt på, men
selvfølgelig kan bilen ikke kun køre syd/nord!

> Kender ikke rigtig noget til Middelfart, men du kan jo kaste et blik på
> http://www.middelfartturist.dk/

ja tak. Vil give det et forsøg.

> Højste punkt på de kanter, er det ikke øverste etage på Fredericia
> sygehus

Hmmm... tror ikke jeg er til sygehusbesøg i den weekend, ellers tak. Men
udsigtspunkter behøver vel ikke at være højt beliggende, gør de?

Tak for hjælpen

Anders

Fra : wx

Dato : 16-01-09 16:30

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg kunne især godt være interesseret i at høre om hvis nogen kender til
> en god vandretur et flot udsigtpunkt eller noget i den stil.

Selv ville jeg vælge at besøge keramikmuseet.

Fra : Pallejc

Dato : 16-01-09 17:21

">>

> Selv ville jeg vælge at besøge keramikmuseet.

Hvad med Terrariet i Vissenbjerg?

Palle
--
www.GratisPoi.dk - Danmarks hyggeligste forum for navigationsfreaks.

GRATIS POIer, og INGEN begrænsninger på download.

Kig ind - det er 100% GRATIS.

Fra : Brian Lund

Dato : 16-01-09 20:27

> Hvad med Terrariet i Vissenbjerg?

Hvis han alligevel skal helt til vissenbjerg er der også frøbjerg baunehøj,
der er faktisk en rigtig god udsigt der fra!
Hvis man følger kysten rundt ude på spidsen hvor den gamle bro ligger ved
middelfart er der også et ret bakket terræn og nogle steder nogle ret stejle
skrænter ned til vandet (og gode udsigter). Der styrtede også en bomber ned
der under anden verdenskrig, tæt på galsklint, der er en mindesten et sted
der ude...

Brian

Fra : MVJ

Dato : 16-01-09 21:00

> Hvis han alligevel skal helt til vissenbjerg er der også frøbjerg
> baunehøj, der er faktisk en rigtig god udsigt der fra!
------- J
ja den havde jeg lige glemt - selvom jeg kan kikke derover I klart vejr
har man Fyn liggende for sine fødder. Jo absolut et besøg værd.
Mogens

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:37

Brian Lund skrev:

> [...]
> der under anden verdenskrig, tæt på galsklint, der er en mindesten et sted

Går lidt ud fra at man følger kysten sydover?
Lyder som en tur der sagtens kunne afprøves.

Takker for indputtet:)

Mvh
Anders

Fra : Brian Lund

Dato : 20-01-09 08:01

> Går lidt ud fra at man følger kysten sydover?
> Lyder som en tur der sagtens kunne afprøves.
>
> Takker for indputtet:)

Jeg tænker på at man kan starte ca. Gl. vestergade i middelfart (altså øst
for den gl. bro) evt. kongebrogård på "Indevejen", følge stierne langs
kysten forbi den gamle bro, rundt om galsklint (under de store ledninger),
forbi campingpladsen (den vest for galsklint, der er 2), ned forbi
slotsbanken (som iøvrigt er en rimeligt fredelig og god strand om sommeren)
og så ellers enten følge "granhækken" (vejnavn) eller hindsgavl allé tilbage
til middelfart!

Der er mange stier i området, på www.kms.dk kan du f.eks. søge på
"Indevejen" til højre eller evt. bare trykke på danmarkskortet ovenover og
selv finde frem til middelfart. Når du vælger 1:25.000 kortet i højre side
får man en rimelig god oversigt over stierne synes jeg selv.

Alternativt kan det være du kan finde noget godt på skov og naturstyrelsens
hjemmeside:
www.sns.dk

Jeg kan se de er ved at lave en dyrehave ved Hindsgavl slot, men jeg tror
ikke den er færdig endnu...

Brian

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:34

Pallejc skrev:

> Hvad med Terrariet i Vissenbjerg?

Igen et udemærket bud, men det bliver nok kun hvis vejret ikke er med os.

Mvh
Anders

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:33

wx skrev:

> Selv ville jeg vælge at besøge keramikmuseet.

Tak for indputtet. Desværre er vi ikke så gode til det der med museer:(

Mvh
anders

Fra : Armand

Dato : 16-01-09 17:24

Anders T. Nielsen skrev:

> [...]
> Jeg kunne især godt være interesseret i at høre om hvis nogen kender til
> en god vandretur et flot udsigtpunkt eller noget i den stil.

Eftersom jeg (også) bor på den anden side af bæltet kan jeg ikke lige
rasle nogle specifikke kuriositeter ud af ærmet, men et oplæg til en
vandretur er enkelt:
Fra Middelfart/havnen kan man følge Lillbælt mod Lillebæltsbroen - forbi
Kongebrogården (hvor der før broen var anlægsplads for bilfærgen over
Lillebælt (jernbanefærgen sejlede fra Fredericia til odden ved Strib!))
og videre forbi Lillebæltsbroen. Krak viser en sti, men jeg er ikke
sikker på om den går under eller "over" broen - jeg husker ihvertfald
atder er en laaaang trappe op på vestsiden af broen som bør entres for
udsigtens skyld!
Efter broen kan der stadig fortsættes på sti langs stranden - hele vejen
rundt om Hindsgavl-halvøen. Efter ønske kan man ved de store
højspændingsmaster tage stien ind i skoven til en mindelund for et
engelsk bombefly der styrtede ned under besættelsen. På Kraks luftfoto
befinder dén sig lige vest for hvor højspændingslinien slår et skarpt knæk!
Rundt om pynten på halvøen og efter strandarealet ved Gals klint
campingplads fortsætter der en sti inde i "høj"skoven tæt på kanten af
klinten, der fortsætter til strandengene der ligger omkring Hindsgavl
borgruin (á en enlig banke nær stranden) (det var herfra, samt fra
Høneborg på modsatte side af bæltet at kongemagten beherskede bæltet, og
således også her at Christian d.2., jvf. overleveringen, sejlede
ubeslutsomt frem og tilbage natten igennem kort forinden han opgav
tronen og drog i landflygtighed).
Efter strandengene går der stadig en sti langs kysten, videre til det
lille færgeleje f. Fænø-færgen.
Herfra kan man, ad asfalteret vej, fortsætte op gennem skoven til
området omkring Karoline-cafeteriet, hvis storhedstid var i 60'erne (á
samtidig med mejeriernes Karoline-kampagner) hvor familien Danmark havde
fået bil, men der stadig kun var én forbindelse over lillebælt. Er det
den sidste søndag i en sommermåned, vil der være et væld af motorcykler
til "træf" hér!!
Der er rig mlighed for en spisepause dér qua såvel cafeteriet som et par
store grillbarer, men er man sulten efter lidt mere regulær føde kan
man, ved færgelejet, istedet fortsætte langs Fænøsund indtil man igen
støder på asfalteret vej, hvor Restaurant FænøSund ligger idyllisk med
udsigt over vandet!
Bag Restaurant Fænøsund er et større parklignende areal blandt store
bygninger: Det er det gamle sindssygehospital. Park; bygninger og
nybyggeri er en udemærket attraktion for afslutningen af den grønne del
af vandringen. hvorefter der kun er Middelfarts smalle gader tilbage
førend at havnen atter nåes.

Sti/rute kan ses på:
<http://www.fynsk-natur.dk/pdf-foldere/Hindsgavl.pdf<
Ligesom at der også står lidt lokalkolorit at læse!

God fornøjelse!

--
Armand.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:40

Armand skrev:

> [...]
>
> Sti/rute kan ses på:
> <http://www.fynsk-natur.dk/pdf-foldere/Hindsgavl.pdf<
> Ligesom at der også står lidt lokalkolorit at læse!

Rigtig mange tak for et rigtig godt forslag og en meget detaljeres
beskrivelse.

Mvh
Anders

Fra : MVJ

Dato : 16-01-09 17:32

> [...]
>
> Jeg kunne især godt være interesseret i at høre om hvis nogen kender til
> en god vandretur et flot udsigtpunkt eller noget i den stil.
---------------------

Jeg ville køre en tur mod Assens og så fortsætte ud af Assens mod Thorøhuse
og så fortsætte langs kysten ned mod Helnæs. Her kører man på noget af turen
med udsigt ud over Lillebælt - efter Åa strand drejes til højre og ad en
lille snoet vej rammer man vejen til Helnæs. Så er det ellers bare derudaf
med entur rundt på Helnæs - især lige når man komer over på Helnæs er der en
meget flot udsigt.
Men rundt på Sydfyn er også der også mange rigti flotte steder - så en
weekend kan godt bruges
God tur.
Mogens

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:42

MVJ skrev:

> [...]
> over på Helnæs er der en meget flot udsigt.
> Men rundt på Sydfyn er også der også mange rigti flotte steder - så en

Har hørt mine forældre ale rigtig godt om Helnæs, så mon ikke det er ved
at være på tide selv at tjekke området lidt ud.

Tak for hjælpen.

Mvh
Anders

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-01-09 20:38

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> writes:

> Hvis man er i Middelfart hen over en weekend og har masser af tid,
> hvad skal man så bruge denne tid på?

Geocaching.

> Jeg kunne især godt være interesseret i at høre om hvis nogen kender
> til en god vandretur et flot udsigtpunkt eller noget i den stil.

Geocaching!

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : wx

Dato : 17-01-09 14:12

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> Geocaching.

> Geocaching!
>
> Mvh Trine
>
> --
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde
>
> http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Jeg tror at vi har overvældet spørgeren, så den gode Anders T Nielsen er
slagen med stumhed - eller krampe i SEND-fingeren? Eller han er ikke
tilfreds med alle forslagene, ak-ak. I hvert fald er der ingen respons.

Fra : Armand

Dato : 17-01-09 18:32

wx skrev:

> Jeg tror at vi har overvældet spørgeren, så den gode Anders T Nielsen er
> slagen med stumhed - eller krampe i SEND-fingeren? Eller han er ikke
> tilfreds med alle forslagene, ak-ak. I hvert fald er der ingen respons.

Eller også er han forhindret i at svare fordi han sidder i flyet på vej
til Middelfart

--
Armand.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:54

Armand skrev:

> Eller også er han forhindret i at svare fordi han sidder i flyet på vej
> til Middelfart

Havde nu tænkt mig at tage Mondeoen og først om 14 dage, så der er god
tid til at kigge på jeres mange gode forslag og links.

Mvh
Anders

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:51

wx skrev:

> Jeg tror at vi har overvældet spørgeren, så den gode Anders T Nielsen er
> slagen med stumhed - eller krampe i SEND-fingeren? Eller han er ikke
> tilfreds med alle forslagene, ak-ak. I hvert fald er der ingen respons.

Jeg var godt klar over at der er mange skrevne og uskrevne regeler når
man bruge nyhedsgrupperne, men jeg var ikke klar over at der var en
regel for hvor hurtig man skal give response på et svar man har modtaget.

Jeg skal nok se om jeg i fremtiden kan huske ikke at stille mine
spørgsmål om fredagen lige før en travl weekend;)

Tak for hjælpen til alle. Tror jeg har rigeligt til mine to
overnatninger, men skulle der liiiige være et MUST SEE, så hører jeg
selvfølgelig gerne om det.

Mvh
Anders

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-01-09 09:42

> [...]

> man bruge nyhedsgrupperne, men jeg var ikke klar over at der var en
> regel for hvor hurtig man skal give response på et svar man har

Det er der heller ikke, men nogle mennesker er lidt mere "hysteriske"
end andre.

> Jeg skal nok se om jeg i fremtiden kan huske ikke at stille mine
> spørgsmål om fredagen lige før en travl weekend;)

Stil du bare løs - også om fredagen - og rigtig god tur.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:44

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Geocaching.

> Geocaching!
>
> Mvh Trine

Sejt! (Måtte lige have google til hjælp)

Kan nu huske jeg har hørt om det i medierne for lang tid siden. Jeg
bliver nok lige nødt til at undersøge hvad der ligge af forslag i det
område.

Mvh
Anders