London??
Fra : ferraridk@gmail.com

Dato : 14-01-09 10:08

Det er først gang jeg skal med min konen til London så vi søger nogle
gode tips..

Vi skal flyve fra CPH - Gatwick, vi har set at man kan køre med et tog
fra Gatwick til london centrum??

Hvor skal man vælge at bo i London??

Fra : Jørgen Hjorth

Dato : 14-01-09 18:51

Strand Palace, 372 Strand
Det ligger meget centralt for det hele
Jørgen

Fra : Flinkesen

Dato : 14-01-09 19:18

<ferraridk@gmail.com> skrev i meddelelsen
Det er først gang jeg skal med min konen til London så vi søger nogle
gode tips..

Hvor skal man vælge at bo i London??

Der er tonsvis af nogenlunde hoteller over det meste af London. Sørg for, at
det ligger i nærheden af en undergrundsstation, som har gode forbindelser
(kig evt. på en "tubemap" på nettet, så I kan danne jer et overblik). Jeg
går ud fra, at I skal nå så meget som muligt, og derfor er det vel ikke alfa
omega, at det er et lækkert hotel, da I vel i realiteten "kun" skal
overnatte og spise morgenmad der.

Hvad I skal lave, kommer an på interesser, men jeg kan varmt anbefale (synes
selv, det er et must), at I ser en musical. Hvis I er til rockmusik, må I
ikke gå glip af "We will rock you". Ellers er "Phantom of the Opera" flot
sat op, men lige meget hvad I vælger, går det ikke helt galt. Der findes
adskillige "Half Price Ticket Booths" rundt om, og da I kun er to, kan I
ganske sikkert få nogle fornuftige billetter til en god pris.

Jeg ved ikke, hvad I har af interesser, men hvis du skriver lidt mere, vil
jeg (og sikkert også en masse andre af gruppens medlemmer) meget gerne komme
med nogle flere bud på, hvad I kan lave/se.

Mvh.

JK

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-01-09 10:15

<ferraridk@gmail.com> wrote in message
Det er først gang jeg skal med min konen til London så vi søger nogle
gode tips..

Vi skal flyve fra CPH - Gatwick, vi har set at man kan køre med et tog
fra Gatwick til london centrum??

----
Vær opmærksom på at der både er almindelige tog og Gatwick Express. De
almindelige tog tager marginalt længere tid (et par minutter så vidt jeg
husker) og er meget billigere. Og der kører rigtig mange af dem, så jeg har
svært ved at se hvordan Expressen har en berettigelse...

Keller

Fra : drm

Dato : 15-01-09 19:50

Til info så er der de almindelige tog kun £1,90 billigere end Gatwick
Express (har lige været ind og søge på priserne)- måske er det lettere at
finde det rigtige tog, hvis man tager Gatwick Express - jeg kan ikke huske
det.

I må have en rigtig god tur!

Med venlig hilsen
Dorthe

Fra : ferraridk@gmail.com

Dato : 15-01-09 15:16

Er der nogen som kan komme med nogle gode hoteller gerne 3 eller 4
stjernet, som ligger godt og meget gerne ikke for langt fra en
undergrundsbane.
En ting vi vil prøve er det store pariserhjul...

Tak for svar ind til nu......

Fra : Flinkesen

Dato : 15-01-09 23:34

En ting vi vil prøve er det store pariserhjul...

Tak for svar ind til nu......

Mht. pariserhjulet - London Eye - kan det godt betale sig at booke på
forhånd via http://www.londoneye.com/ Her er der også mulighed for at
bestille en tur, hvor I får et glas champagne undervejs. Desuden slipper I
for kø, da I kan booke tid til turen på forhånd.

JK

Fra : SparreZ

Dato : 16-01-09 11:30

> <ferraridk@gmail.com> wrote
> Er der nogen som kan komme med nogle gode hoteller gerne 3 eller 4
> stjernet, som ligger godt og meget gerne ikke for langt fra en
> undergrundsbane.

Min lillebror og jeg var i London i August sidste år og fandt følgende hotel
midt på Bayswater Road i det centrale London.

Corus Hotel Hyde Park
http://www.corushotels.com/hyde

Lækkert hotel. Vi havde et dobbeltværelse og jeg synes ikke prisen var vildt
høj. Kan ikke huske det præcist men det var vel 700-1000kr. pr. nat.

Hotellet har restaurant og snack bar og udskænkning af div. lækre
drikkevarer :)

Det ligger lige over for Kensigton Gardens og et par minutters gang fra
Lancaster Gate undergrundsstationen hvor der også kører busser. Se nærmere
på Oyster Card som billet til bus og undergrund i det centrale London, det
bliver ikke nemmere.

Lige rundt om hjørnet ligger der en lille pub hvor vi en aften sad og så
fodbold over et par pints. Meget hyggeligt.

Jeg vil desuden til enhver tid anbefale TripAdvisor og London forummet.
Meget hjælpsomme mennesker :)

http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g186338-i17-London_England.html

God tur. London er en fantastisk by, I vil ikke fortryde det..

--
Christian

Fra : Ole Damgaard

Dato : 15-01-09 17:18

On 15 Jan., 19:50, "drm" <sure...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> finde det rigtige tog, hvis man tager Gatwick Express - jeg kan ikke huske

Ifølge dette site: http://www.londontoolkit.com/travel/gatwick_bus.htm
er der nu væsentlige forskelle:

Gatwick Express £16.90 Every 15 minutes, 30 minute journey.
First Capital Trains £8.90 3-4 times an hour, 30-55 minutes.
Southern Trains £10.90 to 8 an hour to Victoria, 35-45 mins.
National Express £6.80 Broadly hourly, 90 minute journey.
easyBus £2+ 2-3 times hour, 60-80 minutes journey

Når jeg har god tid plejer jeg at tage bussen - ikke primært på grund
af økonomien - men fordi det er en dejlig tur ind til byen, hvor man
får set en masse - i modsætning til togenes udsigt til
industribygningernes
bagsider.
mvh
Ole

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-01-09 09:24

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> wrote in message
> [...]

National Express £6.80 Broadly hourly, 90 minute journey.
easyBus £2+ 2-3 times hour, 60-80 minutes journey

---

Og ifølge nationalrail.co.uk kan man faktisk købe en enkelt til helt ned til
3 pund hvis man booker forud. Det skal godt nok være til en specifik afgang
(der var en i timen på de dage jeg tilfældigt søgte), så det kan måske være
lidt ufleksibelt på udrejsen med eventuelle forsinkelser , men hjemad er det
da oplagt.

Keller