Og vi brokker os...
Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-01-09 22:01

over antallet afspejle vi skal have på lastbilerne.

http://www.guldfinn.dk/PICT0384.JPG

(2,8 Mb)

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-01-09 22:12

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
> over antallet afspejle vi skal have på lastbilerne.
>
> http://www.guldfinn.dk/PICT0384.JPG

Ork det er ingenting, det der.
Jeg har engang været med til at renovere/istandsætte en såkaldt
"Manilla-bus".
Sådan en Jeep lignende bus, fra Manilla.
Den havde mange spejle. Der har nok siddet de første 50 forchromede spejle
foran + alverdens mærkelige dimser/dippedutter og nok et par tusinde
lygter/lamper

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 15-01-09 23:16

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>Den havde mange spejle. Der har nok siddet de første 50 forchromede spejle
>foran + alverdens mærkelige dimser/dippedutter og nok et par tusinde

Jeepney er vist et mere kendt navn for den slags køretøjer:
http://www.flickr.com/photos/friskodude/1176494/

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-01-09 13:01

"Ove Kjeldgaard" <n3ws@hiker.dk> skrev i meddelelsen

> Jeepney er vist et mere kendt navn for den slags køretøjer:
> http://www.flickr.com/photos/friskodude/1176494/

Ja den ligner sq meget godt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-01-09 22:22

Finn Guldmann skrev:
> over antallet afspejle vi skal have på lastbilerne.
> http://www.guldfinn.dk/PICT0384.JPG
> (2,8 Mb)

Lidt flere billeder af samme bus:
http://www.guldfinn.dk/PICT0381.JPG (2,6 mb)
http://www.guldfinn.dk/PICT0382.JPG (2,5 Mb)
http://www.guldfinn.dk/PICT0383.JPG (2,5 Mb)

Og nej, det er ikke mig der har været derude og tage billederne.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-01-09 15:34

Finn Guldmann wrote:

> Lidt flere billeder af samme bus:
> http://www.guldfinn.dk/PICT0381.JPG (2,6 mb)
> http://www.guldfinn.dk/PICT0382.JPG (2,5 Mb)
> http://www.guldfinn.dk/PICT0383.JPG (2,5 Mb)

Det ligner en tour-bus (band-bus).
Det kan dog ikke være DAD's gamle til deres Orchestral Manoeuvres in the
Dark tour (hvis de havde sådan en

> Og nej, det er ikke mig der har været derude og tage billederne.

Kunne ellers have dig mistænkt.
Når du nu har været stille længe

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-01-09 18:24

Uffe Bærentsen skrev:
> Det ligner en tour-bus (band-bus).
> Det kan dog ikke være DAD's gamle til deres Orchestral Manoeuvres in the
> Dark tour (hvis de havde sådan en

Det er vist godtnok kun for "tour" med turister den er beregnet.

Hvis jeg ikke har misforstået forklaringen er det en turistbus i Thailand.

> Kunne ellers have dig mistænkt.
> Når du nu har været stille længe

Jeg har ikke glemt noget i det land.

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 16-01-09 18:11

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
> over antallet afspejle vi skal have på lastbilerne.
>
> http://www.guldfinn.dk/PICT0384.JPG

Det tror da fanden at i kører fodgængere og cyklister ned. I kan jo ikke se
dem for alle de spejle.
Hilsen Matthias

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-01-09 18:26

Matthias H Matthiessen skrev:
> Det tror da fanden at i kører fodgængere og cyklister ned. I kan jo ikke
> se dem for alle de spejle.

Desværre har du mere ret end du tror.

Fra : MVJ

Dato : 16-01-09 19:41

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
> over antallet afspejle vi skal have på lastbilerne.
---------------
Ville hellere have at GPS i en stor lastbil skulle være forbudt. Jeg bor på
en lillebitte vej i et skarpt sving - det er utroligt hvad der kommer forbi
af store trucks , som næsten ikke kan komme rundt + de fylder hele vejen, så
et par spejle hist og her er vist OK - men de satans GPS´er leder de der
stor vogntog ind på steder, hvor de ikke hører hjemme !

Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-01-09 20:48

On Fri, 16 Jan 2009 19:41:24 +0100, "MVJ" <mogens.amd64@gmail.com>
wrote:

> [...]
>et par spejle hist og her er vist OK - men de satans GPS´er leder de der
>stor vogntog ind på steder, hvor de ikke hører hjemme !

Hvis vi nu forestillede os, at du prioriterede dine pengesager lidt
anderledes, og investerede i en bopæl med en anstændig adresse, så
slap du for mange problemer.

Ud over det, så har du ret. Det er stadig ikke forbudt at anvende
såvel sund fornuft samt erfaring, selv om man har GPS.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : MVJ

Dato : 16-01-09 20:58

> Hvis vi nu forestillede os, at du prioriterede dine pengesager lidt
> anderledes, og investerede i en bopæl med en anstændig adresse, så
> slap du for mange problemer.
----------------

Hæ-hæ - ja så slap jeg jo nok for de der satans blinde vogntog, der kun
hører en GPS-stemme - men i disse krisetider er et bopælskifte vist ikke
lige det man går efter. Og forøvrigt har jeg boet her siden ´81, og i
"gamle" dage kørte lastbiler efter et kort - idag tænker de ikke og er
absolut ikke fornuftige i deres valg af rute. De værste der kom forbi var
nogen med en vindmølle -
uha de fik lagt nogen vejskilte helt ned

> Ud over det, så har du ret. Det er stadig ikke forbudt at anvende
> såvel sund fornuft samt erfaring, selv om man har GPS.
Sund fornuft forsvandt proportionalt med prisen på GPS
Mogens