Papegøjepladerne er tilbage
Fra : Christian Denfjerde

Dato : 14-01-09 12:48

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-01-09 21:15

Christian Denfjerde udtrykte præcist:
> http://www.erhvervsbladet.dk/article/20081015/news06/81014129/
>
> Nu også set på gader og veje.

Så var det sådan en jeg så i går.
Tænkte lidt på hvor hulen den bil kom fra
Men den kommer så bare hjemme fra.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Thore Jensen

Dato : 17-01-09 17:38

Andersen [3650] skrev:
> Men den kommer så bare hjemme fra.

Det kommer de allesammen

Thore

Fra : Anders Majland

Dato : 22-01-09 22:16

Så også en rav4 forleden med en - Kønne er de nu ikke de plader. Et er at
vende sig til den nye font men papegøjepladerne tager nok lidt længere ...
Men de slipper da for den lille klistermærkat og det gør skats kontrol
nemmere ... Men jeg tager nok ikke ned og køber nye plader til fiat'en - den
er desuden fra 1997 så den slet ikke skal have den mærkat ...

Fra : Klaus G.

Dato : 14-01-09 21:38

> http://www.erhvervsbladet.dk/article/20081015/news06/81014129/
Men hvorfor har de fået navnet paegøjeplader?

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : alexbo

Dato : 14-01-09 22:06

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev

> Men hvorfor har de fået navnet paegøjeplader?

Navnet stammer fra de første tofarvede hvor også skriften var i to farver,
de havde lige så mange farver som en papegøje.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Lund

Dato : 14-01-09 22:23

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev

> Navnet stammer fra de første tofarvede hvor også skriften var i to farver,
> de havde lige så mange farver som en papegøje.

Ja, den betegnelse lever de jo så stadig op til hvis man vælger EU-udgaven
med blå felt. Den røde kant er der jo også stadig.

Mvh.
Mic.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-01-09 10:47

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, den betegnelse lever de jo så stadig op til hvis man vælger EU-udgaven
> med blå felt. Den røde kant er der jo også stadig.

Mine nye "papegøjeplader" har sort kant og ikke rød som vi kender fra de
alm. hvide plader!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 15-01-09 16:18

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> "Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mine nye "papegøjeplader" har sort kant og ikke rød som vi kender fra de
> alm. hvide plader!

Ok, det var også bare noget jeg hørte i radioen før Jul, at de ville beholde
den røde kant, men det er man så åbenbart gået fra.

Mvh.
Mic.

Fra : Kim

Dato : 15-01-09 08:17

"Christian Denfjerde" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i en meddelelse

>http://www.erhvervsbladet.dk/article/20081015/news06/81014129/
>
>Nu også set på gader og veje.

Klip fra samme artikel:
"I Sverige valgte for to år siden 85 procent af bilkøberne EU-pladen.
Det er praktisk fordi man slippe for at have DK skilt på, siger Claus Kargo"

Hmm... Vidste ikke svenskere skulle køre med DK-skilt.

Mvh, Kim

Fra : Mogens

Dato : 15-01-09 18:14

"Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kargo"

> Hmm... Vidste ikke svenskere skulle køre med DK-skilt.

Og han staver også forkert - "man slippe"

Fra : Leo_Jensen

Dato : 15-01-09 05:18

On 15 Jan., 10:47, "Leif Langgaard" <langga...@klarupnet.dx> wrote:

> [...]
> Langgaardwww.megapixels.dk
> Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!

Jeg så min den første (og foreløbig eneste) om eftermiddagen mandag
5/1. Det må have været en af de absolut første ?

Leo