Musen vil ikke scrolle
Fra : Jørgen Angel

Dato : 16-01-09 16:17

Musen på min iMac (stationær) vil ikke rulle/scrolle med den lille knop
på toppen.
Dvs den vil gerne scrolle billedet opad og til siderne, men ikke ned.
Den har gjort sådan nogle gange før, men ikke så længe efter har den
kørt fint igen.
Måske er jeg kommet til at trykke på flere ting på en gang, f.eks. på
sideknapperne samtidig med at jeg rullede med det lille hjul?
Har forsøgt at finde noget om det, uden held. Hvad siger I?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-01-09 16:41

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> [...]
> sideknapperne samtidig med at jeg rullede med det lille hjul?
> Har forsøgt at finde noget om det, uden held. Hvad siger I?

Rensetricket:
Vend musen og kør knoppen rundt på et stykke rent papir.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-01-09 16:42

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Rensetricket:
> Vend musen og kør knoppen rundt på et stykke rent papir.

eller lidt sprit ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-01-09 17:27

> eller lidt sprit ...

pudsigt i øvrigt at der er fjorten minutter hvor oplæg ikke opdateres så
vi er tre efterhånden der når at svare på det samme. Der røg en helt
svensk skov i energiforbrug

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-01-09 17:39

> pudsigt i øvrigt at der er fjorten minutter hvor oplæg ikke opdateres så
> vi er tre efterhånden der når at svare på det samme. Der røg en helt
> svensk skov i energiforbrug

Nu begynder i ikke også med det nonsense ... hvis det er på den måde
skulle vi bare slukke vores computere og kravle tilbage til træerne ...

;)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-01-09 17:58

> Nu begynder i ikke også med det nonsense ... hvis det er på den måde
> skulle vi bare slukke vores computere og kravle tilbage til træerne ...

O:)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 16-01-09 16:46

> [...]

> sideknapperne samtidig med at jeg rullede med det lille hjul?
> Har forsøgt at finde noget om det, uden held. Hvad siger I?

Et rent, groft viskestykke, et rent, fint håndklæde eller lignende på
bordet.

Musen på hovedet, og så ruller du trackball´en på klædet rundt, frem,
tilbage, rundt og rundt.

Jeg gør det bare på min musemåtte, som er sådan en oldsag, geléting, der
er rigtigt slidt, men det virker også fint

Go´ weekend

M.

Fra : Per Jensen

Dato : 16-01-09 16:55

Jørgen Angel wrote:
> [...]
> sideknapperne samtidig med at jeg rullede med det lille hjul?
> Har forsøgt at finde noget om det, uden held. Hvad siger I?

Snavs.

Det er helt normalt, og desværre en "designfejl" af de slemme.

Du kan ikke umiddelbart skille musen ad og rense, da den er limet sammen
(både trådløs og med ledning - har begge)

Hvis maskinen er rimelig ny, har jeg hørt at Apple bytter den på
garantien (!)

Ellers er det noget med at fiske et lille stykke papir ned rundt om
kuglen og rense ud.

Mine får lidt trykluft og bliver masseret godt, så kan de som regel
fikses. Den jeg har med ledning har jeg dog måtte adskille, og den
bliver aldrig helt det samme igen, den er bestemt ikke lavet til at man
skal skille den ad i limningen...

// Per.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 16-01-09 17:46