associated array. to af de samme
Fra : ScooterGrisen

Dato : 15-01-09 06:21

jeg har denne kode:

$noget = array(
'officiel hjemmeside' => 'http://www.kaitongmotor.com'
,'sælger' => 'http://www.danscooter.dk'
,'sælger' => 'http://www.mc-city.dk'
)

nu har jeg så skrevet 'sælger' to gange så den første sælger bliver
overskrevet.
Er der nogen måde og gøre sådan at jeg kan have 2 af de samme
associated array keys ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-09 14:49

ScooterGrisen skrev:

> [...]
> ,'sælger' => 'http://www.mc-city.dk'
> )

> Er der nogen måde og gøre sådan at jeg kan have 2 af de samme

Det er ikke særlig nyttigt med et array med to ens nøgler uanset
om det er muligt.

Du kan lave et lidt anderledes array:

$noget = array(
array ('officiel hjemmeside', 'http://www.kaitongmotor.com'),
array ('sælger', 'http://www.danscooter.dk'),
array ('sælger', 'http://www.mc-city.dk'),
)

Det kan du f.eks. bruge således:

foreach ($noget as $ngt) {
   list($label,$link)=$ngt;
}

Man kan også 'nummerere' sig til et element:

men så er det mindre klart hvad der foregår.

--
Bertel

Fra : ScooterGrisen

Dato : 16-01-09 14:39

Okay takker.
Jeg kunne først ikke forstår hvorfor der kun var en sælger men det jo
fordi den første blev overskrevet af den anden.
Jeg tror bare jeg kalder dem sælger A og sælger B men tak for svaret.