Vinyl Plader brager tilbage
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 22:19

Ifølge TV2 Nyhederne faldt salget af CDer med 28% i 2008, mens salget af nye
vinylplader steg med 63%.

Fra : Per H

Dato : 13-01-09 22:26

On Tue, 13 Jan 2009 22:19:26 +0100, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

>Ifølge TV2 Nyhederne faldt salget af CDer med 28% i 2008, mens salget af nye
>vinylplader steg med 63%.

og så er der alle dem der ikke gider købe cd i butikken, men over
nettet, de skal lægges til cdérne

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-01-09 23:37

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> og så er der alle dem der ikke gider købe cd i butikken, men over
> nettet, de skal lægges til cdérne
> --
>
> Mvh
>
> per

Ja, Lp-ernes tid er, ligesom hestevognens tid, selvfølgelig forlængst forbi.
Selv en kæmpe fremgang på 63% er det somme som intet, hvis udgangspunkter er
nul. det gælder både lp-er og hestevogne.
Der er jo ikke noget fornuftigt i at gå tilbage til en forældet teknologi,
hvis den nye teknologi er meget bedre.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 15:06

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nul. det gælder både lp-er og hestevogne.
> Der er jo ikke noget fornuftigt i at gå tilbage til en forældet teknologi,

Hej Åge

Jamen det ser du jo hele tiden, at man bliver nødt til.... Det er jo lidt
underligt, når du sværger til Tysk TV, som generelt må siges, at være
forældet teknik.... Men det virker, og det virker ALTID.

Nu er det jo så nok også den forskel, at F.eks, hverken Allan eller jeg, går
tilbage til en forældet teknologi, jeg fik vist min første pladespiller i
1966, og har haft det lige siden... Løbende er de nyere medier så blevet
hægtet på.
Det har selvfølgelig også medført, at der står sådan lige godt og vel 3
LP'er på reolen, og dem smider man jo ikke ud, bare fordi der kommer noget,
der hedder CD.... Vel... Du vil vel finde det meget naturligt, at man har en
Cassette båndoptager, hvis man har 900 MC'er..... Ikke sandt ??

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 15:24

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Det har selvfølgelig også medført, at der står sådan lige godt og vel 3
> LP'er på reolen, og dem smider man jo ikke ud, bare fordi der kommer
noget,
> der hedder CD.... Vel...

3 det var sgu ikke mange
Jeg har ca. 1.050 LP'er stående + 700-800 CDer og nej man dropper da ikke
vinylen.
Men ellers har Alex ret i, at det nærmer sig en religionskrig. Jeg tillod
mig blot at fortælle bevægelserne i salgstallene og straks udvikler der sig
en lang diskussion for og imod.
Det eneste der er et faktum er, at salget af vinyl steg med 17% i 2007 og
63% i 2008. Og det er faktisk en imponerende udvikling for et medie, som
pladeselskaberne forsøgte at aflive for 15-20 år siden.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 19:04

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 63% i 2008. Og det er faktisk en imponerende udvikling for et medie, som
> pladeselskaberne forsøgte at aflive for 15-20 år siden.

Hej Allan....

Jeg tror jeg skrev, der stod 3 LP'er på reolen.... Godt og vel ))

Jeg er lidt langt bagud, med at få dem sat ind i systemet, så ind til nu, er
der kun indført 1.333 LP'er i systemet. Eller sagt på en anden, 1.333
numre.... Men et enkelt nummer kan F.eks godt gemme en box med 10 LP'er.....
Så der er nok en anelse mere end de 1.333... Og jeg bliver nødt til at
sortere ud i dem, for der er kun afsat numre op til 2000 til LP'er.
CD'ere.... Kan vi ikke finde noget andet at snakke om Har du nogle
Cassetter med Jimi & Rene ??

M.V.H....Benny..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-01-09 19:43

Benny Mortensen skrev:

>Har du nogle Cassetter med Jimi & Rene ?

Er det dem der kalder sig for Nik & Jay nu ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 16-01-09 19:58

On 16 Jan 2009 18:43:09 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> skrev:

>Er det dem der kalder sig for Nik & Jay nu ?

måske deres oldebørn.

per

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 23:14

> Er det dem der kalder sig for Nik & Jay nu ?
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Jeg tror ikke de har noget med hinanden at gøre.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 22:30

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Har du nogle
> Cassetter med Jimi & Rene ??
>
> M.V.H....Benny..

SV: Jeg har alle de 11 kassettebånd som de har udgivet.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 23:38

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> SV: Jeg har alle de 11 kassettebånd som de har udgivet.
>
> Hilsen Åge

Uha, jeg har ikke flere bånd med dem... Dem fik en dame, der sendte et
nødråb efter dem herinde.

Det var nu ikke fordi jeg var interesseret i Jimi & Rene, men det ledte
samtalen i en anden retning

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-09 00:14

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Det var nu ikke fordi jeg var interesseret i Jimi & Rene, men det ledte
> samtalen i en anden retning
>
> M.V.H....Benny..

Ok. Jo, men kender jeg godt. Allan Krutte-wald startede f.eks. en tråd om
hornhøjtalernes og pladespillernes fremmarch i Danmark og at de snart slår
computerteknologien ud. Nu handler tråden også om
at hestevognene er på vild fremmarch. (hest march hehe).

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-01-09 15:26

> [...]
> computerteknologien ud. Nu handler tråden også om
> at hestevognene er på vild fremmarch. (hest march hehe).

Tja, jeg ved ikke med Hornhøjttaleren.... Personligt savner jeg den ikke.

March og heste, er ikke direkte i familie, og så endda alligevel....
March er en gangart, som også udføres af en hest.... Ordet før March angiver
tempoet.

Derfor er march meget brugt inden for Militæret... Honnør march, smuk og
elegant.
Parade march, Stor smuk & pompøs.... Sørge march... Meget stilfuldendt
strakt.

Er det nu ikke dig, der lægger mere i det, end der nogensinde er blevet
skrevet....
At CD salget er faldet, er der næppe nogen tvivl om, og jeg tror han skrev
28%, hvilket jeg tror lyder rigtigt.
Det betyder, at hvis der blev solt 100 CD'er forrige år, så blev der kun
solgt 72 sidste år.
LP Salget var steget med hele 68%.... Hvilket betyder, at blev der solgt 100
LP'er forrige år... Så blev der solgt 168 LP'er sidste år. Se det kan i sig
selv ikke være så svært at forstå.... Når du så alligevel tænker lidt over
det... Så set CD mæssigt, så er det jo noget der ligner en katastrofe....
For 28% er en stor tilbagegang, når det er i forlængelse af en lang årrække,
hvor de alle årene er gået tilbage.... Og når de alle årene, har fokuseret
på den forkerte årsag.

Men set med LP øjne, så selv om salgstallet stadig ikke er himmelråbende, så
er 68% jo altså en rigtigt flot fremgang.

Jeg må endda skuffe dig endnu en gang... Det er faktisk rigtigt, at Hestene,
og dermed også vogne dertil, også er inde i en.... Okay ikke stor, med dog
klar fremgang... Størsteparten, dog ganske almindelige heste, som egentlig
kun sætter unge pigehjerter i brand, og holder dem væk fra drengene ....
Men der er også en rimelig klar fremgang indenfor hestesporten, og den er
ikke blevet mindre af, at vi jo faktisk havde rigtigt flotte resultater ved
OL...

Om pladespilleren er i fremgang, tja, der er da blevet solgt mange af dem...
Så det må den jo være. Men det er jo ikke noget jeg lægger mærke til. Her
har der jo altid stået mindst 1 pladespiller.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-09 17:45

> Er det nu ikke dig, der lægger mere i det, end der nogensinde er blevet
> skrevet....

SV: Johhh, måske en lille anelse. Arrhhh måske en stor anelse.

> Jeg må endda skuffe dig endnu en gang... Det er faktisk rigtigt, at
> Hestene,
> og dermed også vogne dertil, også er inde i en.... Okay ikke stor, med dog
> klar fremgang...

SV: Ja, jeg så det i tv under en fremmedarbejder-demonstartion. Der var
politi på heste.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-01-09 19:50

Åge Halldorsson skrev:

>Ja, Lp-ernes tid er, ligesom hestevognens tid, selvfølgelig forlængst
>forbi.

og schlägermusikken som uddøde i sidste årtusind, dog er der enkelte
oldtidsfund der stadig dyrker det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 23:22

> og schlägermusikken som uddøde i sidste årtusind, dog er der enkelte
> oldtidsfund der stadig dyrker det.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Tak skal du da have.
Det er da altid dejligt, at høre man er blevet et oldtidsfund.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-09 00:11

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak skal du da have.
> Det er da altid dejligt, at høre man er blevet et oldtidsfund.
>
> M.V.H....Benny..

Ja, vi holder os godt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:23

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> og så er der alle dem der ikke gider købe cd i butikken, men over
> nettet, de skal lægges til cdérne
> --

Du regner som fanden læser biblen
Hvis salget er gået ned i butikkerne, gælder det samme på nettet.
CDer er som medie ved at uddø stille og roligt. Det skyldes bl.a. såvel
lovlige som ulovlige downloads fra nettet.
Hvis man vil have noget ekstra (og det er der åbenbart flere og flere der
vil) må man ty til et medie med en lyd, der klart er CDen overlegen og det
gælder helt klart for vinylpladerne.
Det er ikke fordi jeg har noget imod CDer, har vel 700-800 af dem + godt
1.000 LPer, men jeg har hele tiden ment at vinylerne havde bedre lyd, selvom
jeg må erkende at CDer klart er blevet forbedrede siden 80'erne og 90'erne.

Fra : Per H

Dato : 14-01-09 11:48

On Wed, 14 Jan 2009 00:22:54 +0100, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Du regner som fanden læser biblen
>Hvis salget er gået ned i butikkerne, gælder det samme på nettet.

Salget er gået op på nettet.
og dem der tidligere købte cd´erne i butikken, og mere gået over på
nettet og hentet dem.

Det salgstal du nævner er vel kun foretningstallet, (ikke nettet)
ellers er der noget der ikke stemmer!

>CDer er som medie ved at uddø stille og roligt.
Det tror jeg så ikke, sker foreløbig

>Hvis man vil have noget ekstra (og det er der åbenbart flere og flere der
>vil) må man ty til et medie med en lyd, der klart er CDen overlegen og det
>gælder helt klart for vinylpladerne.

jeg må sige at jeg ikke helt forstår det, for de foretninger jeg er i
har ikke vinylplader.. At vinyl så lyder bedre, er vi sikkert enige
om. og meget mere besværligt

per

Fra : Martin [TMM]

Dato : 13-01-09 22:39

Hej
Allan Krautwald wrote:
> Ifølge TV2 Nyhederne faldt salget af CDer med 28% i 2008, mens salget
> af nye vinylplader steg med 63%.

Ja, det er jo nok i virkeligheden kun et spørgsmål om tid, før vi ser
lodret-stillede "brænder-drev" til disse 12" plasticskiver.
De monteres så på snedig vis, på siden af kabinettet, og opereres ganske som
et almindeligt brænderdrev, dog med et lille plugin til nero, eller hvad man
nu bruger til den slags.
3-4 måneder efter, ses de også som eksterne USB-drev til bærbare computere.

Fagre nye verden.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:19

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> nu bruger til den slags.
> 3-4 måneder efter, ses de også som eksterne USB-drev til bærbare

Hæ hæ meget morsomt.
Men det bortforklarer sådan set ikke at tendensen har været sådan igennem
flere år.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:24

> [...]
>>
> Hæ hæ meget morsomt.
> Men det bortforklarer sådan set ikke at tendensen har været sådan igennem

Og nu ser vi de sidste krampetrækninger,
og når retro-flippet definitivt er slut, så går
det i sig selv.
Men ok, de bløde værdier har gode kår i tiden.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:29

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Og nu ser vi de sidste krampetrækninger,
> og når retro-flippet definitivt er slut, så går
> det i sig selv.
> Men ok, de bløde værdier har gode kår i tiden.

Du taler som du har forstand til...eller ejer du en CD fabrik?
LPerne var næsten væk for år tilbage. Siden er udviklingen vendt og når man
kan gå ind i et hvilket som helst større supermarked eller i mainstream
butikker som Stereo Studio og dels finde pladespillere og dels vinylplader,
så er det fordi der er et stigende marked for det.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:37

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Du taler som du har forstand til...eller ejer du en CD fabrik?

Du taler som om du har en kæmpe samling vinyl,
som har set bedre dage:

> [...]
> vinylplader,
> så er det fordi der er et stigende marked for det.

Overhovedet ikke.
Det er fordi, der er noget i tiden som gør
det 'eksklusivt' og en billig måde at skille
sig ud på og lege Kejseens Nye Klær'.
Kommercielt er det STENDØDT og
må derfor regnes for en niche-ting.
Og en niche kan godt leve et stille
liv. Som kassettebåndene.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 14-01-09 13:44

">> Eque <<" <-> wrote in

> [...]
>
> Overhovedet ikke.
> Det er fordi, der er noget i tiden som gør
> det 'eksklusivt' og en billig måde at skille

Sig det til MOBY, hans salg af vinyl albums går strygende.
Han har aldrig kastet vinylen fra sig, da han selv er entusiast og ved at
en stor stavl af hans fans hellere vil have hans musik på vinyl.

--
Henrik Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 15:40

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Han har aldrig kastet vinylen fra sig, da han selv er entusiast og ved at
> en stor stavl af hans fans hellere vil have hans musik på vinyl.

Ja det er rigtigt
Men det er også interessant, at vinylerne har fundet vej tilbage til mange
af Stereo Studio og andre mainstream butikker.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 15:41

> [...]

> Han har aldrig kastet vinylen fra sig, da han selv er entusiast og ved at
> en stor stavl af hans fans hellere vil have hans musik på vinyl.

Må lige tilføje at jeg begyndte at "lure" for alvor, da butikker som Føtex,
Bilka og Kvickly begyndte at sælge pladespillere igen, så var jeg klar over,
at noget var i gære for alvor.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-09 15:51

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Føtex,
> Bilka og Kvickly begyndte at sælge pladespillere igen, så var jeg klar

Må jeg lige tilføje at jeg begyndte at "lure" for alvor, da Krutte fortalte,
at at han synes, at butikker som Føtex,
Bilka og Kvickly begyndte at sælge pladespillere igen. Så var jeg klar over,
at Krutte har en livlig fantasi. Har i hvert fald aldrig set sådanne ting i
hverken Føtex eller Kvickly i Skive.
Men Lp-ernes tid er jo også forlængst forbi. Kun nostalgikere taler om
lp-er.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 15:55

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> over,
> at Krutte har en livlig fantasi. Har i hvert fald aldrig set sådanne ting

Bare rolig, det skal også nok nå til Skive med de sædvalige 4-5 års
forsinkelse i forhold til resten af landet

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-09 16:16

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Bare rolig, det skal også nok nå til Skive med de sædvalige 4-5 års
> forsinkelse i forhold til resten af landet

Mener du at Skive i dag er meget inn, trendy og topmoderne i forhold til
resten af landet ??? - men om 4-5 år vil gå tilbage i udvikling.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 18:19

> Bare rolig, det skal også nok nå til Skive med de sædvalige 4-5 års
> forsinkelse i forhold til resten af landet

Åge gemmer tilsyneladende ikke katalogerne fra Føtex, ligesom han har
underholdt med, at han gør med katalogerne fra Dagli Brugsen
Fakta er at de har haft pladespillere i kataloget 5-10 gange inden for det
1-1½ år. Bilka ligeså.
Men har de det ikke i Skive skyldes nok at savl og bræk musikken er relativ
populært på de kanter...du ved kassettebånd og billige hjemmebrændte CDer

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 17:42

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men Lp-ernes tid er jo også forlængst forbi. Kun nostalgikere taler om
> lp-er.

Hørt Åge.
Du kan jo godt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-09 20:06

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Hørt Åge.
> Du kan jo godt.

Hvor er jeg lykkelig over de kønne ord. Det var smukt sagt.
Her ser vi forresten Kruttes forudsigelse af hvad der bliver næste skridt i
den teknologiske verden angående lyd. Et sandt hit som vil slå alt
indenfor lyd ud. den vil blive hvermands-eje i løbet af få år.
De har forresten sån en nede på kruttes stam-grillbar, hvor
han nyder sin daglige grillkylling med remoulade og pommes frittes.
men de er jo også med på det sidstes nye. Hehe.
http://www.struermuseum.dk/bogo/Side18b.jpg

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 17:42

> [...]
> Føtex,
> Bilka og Kvickly begyndte at sælge pladespillere igen, så var jeg klar

Denver-USB afspillere. Ja tak. Smånuancernes holdeplads.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 18:20

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Denver-USB afspillere. Ja tak. Smånuancernes holdeplads.

Nå har de også haft dem? Det er forbigået min opmærksomhed. Synes
USB-afspillere er en tåbelig ting. Hvorfor ødelægge lyden ved at
digitalisere den.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 10:42

> ">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Nå har de også haft dem? Det er forbigået min opmærksomhed. Synes
> USB-afspillere er en tåbelig ting. Hvorfor ødelægge lyden ved at
> digitalisere den.

Hvorfor bruge energi på at snakke 'pladespiller'
fra en dagligvare butik ?
Er det dêt niveau, så er det jo ligegyldigt.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 11:33

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Hvorfor bruge energi på at snakke 'pladespiller'
> fra en dagligvare butik ?
> Er det dêt niveau, så er det jo ligegyldigt.

Det kan der være noget om, men når de igen begynder at bruge kostbar
hyldeplads på pladespillere er det blot endnu et tegn på det

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-09 11:32

> Det kan der være noget om, men når de igen begynder at bruge kostbar
> hyldeplads på pladespillere er det blot endnu et tegn på det

Ja det er ligegyldigt med partivarer ?
Eller de kan tjene kassen på billige produkter ?
Sådan er købmænd.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 14-01-09 18:03

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in

> [...]
> Føtex, Bilka og Kvickly begyndte at sælge pladespillere igen, så var
> jeg klar over, at noget var i gære for alvor.

Man behøver bare at besøge en af Aage Jensen butikkerne, de har et pænt
udvalg af pladespillere.

BTW, så forudså Panasonic, der ejer Technics idag også udviklingen.
Technics får snart deres egen Europæiske side:
http://www.panasonic-europe.com/technics/

--
Henrik Laursen

Fra : -=JF=-

Dato : 14-01-09 20:33

Allan Krautwald skrev:

> Må lige tilføje at jeg begyndte at "lure" for alvor, da butikker som Føtex,
> Bilka og Kvickly begyndte at sælge pladespillere igen, så var jeg klar over,
> at noget var i gære for alvor.

Det skal du nok ikke lægge mere i end at det sandsynligvis er
USB-pladespillere som sælges til en pris der er så lav at man køber den
for at 'rippe' sine vinyler over på CD eller til MP3.

--
Mvh. John

Life is what happens while you are busy making other plans.
John Lennon

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-09 02:17

"-=JF=-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Det skal du nok ikke lægge mere i end at det sandsynligvis er
> USB-pladespillere som sælges til en pris der er så lav at man køber den
> for at 'rippe' sine vinyler over på CD eller til MP3.

Det er det så ikke...har selv set dem.
Regner ikke USB-pladespillere som rigtige pladespillere.

Fra : -=JF=-

Dato : 15-01-09 20:57

Allan Krautwald skrev:

> Det er det så ikke...har selv set dem.
> Regner ikke USB-pladespillere som rigtige pladespillere.

De eneste jeg har set i Bilka var netop USB-spillere til 5-700,-.
Det er nok et par måneder siden hvor de havde dem over to omgange.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-09 21:29

> De eneste jeg har set i Bilka var netop USB-spillere til 5-700,-.
> Det er nok et par måneder siden hvor de havde dem over to omgange.
>
> --
Ja okay...dem har jeg også set. Men også almindelige pladespillere både i
Føtex og Bilka.

Fra : -=JF=-

Dato : 15-01-09 22:01

Allan Krautwald skrev:

Det har jeg så ikke set, men omvendt er det nu ret sjældent at jeg
lægger vejen forbi radioafdelingen.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-09 22:08

> Det har jeg så ikke set, men omvendt er det nu ret sjældent at jeg
> lægger vejen forbi radioafdelingen.
>
> --
Heller ikke her...men de har været en del gange i deres ugekatalog...skal
nok gøre opmærksom på det næste gang det sker
Så kan det være at jeg kan overbevise selv molers cowboyden fra Fur

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 16:10

> [...]
> nok gøre opmærksom på det næste gang det sker
> Så kan det være at jeg kan overbevise selv molers cowboyden fra Fur

Allan har også set en pladespiller med hornhøjttaler nede på hans lokale
stam-grillbar,
hvor han spiser sin morgen-pommes frites med remoulade og hele svineriet.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 17:42

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> Sig det til MOBY, hans salg af vinyl albums går strygende.

Mobydisc ?
Whatever.
Der er også en butik et sted i danmark
som sælger gamle C64 spil. Og det går
vidst også godt.

> Han har aldrig kastet vinylen fra sig, da han selv er entusiast og ved at
> en stor stavl af hans fans hellere vil have hans musik på vinyl.

Fint nok.
Nicher kan sagtens leve fint.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-09 14:04

> [...]

> et hvilket som helst større supermarked eller i mainstream
> butikker som Stereo Studio og dels finde pladespillere og dels

Vrøvl. Måske det kan købes nede på den lokale grillbar når Krutte tager sin
hestevogn derned for at få sin daglige
bakke pommes frites med remoulade og en hotdogs med hele svineriet .
Større supermarkeder har ikke lp-er.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 22:57

> Ifølge TV2 Nyhederne faldt salget af CDer med 28% i 2008, mens salget af
> nye
> vinylplader steg med 63%.

Hvis vi ser bort fra disse tal,
så tror jeg digital-udgaverne
af musikken er kommet for at blive.

Desuden var det også nogle
specielle typer som sad der i sofaen
og førte sig frem.

Tale om 'stor format' og hyggen
ved at sidde med et cover, istedet
for at brænde en CD og printe et
'cover' på printeren osv. Alt sammen
den samme plade, at en LP er
mere hyggelig og varm osv.

Et rent retro-flip uden indhold.
De gik mere op i mediet end musikken.
Det kunne tydeligt høres.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:17

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Et rent retro-flip uden indhold.
> De gik mere op i mediet end musikken.
> Det kunne tydeligt høres.

Ja de var ikke de skarpeste knive i skuffen
De glemte helt det vigtigste argument, nemlig vinylens totalt overlegne lyd.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:22

> [...]
>>

> Ja de var ikke de skarpeste knive i skuffen
> De glemte helt det vigtigste argument, nemlig vinylens totalt overlegne

Det var så netop det de ikke gjorde.
De sagde, at den musik de spillede,
der var et par ridser og støv ikke et problem.
Vinyl er ikke overlegen.
Målbar ringere allerede efter første aftastning.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:30

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Det var så netop det de ikke gjorde.
> De sagde, at den musik de spillede,
> der var et par ridser og støv ikke et problem.
> Vinyl er ikke overlegen.
> Målbar ringere allerede efter første aftastning.

Ja de vrøvlede og du vrøvler. Hvem taler om ridsede og støvede plader...ikke
jeg.
Nuvel, vinylplader kan blive ridsede, hvis man ikke passer på. Det kan CDer
også. Forskellen er så, at CDerne dårligt kan spilles, hvis de bliver
ridsede.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:41

> Ja de vrøvlede og du vrøvler. Hvem taler om ridsede og støvede
> plader...ikke
> jeg.

Nu var det heller ikke dig jeg kommenterede.
Det var det der blev sagt i udsendelsen.

> Nuvel, vinylplader kan blive ridsede, hvis man ikke passer på. Det kan
> CDer
> også. Forskellen er så, at CDerne dårligt kan spilles, hvis de bliver
> ridsede.

Forskellen er også, at en CD ofte kan 'pudses op'
og sagtens kan afspilles. En ridset LP er færdig.
Og finally kan en CD generhverves til billig penge
eller lånes på biblioteket og kopieres.
En optagelse på LP kan sjældent skaffes igen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 16:57

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og finally kan en CD generhverves til billig penge
> eller lånes på biblioteket og kopieres.
> En optagelse på LP kan sjældent skaffes igen.

Se nu kom du jo med nok en grund til at holde ved sine gode gamle LP'er.

Så er der jo det, at der er sået tvivl om cd'ens reelle holdbarhed...
Eller som nogen ville have sagt, manglen på samme.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 21:17

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> En optagelse på LP kan sjældent skaffes igen.

Ork jo en del hel af dem efterhånden

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 22:32

> ">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Ork jo en del hel af dem efterhånden

Ja og hestevogne. Dem bliver der også flere og flere af, som Benny Mortensen
fortæller.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 16-01-09 22:54

Hej Åge

> Ja og hestevogne. Dem bliver der også flere og flere af, som Benny
> Mortensen fortæller.

Ja, med 175.000 heste i danmark må der jo komme flere,
og antallet af heste stiger i disse år.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 23:15

> Ja, med 175.000 heste i danmark må der jo komme flere,
> og antallet af heste stiger i disse år.

SV: Snart skal vi alle køre rundt med en skovl (ikke Alland Krautwald) i
bilen sråstreg i bagageboksen på scooteren (hvordan det så end kan
arrangeres), så vi kan skovle vejen fri for hestelorte foran os.
Det bliver slemt.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-09 11:32

> bilen sråstreg i bagageboksen på scooteren (hvordan det så end kan
> arrangeres), så vi kan skovle vejen fri for hestelorte foran os.
> Det bliver slemt.
>
> Hilsen Åge

I må hellere ta' en tur alle sammen dêr.
Hestevogne, LP-pladespillere mv.
Ej, vi andre må videre. I en HELT
anden retning...
God week-end.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:25

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Hvis vi ser bort fra disse tal,
> så tror jeg digital-udgaverne
> af musikken er kommet for at blive.

Ja da helt klart, men derfor kan man jo godt glæde sig over, at flere og
flere får øjnene op for den bedre lyd vinylerne kan levere

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 00:33

> [...]
>>

> Ja da helt klart, men derfor kan man jo godt glæde sig over, at flere og
> flere får øjnene op for den bedre lyd vinylerne kan levere

En GOD skæring kan lyde OK
på et anlæg som koster kassen.
Sådant et anlæg har de færreste som
køber vinyl sikkert og vil alene af den
grund være langt bedre tjent med en
fornuftig CD-afspiller og en GOD cd-udgivelse..

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 09:35

">> Eque <<" <-> wrote in message

> [...]
> køber vinyl sikkert og vil alene af den
> grund være langt bedre tjent med en
> fornuftig CD-afspiller og en GOD cd-udgivelse..

Det vil jeg nu ikke give dig ret i.
Det dynamiske lydbillede på en vinylplade er til enhver tid bedre end på en
cd, alt andet lige.
Jeg testede det for nogle år siden med en LP og en CD med det samme stykke
orgelmusik, gennem det samme anlæg. På vinylpladen kunne jeg høre det
"pfffft.." som orgelpiberne giver lige før tonen kommer, og det var ikke
eksisterende i den digitale udgave. Alle overtonerne manglede på CD'en, og
det lød meget sterilt i sammenligning med LP'en.
Hvordan man end vender og drejer det, så er ørerne analoge, og jo mere
analog lyd man præsenterer dem for, jo bedre lyder det.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 10:28

> [...]
> Hvordan man end vender og drejer det, så er ørerne analoge, og jo mere
> analog lyd man præsenterer dem for, jo bedre lyder det.

Må selvfølgelig give dig fuldstændig ret
Det er lidt underligt, at en simpel meddelelse om vinylsalgets fremgang kan
afføde så mange protester mod, at lyden er CDen overlegen. Jeg har faktisk
foretaget en lignende sammenligning og det var med rockmusik (for at tage et
andet udgangspunkt end dit) og forskellen var markant til vinylens fordel.
Men det kan være folk ærgrer sig over, at de har smidt deres gamle vinyler
ud

CD-salget er selvsagt stadig meget større end Vinylsalget, men fra at være
en nørd-ting, der kun kunne findes i få specialbutikker, har det nu bredt
sig meget de senere år. Der er hele tiden udkommet nyt vinyl, men antallet
af nye udgivelser er eksploderet de senere år.
Hvor salget af vinyl for nogle år siden var måske 1 ud af 5.000 solgte
enheder er det nu 1 ud af 200.
CDen lever endnu men har det hårdt pga. downloads m.v.
Vinylen er i stigning og endda en kraftig stigning.
Jeg tror selvsagt ikke at vinylerne overtager markedet helt igen. Men jeg
tror den stadig lever, når CDen er død og borte - enten via nye digitale
medier eller downloads.

Tendensen er mere markant i udlandet. I USA er salget af vinyl eksploderet
og da jeg var i London i august kunne jeg konstatere, at udbuddet i selv de
store mainstream pladebutikker var markant større end forrige gang jeg var
der i 2005.
Og når tendensen er sådan i de 2 mest toneangivende musik-lande...ja så
følger lille DK såmænd nok med

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 11:46

> Det er lidt underligt, at en simpel meddelelse om vinylsalgets fremgang
> kan
> afføde så mange protester mod, at lyden er CDen overlegen.

For at hive noget anstændigt ud af en LP,
så kræver det en pladespiller i den kostbare ende.
Og denne pladespiller skal så føde en forstærker
med en fornuftig RIAA-del, der er kreset for.
Det er et område som temmelig sikkert er RET
så nedprioriteret disse år. Skal det være fint, så
er denne RIAA en løs og delicat enhed, mere
end et standardkredsløb i en japser-forstærker.

Sådant specielt udstyr har de færreste, og alligevel påstår de,
at LP lyden er CD'en overlegen. Det er noget
usammenhængende pjat. Hverken mere eller
mindre, og viser igen, at denne snak omhandler
så meget andet end den egentlige lydkvalitet.
Altså de bløde retroværdier og at sætte en
LP på, støve den af, og se nålen sagte sænke
sig i rillen i lyset fra et par stearinlys og en bilig papvin.
Det er sådan noget vi er ude i.

> CD-salget er selvsagt stadig meget større end Vinylsalget, men fra at være
> en nørd-ting, der kun kunne findes i få specialbutikker, har det nu bredt
> sig meget de senere år.

Det er stadig en nørd-ting og et nicheområde.

> Jeg tror selvsagt ikke at vinylerne overtager markedet helt igen. Men jeg
> tror den stadig lever, når CDen er død og borte - enten via nye digitale
> medier eller downloads.

Fordelen ved et digitalt medie er netop musikken
mere end den fysik, som lagrer det.
Så om det ligger på en CD, DVD eller
SACD, blu-ray, nettet m.fl. er ligemeget.

> Og når tendensen er sådan i de 2 mest toneangivende musik-lande...ja så
> følger lille DK såmænd nok med

Denne tendens er da allerede igang, men
er stadig kun en niche som interesserer de få. Nørderne.
Var LP bedre, så var det jo ikke en CD-afspiller som
stod øverst på de mange high-end testopstillinger rundt
omkring i landet. Ser du en (kostbar) LP-afspiller,
er det kun for hyggen og synets skyld.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 12:31

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Denne tendens er da allerede igang, men
> er stadig kun en niche som interesserer de få.

Opgiver...du er for fanatisk.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 17:42

> ">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Opgiver...du er for fanatisk.

Nej kom nu.
Det er da enkle ting du skal
forholde dig til...
Og der er intet fanatisk i at fastholde,
LP pladerne ER et nicheprodukt
som de færreste interesserer sig for.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-09 20:00

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> LP pladerne ER et nicheprodukt
> som de færreste interesserer sig for.

Hehe. Her ser vi hvad Krutte mener bliver det næste skridt i den
højteknologiske verden.

http://www.antikportal.dk/dbimages/antique/content/4235000204grammofon.jpg

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 13:24

">> Eque <<" <-> wrote in message

> [...]
> så nedprioriteret disse år. Skal det være fint, så
> er denne RIAA en løs og delicat enhed, mere
> end et standardkredsløb i en japser-forstærker.

Al lyd kræver ordenligt udstyr. En CD lyder da også markent dårligere på en
japser-forstærker, end på min gamle HK rørforstærker.

> [...]
> usammenhængende pjat. Hverken mere eller
> mindre, og viser igen, at denne snak omhandler
> så meget andet end den egentlige lydkvalitet.

Det ved du tilsyneladende absolut intet om

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 17:42

> Al lyd kræver ordenligt udstyr. En CD lyder da også markent dårligere på
> en japser-forstærker, end på min gamle HK rørforstærker.

Men du vil ALTID opnå bedre lyd
på en konsum CD end på en konsum pladespiller.
Men bevares, der er da kvalitetsforskelle alle modeller imellem,
men menigmand vil ALTID opnå bedre lyd fra en
billig CD end fra selv en lidt bedre pladespiller
uden direkte 'high-end' prædikat.
Og så er der alle fordele desforuden.

> Det ved du tilsyneladende absolut intet om

Jeg ved rigeligt.
Men sandheden er endnu engang ilde hørt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 20:47

">> Eque <<" <-> wrote in message

> [...]
> men menigmand vil ALTID opnå bedre lyd fra en
> billig CD end fra selv en lidt bedre pladespiller

Pladder. Du fører religionskrig, ikke saglige argumenter.

> Jeg ved rigeligt.
> Men sandheden er endnu engang ilde hørt.

Du ved da intet om hvilket udstyr jeg har. Jeg har udstyret i orden, og jeg
"påstår" ikke noget som helst, for jeg kan høre det hver eneste gang jeg
fyrer op under forstærkeren.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-09 20:59

"Alex Linaa" <www.migogmolly.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har udstyret i orden, og jeg "påstår" ikke noget som helst, for jeg
> kan høre det hver eneste gang jeg fyrer op.

Øhhhhh..... Er det her musik-nyhedsgruppen ?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-09 02:18

"Alex Linaa" <www.migogmolly.dk> skrev i en meddelelse

> Pladder. Du fører religionskrig, ikke saglige argumenter.

Ja i skøn samdrægtighed med Åge, som ikke ved hvad der foregår mere end 100
meter væk fra Havnegrillen.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 10:42

> [...]
>
> "Alex Linaa" <www.migogmolly.dk> skrev i en meddelelse

> Ja i skøn samdrægtighed med Åge, som ikke ved hvad der foregår mere end

Jeg kan klare mig selv, tak.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 16:15

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> "Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan klare mig selv, tak.

Jojo hestevognene og MadamBlå-kaffekanden vinder frem. Udviklingen er bare
ikke nået hertil endnu. Bare rolig,
jeg er sikker på at hestevognen også når hertil. Lad den nu køre lidt rundt
i København i nogle år først.

Hilsen Åge

ps.Utroligt som aviserne mister købere. Jeg er sikker på at stentavlerne i
vinder frem i Krutte og omegn. hehe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 17:23

> [...]
>
> Hilsen Åge
>
> ps.Utroligt som aviserne mister købere. Jeg er sikker på at stentavlerne i

Jeg vil i hvert fald gerne låne en Madam blå her i nogle dage....

Konen går godt nok og pipper for en hest, så hvem ved Åge... Måske er jeg så
interesseret i vognen.

Og bare for at det ikke skal være løgn, så har vi faktisk adskillige af dem,
her i området....

Men det skyldes jo selvfølgelig nok mest, at vi har ikke så få stutterier i
området....
Og de har alle, mindst 1 hestevogn..... Ja her kommer sågar en Shetlænder
med vogn...

Så at de vinder frem, ingen tvivl om det....

Men det var jo nok ikke det du mente. ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 18:15

> [...]

> med vogn...
>
> Så at de vinder frem, ingen tvivl om det....

SV: Så er der jo faktisk tale om en ret bemærkelsesværdig fremgang for
hestevognen i det område hvor du bor. I har sikker haft en tilbagegang for
hestevognen i de sidste mange år og
nu pludselig oplevet at den er den motoriserede automobil som procentvis går
tilbage.
Jeg tror Allan Krutte bliover begejstret. Men som Kruttemand siger så
bor jeg i et område hvor udviklingen er når så hurtigt frem. Vi har derfor
endnu ikke oplevet fremgangen for
pladespilleren, hornhøjttaleren og hestevognen.
Jeg har endnu ikke set en hestevogn i området, men udviklingen fra
København kommer jo nok engang. Måske jeg skal til at vænne mig til at
medbringe en skovl (og det er ikke
Krutte jeg taler om), når jeg kører en tur på EU-eren, så jeg kan nå frem
uden hestelort på dækkene.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 19:29

> [...]
> medbringe en skovl (og det er ikke
> Krutte jeg taler om), når jeg kører en tur på EU-eren, så jeg kan nå frem

Hej Åge

Nu ved jeg ikke om det er fremgang, eller Status quo, for jeg har jo ikke
boet her så længe.

Men de mange Stutterier, er vist ikke noget helt nyt... Og det er en
branche, der tjener kassen, det kan man da se på de huse de har fået banket
op.... Så et eller andet, må de jo have gjort rigtigt....

Se når jeg er kommet rundt, og set et firspand Jydske eller Belgiere, skulle
alle folk hen og kigge, kæle og klappe.
Jeg har tilbragt rigtigt mange timer, i selskab med en Bedford TFK'er, og
selv om den var lige så gammel som hestene, var der ikke en eneste, der
havde lyst til at klappe den.

Så et eller andet siger mig, at skal folk være ærlige, så ville de hellere
have bydistributionen til at foregå med heste, end med deres stinkende
dieselmotorer.

En anden ting der undrer mig... Folk er totalt blinde, for den halve million
oliepletter der er på deres vej og parkeringsplads ( hvoraf deres egen bil
har efterladt de 7000 ) Men en enkelt hundelort, og de går helt op i
limningen.
Den kan de da i det mindste bruge til noget, det er svært med oliepletterne.

Nu ved jeg ikke, der kommer vel 3 - 4 personer herude på vejen på EU
Scooter, eller knallert.... Men der kommer vel 20 - 30 til hest, med eller
uden vogn.... Så kan du jo selv regne ud, hvad der er mest sjældent her....
Jeg tror der er 3 foruden os selv, der cykler herude....

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 21:19

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke om det er fremgang, eller Status quo, for jeg har jo ikke
> boet her så længe.

Nok derfor du ikke er totalskadet endnu

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 23:31

> Nok derfor du ikke er totalskadet endnu

Det regner jeg jo heller ikke ligefrem med jeg bliver ...

Konen går godt nok og pipper for at få en hest, så jeg ved ikke rigtigt,
hvor længe jeg kan holde stand

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 18:25

> [...]
>
> "Alex Linaa" <www.migogmolly.dk> skrev i en meddelelse

> Ja i skøn samdrægtighed med Åge, som ikke ved hvad der foregår mere end

Nej, men det kan jeg se på nettet. Her er den sidste nye trend fra Krutte og
omegn. Her er hestevognen i fremgang og denne her har indbygget pladespiller
med hornhøjttaler,
designet af Krutte. .
Disse pladespiller-kørende hestevogne er meget i fremgang i Krutte og omegn.
Håber ikke udviklingen når hertil, men holder sig i Krutte og omegn.

http://www.stutteriabildgaard.dk/files/Image/picture.aspx.jpeg

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 10:42

"Alex Linaa" <www.migogmolly.dk> skrev i en meddelelse
>">> Eque <<" <-> wrote in message

> Pladder. Du fører religionskrig, ikke saglige argumenter.

Sådan vælger du at opfatte det, men
det er fakta, at menigmand ALTID
vil få mere ud af en fornuftig CD-afspiller
end af en middelmådig LP-afspiller
med en middelmådig pick-up.
At mene andet er selvfornægtigelse.

> Du ved da intet om hvilket udstyr jeg har.

Jeg går ikke efter personen, men bolden.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 16:16

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> [...]

Klage afsendt på grund af sjofelheder. FØJ

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-01-09 19:49

Åge Halldorsson skrev:

> Klage afsendt på grund af sjofelheder. FØJ

For den rene er alting rent.
Hvad siger det om dig og din fantasi??? ;oD

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 21:22

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> For den rene er alting rent.
> Hvad siger det om dig og din fantasi??? ;oD

Du er på vildspor, hvis du tror Åge har fantasi.
Og udstyret er slidt ned med tennisalbue tilfølge efter alt for meget
svælgen i tyske TV-shows

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 22:33

> "Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er på vildspor, hvis du tror Åge har fantasi.
> Og udstyret er slidt ned med tennisalbue tilfølge efter alt for meget
> svælgen i tyske TV-shows

Så nu går den Allan igen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 23:15

> [...]
> >

> Du er på vildspor, hvis du tror Åge har fantasi.
> Og udstyret er slidt ned med tennisalbue tilfølge efter alt for meget

Hvis han ikke har en tennisalbue, må han gerne få min

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 22:33

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i meddelelsen

> For den rene er alting rent.
> Hvad siger det om dig og din fantasi??? ;oD
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn.

Øhhh... jeg har fantasien i orden

Åge

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-01-09 00:06

Åge Halldorsson skrev:

> "Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Øhhh... jeg har fantasien i orden
>
> Åge

Og du har også et par Eiffeltårne, lidt World Trade Centre og et par
Limfjordsbroer eller syv du skal have solgt os, kan jeg regne ud.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 17:05

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> stod øverst på de mange high-end testopstillinger rundt
> omkring i landet. Ser du en (kostbar) LP-afspiller,

Du må undskylde, men det her indlæg, forstod jeg ikke en skid af.
Gider du ikke godt lige forklare dig ?

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 21:21

> [...]
> bredt

> jeg

> Du må undskylde, men det her indlæg, forstod jeg ikke en skid af.

Hvem af os

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-09 23:36

> fremgang

Men
> digitale

> så

> Hvem af os

Oh det var denne tekniske belæring.

Hvis den arme mand ser en kostbar pladespiller, og så tror, den kun er for
hyggens skyld, så ved jeg sgu ikke rigtig.
De fleste kostbare, er da utroligt lidt kønne, så jeg kan da ikke lige se de
spreder megen hygge.

Kan han ikke høre forskel på den, og en lille std model, så kan han jo lige
så godt købe det billigste minianlæg, for det vil tjene ham lige så godt

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-09 00:01

> Oh det var denne tekniske belæring.

Nå så kan det ikke have været mig. Jeg bruger ikke måleudstyr og slynger om
mig med astronomiske beløb for imponere folk eller forgæves at bilde dem
ind, at CD-lyden er vinyl-lyden langt overlegen med mindre man køber et
anlæg til 50.000 kr.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-01-09 14:38

> [...]
> mig med astronomiske beløb for imponere folk eller forgæves at bilde dem
> ind, at CD-lyden er vinyl-lyden langt overlegen med mindre man køber et

Næ, men det er jo underligt, hvordan et sådan emne kan opstå....

For hvis jeg nu tager LP'en af F.eks en Svensk visesanger... Så har
Svenskere noget, som de har helt for sig selv, som F.eks når de skal synge
noget, som har med 7 at gøre.... Noget som formes helt tilbage i munden, som
kommer til at lyde som Hvyv, eller noget i den retning.... Det bliver ofte
til noget underligt noget på en CD.... Finder man den gamle LP frem og hører
det der, er det både smukt og velformet. Sætter man så CD'en til optagelse,
og optager sin gamle LP, så kommer det underlige.... Optagelsen er lige så
smuk og velformet, som LP'en...... Prøver man det samme, nu bare med
MD'en.... Den er mindsandten også smuk og velformet.... Altså må vi
konstatere... At det er ikke mediet der lægger begrænsningerne.

Somme tider skulle man måske prøve at høre pladen på en anden CD spiller....
Man kan sommetider slet ikke tro, det er samme plade.... Så der er åbenbart
stor forskel på, hvordan diverse afspillere, læser og gengiver pladen....

Ellers må det jo være ganske tydeligt, så må der være nogle lydteknikere,
der bør få deres ører undersøgt, eller finde sig et andet arbejde, da de
åbenbart ikke har øre for musikken, men udelukkende flair for tekninske
finesser.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 11:25

CD-afspiller og en GOD cd-udgivelse..

> Det vil jeg nu ikke give dig ret i.

Nej det er klart.,o)

> Det dynamiske lydbillede på en vinylplade er til enhver tid bedre end på
> en cd, alt andet lige.

Alt andet lige, så er diskanten ødelagt på en LP
efter relativt få afspilninger. Alene dêt gør totaloplevelsen
på en LP markant ringere end på en god CD-optagelse.

> [...]
> orgelmusik, gennem det samme anlæg. På vinylpladen kunne jeg høre det
> "pfffft.." som orgelpiberne giver lige før tonen kommer, og det var ikke

Det er ikke mediets skyld.
At påstå, disse blæselyde ikke kan gengives
via CD er nonsens.

>Alle overtonerne manglede på CD'en,

Pjat. Nu er vi igen over i noget
psykoakustisk snak om følelser
og fornemmelser mv.
Selvfølgelig kan en CD gengive
disse toner.

> og det lød meget sterilt i sammenligning med LP'en.

Det du opfattede som sterilt var netop mangel
på knit, støj og cracks.
Dine ører skulle blot omstille sig
til den 'stille lyd'.

> Hvordan man end vender og drejer det, så er ørerne analoge, og jo mere
> analog lyd man præsenterer dem for, jo bedre lyder det.

Nej.
At noget er analogt behøver ikke betyde
det pr. automatik skal lyde bedre.
Den forvrængning der kan opstå (og opstår)
i de fineste diskantinformationer i en LP
slides ret hurtig væk og sætter din hjerne
på overarbejde.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 13:31

">> Eque <<" <-> wrote in message

> Det er ikke mediets skyld.
> At påstå, disse blæselyde ikke kan gengives
> via CD er nonsens.

Det kan da godt være de "kan", men de gør det ikke. Om det så har noget at
gøre med komprimeringen af det digitale spor, eller noget helt femte ved jeg
ikke, men fakta er at dynamik og overtoner stort set ikke eksisterer på de
CD'er jeg har, og det er efterhånden en del.

> Pjat. Nu er vi igen over i noget
> psykoakustisk snak om følelser
> og fornemmelser mv.

Nej, vi er over i noget omkring at nogle af os har bedre ører end andre. Det
kan godt være dine ører ikke er fintfølende nok til at skelne toner fra
overtoner, men derfor kan du da ikke bare drage den slutning at sådan har
alle det.

> Det du opfattede som sterilt var netop mangel
> på knit, støj og cracks.
> Dine ører skulle blot omstille sig
> til den 'stille lyd'.

Sludder, jvf. ovenfor.

> Nej. At noget er analogt behøver ikke betyde
> det pr. automatik skal lyde bedre.

Det skal jo ende som analogt på et eller andet tidspunkt, for ørerne kan
opfatte det.
Når lyd digitaliseres mistes der information, så jo længere i processen man
holder det analogt, jo færre informationer går tabt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 17:42

>">> Eque <<" <-> wrote in message

> Det kan da godt være de "kan", men de gør det ikke.

Slut punktum finale ? *S*
Ej, så let spiller klaveret bare ikke.

> [...]
> noget helt femte ved jeg ikke, men fakta er at dynamik og overtoner stort
> set ikke eksisterer på de CD'er jeg har, og det er efterhånden en del.

Du er blot fuld af løgn.
Men ok, køber du din musik
i kategorien 3 for en 'hunner',
så kan det da sagtens være det
er noget skrammel du har samlet sammen.
Men dit postulat er gået fløjten.

> Nej, vi er over i noget omkring at nogle af os har bedre ører end andre.

Det har i så åbenbart ikke.

> Det kan godt være dine ører ikke er fintfølende nok til at skelne toner
> fra overtoner, men derfor kan du da ikke bare drage den slutning at sådan
> har alle det.

Jeg er nødt til at holde fast i, at en CD kan gengive
ALT det en LP kan. Dog mangler en CD støj
og knitren og har de fine diskantlyde i behold
hele levetiden. De overtoner og fine nuancer
du tror du kan holde snakken gående med,
er slidt væk stille og roligt. Så efter få afspilninger
er LP-lydens 'fintfølende' nuancer altså så markant
ringere, det er hørbart. CD'en lyder lige perfekt.

> Sludder, jvf. ovenfor.

Støjen fra en nål overdøver
disse smånuancer om du vil.

> Det skal jo ende som analogt på et eller andet tidspunkt, for ørerne kan
> opfatte det.

Vejen dertil er lang.

> Når lyd digitaliseres mistes der information, så jo længere i processen
> man holder det analogt, jo færre informationer går tabt.

Det smarte ved digitalisering er netop, du kan opnå
en fejlfri levering fra mikrofon til højttaler.
Det kan du ikke ved at presse noget vinyl.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 20:48

">> Eque <<" <-> wrote in message

> Du er blot fuld af løgn.

Og så røg du under det bundniveau jeg gider at spide tid på at diskutere
med.
Hav et godt liv

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-09 21:01

>">> Eque <<" <-> wrote in message

> Og så røg du under det bundniveau jeg gider at spide tid på

Du godeste. Hvordan kan man komme så lavt??? - Det lyder voldsomt.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 10:42

"Alex Linaa" <www.migogmolly.dk> skrev i en meddelelse
>">> Eque <<" <-> wrote in message

> Og så røg du under det bundniveau jeg gider at spide tid på at diskutere
> med.

Nå. Endnu en sandhed som i dên grad ramte plet.

> Hav et godt liv

Kan desværre ikke sige det samme til dig.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 14-01-09 14:07

">> Eque <<" <-> wrote in

> [...]
> køber vinyl sikkert og vil alene af den
> grund være langt bedre tjent med en
> fornuftig CD-afspiller og en GOD cd-udgivelse..

Der er lidt mere der spiller ind:
Den rigtige pladespiller
Den rigtige nål
Den rigtige RIAA
Den rigtige reciever eller forstærker
De rigtige speakers (bass reflex)

Køber man rigtigt, så koster det en 10.000kr for det hele.
Der er folk der spenderer meget mere på deres hjemmebiografer.

Nu er jeg så bare previligeret at jeg aldrig skildte mig af med min gamle
Technics Quartz pladespiller med Concorde pickup som jeg købte i slut
80'erne (brugt enda), så det med en pladespiller er ikke det store emne.
En Technics Quartz er en slidstærk satan

--
Henrik Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 17:43

> Der er lidt mere der spiller ind:
> [...]

Ja der er mange faldgruber.
Så kan man vægte værdien
af hver enkelt ting.

> Køber man rigtigt, så koster det en 10.000kr for det hele.

10.000,- er heller ikke det jeg vil kalde 'high-end'
segmentet hvad angår en hæftig og, sikkert, ok vellydende
pladespiller-kombination.
Jeg gav sågar 3500,- for min egen B&O for mange
år siden. Den kunne dog noget de færreste såkaldt
high-end pladespiller formåede. Den kunne aftaste
pladerne som de var skåret...

> [...]
> 80'erne (brugt enda), så det med en pladespiller er ikke det store emne.
> En Technics Quartz er en slidstærk satan

Enig.
Jeg har også stadig en gammel Beogram 2400
og en Beogram 1000 fra 60'erne. Ren nostalgi.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 14-01-09 18:21

">> Eque <<" <-> wrote in

> [...]
> år siden. Den kunne dog noget de færreste såkaldt
> high-end pladespiller formåede. Den kunne aftaste

Mere behøver du såmen ikke at give, i mange tilfælde så er det mest
navnet du betaler for end hvad udstyret indeholder af hardware.

Har du en forstærker til 15.000kr, så går de 13.000 til navnet,
investorerne, medarbejdernes løn og dem der har solg dig forstærkeren.
Tilbage sidder du med en lyd til lidt over 2000kr, værdien af
de løsdele der er banket sammen.

Jooo, "high-enden" længe leve

--
Henrik Laursen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-09 20:10

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> Ja der er mange faldgruber.
> Så kan man vægte værdien
> af hver enkelt ting.

Det er også vigtigt med den rigtige horn-højttaler. hihi

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 10:42

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Det er også vigtigt med den rigtige horn-højttaler. hihi

Tragt eller ? *S*
Der er faktisk et svensk firma, som har
specialiseret sig i high-end højttalere,
hvor hornprincippet er MEGET iøjnefaldne.
Har hørt dem, lyder godt. Husker ikke mærket.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-01-09 13:17

">> Eque <<" <-> wrote in

> Tragt eller ? *S*
> Der er faktisk et svensk firma, som har
> specialiseret sig i high-end højttalere,
> hvor hornprincippet er MEGET iøjnefaldne.
> Har hørt dem, lyder godt. Husker ikke mærket.

Sikkert JWS, det er den største eksportør/producent af højtalere i Sverige.
De ejer flere mærker, bla DynaVoice, Proson og QLN som alle har et par
modeller med horn-højtalere i sig.
Der er også den hedengangene Genexxa, som JWS overtog. De havde også et
par modeller med horn.

Men hvorfor bruger du hele tiden det begreb "high-end" ?
Der findes ikke længere noget kaldet high-end, det har udviklet sig til
"high-price", fordi omkostningerne er skåret så kraftigt ned ved
produktionen af hifi idag at det til største dels kun er navnet du reelt
betaler for og ikke den hardware det indeholder.

Splitter du et anlæg af idag, så vil du hurtigt opdage at størstedelen
kommer fra lande i Asien, der leverer de samme billig dele til alle
producenter af HiFi idag.

--
Henrik Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-09 11:32

> [...]

> produktionen af hifi idag at det til største dels kun er navnet du reelt
> betaler for og ikke den hardware det indeholder.

Jeg bruger ordet, fordi debatten dermed burde være
hævet over Lenco pladespiller-niveauet.
OG high-end er i den dyrere ende, det er sandt.
Men du kan ikke få et high-end/dyrt apparat
til Lenco-pris. Derfor ordet high-end og
uanset om du vil eller ej, så er begrebet
heldigvis IKKE dødt.
Og man kan stadig høre forskel på
et standardanlæg og så eet der koster
kassen. Heldigvis.

> Splitter du et anlæg af idag, så vil du hurtigt opdage at størstedelen
> kommer fra lande i Asien, der leverer de samme billig dele til alle
> producenter af HiFi idag.

Sådan er det nok med mange ting. High-end producenterne,
og de andre, laver ikke selv komponenterne. De finder det
bedste og stykker det sammen til et lækkert festmåltid.
Råvarene er mange gange de samme, men opskriften
gør forskellen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-09 16:18

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
> [...]
> specialiseret sig i high-end højttalere,
> hvor hornprincippet er MEGET iøjnefaldne.
> Har hørt dem, lyder godt. Husker ikke mærket.

De er nok populære i Krutte og omegn

Fra : Vidal

Dato : 14-01-09 10:15

Allan Krautwald skrev:
> ">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse
>>

> Ja da helt klart, men derfor kan man jo godt glæde sig over, at flere og
> flere får øjnene op for den bedre lyd vinylerne kan levere

Er LP'erne ikke skåret/presset ud fra den samme
digitale fil som CD'erne?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 11:08

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er LP'erne ikke skåret/presset ud fra den samme
> digitale fil som CD'erne?
>
> --
Det må man da gå ud fra.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 14-01-09 13:39

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in

> Ifølge TV2 Nyhederne faldt salget af CDer med 28% i 2008, mens salget
> af nye vinylplader steg med 63%.

Der er sikkert også en masse der sidder og grimmer sig over at de skildte
sig af med deres vinyler og turntables dengang da folk sagde at vinylen
var død.

Og så er der os "besserwisser" der beholdte vore turntables og vinyler
der så idag lever fedt på de sjældne secondhands vi kan opspore i brugt
butikkerne derude fordi vi ved at vi uden problemer kan afspille dem.
Fandt en stavl multicolored Depeche Mode maxier sidste weekend hos
min vinyl pusher

Nye plader køber jeg dog aldrig, det er det sjældne jeg kun går efter.

--
Henrik Laursen

Fra : Lars Skovlund

Dato : 14-01-09 14:08

On 2009-01-14, Allan Krautwald <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det må man da gå ud fra.

Men for at få skidtet ned på CD foregår dels en downsampling, dels en
reduktion i antallet af bits. CD-kvalitet er 44.1 kHz med 16-bit
samples; Kvaliteten i en digital optager er nu om stunder oftest noget
i retning af 96 kHz, 24 bits. Dermed ryger netop noget af dynamikken.
Se for eksempel

http://www.audiomasterclass.com/arc.cfm?a=can-you-hear-up-to-96-khz
http://everything2.com/e2node/24%252F96

Lars

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-01-09 16:58

Lars Skovlund skrev:

> [...]
> stunder oftest noget i retning af 96 kHz, 24 bits. Dermed
> ryger netop noget af dynamikken. Se for eksempel

Det må jo være her problemet ligger: *downsamplingen*.
Jeg troede at cd'en ville være det bedste medium, når nu
de fleste "masterbånd" eller "filer" alligevel er digitale.

Selv er jeg dødtræt af nålestøj, ridser og statisk elektrisk
knitren. Det er en lidelse at høre en klassisk adagiosats,
som knitrer og skratter. Jeg har efterhånden genkøbt hele
pladesamlingen (jazz, rock og klassisk, m.m.) på cd.

Og de få sjældne lp'er, som ikke er genudgivet, har jeg
fået overført til cd. Her må jeg så lide med nålestøjen,
men den bliver i det mindste ikke værre ved daglig brug.

--
Herluf :·)

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 19-01-09 08:18

On 14 Jan., 11:46, ">> Eque <<" <-> wrote:

> [...]
> så nedprioriteret disse år. Skal det være fint, så
> er denne RIAA en løs og delicat enhed, mere
> end et standardkredsløb i en japser-forstærker.

Nu er min forstærker ikke en japser.
Min RIAA er seperat og med seperat strømforsyning.

> Sådant specielt udstyr har de færreste, og alligevel påstår de,
> at LP lyden er CD'en overlegen. Det er noget
> usammenhængende pjat.

LP'en er CD'en langt overlegen.
Digitaliseringen bærer skylden. Her hakkes lyden i småstykker for at
blive forsøgt samlet igen så vi kan høre det komme ud af højttalerne.
Total misforståelse.

> [...]
> LP på, støve den af, og se nålen sagte sænke
> sig i rillen i lyset fra et par stearinlys og en bilig papvin.

Jeg undværer helst papvinen.
Men musikken nyder jeg helst analogt.

> Det er stadig en nørd-ting og et nicheområde.

Ganske givet.
Idag er musikmarkedet jo styret af bekvemmelighed og tilgængelighed.
Derfor bruger de fleste overkomprimeret digital lyd som kan hentes, og
gerne som piratkopier, på internettet og afspilles i en enhed som kan
være i en brystlomme.

Vinylerne overtager ikke markedet.
Men de vil vedblive med at være der som niche for dem som sætter pris
på højere kvalitet.

> [...]
> stod øverst på de mange high-end testopstillinger rundt
> omkring i landet. Ser du en (kostbar) LP-afspiller,

Nu er det jo sådan at jeg kender en del testopstillinger hvor man har
pladespilleren højere end CD afspilleren.
Erkendelsen er at Spole båndoptageren spiller endnu bedre hvis man
ellers kan få fat i master optagelser.

CHR IV

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-09 13:20

"Christian Denfjerde" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i en meddelelse

LP'en er CD'en langt overlegen.
Digitaliseringen bærer skylden. Her hakkes lyden i småstykker for at
blive forsøgt samlet igen så vi kan høre det komme ud af højttalerne.
Total misforståelse.

Ja. Du har misforstået det meste.
Bare ærgerligt, du ikke tør kommentere det faktum,
at de fineste delikate toner i musikken slides af en LP
de første par gange man afspiller den.
Dêt i sig selv er LANGT være end hvis
en digitalisering går galt.

Ganske givet.
Idag er musikmarkedet jo styret af bekvemmelighed og tilgængelighed.

Der er såmænd bare blevet større valgmulighed, ja.

Derfor bruger de fleste overkomprimeret digital lyd som kan hentes, og
gerne som piratkopier, på internettet og afspilles i en enhed som kan
være i en brystlomme.

Selv computerne er blevet så effektive, de
kan være i en håndflade, ja.

Men de vil vedblive med at være der som niche for dem som sætter pris
på højere kvalitet.

Nej. For de få som nyder en billig vin og knæler
med deres pladebørste foran pladespilleren som
måske trænger til at få skiftet nål..

Nu er det jo sådan at jeg kender en del testopstillinger hvor man har
pladespilleren højere end CD afspilleren.

Ja, for ellers kan du jo ikke få pladen lagt på...
De færreste har heldigvis en LP pladespiller som
reference når der skal testes kostbart udstyr.
Manglerne er for store og åbentlyse.

Erkendelsen er at Spole båndoptageren spiller endnu bedre hvis man
ellers kan få fat i master optagelser.

Igen en niche uden relevans.

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 20-01-09 07:31

On 20 Jan., 13:20, ">> Eque <<" <-> wrote:
> [...]
>
> Ja. Du har misforstået det meste.
> Bare ærgerligt, du ikke tør kommentere det faktum,
> at de fineste delikate toner i musikken slides af en LP

Sikke noget sludder.
Jeg har LP'er der er spillet 100-vis, ja måske endda 1000 gange som er
udgivet i 50'erne og 60'erne hvor ingen CD nogensinde udgivet kan
følge med i lydkvalitet.
Disse gamle LP'er har finere delikate toner, strammere og dybere bas
og allervigtigst har de meget mere naturlighed i lyden.

> [...]
> Manglerne er for store og åbentlyse.
>
> Erkendelsen er at Spole båndoptageren spiller endnu bedre hvis man

Det er tydeligt at du ikke har hørt noget der er værd at lægge øre
til.

CHR IV

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-09 15:48

Sikke noget sludder.
Jeg har LP'er der er spillet 100-vis, ja måske endda 1000 gange som er
udgivet i 50'erne og 60'erne hvor ingen CD nogensinde udgivet kan
følge med i lydkvalitet.

Vrøvl.
Måske indholdet af musikken er iorden,
men den tekniske kvalitet blir' bare ringere og ringere med årene.

Disse gamle LP'er har finere delikate toner, strammere og dybere bas
og allervigtigst har de meget mere naturlighed i lyden.

Den dybeste bas gengives bedre og mere præcis via en CD.
Alene RIAA-håndteringen/fjernelsen af bassen ved skæringen
og tilførelsen af bassen ved afspilningen ødelægger alt.
Diskanten, og de fine nuancer slides desuden simpelthen VÆK.

Det er tydeligt at du ikke har hørt noget der er værd at lægge øre
til.

Jeg har hørt særdeles gode opstillinger både med
LP og CD.
LP'en er hyggelig, CD'en er bare så meget bedre.
Man kan ALTID høre det er en LP, fordi diskantens
detaljer er slebet væk, og tilbage står noget skarpt
fnidder.

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 20-01-09 14:42

On 20 Jan., 15:47, ">> Eque <<" <-> wrote:
> [...]
> Man kan ALTID høre det er en LP, fordi diskantens
> detaljer er slebet væk, og tilbage står noget skarpt

Du har ikke hørt noget nær godt med de udtalelser du kommer med.
Du aner med andre ord ikke en disse om emnet.
Dine ører er måske beskadigede og dit budget er meget lavt.

Det er korrekt at hvis man køber en CD afspiller og en pladespiller
begge i en meget lav prisklasse, så er chancen for at CD afspilleren
ka konkurrere på lydkvalitet rimelig stor.

Men så snart du køber godt udstyr så kan digitale medier/afspillere
ikke følge med de analoge.
Selv de bedste kassettebåndoptagere er bedre end de bedste CD
maskiner.

Du har med andre ord noget til gode.

Og kunne du så ikke lige være voksen og ansvarlig, sød og rar at sætte
dit nyhedsprogram op på en måde så man i dine indlæg kan skelne mellem
dine bidrag og det du citerer på?

CHR IV

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-09 11:50

Du har ikke hørt noget nær godt med de udtalelser du kommer med.

Jeg har hørt flere opstillinger både med LP og CD
til diverse testdemonstrationer, så jo.

Du aner med andre ord ikke en disse om emnet.

Jeg ved rigeligt.

Dine ører er måske beskadigede og dit budget er meget lavt.

Ørene er fint. Budgettet også i orden.

Det er korrekt at hvis man køber en CD afspiller og en pladespiller
begge i en meget lav prisklasse, så er chancen for at CD afspilleren
ka konkurrere på lydkvalitet rimelig stor.

Hvilket jeg har sagt HELE tiden.
Du redder INTET ved at indse dette
på dette sene tidspunkt..

Men så snart du køber godt udstyr så kan digitale medier/afspillere
ikke følge med de analoge.

Til HVER en tid.

Selv de bedste kassettebåndoptagere er bedre end de bedste CD
maskiner.

DU ved INTET. Slet intet.
Alene dên påstand beviser med
al tydelighed, du ikke VED noget somhelst
om GOD og autentisk lyd.

Du har med andre ord noget til gode.

Forhåbentlig kan jeg undgå at høre
fnidrede diskanter fra en mere og mere
slidt LP og den uldne lyd fra et bånd.)

Og kunne du så ikke lige være voksen og ansvarlig, sød og rar at sætte
dit nyhedsprogram op på en måde så man i dine indlæg kan skelne mellem
dine bidrag og det du citerer på?

Jeg gør som jeg har gjort i årevis.
Hvad reader bruger du selv ??