Genre
Fra : Kim2000

Dato : 12-01-09 20:03

På DR2 sender de nu den pragtfulde film Evigt solskin i et pletfrit sind.
Den eroplyst som komediedrama.

Jeg synes det er et en meget misvisende betegnelse, bare fordi Jiom Carrey
er med bliver den jo ikke til en komedie.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-01-09 20:19

Kim2000 skrev:

> [...]
> Jeg synes det er et en meget misvisende betegnelse, bare fordi
> Jiom Carrey er med bliver den jo ikke til en komedie.

I min avis er den oplyst som "Amerikansk romantisk komediedrama
fra 2004".

--
Herluf :·) - som ikke ser den slags

Fra : Tue Sørensen

Dato : 12-01-09 13:27

On 12 Jan., 20:03, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg synes det er et en meget misvisende betegnelse, bare fordi Jiom Carrey
> er med bliver den jo ikke til en komedie.

Enig - det er faktisk ikke en komedie. Carrey's rolle er helt seriøs.

- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-01-09 22:51

Tue Sørensen wrote:

> Enig - det er faktisk ikke en komedie. Carrey's rolle er helt seriøs.

Og det er lækkert at se, hvor god en skuespiller han kan være, når han har
en instruktør, der kan styre ham - ligesom i The Truman Show.

Per V

--
Pleased to meet you, hope you get my name - but what's puzzling you is
the nature of my game

Fra : Kim2000

Dato : 12-01-09 23:00

> Og det er lækkert at se, hvor god en skuespiller han kan være, når han har
> en instruktør, der kan styre ham - ligesom i The Truman Show.

Jeg synes han havde svært ved at blive i rollen i The Trueman show, ligesom
filmen virkede som en der have svært ved at beslutte sig til om den skulle
være sjov eller alvorlig. Resultatet synes jeg blev at et skidegodt plot
blev lidt tamt. Slutningen er dog forrygende genial og redder filmen (her
tænker jeg da en siger, "hvad er der på den anden kanal".

Jeg er helt enig med den film der var i aften. Rigtig godt skuespil, men
siger man ikke også at man skal være en god skuespiller for at være sjov?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 13-01-09 14:35

Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> wrote in

> d.

> Enig - det er faktisk ikke en komedie. Carrey's rolle er helt seriøs.
>
> - Tue

Det er fordi de reelt aldrig har set filmen, de ser at Carrey er med og
vupti. så må det jo også være en komedie.
Filmen er egentlig en romantisk drama.

--
Henrik Laursen

Fra : Holst

Dato : 13-01-09 14:43

Henrik Laursen wrote:

> Det er fordi de reelt aldrig har set filmen, de ser at Carrey er med og
> vupti. så må det jo også være en komedie.

Hvad enten Carrey er med eller ej, så lød beskrivelsen af filmen på DR's
programoversigt også mest af alt til at være en komedie.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-01-09 15:36

Holst wrote:

> Hvad enten Carrey er med eller ej, så lød beskrivelsen af filmen på
> DR's programoversigt også mest af alt til at være en komedie.

Med et stærkt element af science fiction.

Per V