Heathrow til Gatwick
Fra : Jørn

Dato : 13-01-09 18:44

Når vi til sommer kommer retur fra Bangkok, så lander vi kl. 7,00 i
Heathrow. For så at komme videre til København, har vi så flg. muligheder:

Enten skal vi tage til Gatwick og tage et fly kl 10,40. Det vil koste 1088 +
transport imellem de 2 lufthavne.

Eller også skal vi vente til kl. 14,05 og tage med SAS fra Heathrow. Det vil
koste 3653 kr.

Det er en voldsom forskel, så mine spørgsmål er:

Er det realistisk at gå efter et fly kl. 10,40 fra Gatwick?
Hvordan kommer vi nemmest, hurtigst og billigst dertil?
Eller skal vi hellere vente og satse på at SAS eller British Airways kommer
med en kampagne inden da?

På forhånd tak

Jørn

Fra : Ulvir

Dato : 13-01-09 20:56

"Jørn" <nospamhaulund@mailme.dk> skrev i meddelelsen
> Når vi til sommer kommer retur fra Bangkok, så lander vi kl. 7,00 i
> Heathrow. For så at komme videre til København, har vi så flg. muligheder:

Easyjet kl. 08.00 fra Gatwick til København: 550kr.- for to, ink. 1 kuffert
hver, skatter og afgifter. Hvis tidsrammen er for snæver, er der en afgang
17.30 til de samme penge, baseret på en dag i juni måned.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-01-09 00:42

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> wrote in

> Easyjet kl. 08.00 fra Gatwick til København

Lande i Heathrow kl 7, hente bagage, transportere sig til Gatwick og tjekke
ind hos EasyJet tidsnok til at blive boardet på et fly med afgang kl 8???

Flyselskaberne anbefaler mindst 3 timer hvis man tager den direkte bus.

Fra : Peter T.

Dato : 13-01-09 21:50

In article <9p4bl.65725$ln7.15962@newsfe04.iad>, nospamhaulund@mailme.dk
says...

> Hvordan kommer vi nemmest, hurtigst og billigst dertil?
> Eller skal vi hellere vente og satse på at SAS eller British Airways kommer
> med en kampagne inden da?

Der behøves ingen kampagne for at gå under prisen hos SAS. Et hurtigt
tjek på en dag midt i juni hos british aiways giver 77 pund per person
(med enkelte udsving). Og der er op til 6 afgange med BA til Kbh. per
dag, så der er nok at tage af.

Forøvrigt, så flyver Thai Air direkte til og fra Kbh med en daglig
afgang svjv. Kan det ikke bedre betale sig? Og desuden undgår I
risikoen for bagagerod i Heathrow.

--
Peter T.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-01-09 00:41

"Jørn" <nospamhaulund@mailme.dk> wrote in

> [...]
> Enten skal vi tage til Gatwick og tage et fly kl 10,40. Det vil koste
> 1088 + transport imellem de 2 lufthavne.

Det er en stram tidsplan, men forudsat flyet lander til tiden fra Bangkok er
det ikke urealistisk.

Tag bussen.
http://www.londontoolkit.com/travel/heathrow_gatwick_transfer.htm

> Eller også skal vi vente til kl. 14,05 og tage med SAS fra Heathrow.
> Det vil koste 3653 kr.

Det kan gøres billigere fra Heathrow. Hvem flyver i med BKK-LHR? Jeg ville
starte med at spørge dem om de ikke har en pakkeløsning.

Fra : Jørn

Dato : 14-01-09 13:53

Nu er det i skoleferien vi tager afsted, så det kan langt fra gøres til
samme pris fra København. Vi er 2 voksne, en teenager og et barn og kommer
afsted for 13,800 fra London. Dertil ca. 1000 for at komme til Gatwick og så
mangler jeg, som nævnt hjemrejsen.

Vi flyver med Qatar Airlines, men har booket gennem Travelstart.dk. Jeg
kunne selvfølgelig prøve at høre om de kan hjælpe med returrejsen.

Var bare overbevist om at jeg nok ville få nogle bedre tips ved at spørge i
gruppen her

Mvh
Jørn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-01-09 22:58

> [...]
> kunne selvfølgelig prøve at høre om de kan hjælpe med returrejsen.
>
> Var bare overbevist om at jeg nok ville få nogle bedre tips ved at spørge

Cimber Sterling flyver fra Gatwick til Kbh hver dag undtagen lørdag, kl.
1640. Desværre er der fejl p.t. når man forespørger på pris på hjemmesiden,
men de har priser helt ned til 198 for en enkelt.

Kurt

Fra : Jørn

Dato : 14-01-09 23:42

Jeg kan se at Norwegian flyver kl 10,40 fra Gatwick. Skal vi have en chance
for at nå det, skal vi tage en taxi og der har jeg fundet denne her:
http://www.123-taxi.co.uk/taxiReservation/step3.php er der nogen der kender
det firma?

Vi lander kl 7,00 og det skulle efter sigende tage ca 1 time at køre mellem
de to lufthavne, så virker det realistisk at nå flyet?

Jørn

Fra : Jørn

Dato : 17-01-09 00:18

Ingen der vil kommentere på om det er realistisk?

Fra : Peter T.

Dato : 17-01-09 11:45

In article <AStbl.87997$zJ2.69231@newsfe23.iad>, nospamhaulund@mailme.dk
says...

> Vi lander kl 7,00 og det skulle efter sigende tage ca 1 time at køre mellem
> de to lufthavne, så virker det realistisk at nå flyet?

Afsæt en time til bagagen i LHR. Dette er fra flyet er på block til I
har bagagen i hånden. Så er der transport med medfølgende spildtid
(få/aflevere bilnøgler, finde p-plads osv.) + checkin i GTW. Det er
ikke urealistisk, men tidsplanen er ret stram, så der er ingen tid til
snolder til ungerne.

Forøvrigt. Easyjet flyver også GTW-CPH. Og jeg satser på de får flere
afgange til sommer end de få ugentlige de har nu. Der er også
CimberSterling, som vist også barsler med en GTW-CPH (eller er det GTW-
AAL?).

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 19-01-09 03:01

In article <MPG.23dbd4fdfb6d615c9897cc@news.sunsite.dk>, usenet170908
@hotmail.INVALIDcom says...

> Forøvrigt. Easyjet flyver også GTW-CPH

Gatwick hedder så LGW, men hvad pokker... :)

--
Peter T.