Stædig kat? Plus lidt lidt andet :)
Fra : Klaus G.

Dato : 13-01-09 00:01

Hej.

Jeg har før skrevet om en hankat(Strit) vi har, som jeg synes var lidt tynd.
Det viste sig så at det var bare mit lutterkig der var skudt i sænk, pga. af
vores meget kompakte og tætte hunkat(Nala). Hun virkede tungere når man
løftede hende, men vejede faktisk mindre end hankatten som er af den
"lange/slanke"-type.

Anyways. Vi havde RC-Kitten i huset til at starte med, han var stadig slank
og spiste moderat. Så blev der indkøbt lidt forskelligt(tre forskellige
smag) af det der Aldi foder. Spisevanerne ændredes ikke og hans
vægt/størrelse var stadig som den plejede....

Nå men det der Aldi mad var der jo meget blandede meninger om... Så da det
var blevet spist, blev der istedet indkøb noget Iams Adult Chicken som var
nedsat med 50%. Og så skal jeg fandme love for at hankatten blev sulten. Han
æder løs og man kan se der er kommet lidt på sidebene nu :) Det klæder ham
faktisk.

Har den skiderrik bare været møj stædig og tænkt, "hvis det er det eneste
jeg kan få, så lad gå da, men mæt skal jeg fandme aldrig blive"?`:)

Eller hvad har der været galt?

Han er kastreret, hvis det har noget at sige. Og han opføre sig som han
altid har gjort, intet nyt der!

Og lige en tillægsbemærkning:
Har i også langt mærke til, at hvis man "opdager/tager" en kat i at lave
unoder, så opføre de sig altid helt uskyldigt? Vi har f.eks. et kluddetæppe
ved hoveddøren. Det er jo super sjovt at lege der. Så når Nala rigtig er
igang, hovedet helt ind under tæppet, numsen udenfor, som vrikker fra side
til side. Hopper og danser og jeg skal gi' dig. Når man så siger "Ehm hvad
laver du bette skid"? Så fare hovedet ud, hun kigger underligt på en, og
begynder at snuse lidt til dørkarmen. Eller kigge lidt på et par sko, som
også lige skal snuses til. Fuldstændig som om hun ikke aaaner hvad hun skal
gøre af sig selv. Men hun lavede ihvertfald IKKE unoder, nejnej! :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-01-09 05:31

Klaus G. wrote:

> Har den skiderrik bare været møj stædig og tænkt, "hvis det er det eneste
> jeg kan få, så lad gå da, men mæt skal jeg fandme aldrig blive"?`:)

Jeg kan ikke udtale mig om katte generelt, men vores Twix er lige sådan.

Vi køber de der små Sheeba 'dåser' med forskelligt slags i.
Nogle kan han lide, og andre ikke.

Hvis han ikke kan lide det, sætter han sig med ryggen til, og ser _meget_
fornærmet ud.

Han er fuldstændig vild med kogt sej/torsk for tiden, men vi prøvede nogle
andre fisk, da der tit er tilbud af forskellig slags.

Ingen af de andre duede, og han ville ikke føre dem med en ildtang.

Det første vi prøvede var noget Panq... (kan ikke huske navnet), og dér
havde vi ikke noget sej i 'reserve'.

Han gad ikke æde, men vi havde ikke andet før næste dag.

Han rørte det ikke, men sultede til næste dag, hvor kan kunne få sin livret.
Jeg ved ikke hvad der ville ske hvis han ikke fik andet, gik i sultestrejke
måske ?

Andre fisk han ikke rører:
Kulmule
Laks
Rødfisk

Jo jeg vil påstå - for s*tan han er kræsen.

Måske er din Strit lige så kræsen :)

Vi har haft 3 andre katte med hver sin smag, så jeg tror ikke man kan sige,
at det den ene kan lide, kan den anden også.

Vores første f.eks. var helt vild med råt oksekød, og kunne nærmest beame
sig ned på køkkenbordet når der skulle kød på bordet.
Twix, derimod - intet kan næsten rage ham mindre end råt oksekød. Bevares
han får en lille bid - hvis han vil, men interesseret vil jeg ikke påstå
han er.

Stig Johansen

Fra : Sabina H.

Dato : 13-01-09 08:22

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> wrote in message
> [...]

> livret.
> Jeg ved ikke hvad der ville ske hvis han ikke fik andet, gik i

hehe, jeg kan ikke lade være med at smile når jeg ser sådan en sætning...

jeg ved ikke om i er klar over det, men katte er jo som bekendt i familie
med løver og andre store rovkatte... disse rovdyr lever fra poten til
munden - og dermed forstået at i zoo fodres de ofte kun 1-2 gange i ugen -
ikke hver dag som vores huskatte bliver.... og du kan roligt regne med at i
vild tilstand spiser de ikke ret meget mere....

når jeg skriver det, er det for at fortælle at vores almindelige katte altså
IKKE tager skade af en eller to fastedage, snarere tværtimod har deres
naturlige rovdyrs fordøjelsessystem næsten med garanti godt af det....
--
Knus,
Sabina

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-01-09 14:20

Sabina H. wrote:

> når jeg skriver det, er det for at fortælle at vores almindelige katte
> altså IKKE tager skade af en eller to fastedage,

Skade - måske ikke, men hvordan skulle man kunne lade være med at finde
noget mad, når nu han sidder med store bedende øjne, og småpiver fordi han
nærmest er ved at dø af sult ? :)

Stig Johansen

Fra : Sabina H.

Dato : 13-01-09 17:32

> Skade - måske ikke, men hvordan skulle man kunne lade være med at finde
> noget mad, når nu han sidder med store bedende øjne, og småpiver fordi han
> nærmest er ved at dø af sult ? :)

hehe - dø af sult? næppe..... det er nok mere et spørgsmål om at far har et
meget blødt hjerte ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Studo

Dato : 13-01-09 06:09

Den Tue, 13 Jan 2009 00:00:57 +0100 skrev Klaus G.:

> [...]
> som var nedsat med 50%. Og så skal jeg fandme love for at hankatten blev
> sulten. Han æder løs og man kan se der er kommet lidt på sidebene nu :)

Tja, den der Aldi en, har jeg kun haft en enkelt gang. Den var et hit.

> Har den skiderrik bare været møj stædig og tænkt, "hvis det er det
> eneste jeg kan få, så lad gå da, men mæt skal jeg fandme aldrig
> blive"?`:)
>
> Eller hvad har der været galt?

Ingenting. Bettekatten her har det magen til.
Tørfoder, det er da kun til at fylde maven med. En sjælden gang rammer
jeg så noget foder der er et hit, men det holder ikke pakken ud.
Vådfoder, her skal der spises. Men den 1/3 dåse han får om dagen, kan
ligeså vel ryge ned på 2 min som 4 timer. Og kan ikke altid gennemskue
hvad der skulle være forskellen. Benytter meget de samme mærker, og
typer. Nogen gange er den ene god, og en anden gang så nappes der lige
lidt i det.