Registreringsafgift
Fra : Hans Hansen

Dato : 13-01-09 22:27

Hej
Min Seat er indregistreret til blandet kørsel privat/erhverv, men den burde nok være 100% privat. Jeg har derfor tænkt mig at få den omregistreret, men overvejer at tage chancen - bilen skal sælges til maj og vil gerne udgå de nye papegøje plader. Kan nogen fortælle mig, hvad det koster at blive 'taget' med forkert indregistrering?
Mvh
HH

--------------= Posted using GrabIt =----------------
------= Binary Usenet downloading made easy =---------
-= Get GrabIt for free from http://www.shemes.com/ =-

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-01-09 22:31

"Hans Hansen" <HH@hotmail.com> wrote in

> Kan nogen fortælle mig, hvad det koster at blive 'taget' med forkert
> indregistrering

Det koster en bøde + det du har "glemt" at betale. Det kan mao aldrig
betale sig.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-01-09 22:40

On 13 Jan 2009 21:31:26 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>"Hans Hansen" <HH@hotmail.com> wrote in

>Det koster en bøde + det du har "glemt" at betale. Det kan mao aldrig
>betale sig.

Eftersom bilen formodentlig er udstyret med en "bilen må benyttes
privat" - mærkat er det næsten umuligt at gennemskue. Nogle har fået
biler registreret til erhver/privat på arbejdsgivererklæring om at de
får km-penge. En dybere undersøgelse fra SKAT vil naturligvis kunne
afdække de faktiske forhold - men med mærkat ville jeg godt nok køre
videre til maj. Og holde min kæft i øvrigt ) - (skulle jeg opfordre
til svindel kunne et par feriefridage eller overtimer måske
konverteres til en køretur til et passende sted for firmaet - nååh,
nej det skrev jeg vist ikke)

Fra : BikeManiac

Dato : 13-01-09 16:08

On 13 Jan., 22:27, "Hans Hansen" <H...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Min Seat er indregistreret til blandet kørsel privat/erhverv, men den burde nok være 100% privat. Jeg har derfor tænkt mig at få den omregistreret, men overvejer at tage chancen - bilen skal sælges til maj og vil gerne udgå de nye papegøje plader. Kan nogen fortælle mig, hvad det koster at blive 'taget' med forkert indregistrering?

Hvad er en papegøje plade?

Lucas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-09 06:22

BikeManiac skriver:

> Hvad er en papegøje plade?

"Gule plader" til privat brug - farverne er modsatte af normale hvide
plader.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-01-09 15:55

> BikeManiac skriver:

> "Gule plader" til privat brug - farverne er modsatte af normale hvide
> plader.

Der er nok noget du lige skal have samlet op på dér .. :)

--
Per

Fra : alexbo

Dato : 14-01-09 09:59

"BikeManiac" skrev

>Hvad er en papegøje plade?

En tofarvet nr.plade for varebil reg. til privat brug.

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20081015/news06/81014129/

Navnet stammer fra de første tofarvede hvor også skriften var i to farver,
de havde lige så mange farver som en papegøje.

mv
Alex Christensen