Anmeldelse af skade på bil - Modpart under~
Fra : mugge

Dato : 13-01-09 16:40

Nu er der igen en kælling der har bakket ind i min bil............... og er
kørt væk.

Har selvfølgelig et vidne, og da jeg ringede indrømmede hun det da også.
Findes der nogle erklæringer jeg kan få hende til at underskrive, så jeg er
sikker på hun ikke løber fra det senere?

På forhånd tak.

mugge

Fra : mugge

Dato : 13-01-09 16:49

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er der igen en kælling der har bakket ind i min bil............... og
> er kørt væk.

Beklager det nedsættende ordvalg om det modsatte køn, var bare lige lidt
ophidset over at det skete igen så hurtigt..............og så det faktum at
hun bare kører EFTER at have stået og set på bulen.........

mugge

Fra : Knut

Dato : 13-01-09 17:27

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> wrote in message

> [...]
> ophidset over at det skete igen så hurtigt..............og så det faktum
> at hun bare kører EFTER at have stået og set på bulen.........

Anmeld blot skaden til forsikringen inklusive de kendte oplysninger - så må
de klare sagen indbyrdes.
Du kan ikke få nogen til at underskrive nogen form for erklæring - jeg har
endog engang været udsat for en som ville have min kone til at underskrive
en historie, han havde nedskrevet. Jeg nægtede på konens vegne - han ringede
til politiet - men det kom han ingen steder med. Behøver jeg nævne, at
skaden blev delt 50/50 fordi jeg blev så sur, at jeg foreslog den fordeling
til forsikringen - min kone var reelt 100 % skyldig.

Knut

Fra : JBH

Dato : 13-01-09 19:11

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nævne, at skaden blev delt 50/50 fordi jeg blev så sur, at jeg foreslog
> den fordeling til forsikringen - min kone var reelt 100 % skyldig.

Du er sgu da noget af en helt.. Får en anden til at dække din kones
skade....

Vor herre bevares..

/JBH

Fra : Knut

Dato : 13-01-09 19:27

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> "Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du er sgu da noget af en helt.. Får en anden til at dække din kones
> skade....
>
> Vor herre bevares..

Han kunne da bare have undladt at være dum og arrogant - så jeg har ikke en
skid ondt af ham. Men jeg sparede en halv selvrisiko på den konto. Hvad hans
forsikring har fundet frem til for ham ved jeg intet om - og er egentlig
også ret ligeglad.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-09 19:28

Knut skriver:

> [...]
> forsikring har fundet frem til for ham ved jeg intet om - og er egentlig

Du er en helt sådan at tørre din kones skade af på andre.

Faktisk har du lige tilstået forsikringssvindel, vi må da bare håbe at
dit forsikringsselskab ikke læser med her.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knut

Dato : 14-01-09 06:30

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Knut skriver:

> Du er en helt sådan at tørre din kones skade af på andre.
>
> Faktisk har du lige tilstået forsikringssvindel, vi må da bare håbe at
> dit forsikringsselskab ikke læser med her.

Jeg har ikke tørret nogen skade af eller begået forsikringsvindel - forløbet
var:
Min kone kom gående grædende hjem uden bil.
Uheldet, hvor hun var kørt op bag i ham og lavet et par buler, skete ca 150
meter fra hvor vi bor).
Manden havde været urimelig overfor hende - jeg gik med hende tilbage for at
tale med manden og hente bilen.
Manden stod og skabte sig sig - og han havde en lang skriftlig forklaring,
som han forlangte underskrift på.
Han fik navn og adresse samt forsikringsselskab af os - som han har ret
til - men insisterede fortsat på sin underskrift.
Jeg nægtede ham dette, hvorefter han ringede til politiet. Politiet ville
naturligvis ikke rykke ud blot for lidt materiael skade.
Politiet måtte jeg forklare, at manden havde fået præcis det, han kunne
tilkomme og at han ikke under nogen omstændigheder ville få nogen
underskrifter af os -det måtte de så acceptere.
På forsikringsanvendelsen skrev jeg såmænd blot sandheden 100% - og under
punktet, hvor man angiver sin vurdering af skyldsspørgsmål foreslog jeg en
deling. Det er der vist ikke meget svindel i - jeg kan jo ikke gøre for at
selskaberne har taget min vurdering til efterretning. Det havde jeg ikke
forventet.

Knut

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-01-09 20:42

"Knut" <e-poost@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Han kunne da bare have undladt at være dum og arrogant -

Undskyld jeg spørger, men var han dum og arrogant fordi han ville have din
kone til at vedkende sig hendes skadesforløb?
Og hvad ville du have gjort hvis en havde påkørt din bil og efterfølgende
nægtede, ville du så ikke også have kontaktet Politiet?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Knut

Dato : 14-01-09 06:26

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> [...]
> Og hvad ville du have gjort hvis en havde påkørt din bil og efterfølgende
> nægtede, ville du så ikke også have kontaktet Politiet?

Nej min kone kom gående grædende hjem uden bil. Uheldet, hvor hun var kørt
op bag i ham og lavet et par buler, skete ca 150 meter fra hvor vi bor).
Manden havde været urimelig overfor hende - jeg gik med hende tilbage for at
tale med manden og hente bilen.
Manden stod og skabte sig sig - og han havde en lang forklaring, som han
[...]
manden havde fået præcis til han kunne tilkomme og at han ikke ville få
nogen underskrifter fra os. Dette måtte de så acceptere.
På forsikringsanvendelsen skrev jeg såmænd blot sandheden 100% - og under
punktet, hvor man angiver sin vurdering af skyldsspørgsmål foreslag jeg en
deling. Det er der vist ikke meget svindel i - jeg kan jo ikke gøre for at
selskaberne har taget min vurdering til efterretning.

Nu er der i denne sag ikke nogen som har nægtet noget omkring det faktuelle
forløb - og parterne har fået præcis hvad de har krav på. Havdeforløbet
været modsat ville jeg da have klaret mig med det + skrevet
registreringsnummeret på modpartens bil ned. Det er jo ikke en politisag.

Knut

Fra : Frøken Jensen

Dato : 22-01-09 01:12

On 13/01/09 16:48, in article
496cb7ee$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "mugge"
> [...]

> ophidset over at det skete igen så hurtigt..............og så det faktum at
> hun bare kører EFTER at have stået og set på bulen.........

Hvad var hendes forklaring på at hun bare var kørt ????

--
Peugeot 406, 2,0
Metalgrøn, automatgear

Fra : Klaus G.

Dato : 13-01-09 16:49

> Har selvfølgelig et vidne, og da jeg ringede indrømmede hun det da også.
> Findes der nogle erklæringer jeg kan få hende til at underskrive, så jeg
> er sikker på hun ikke løber fra det senere?
Jeg mener at det var FDM der sagde at sådan en underskrift ikke gælder når
det endelig kommer til stykket. Det kom op, fordi en del mennesker
efterhånden eftersøgte en slags formular at have liggende i bilen, så folk
kan underskrive den med det samme de har bulet ens bil, eller i den stil.
Men som sagt, så var det ikke bindene, så derfor spild af tid.

Hold fast i dit vidne. Få hans navn og adresse. Få evt. personen til at
skrive sin forklaring ned, så glemmer han det er jo ikke med tiden, for det
kan altså godt ske.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Møller

Dato : 13-01-09 16:54

mugge skrev:
> [...]
> Findes der nogle erklæringer jeg kan få hende til at underskrive, så jeg er
> sikker på hun ikke løber fra det senere?

Når hun er stukket af??
Du kan jo ikke tvinge nogen til at skrive under, lovligt altså. Og under tvang er det ugyldigt.

Du skal da blot ringe til hende igen og bede om at se hendes skadesanmledelse inden hun sender den ind.
Få vidnet til at afgive en erklæring, som du sender ind sammen med din skadesanmeldelse med
oplysninger om skadesvolder. Det plejer at få forsikringsselskaberne til at snakke sammen.

Møller

Fra : mugge

Dato : 13-01-09 17:17

> [...]
> skadesanmeldelse med oplysninger om skadesvolder. Det plejer at få
> forsikringsselskaberne til at snakke sammen.

Hører med til historien at vi har aftalt at mødes i morgen for at udveksle
forsikringsoplysninger, og det var her jeg gerne ville have haft en
underskrift.

mugge

Fra : Carsten

Dato : 13-01-09 18:04

> Hører med til historien at vi har aftalt at mødes i morgen for at udveksle
> forsikringsoplysninger, og det var her jeg gerne ville have haft en
> underskrift.

hvis du er smart så tager du to skadesanmeldelser med og tilbyder så at
poste hendes sammen med din (selvom de skal til to forskellige
forsikringsselskaber), så er du nemlig sikker på at det i nedskriver under
mødet også er det som både dit og hendes forsikringsselskab modtager. Hun
får således ikke muligheden for at rette lidt til efter at hun er kommet
hjem (til manden).

....men som andre skriver så er det desværre ikke kun hendes og din+vidnets
forklaring der afgør skyld. Der er andre faktorer i spil.

Carsten

Fra : Knut

Dato : 13-01-09 18:37

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in message
> [...]
>
> ...men som andre skriver så er det desværre ikke kun hendes og din+vidnets
> forklaring der afgør skyld. Der er andre faktorer i spil.

Det er vel ikke desværre - men heldigvis!!!

Knut

Fra : mugge

Dato : 13-01-09 18:57

> "Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in message

Ja den er ikke så vanskelig vil jeg sige. Hun bakkede ind i min bil der
holdt parkeret. Hun bakkede ud frra en indkørsel så denburde ikke være
længere.

Burde sagde jeg .........

mugge

Fra : Brian

Dato : 13-01-09 19:20

mugge wrote:

> Ja den er ikke så vanskelig vil jeg sige. Hun bakkede ind i min bil
> der holdt parkeret. Hun bakkede ud frra en indkørsel så denburde ikke
> være længere.
>
> Burde sagde jeg .........

Så længe du har et uvildigt vidne, er den da heller ikke længere end det.
Jeg har lige været turen igennem med en håndværker der bakkede ind i min
bil, hvor jeg havde et uvildigt vidne. Det gik helt gnidningsløst.

Eneste finte kunne ligge i om I har samme selskab. Når det er tilfældet, har
man ført hørt om tilfælde hvor det pludselig er en 50/50 afgørelse.

/Brian

Fra : Knut

Dato : 13-01-09 19:28

> Ja den er ikke så vanskelig vil jeg sige. Hun bakkede ind i min bil der
> holdt parkeret. Hun bakkede ud frra en indkørsel så denburde ikke være
> længere.
>
> Burde sagde jeg .........

Nej men så angiver man da bare sandheden 100% til forsikringsselskabet - så
må de klare resten.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-09 19:29

Knut skriver:

> Nej men så angiver man da bare sandheden 100% til forsikringsselskabet - så
> må de klare resten.

Med den udtalelse du lige er kommet med tidligere i denne tråd, så var
det en ret spøjs kommentar fra dig....

Fra : Knut

Dato : 14-01-09 06:32

> Knut skriver:

> Med den udtalelse du lige er kommet med tidligere i denne tråd, så var
> det en ret spøjs kommentar fra dig....

Hvad forkert eller spøjst er der i at være ærlig?

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-09 06:32

Knut skriver:

> Hvad forkert eller spøjst er der i at være ærlig?

At være æærlig, er det at forslå en 50/50 fordeling af en skade, hvor
din kone er kørt op i røven af en anden bil?

Fra : Knut

Dato : 14-01-09 06:37

> Knut skriver:

> At være æærlig, er det at forslå en 50/50 fordeling af en skade, hvor
> din kone er kørt op i røven af en anden bil?

Ja - det er jo ikke utænkeligt, at manden har bakket ind i min kone vel?
Uheldet skete i et kryds, hvor der er en lille stigning. Holder man ikke
bremsen nede ruller man altså tilbage uanset man vil eller ej!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-09 15:57

Knut skriver:

> Ja - det er jo ikke utænkeligt, at manden har bakket ind i min kone vel?
> Uheldet skete i et kryds, hvor der er en lille stigning. Holder man ikke
> bremsen nede ruller man altså tilbage uanset man vil eller ej!

Så holder den bagved ikke nok afstand.

Fra : Henning

Dato : 14-01-09 17:05

On Wed, 14 Jan 2009 15:56:40 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Knut skriver:

>Så holder den bagved ikke nok afstand.

Afstand når man holder stille? Hvor i færdselsloven ser du noget om
det

Fra : Knut

Dato : 14-01-09 17:16

> Knut skriver:

> Så holder den bagved ikke nok afstand.

Helt enig - det var faktisk præcis hvad jeg skrev i min 'indstilling' til
forsikringsselskabet.

Knut

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-01-09 17:20

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Så holder den bagved ikke nok afstand.

ahhhh, den holder ikke den der!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-09 19:32

mugge skriver:

> Ja den er ikke så vanskelig vil jeg sige. Hun bakkede ind i min bil der
> holdt parkeret. Hun bakkede ud frra en indkørsel så denburde ikke være
> længere.
>
> Burde sagde jeg .........

Tjah, er det Knuts kone der er kørt ind i din bil, skal han nok sørge
for at den bliver 50/50.....

Fra : Henning

Dato : 13-01-09 20:36

>Ja den er ikke så vanskelig vil jeg sige. Hun bakkede ind i min bil der
>holdt parkeret. Hun bakkede ud frra en indkørsel så denburde ikke være
>længere.
>
>Burde sagde jeg .........

Så simpel er den faktisk ikke. Hvis der er mørkt, vejen ikke ordentlig
oplyst og du ikke har tændt parkeringslys på din bil hænger du selv på
den jvf. tidligere forsikringsafgørelser!

Fra : mugge

Dato : 13-01-09 21:26

> Så simpel er den faktisk ikke. Hvis der er mørkt, vejen ikke ordentlig
> oplyst og du ikke har tændt parkeringslys på din bil hænger du selv på
> den jvf. tidligere forsikringsafgørelser!

Hmm vejen var fint oplyst. Er der ikke noget med den bakkende part har et
skærpet ansvar?

mugge

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 14-01-09 11:59

On Tue, 13 Jan 2009 18:03:34 +0100, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:

> [...]
>får således ikke muligheden for at rette lidt til efter at hun er kommet
En sådan fremgangsmåde skal man kun benytte hvis man selv er
intereseret i at deltage hvis man selv var i modpartens bukser.
Desuden kan modparten med henvisning til denne fremgangsmåde bagefter
komme og sige at han/hun følte sig under pres til at skrive en bestemt
(og i modpartens øjne, forkert) forklaring på skadesanmeldelsen og
derved opmå at det er muligt for modparten at komme med en ny
skadesanmeldelse.

>...men som andre skriver så er det desværre ikke kun hendes og din+vidnets
>forklaring der afgør skyld. Der er andre faktorer i spil.
Nu er det ikke skyld der afgøres, men derimod et evt.
erstatningsansvar, der godt kan falde anderledes ud end et spørgsmål
om skyld.

/Hans

Fra : JBH

Dato : 13-01-09 19:17

> [...]
> Findes der nogle erklæringer jeg kan få hende til at underskrive, så jeg
> er sikker på hun ikke løber fra det senere?

Sådan en erklæring er intet værd.

Hvis du har vidner på uheldet, og skadevolder er stukket af, er det en
politisag.
Hvis skadevolder ikke er samarbejdsvillig så kontakt politiet og få dem til
at kontakte skadevolder, Politiet vil så fortælle skadevolder at vedkommende
skal henvende sig til dig for at få ordnet sagen mht. skadesanmeldelse mv.

mvh
JBH

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 14-01-09 11:52

On Tue, 13 Jan 2009 16:40:29 +0100, "mugge"
> [...]

>Findes der nogle erklæringer jeg kan få hende til at underskrive, så jeg er
>sikker på hun ikke løber fra det senere?
Hvis der skal blandes forsikring ind i sagen:
Læs dine egne forsikringsbetingelser, der står at du ikke (på
forsikringens vejne) kan/må underskrive en sådan erklæring hvis det
medfører at du erkender en erstatningspligt over for en modpart.

Desuden kan man altid trække en sådan erklæring tilbage under
henvisning til at man var chokeret, bange, etc.
Så sådanne erklæringer er ikke det papir værd de er skrevet på.

Vidners erklæringer er derimod ret gode at have.

/Hans

Fra : mugge

Dato : 14-01-09 12:24

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Så har hun da overfor mig erkendt ansvaret i dag (ja mundtligt jo) og sagen
går til forsikringsselskaberne.

Nærværende status bare fordi jeg selv synes det er kedeligt når der aldrig
er nogen status på enkelte af de tråde vi har herinde.............

Jeg laver en status del 2 når der er noget nyt - i det omfang det
interesserer nogen............

Tak for svar og input so far.

mugge