Landevejsstrømer?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-01-09 23:44

Kan man finde mandagens "Landevejsstrømer " fra TV2 et eller andet sted på
nettet?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kasper Christensen

Dato : 13-01-09 00:03

> Kan man finde mandagens "Landevejsstrømer " fra TV2 et eller andet sted på
> nettet?

Jeg går ud fra at det er på sputnik.dk

Mvh

Kasper

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-01-09 00:43

Kasper Christensen skrev:

> Jeg går ud fra at det er på sputnik.dk

Der har jeg været men skulle logge på, så det...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 13-01-09 05:51

> Der har jeg været men skulle logge på, så det...

Enig - det er ikke pengene værd at se en landevejsstrømer jagte unge
bilister på en sognevej med over 200 km/t...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-01-09 09:49

Mogens skrev:

> Enig - det er ikke pengene værd at se en landevejsstrømer jagte unge
> bilister på en sognevej med over 200 km/t...

Nå, okay
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-01-09 21:07

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> Enig - det er ikke pengene værd at se en landevejsstrømer jagte unge
> bilister på en sognevej med over 200 km/t...

Det er jo også bare en genudsendelse.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 21:09

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>Det er jo også bare en genudsendelse.

nej - det er en genudsendelse af genudsendelsen ...
--
Jan_stevns

Fra : Brian

Dato : 13-01-09 21:21

Mogens wrote:

> Enig - det er ikke pengene værd at se en landevejsstrømer jagte unge
> bilister på en sognevej med over 200 km/t...

Ofte virker det som om at den lige får en tak ekstra, når TV er med ombord -
det er ihvertfald mit håb.

Man kan selvfølgelig ikke bare lade den slags bilister køre som de vil, men
der må være bedre måder at gøre det på.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 21:56

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Man kan selvfølgelig ikke bare lade den slags bilister køre som de vil, men
>der må være bedre måder at gøre det på.

såsom ?

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-09 22:12

jan_stevns skriver:

> såsom ?

Varmesøgende missiler

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 14-01-09 17:03

jan_stevns wrote:

> såsom ?

Hvad ved jeg - det er gudskelov ikke mit job at optimere den slags.

Jeg er overhovedet ikke blind for, at det er en uhyggelig svær situation.
Jeg har selv været offer for en knejt der praktiserede den slags kørsel, på
landevejene omkring Hornslet - det kostede mig 2 måneder på hospitalet. Men
det må kunne gøres på en mere fornuftig måde, end at eftersætte med 209Km/t
på en bette landevej.

/Brian

Fra : Armand

Dato : 14-01-09 17:28

Brian skrev:

> [...]
> det må kunne gøres på en mere fornuftig måde, end at eftersætte med 209Km/t

Tjaeh :-/
Det er jo et regnestykke: hvor langt et stykke vej brugte han før at
misdæderne var stoppet? 5-10km :-/
Er 5-10km med to knægte á 170 og en bagvedkommende civil-vogn med op til
209km/t ikke at foretrække frem for 2 knægte med 170 over 20km og længere ??

--
Armand.
(mest overrasket over hvorledes at folk "melder sig selv" gennem deres

Fra : Brian

Dato : 14-01-09 17:41

Armand wrote:

> [...]
> Er 5-10km med to knægte á 170 og en bagvedkommende civil-vogn med op
> til 209km/t ikke at foretrække frem for 2 knægte med 170 over 20km og

Jow - så længe det går godt!

Jeg ved godt at de kører bedre end flertallet (gruppen undtaget ), men
jeg synes stadig ofte man ser dem gamble i de udsendelser.

Hvis man mener at nye bilister (uanset alder) er de farligste, burde man
kunne gennemføre lovpligtig spærring/blackbox, så disse væddeløb undgåes.
Der er selvfølgelig en økonomisk side i det, men mon ikke
forsikringsselskaberne gerne støtter op om sådan et initiativ ? Der skal
ikke mange ulykker til, for at brænde et to cifret millionbeløb af.

At man så samtidig nærmer sig et Big Brother samfund, er en helt anden sag.

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 14-01-09 22:15

> Jow - så længe det går godt!

Det går sjældent galt?

> Jeg ved godt at de kører bedre end flertallet (gruppen undtaget ), men
> jeg synes stadig ofte man ser dem gamble i de udsendelser.

Langt ude i hampen. De kører nøjagtig så råddent, som dem de slår ned på
gør. Overhaler indenomog over spærreflader - overhaler tæt selvom der er
modkørende osv. Dobbelt moralsk så det basker, IMO

Fra : Brian

Dato : 14-01-09 23:07

Mogens wrote:

> Det går sjældent galt?

Jeg ved ikke hvor ofte at politiet laver ulykker, når de "jagter" folk.

> Langt ude i hampen. De kører nøjagtig så råddent, som dem de slår ned
> på gør. Overhaler indenomog over spærreflader - overhaler tæt selvom
> der er modkørende osv. Dobbelt moralsk så det basker, IMO

100% enig - de gambler. Jeg ved ikke om den får et ekstra hak, når de laver
de udsendelser - men det håber jeg!

Jeg er dog sikker på at deres køremæssige grundtræning, er bedre end de
flestes. Der er bare enorm forskel på lukket bane, og den virkelige verden.

Den bedste kommentar i gårsdagens udsendelse var, at de jo ikke kører i
standard biler... ROFL

/Brian.

Fra : Mogens

Dato : 14-01-09 23:15

> Jeg ved ikke hvor ofte at politiet laver ulykker, når de "jagter" folk.

He he - det blæses nok ikke op i medierne. Min kammerat er strømer, og da
han plantede en spritny Vectra i et helleanlæg (havde overset hellen under
en overhaling for fuld udrykning he he), kunne man ikke læse om det i
medierne

> 100% enig - de gambler. Jeg ved ikke om den får et ekstra hak, når de
> laver de udsendelser - men det håber jeg!

Jeg tror ikke, de ændrer adfærd, fordi der er kamera på. De er, som de er og
gør, som de normalt ville gøre, IMO. Jeg synes dog, at "Sweizer" i Golf'en
gør det rigtig godt (behandling af folk) modsat hans jyske kollega i P406
3.0'eren. For sidstnævnte er da godt nok en tumpe af rang at høre på - og se
på kva hans vanvidskørsel. Msn må da håbe, han en dag ryger ind i en ATK'er

> Jeg er dog sikker på at deres køremæssige grundtræning, er bedre end de
> flestes. Der er bare enorm forskel på lukket bane, og den virkelige
> verden.

Jamen den træning er prof. !

> Den bedste kommentar i gårsdagens udsendelse var, at de jo ikke kører i
> standard biler... ROFL

Jow jow men de lever jo i en HELT anden verden end folk herinde...

Fra : Brian

Dato : 15-01-09 00:06

Mogens wrote:

> [...]
> og da han plantede en spritny Vectra i et helleanlæg (havde overset
> hellen under en overhaling for fuld udrykning he he), kunne man ikke

Det kan være at de har en speciel aftale med Falck, der gør at der bliver
ryddet op i dobbelt tempo

> [...]
> tumpe af rang at høre på
> - og se på kva hans vanvidskørsel. Msn må da håbe, han en dag ryger

Jeg synes kun at man har set den enøjede køre på motorvej ?

Jeg finder ham lidt for moralsk og selvfed at høre på.

/Brian

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-01-09 02:40

> Det kan være at de har en speciel aftale med Falck, der gør at der bliver
> ryddet op i dobbelt tempo

Mon ikke snarere de har en aftale med den lokale presse om ikke at omtale
den slags små og ubetydelige bagateller.
En omtale kunne jo resultere i en permanent "Ingen kommentarer" til sager
fremover

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-01-09 02:55

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Den bedste kommentar i gårsdagens udsendelse var, at de jo ikke kører i
> standard biler... ROFL

Der menes nu nok biler med standard 1,6 motorer...

Schmeissers er en VR6´er ..

--
Per

Fra : Brian

Dato : 15-01-09 12:34

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Der menes nu nok biler med standard 1,6 motorer...
>
> Schmeissers er en VR6´er ..

En VR6 er absolut lige så standard som en 1,6'er...

/Brian

Fra : Armand

Dato : 14-01-09 23:38

Brian skrev:

> Hvis man mener at nye bilister (uanset alder) er de farligste, burde man
> kunne gennemføre lovpligtig spærring/blackbox.......

Af hvilket/hvilke køretøj/er?
Knægtens (hvis han overhovedet har et)?
Kammeratens?
Forældrenes?
Læremesterens?

Mnjaeh :-/

--
Armand.

Fra : Brian

Dato : 15-01-09 00:01

Armand wrote:

> Af hvilket/hvilke køretøj/er?
> [...]

Det er alle sammen små problemer der nemt kunne løses, hvis man virkelig
ville.

Man kan ret simpelt opsætte et scenarie hvor en person er godkendt til at
føre en række køretøjer. Bliver man standset i et køretøj man ikke er
berettiget til at føre, er det den _helt_ store bødeblok der skal frem.

/Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-01-09 05:59

On Wed, 14 Jan 2009 23:37:53 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Af hvilket/hvilke køretøj/er?
> [...]

Fodlænke med indbygget gps og strøm. Når det går for stærkt, så giver
fodlænken et ordentligt rap over foden. Det må da kunne hjælpe...

Fly

Fra : Søren Blom

Dato : 15-01-09 06:15

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev

> Fodlænke med indbygget gps og strøm. Når det går for stærkt, så giver
> fodlænken et ordentligt rap over foden. Det må da kunne hjælpe...

Ja, noget der virkelig vil gavne trafik sikkerheden, næ dem som gentagende
gange bliver snuppede for grove færdselovertrædelser, kan man give et grund
kursus i hvordan offentlig transport fungere og fylde deres bil med vådt
hurtigtørende cement.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Armand

Dato : 15-01-09 17:16

Fly Christensen skrev:

> Fodlænke med indbygget gps og strøm. Når det går for stærkt, så giver
> fodlænken et ordentligt rap over foden. Det må da kunne hjælpe...

Hvilket også vil have en fartnedsættende effekt blandt forældre;
mestersvend kammerater m.fl., når ungersvenden sidder og hopper og
jamrer på bagsædet!

--
Armand.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-01-09 00:51

On Jan 15, 12:05 am, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Jeg synes kun at man har set den enøjede køre på motorvej ?

Nej, masser af gange inde i København og på nogle af indfaldsvejene.

> Jeg finder ham lidt for moralsk og selvfed at høre på.

Nogle gange ja.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Jean Pierre

Dato : 13-01-09 06:32

> Kan man finde mandagens "Landevejsstrømer " fra TV2 et eller andet sted på
> nettet?

Kan være du kan se det på Itunes. Ved TV2 har nogle programmer liggende der.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-01-09 09:51

Jean Pierre skrev:

> Kan være du kan se det på Itunes. Ved TV2 har nogle programmer
> liggende der.

Ok, tak.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 13-01-09 07:18

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Kan man finde mandagens "Landevejsstrømer " fra TV2 et eller andet sted på
> nettet?

Mener det bliver genudsendt ved middagstid, én af de nærmeste dage. På enten
TV2 eller Zulu...

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-01-09 07:20

Henrik B. skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
>
> Mener det bliver genudsendt ved middagstid, én af de nærmeste dage. På
> enten TV2 eller Zulu...

jup - og for gud ved hvilken gang - så bare rolig den skal også nok
komme i primetime igen

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-01-09 00:39

On Jan 13, 7:19 am, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> jup - og for gud ved hvilken gang - så bare rolig den skal også nok
> komme i primetime igen

Utvivlsomt, afsnittet i går var allerede en genudsendelse.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-01-09 09:48

Christian B. Andresen skrev:

> Utvivlsomt, afsnittet i går var allerede en genudsendelse.

Det ka være det kommer en aften ved 1:30-tiden som nogen af de lignende
udsendelser? (hvilket ville være ok for mig)
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-01-09 13:42

"Hans Paulin (6310)" <> skrev i meddelelsen

> Det ka være det kommer en aften ved 1:30-tiden som nogen af de lignende
> udsendelser? (hvilket ville være ok for mig)

Bliver sendt kl. 1.10 15-01-2009

mvh
Henning

Fra : Hans Paulin \(6310\)