Fugt i forlygte
Fra : Fly Christensen

Dato : 12-01-09 18:19

Davs!

Jeg har lige fundet ud af, at der er fugt i forlygten. Forlygten
indeholder alle lysene. Lygterne sidder altså lidt ligesom i en kasse,
og der er komemt fugt i denne kasse. Hvordan finder jeg ud af, hvor den
fugt kommer fra? Jeg kan ikke umiddelbart se noget stenslag som skulle
have slået hul på lygteglasset.
Finder jeg utætheden skal jeg nok få det tætnet.

Bilen er en Mondeo 2004.

Fly

Fra : Brian H

Dato : 12-01-09 21:30

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> have slået hul på lygteglasset.
> Finder jeg utætheden skal jeg nok få det tætnet.

Jeg tror ikke at du kan helt undgå fugt. Hvor lang tid har det været der?
Forsvinder det ikke efter en tur (lygterne tændes)?
På lygterne til en Skoda Octavia er der en lille svanehals så fugten kan
komme ud (men det kan så også komme ind den vej. Jeg har set det én gang i
mine lygter, men det var væk efter den næste køretur.

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-01-09 06:00

On Mon, 12 Jan 2009 21:29:42 +0100, "Brian H" <brian@something.com>
wrote:

>Jeg tror ikke at du kan helt undgå fugt. Hvor lang tid har det været der?

Jeg har lige opdaget det. Det har ikke tideligere været der.

>Forsvinder det ikke efter en tur (lygterne tændes)?

Nej, ikke på en kort tur.

Fly

Fra : Brian

Dato : 12-01-09 22:09

Fly Christensen wrote:
> [...]
> skulle have slået hul på lygteglasset.
> Finder jeg utætheden skal jeg nok få det tætnet.

Måske gummibælgen ved pærerne ikke er blevet ordentlig genmoteret efter et
pæreskift ?

/Brian

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-01-09 06:02

On Mon, 12 Jan 2009 22:08:37 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Måske gummibælgen ved pærerne ikke er blevet ordentlig genmoteret efter et
>pæreskift ?

I så fald skulle det være sket hos forrige ejer. Jeg har ikke skiftet
nogel pærer endnu.

Fly

Fra : Brian

Dato : 13-01-09 16:35

Fly Christensen wrote:

> I så fald skulle det være sket hos forrige ejer. Jeg har ikke skiftet
> nogel pærer endnu.

Uanset hvad, er det nemt at tjekke.

Jeg ved ikke hvordan det er på Mondeo, men på min bil er den virkelig træls
at montere. Her kan man nemt tro at den sidder fint, og så står den
alligevel og gaber nederst.

/Brian