Er blevet blitzet i tyskland. Får jeg mon ~
Fra : Susanne

Dato : 12-01-09 10:08

Har været én uge i Tyskland og blev desværre blitzet et par gange, for at
køre for hurtigt.
(Af de der fastmonterede kameraer, de gemmer alle vegne)

Får jeg mon et par bøder ??

Har hørt at der nu som noget nyt, udveksles fartbøder mellem eu-landende.
Mon denne nye ordning er trådt i kraft ??

Nogen der ved noget ??

.....og ja, jeg skammer mig og alt det der, men nu har jeg altså kvajet mig,
så svar venligst uden for mange formaninger.

Mv
Susanne

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-01-09 10:47

Susanne skrev:

> Får jeg mon et par bøder ??

Vi er flere der er blevet blitzet dernede uden at høre noget - jeg så lyset
for et par mdr. siden.

> ....og ja, jeg skammer mig og alt det der, men nu har jeg altså
> kvajet mig, så svar venligst uden for mange formaninger.

Fyeeeh!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 12-01-09 22:52

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Vi er flere der er blevet blitzet dernede uden at høre noget - jeg så
> lyset for et par mdr. siden.

Jeg har modtaget en tysk bøde, her i DK...
--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Mogens

Dato : 12-01-09 23:00

> Jeg har modtaget en tysk bøde, her i DK...

Det var svært uheldigt - trods "samhandlen" er du undtagelsen, der bekræfter
reglen :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-01-09 23:27

Henrik B. skrev:

> Jeg har modtaget en tysk bøde, her i DK...

Kan du fortælle lidt mere om situationen?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-09 11:25

Susanne wrote:
> [...]
>
> ....og ja, jeg skammer mig og alt det der, men nu har jeg altså
> kvajet mig, så svar venligst uden for mange formaninger.

Jeg ved ikke om det er blevet ændret, men jeg blev sgu blitzet 3 gange på én
dag på vej til lufthavnen i Bremen. Det var oktober 2007. Har ikke hørt
noget. Men hvis jeg bliver stoppet af politiet engang i Tyskland, så kan det
da godt være at de kan se udestående bøder. Nåh nej, jeg har jo fået nye
nummerplader på bilen.

martin

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-01-09 11:29

"Martin" <-> skrev i en meddelelse
> Men hvis jeg bliver stoppet af politiet engang i Tyskland, så kan det da
> godt være at de kan se udestående bøder. Nåh nej, jeg har jo fået nye
> nummerplader på bilen.

Er du sikker på det bliver gemt på nrpladerne og der ikke er noget
integration med CRM i DK?
Fordi ellers kan en en køber af en bil jo resikere at hænge på gamle
fartbøder fra sælger.
Det kunne godt give nogle "spændende" senarier :)

--
/Dennis
Diverse hardware sælges

Fra : claus b.p.

Dato : 12-01-09 13:34

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> fartbøder fra sælger.
> Det kunne godt give nogle "spændende" senarier :)

Enten forfølges sagen i Danmark, det er de tilsyneladende ikke nået til
endnu, - ellers kasseres sagen. Jeg har aldrig hørt om nogen der er blevet
stillet til ansvar senere. Sager fra fx. Norge _vil_ blive forfulgt i DK.
Jeg har ikke hørt at dette skulle komme op på EU plan, og tvivler på at det
vil ske, der er risiko for problemer med at lovgivningen er forskellig i de
forskellige lande. I Holland er det fx. muligt at få en bøde på observering
af nummerpladen alene, i DK skal man som bekendt kunne identificere føreren.
Men der kan sagtens være tale om at man laver aftaler de enkelte lande
imellem.

/Claus

Fra : Per Tolbøll

Dato : 12-01-09 17:51

> Har været én uge i Tyskland og blev desværre blitzet et par gange, for at
> køre for hurtigt.
> (Af de der fastmonterede kameraer, de gemmer alle vegne)
>
> Får jeg mon et par bøder ??

Næppe. Mig bekendt her Danmark og Tyskland ingen "samhandelsaftale" på det
punkt, i modsætning til flere andre lande.

/Per

Fra : Henrik B.

Dato : 12-01-09 22:51

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i meddelelsen

> Næppe. Mig bekendt her Danmark og Tyskland ingen "samhandelsaftale" på det
> punkt, i modsætning til flere andre lande.

Det har man i dag inden for HELE EU....

Fra : Morsing

Dato : 14-01-09 09:12

Det virker til at bøder for dansk registrerede biler ikke kommer til
Danmark; men jeg ved ikke om det gør den store forskel for jeg har lejet bil
i Tyskland en del gange i 2008 og har desværre også modtaget fire bøder.

Kan i hvert tilfælde sige at i det scenarie, kommer bøderne fint til
Danmark. De har så ikke været så store: 20-50 Euro, så de er naturligvis
betalt og farten er sænket til hastighedsgrænsen; men det er så en anden
sag.

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-01-09 18:18

On Wed, 14 Jan 2009 09:12:14 +0100, "Morsing"
<martinSLET.morsing@gmail.com> wrote:

> [...]
>Danmark. De har så ikke været så store: 20-50 Euro, så de er naturligvis
>betalt og farten er sænket til hastighedsgrænsen; men det er så en anden

Selvfølgelig finder de til Danmark i dette tilfælde. Du kører jo i en
tyskindregisteret bil. Bøden sendes derfor til udlejningsselskabet. De
gider ikke betale for dine ugerninger og sender din adresse direkte
videre til politiet eller, hvem der nu har taget billedet. Så har de
alt, hvad de skal bruge og bøden sendes så til dig.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 16-01-09 06:14

> [...]
> videre til politiet eller, hvem der nu har taget billedet. Så har de
> alt, hvad de skal bruge og bøden sendes så til dig.

Kender du et eksempel på det?
Jég gør, og da sendte AVIS ikke regningen videre...

Fra : Henrik B.

Dato : 16-01-09 21:29

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Kender du et eksempel på det?

*Rækker hånden op*

> Jég gør, og da sendte AVIS ikke regningen videre...

Det er nu set ske - med AVIS.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 01-02-09 14:32

> [...]

>Danmark. De har så ikke været så store: 20-50 Euro, så de er naturligvis
>betalt og farten er sænket til hastighedsgrænsen; men det er så en anden

Gennem hvilke kanaler betalte du? Jeg forsøgte for en 4-5 år siden at
betale en bøde på 20 euro (70 km/t på landevej) og det mente banken
ville koste 200kr i gebyrer.