/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Telia sylter tidligere kunder. Bevidst!
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 13-01-09 08:53

Overvejer du at flytte din iPhone fra Telia, så vær beredt.

Sendt til Politiken.dk:

Her er en frisk oplevelse af Telias kundeservice.

Det låste abonnement for danskere, som købte iPhone for 6 måneder siden
er udløbet.
Før kunderne kan forlade Telia og bruge andre selskaber, skal telefonen
låses op.
Indtil nu en ganske simpel process, men umulig for Telias teknikere.

Kunder som spurgte efter operatørlåsekoden i sidste uge, blev henvist
til at ringe tidligst dagen før deres abonnement udløb.
I går ville ingen dog alligevel udlevere operatørkoden og i dag KAN
Telia ikke udlevere den!

Den snørklede forklaring er, at man først sent i går opdagede problemer
med processen.
Nu afkræver man i stedet kunderne deres IMEI-nummer og beder dem vente
på at Telias teknikere ringer tilbage - indenfor 4 dage.

Så der sidder kunderne med en iPhone, som ikke virker, uden mulighede
for at gøre noget som helst.
Telias afdeling, som håndterer sagen, hedder vist stadig "kundeservice"!

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

 
 
Henrik Palshøj (13-01-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Palshøj


Dato : 13-01-09 20:34

On 2009-01-13 08:52:37 +0100, spam2008@os.dk (Preben Bødker Nielsen) said:

> Overvejer du at flytte din iPhone fra Telia, så vær beredt.
>
> Sendt til Politiken.dk:
>
> Her er en frisk oplevelse af Telias kundeservice.
>
> Det låste abonnement for danskere, som købte iPhone for 6 måneder siden
> er udløbet.
> Før kunderne kan forlade Telia og bruge andre selskaber, skal telefonen
> låses op.
> Indtil nu en ganske simpel process, men umulig for Telias teknikere.
>
> Kunder som spurgte efter operatørlåsekoden i sidste uge, blev henvist
> til at ringe tidligst dagen før deres abonnement udløb.
> I går ville ingen dog alligevel udlevere operatørkoden og i dag KAN
> Telia ikke udlevere den!
>
> Den snørklede forklaring er, at man først sent i går opdagede problemer
> med processen.
> Nu afkræver man i stedet kunderne deres IMEI-nummer og beder dem vente
> på at Telias teknikere ringer tilbage - indenfor 4 dage.
>
> Så der sidder kunderne med en iPhone, som ikke virker, uden mulighede
> for at gøre noget som helst.
> Telias afdeling, som håndterer sagen, hedder vist stadig "kundeservice"!
>
> /Preben

No surprice of mine, netop Telias kundeservice, eller skulle jeg sige
mangel på samme, er grunden til jeg endnu ikke har en iPhone :(


Peter Farsinsen (13-01-2009)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 13-01-09 20:43

On 13/01/09 08.52, Preben Bødker Nielsen wrote:

> Indtil nu en ganske simpel process, men umulig for Telias teknikere.

He he. Da det kostede 500,- kunne de klare det på under 5 minutter.
Faktisk var de så ivrige for at gøre det, at min telefon blev låst op
MENS jeg forhørte mig om prisen.

Hvor er det dog ynkeligt, hvis de holder på kunderne på den måde.

PS: Jeg har kun oplevet at få god (og brugbar) service de seneste seks
måneder hos Telia.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Jesper Lund Stocholm (17-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Lund Stocholm


Dato : 17-01-09 11:48

Preben Bødker Nielsen skrev:
> Overvejer du at flytte din iPhone fra Telia, så vær beredt.
>
> Sendt til Politiken.dk:
>
> Her er en frisk oplevelse af Telias kundeservice.
>
> Det låste abonnement for danskere, som købte iPhone for 6 måneder siden
> er udløbet.
> Før kunderne kan forlade Telia og bruge andre selskaber, skal telefonen
> låses op.
> Indtil nu en ganske simpel process, men umulig for Telias teknikere.
>
> Kunder som spurgte efter operatørlåsekoden i sidste uge, blev henvist
> til at ringe tidligst dagen før deres abonnement udløb.
> I går ville ingen dog alligevel udlevere operatørkoden og i dag KAN
> Telia ikke udlevere den!

Jeg har fået min telefon låst op i dag - det tog 2 minutter. Den flinke
dame kunne selv finde mit IMEI-nummer, og den blev låst op med det samme.

Hun nævnte dog, at de havde problemer med at låse telefoner op, hvis man
allerede havde skiftet til et nyt selskab, men hvis man ikke har skiftet
endnu, så var det en problemfri process.

Derfor: hvis du ønsker at få din telefon låst op, så få den låst op
inden du skifter telefonselskab.

PS: Grunden til at jeg fik min telefon låst op er, at jeg gerne vil have
muligheden for at skifte abonnement - når jeg ønsker det. Faktisk er
Telias iOn stadig det bedste for mig, så indtil videre bliver jeg ved
dem. Nu har jeg blot muligheden for at skifte i det øjeblik jeg ønsker det.

--
Jesper Lund Stocholm
http://www.lundstocholm.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste