Læse tekst streng fra tekst fil.
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 12-01-09 11:12

Hej Ng

Jeg har en tekst fil hvor jeg fint kan indlæse dataene i et array, men nu
har jeg så den udfordring, at på samme linie står det således:
"printernavn;ip-adresse" ... Og det skal så separeres og skrives ud i en
anden fil... Hvordan indlæser jeg de to strenge i hver sin variabel i php?

Mvh Jacob

Fra : René Iversen

Dato : 12-01-09 11:15

"Jacob d'Andrade" <jacob@FJERNbastard.dk> wrote in message
> [...]
> anden fil... Hvordan indlæser jeg de to strenge i hver sin variabel i php?

Du må kunne bruge "split" --> http://dk.php.net/manual/en/function.split.php
og skrive $arr[0] til den ene fil og $arr[1] til den anden eller hvad du nu
vil.

Fra : Kasper Johansen

Dato : 12-01-09 11:34

Jacob d'Andrade wrote:
> [...]
> anden fil... Hvordan indlæser jeg de to strenge i hver sin variabel i php?

$array = explode(";", $string);
print_r($array); //viser dig array'et.
echo "Printernavn: " . $array[0] . "<br />\n";
echo "IP: " . $array[1] . "<br />\n";

Læs mere her:
http://dk.php.net/explode

Kasper Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-09 11:59

Jacob d'Andrade skrev:

> [...]
> anden fil... Hvordan indlæser jeg de to strenge i hver sin variabel i php?

$text="printernavn;ip-adresse";
list($pnavn,$ipaddress)=explode(';',$text);

--
Bertel

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 12-01-09 13:20

Hej

Tusind tak for hjælpen Der var jo indtil flere brugbare strenge.

Mvh Jacob