Gælds sanering pga sygdom
Fra : Lebare

Dato : 12-01-09 14:43

Hvordan vil mine chancer være for at få tilkendt gælds sanering.
Jeg har fået en kronisk inviladernede sygdom med mange smerter mm.
Jeg overvejer at søge førtidspension, men så vil jeg ikke kunne betale af på
min gæld som bl.a er banklånet på det
lille hus jeg bor i. Det er en ejerbolig. Må man ikke eje noget og skal man
bo til leje ?
Jeg ved ikke hvad betingelser der skal være opfyldt for jeg kan komme i
betragtning

Med venlig hilsen

Østjyden
p.s hvis her er en hjælpsom jurist vil jeg gerne fremlægge mine økonomiske
forhold via eks mail. Men helst ikke her til alles skue

Fra : Holst

Dato : 12-01-09 15:10

Lebare wrote:

> Jeg ved ikke hvad betingelser der skal være opfyldt for jeg kan komme i
> betragtning

I almindelighed skal man ikke med rimelighed på nogen måde kunne betale
gælden.

Nu nævner du ikke så meget om din gæld, men nævner dog, at der blandt
andet er dit boliglån. Jeg tvivler meget stærkt på, at du vil kunne få
gældssanering for et sådant lån. Her vil du jo med rimelighed kunne
betale lånet ved at sælge huset og flytte i en lejebolig.

Jeg vil mene, at du skal op i langt højere beløb, førend du vil have
nogen som helst mulighed for at opnå gældssanering. For eksempel hvis du
var gået nedenom og hjem med en virksomhed og derfor stod med en gæld på
5 mio.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-01-09 16:47

Lebare wrote:

> [...]
> Jeg overvejer at søge førtidspension, men så vil jeg ikke kunne betale
> af på min gæld som bl.a er banklånet på det

Hvordan betaler du så din gæld nu?

> [...]
> p.s hvis her er en hjælpsom jurist vil jeg gerne fremlægge mine
> økonomiske forhold via eks mail. Men helst ikke her til alles skue

stol ikke på at den der skriver til dig og siger "jeg er jurist"
også er jurist. Jeg synes du skal opsøge advokat rådgivningen i dit
nærområde, og få rådgivning fra dem.

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-01-09 21:36

Jon Bendtsen skrev den 12-01-2009 16:47:

> stol ikke på at den der skriver til dig og siger "jeg er jurist"
> også er jurist. Jeg synes du skal opsøge advokat rådgivningen i dit
> nærområde, og få rådgivning fra dem.

og særlig mistænksom når den som skriver til Østjyden ovenikøbet skulle
finde på at skrive /jeg er en hjælpsom jurist/.

Spøj til side.

Når nu du skriver advokatrådgivningen, så mener du vel den der gratis
ydelse som findes - oftest - på bibliotekerne, hvor der kan gives lidt
vejledning om man har en sag eller ej.
Jeg syntes, at den ordning hedder noget med advokatvagten eller
advokathjælpen eller noget i den stil.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Karina Jensen

Dato : 13-01-09 21:27

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
> vejledning om man har en sag eller ej.
> Jeg syntes, at den ordning hedder noget med advokatvagten eller

Hvis man bor i nærheden af fx København eller Århus kan man også besøge den
lokale retshjælp.

/Karina