Ulovligt træk fra bankkonto
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-09 12:38

Jeg har lige opdaget at DRI*PCTOOLS.COM har trukket 29,95 US-dollars på min
bankkonto. Jeg har absolut ingen anelse om hvad det er, og kan læse på
nettet at det er bedrageri - google på

DRI*PCTOOLS.COM

eller

952-908-4084

og se hvad det drejer sig om.

Hvad gør jeg?

--
Per

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-01-09 12:44

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in message

> Hvad gør jeg?

Kontakt din bank mandag morgen.

Fra : Holst

Dato : 11-01-09 12:53

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Hvad gør jeg?

Kontakt din bank.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-09 13:01

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg har lige opdaget at DRI*PCTOOLS.COM har trukket 29,95 US-dollars på
> min bankkonto. Jeg har absolut ingen anelse om hvad det er, og kan læse
> på nettet at det er bedrageri - google på

De resultater, jeg kommer frem til, handler ikke om
bedrageri. Der er tale om en automatisk fortsættelse af et
softwareabonnement.

> DRI*PCTOOLS.COM

Har du på et tidspunkt har købt noget hos PC Tools? Det kan
fx være Spyware Doctor, Registry Mechanic eller PC Tools
Internet Security. I så fald har du enten ikke været
opmærksom på, at de automatisk forlænger et abonnement -
eller også har de ikke oplyst om det på det tidspunkt.

> Hvad gør jeg?

Hvis du er helt sikker på, at du ikke har bestilt noget hos
PC Tools, henvender du dig i banken og afviser betalingen.
Men vær opmærksom på, at det vil koste dig et gebyr, hvis
det viser sig, at du alligevel på et tidspunkt har givet
firmaet lov at hæve penge på dit kort. Og tænk også over,
hvorfra de mon har dit kortnummer.

Hvis du på et tidspunkt har købt noget af firmaet, er den
korrekte fremgangsmåde at henvende dig til dem og fortælle,
at du ikke ønsker at fortsætte med at abonnere på deres
produkter. Du kan jo så evt. fortælle dem, at netop den
automatiske forlængelse er årsagen til, at du ikke ønsker at
fortsætte - så kan det jo være, de på et tidspunkt finder ud
af, at det måske ikke er så smart.

Tjek evt. også din spammappe, om en mail fra firmaet om den
automatiske forlængelse skulle være havnet der.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-01-09 18:11

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fald har du enten ikke været opmærksom på, at de automatisk forlænger et
> abonnement - eller også har de ikke oplyst om det på det tidspunkt.

Intet af ovenstående. Kender kun pctools fra dagene med supercalc ...

--
Per

Fra : Bjarne Toft Madsen

Dato : 12-01-09 15:14

Per Henneberg Kristensen <phk@fjern_klikpost.dk> skrev:

> [...]
..

>Intet af ovenstående. Kender kun
>pctools fra dagene med supercalc ...

Hej Per

Jeg bør sige dig tak for dit indlæg - du har sparet mig for USD
29,95. Den 5. januar fik jeg en mail fra Pctools - efter læsning
af de første linier, opfattede jeg mailen som ren reklame. Efter
nu at have læst hele mailen kan jeg konstatere at det drejer sig
om en automatisk opdatering, som jeg ikke erindrer at have
accepteret, da jeg købte Registry Mechanic 4. februar 2008.
De oplyser at beløbet vil blive trukket på min konto den 4.
februar. Det har jeg så fået ændret til en manuel opdatering -
som i øvrigt ikke vil blive foretaget, idet jeg for lang tid
siden fjernede produktet.

Jeg vil foreslå at du går ind på hjemmesiden og forsøger login
og herunder sætter kryds ved "Glemt password" Herefter bliver du
bedt om din mailadresse og du vil modtage password. Herefter kan
du på "din konto" - som du jo ikke erindrer noget om - se hvad
der er foregået. Hvis du ikke modtager en mail med dit password
er tiden inde til at kontakte din bank - idet der må være tale
om at andre kender tallene på dit betalingskort.

Hilsen
Bjarne Toft

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-01-09 20:27

"Bjarne Toft Madsen (slet 4VJ45)" <b.t.madsen@4VJ45mail.dk> skrev i
meddelelsen news:12317700670.696025900295339@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> om en automatisk opdatering, som jeg ikke erindrer at have
> accepteret, da jeg købte Registry Mechanic 4. februar 2008.

Jeg mener ikke at have købt noget.

Hvilken side gik du ind på?

> Jeg vil foreslå at du går ind på hjemmesiden og forsøger login
> og herunder sætter kryds ved "Glemt password"

Hvilken side? :)

--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-01-09 20:29

www.pctools.com kender ingen af mine mailadresser.

--
Per

Fra : Bjarne Toft Madsen

Dato : 12-01-09 22:30

>www.pctools.com kender ingen af
>mine mailadresser.
>
>--

Har nu prøvet at gå samme vej som dig - jeg kommer straks
til "mit område" - du må i banken i morgen - der er noget helt
galt med dit kort.

Hilsen
Bjarne

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-01-09 13:39

> [...]
> min bankkonto. Jeg har absolut ingen anelse om hvad det er, og kan læse på

Se her http://www.pctools.com/forum/showthread.php?t=50304

Mvh Niels

Fra : dk_sz

Dato : 12-01-09 00:36

> DRI*PCTOOLS.COM

Lyder umiddelbart som en orde håndteret af Digital River
(millard dollar virksomhed) for et stykke software
fra PCTools ... Som vist er ret kendt.

Men måske nogle har opsnappet dit kredit kort og
brugt det? Jeg modtager en gang imellem ordrer
hvor folk har brugt stjålne kreditkort. Det er skod

Jeg bruger selv eSellerate som er ejet af Digial River.

--
best regards
Thomas Schulz :: A1 Sitemap Generator

Fra : hes@spamfighter.com

Dato : 27-02-09 18:45

On 12 Jan., 20:29, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:

> www.pctools.comkender ingen af mine mailadresser.
>
> --
> Per
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Hej Per

Har du fået løst problemet ?
Jeg kender en del mennesker i PCtools som har hovedkvarter i
Australien og for den sags skyld også i Digital River
De er absolut reelle mennesker så jeg tror ikke der er noget problem i
at få penge retur hvis det skyldes en fejl.
PCtools køre med Automatisk fornyelse, så kan være derfor du er blevet
trukket.

Eller ... at dit kort er blevet misbrugt.

Med venlig hilsen
Henrik Sørensen
SPAMfighter ApS

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-03-09 20:20

wrote:
> [...]

trukket.

Eller ... at dit kort er blevet misbrugt.

Jeg har fået pengene tilbageført - banken så lidt korrespondance jeg havde
lavet med PcTools og sendte pengene den anden vej.

--
Per