skiltning ved overvågning
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 10-01-09 14:19

i forlængelse af debaten om mit stakkels ip cam ...
så skal man jo skilte med at der er kamera overvågning - men nu kom
jeg til at tænke på om jeg har skildtet nok fordi sagen er den - når
folk læser skiltet så er de allerede filmet og derres billede ligge i
en mappe på min hjemme side ( ikke ofentlig gjort ) ...

spørgsmålet er om det er godt nok ?

optimalt vil det motivere en tyv til ikke at begå indbrud
men på den anden side så har tyven ikke en chanse for ikke at blive
filmet ...

nu er det jo sådan at tyven har faktisk ja næsten færre retigheder ind
beboeren der hvor tyven bryder ind

bliver tyven bidt af en hund ja så kan han få erstatning
der var en der var ved at grave i sin have - der faldt tyven i og kom
til skade og fik en erstatning - fordi grave arbejdet ikke var
ordentligt skiltet ... osv osv.

--
MvH Bo M Mogensen
Some wish beer was rain , but it aint (stephen king)

Fra : alexbo

Dato : 10-01-09 16:43

"Bo M. Mogensen" skrev

>i forlængelse af debaten om mit stakkels ip cam ...
> så skal man jo skilte med at der er kamera overvågning -

Måske, det afhænger af om der er almindelig adgang, din egen stue kan du
overvåge lige så tosset du vil.

Lov om overvågning.
§ 3. Private, der foretager tv-overvågning af steder eller lokaler, hvortil
der er almindelig adgang, eller af arbejdspladser, skal ved skiltning eller
på anden tydelig måde give oplysning herom.

mvh
Alex Christensen