Forsikring af udlejet hus
Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-01-09 10:55

Hej med jer

Jeg påtænker at købe et lille hus, som jeg så vil udleje til min far.

Skal jeg stå som forsikringstager af husets brandforsikring, eller kan
(eller måske _skal_) lejer, altså husets beboer (min far), gøre det? Eller
er det mon ligemeget....?

--
Hilsen Jakob

Fra : Knut

Dato : 10-01-09 11:00

Hvem der betaler må i slev rode med - men ejeren / debitoren må tegne
forsikringen på pågældende hus.

Knut

Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-01-09 11:35

> Hvem der betaler må i slev rode med - men ejeren / debitoren må tegne
> forsikringen på pågældende hus.

må = jeg (som ejer) skal tegne forsikringen...?

--
Hilsen Jakob

Fra : Knut

Dato : 10-01-09 12:04

> må = jeg (som ejer) skal tegne forsikringen...?

Ja hvem ellers? Det er da dig (og din bank/realkreditselskab) som har en
interesse i at sikre ejendomsværdien - ikke en lejer (uanset det er din
far)!

Knut

Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-01-09 12:31

> Ja hvem ellers? Det er da dig (og din bank/realkreditselskab) som har en
> interesse i at sikre ejendomsværdien - ikke en lejer (uanset det er din
> far)!

Tak - ville bare lige ha det skået ud i pap

--
Hilsen Jakob