arbejdsskabe og udbetaling til løbende beh~
Fra : apollo14

Dato : 10-01-09 08:02

Hej Gruppe. Jeg har været ude for en arbejdsskade, og får behandling
betalt via forsikringen, men jeg skal selv lægge ud, det ville
TopDanmark have den gang. Så jeg har lige et par spørgsmål.

1: Hvor længe må de være om at udbetale de penge jeg har betalt til mine
behandlere, vi snakker pt. om små 10.000 kr på 2 mnd.

2: Er der nogle regler for hvor længe og hvor meget de skal dække. Jeg
kan nemlig ikke rigtig læse noget ud af de papir jeg har

3: Er der nogle love de skal følge, eller kan de gøre som de vil.

Fra : Padre

Dato : 10-01-09 09:51

"apollo14" <apollo14dk@gmail.com> wrote in message

> 1: Hvor længe må de være om at udbetale de penge jeg har betalt til mine
> behandlere, vi snakker pt. om små 10.000 kr på 2 mnd.

Der skal du se på forsikringsselskabets interne regler om sagsbehansdling,
om de er tilgængelige, ved jeg ikke.

Hvis du er uenig i forsikringsselskabets afgørelse, skal de sende sagen til
Arbejdsskadestyrelsen, og de er som regel *lang* tid om at træffe afgørelse
om behandlingsudgifter, ofte over et år.

> 2: Er der nogle regler for hvor længe og hvor meget de skal dække. Jeg kan
> nemlig ikke rigtig læse noget ud af de papir jeg har

Arbejdsskadesikringsloven siger, at man kun får de dækket de *helbredende*
behandlingsudgifter. Hvis skaden har varige følger, og man får et behov for
varig, lindrende, behandling, får man ikke udgifterne til den lindrende
behandling dækket.

Tommelfingerreglen er, at man for de fleste behandlingsformer kan få dækket
de udgifter, som er sædvanlige, i ikke under 3 måneder, og ikke over 12
måneder efter skaden.

> 3: Er der nogle love de skal følge, eller kan de gøre som de vil.

På Arbejdsskadestyrelsens hjemmeside kan du finde en vejledning om
behandlingsudgifter, den skitserer de regler, forsikringsselskabet skal
følge.

Og husk at gå til din fagforening for at få hjælp.
--
padre