Gl. dansktopnummer?
Fra : John Nissen

Dato : 11-01-09 21:22

Hej!

En bekendt prøver på at finde et nr. som lå på Dansktoppen i 1969 eller
1970.

Det er en dansk version af denne: http://www.youtube.com/watch?v=SehtRoDTYsY

Han mener at den blev indsunget på dansk af én der hed Ole?

Kan nogen hjælpe?

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-01-09 21:30

"John Nissen" <john_nissen@my1101mail.dk> skrev i meddelelsen

> Kan nogen hjælpe?
>

> John

Jeg tror nok at sangen hedder "Prøv at drøm noget smukt". Den blev sunget af
"Ole" (Ole Hedelund Nielsen), som var det som var det danske svar på
"Heintje" (Hein Simons).
Sangen blev nr. 1 på Dansktoppen i 1969. Pladen blev solgt i 25.000
eksemplarer. Ole slog igennem via en sangkonkurfrence i EkstraBladet.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-01-09 21:40

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Sangen blev nr. 1 på Dansktoppen i 1969. Pladen blev solgt i 25.000
> eksemplarer. Ole slog igennem via en sangkonkurfrence i EkstraBladet.

Sådan ser Ole forresten ud idag:
http://www.lokalavisenassens.dk/article/699467:LokalAvisen-Assens--Soendagscaf--for-femte-gang?image=1

Fra : Max

Dato : 11-01-09 21:48

Hej Åge

> [...]
> Sangen blev nr. 1 på Dansktoppen i 1969. Pladen blev solgt i 25.000
> eksemplarer. Ole slog igennem via en sangkonkurfrence i EkstraBladet.

Flot arbejde, virkelig rart at se at der er noget du er god til.

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 11-01-09 22:10

> Hej Åge

> Flot arbejde, virkelig rart at se at der er noget du er god til.

Ja, -Det er usenet når det er bedst

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 11-01-09 22:24

Hej Martin

> Ja, -Det er usenet når det er bedst

Ja, det er korrekt.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-01-09 23:53

> Flot arbejde, virkelig rart at se at der er noget du er god til.
> Mvh Max

Det er jeg utroligt glad for at du synes. mange mange tak. Og sikken er pæn
opførsel du har fået. Du kan jo godt, hvis du vil.

Fra : Max

Dato : 12-01-09 09:01

Hej Åge

> Det er jeg utroligt glad for at du synes. mange mange tak. Og sikken
> er pæn opførsel du har fået. Du kan jo godt, hvis du vil.

:)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 12-01-09 11:00

On Mon, 12 Jan 2009 09:00:52 +0100, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Åge

>:)

Syndtes sku der er ved at blive lidt fedtet på gulvet

per

Fra : jlj@c.dk

Dato : 24-01-09 12:16

Hej John, - Jeg har PLADEN fra Ekstra Bladet sang konkurance 1969 med
"Ole" Prøv og Drøm noget smukt. + på den anden side er,Når jeg bli'r
voksen.

Jeg har osse pladen fra Ekstra Bladet sang konkurance 1970, med "lille
Bo" - (Familien Andersen) jeg har set en rigtig negermand og Den lille
fyr.

Og jeg har overført den/dise til en PC. musik fil= WMA - den kan
konweresteres til en MP3 fill.

Hvis du er intreserete i at få den/disse må du kontakte mig på min
mail.

Venlig hilsen Leo