Ferie i tyskland - har fået taget fartfoto~
Fra : Susanne

Dato : 12-01-09 10:10

Har lige været én uge i Tyskland og blev desværre blitzet et par gange, for
at
køre for hurtigt.
(Af de der fastmonterede kameraer, de gemmer alle vegne)

Får jeg mon et par bøder ??

Har hørt at der nu som noget nyt, udveksles fartbøder mellem eu-landende.
Mon denne nye ordning er trådt i kraft ??

Nogen der ved noget ??

.....og ja, jeg skammer mig og alt det der, men nu har jeg altså kvajet mig,
så svar venligst uden for mange formaninger.

Mv
Susanne

(også postet i fritid.bil)

Fra : Brian Lund

Dato : 12-01-09 10:17

> [...]
> for at
> køre for hurtigt.
> (Af de der fastmonterede kameraer, de gemmer alle vegne)

Det er meget muligt...

For en vel godt 10-15 år siden fik min far en bøde af en ellers flink
politimand i tyskerlandet, det var en bøde på vistnok 40 Dmark for at
overhale hvor han ikke måtte, med campingvognen efter... Flink fordi han
også kørte væsentligt stærkere end han måtte med vognen bagefter, men det
kostede åbenbart ikke noget!

Da vi var kommet hjem igen blev der eftersendt en "ekstra regning" på 10
Dmark, den blev dog aldrig betalt og min far har aldrig hørt noget om den
siden. Kan ikke helt huske sammenhængen andet end at de forlangte de 10
ekstra Dmark.

Brian

Fra : Ulvir

Dato : 12-01-09 11:05

"Susanne" <Sanne.plt@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nogen der ved noget ??

Jeg har hørt at bøder over 70 Euro bliver opkrævet i synderens hjemland..

Fra : H. Jensen

Dato : 12-01-09 13:26

"Susanne" <Sanne.plt@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
mig,
> så svar venligst uden for mange formaninger.

Ordningen er ikke trådt i kraft endnu, men....

Du må ikke køre ind i Tyskland med samme bil igen, da de gemmer
nummerpladerne i deres database og et besøg næste gang kan ende med at du
bliver vinket ind til siden og først får rådigheden over bilen igen, når du
har betalt regningen. Når de er rigtige flinke, så kører de dig til nærmeste
kontantautomat hvor at du kan hæve pengene. Alternativet er gode travesko.

Lad være med at betale regningen og lad være med at besøge Tyskland i samme
bil. Derved er det næste ejer af bilen, hvis den beholder pladerne som får
et problem.

H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-01-09 15:14

> [...]
> for at
> køre for hurtigt.
> (Af de der fastmonterede kameraer, de gemmer alle vegne)

Det håber jeg da du får og hertil også et klip i kørekortet. Hvis ikke, bør
du selv bede om et girokort.
Du bør straffes når du ikke vil overholde loven.

> ....og ja, jeg skammer mig og alt det der, men nu har jeg altså kvajet
> mig,
> så svar venligst uden for mange formaninger.

Ja, du har kvajet dig og dine handlinger viser klart, at skjulte kameraer
sagtens kan retfærdiggøres.

Preben
Slet SLETDETTE hvis du skriver direkte til mig.

Fra : Steen Hansen

Dato : 12-01-09 20:10

On Mon, 12 Jan 2009 15:14:07 +0100, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> [...]
>Du bør straffes når du ikke vil overholde loven.

>Ja, du har kvajet dig og dine handlinger viser klart, at skjulte kameraer

Jeg syntes faktisk ikke det værste er at han har kvajet sig, men at
han for det første, selvom han er klar over at han er blevet blitzet,
uanfægtet fortsætter med at køre for stærkt, for derefter pivende
forsøger at undgå straffen.

Men det er vel typisk for mange af de fartidioter der køre bil, de
syntes det er helt iorden at netop de køre for stærkt, og lige netop
fordi det er dem, er det uretfærdigt at de for en bøde.

Steen

Fra : Sten Schou

Dato : 12-01-09 21:13

"Steen Hansen" <test@test.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> syntes det er helt iorden at netop de køre for stærkt, og lige netop
> fordi det er dem, er det uretfærdigt at de for en bøde.

Straks melder moralens vogtere sig, og hvor er de dog uligelige at høre på.
Der fortælles ikke noget om, hvor i Tyskland fotograferingen skulle være
foretaget. Det er faktisk ikke alle steder i Tyskland trafiktætheden er som
ved Vejlefjordbroen. For et par år siden var vi i Prag, og kørte fra Hamburg
vis Berlin mod Dresden. Fra Berlin og til Dresden så vi faktisk ikke en bil,
og blevpå den strækning blitzet, men noget brev har vi dog ikke fået.
Når der absolut ingen trafik er, kan jeg sagtens finde på at køre hurtigere
end det der står på skiltene.

Hilsen Sten

Fra : Steen Hansen

Dato : 13-01-09 17:26

On Mon, 12 Jan 2009 21:12:39 +0100, "Sten Schou" <dot@dotdot.com>
wrote:

> [...]
>og blevpå den strækning blitzet, men noget brev har vi dog ikke fået.
>Når der absolut ingen trafik er, kan jeg sagtens finde på at køre hurtigere

Men så piver du vel heller ikke når du helt berettiget modtager en
bøde.

Det kunne også være du skulle søge arbejde indenfor færelsesstyrelsen,
når du nu er bedre til at bedømme hvilken hastighed det er forsvarligt
at køre med, end dem der idag afgøre dette, for de kan jo kun støtte
sig til den statistik, samt deres erfaring, der viser hvor farlig en
vejstrækning er.

Steen

Fra : michael

Dato : 13-01-09 19:14

Kunne alle I moralens vogtere og moralens udfordrere finde et andet sted
at debattere moral og trafikregler end i denne rejsegruppe?

/michael

Fra : Sten Schou

Dato : 13-01-09 19:39

> Men så piver du vel heller ikke når du helt berettiget modtager en
> bøde.

Naturligvis ikke, men fidusen går ud på at køre så stærkt, som det er
lovligt.....dvs, hvor man må køre 130, kører man naturligvis ikke 190...vi
taler motorvej, ok?

> [...]
> at køre med, end dem der idag afgøre dette, for de kan jo kun støtte
> sig til den statistik, samt deres erfaring, der viser hvor farlig en

Ja, måske jeg skulle, men har faktisk et ok job i forvejen, og hvis du læser
mit indlæg, så kører jeg ikke og skaber skræk og rædsel for folk som dig,
men er der ingen trafik, så kan jeg sagtens køre stærkere end det tilladte.
Vi taler stadig motorvej. I byerne kører jeg aldrig mere end 50.

Hilsen Sten

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-01-09 22:20

> [...]

> han for det første, selvom han er klar over at han er blevet blitzet,
> uanfægtet fortsætter med at køre for stærkt, for derefter pivende

Nu var det ikke en "han", men en "hun", men ellers er jeg helt enig med dig

> Men det er vel typisk for mange af de fartidioter der køre bil, de
> syntes det er helt iorden at netop de køre for stærkt, og lige netop
> fordi det er dem, er det uretfærdigt at de for en bøde.

Stadig enig.

Fra : H. Jensen

Dato : 13-01-09 08:44

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du bør straffes når du ikke vil overholde loven.

> Ja, du har kvajet dig og dine handlinger viser klart, at skjulte kameraer

I en tid hvor at vi har fødevarekriser og det eneste som kan holde vores
udpinte nation igang er at vi er igang til at arbejde mere og hurtigere end
andre nationer på et globaliseret markedet, så hører kameraer ingensteder
hjemme. Mobilitet koster liv og mobilitet er hvad vi har brug for. Prisen må
vi bare betale, da alternativet er at folk må gå fra hus og hjem for
derefter at gå til grunde.

Jeg er dybt rystet over at nogle kan føle behov for at demonstrere imod en
krig som foregår i Mellemøsten og så på en måde som påfører materielle
skader. Hvad piver de over? Vi har ingen efterløn. De ved ikke hvad lidelse
i det hele taget er.

Hvis du i relation til trådstarteren så satte dig ind i reglerne, så skal
man ikke betale en møde som er afgivet uden for de nordiske lande medmindre
at man bliver holdt tilbage, da EU-reglerne ikke er gennemført endnu. Bilen
skal blot sælges.

I de nordiske lande er sagen en anden og derfor skal man f.eks. holde sig
væk fra Norge, hvor at de straffer på samme måde på fartoverskridelser som
Iran straffer utugtige kvinder ved at ødelægge folks liv. Der må man som en
dansker i tjeneste sende det signal at man ikke vil besøge landet og undlade
at købe Norske varer.

---

Fra : lhs

Dato : 13-01-09 21:16
Fra : Otto

Dato : 15-01-09 21:35

Susanne skrev:
> [...]
>
> ....og ja, jeg skammer mig og alt det der, men nu har jeg altså kvajet mig,
> så svar venligst uden for mange formaninger.

Jeg synes, du har været meget heldig.
Var du blevet snuppet af direkte politiet, så havde du måttet betale på
stedet, og kunne du ikke det, så tilbyder man i mange lande at
beslaglægge din bil til sagen er betalt.
De har i Tyskland også tv med på vejene, og når du så er blevet standset
af politiet, så får du måske lejlighed at fortælle tyske tv-seere,
hvorfor du overtræder loven, og om hvilken ret du har, til at køre
forhurtigt, og det er mange gange lærerigt at høre på de mange
undskyldninger, men jeg har dog ikke hørt en eneste god undskyldning endnu.
Det tyske politi er meget på dupperne og hele døgnet.
Bl.a. undersøger men, om bilister smugler penge til skattely.
Man har egne kokke med, kæmpetelt og alle former for udstyr, så man kan
gennemlyse bilen eller skille hele bilen ad.

Otto

Fra : michael

Dato : 15-01-09 22:08

Otto skrev:
> Man har egne kokke med, kæmpetelt og alle former for udstyr, så man kan
> gennemlyse bilen eller skille hele bilen ad.
>

> Otto

Kokke og kæmpetelt??? Holder de så fest bagefter eller hvad?

/michael

Fra : Otto

Dato : 17-01-09 16:17

michael skrev:

> Kokke og kæmpetelt??? Holder de så fest bagefter eller hvad?
>
> /michael
Ja, du betaler!