Forsikring på stjålet bil
Fra : Sune

Dato : 11-01-09 18:57

Svigersønnen har fået stjålet sin gamle Ford Escort.

Jeg tror ikke man kan afmelde en stjålen bil hos forsikringsselskabet. Men
vi sidder lige og snakker om, hvor lang tid bilen skal være meldt stjålet,
før man kan aflmelde den.

Nogen her der ved det ?

Vh Sune

Fra : Brian H

Dato : 11-01-09 20:32

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> vi sidder lige og snakker om, hvor lang tid bilen skal være meldt stjålet,

Mine forsikringspapirer siger noget med at senest efter 30dage vil jeg få
erstatningen udbetalt. Nu er der nok ikke kasko på en gammel Escort, men mon
ikke det samme gælder her?

Fra : Sune

Dato : 11-01-09 20:57

"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen

> Mine forsikringspapirer siger noget med at senest efter 30dage vil jeg få
> erstatningen udbetalt. Nu er der nok ikke kasko på en gammel Escort, men
> mon ikke det samme gælder her?
Det lyder meget rigtigt. Og nej han har ikke kasko.

Vh Sune

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-09 21:46

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Svigersønnen har fået stjålet sin gamle Ford Escort.
>
> Jeg tror ikke man kan afmelde en stjålen bil hos forsikringsselskabet.

Selvfølgelig kan man det.

> Men vi sidder lige og snakker om, hvor lang tid bilen skal være meldt
> stjålet, før man kan aflmelde den.
>
> Nogen her der ved det ?

Jeg tror ikke der er nogen faste regler, man skal bare afgøre med sig selv,
hvor længe man vil vente og se om den bliver fundet igen, uden evt. at
skulle købe nye plader.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Tau

Dato : 11-01-09 23:06

> [...]
> vi sidder lige og snakker om, hvor lang tid bilen skal være meldt stjålet,

Jeg tror ikke den kan afmeldes da det er et lovkracv at der skal være
lovpligtigt ansvar på bilen.
Du kan selvfølgelig lade være med at betale forsikringen og vægtafgiften,
derefter vil politiet have du afleverer pladerne og så begynder det sjove.

Håber du finder bilen
Poul

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-01-09 00:11

"Tau" <craner@craner.dk> wrote in

> Jeg tror ikke den kan afmeldes da det er et lovkracv at der skal være
> lovpligtigt ansvar på bilen.

Det kan den sagtens - det gør man jo hvis f.eks. en køber ikke
omregistrerer. Situationen er ikke voldsomt forskellig egentlig.

Fra : Tau

Dato : 12-01-09 07:16

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det kan den sagtens - det gør man jo hvis f.eks. en køber ikke
> omregistrerer. Situationen er ikke voldsomt forskellig egentlig.

Jeg vil stadig holde på at en bil kan ikke afmeldes til et
foprsikringsselskab uden at pladerne er afleveret eller bilen er
omregistreret.
Bilejeren vil også hænge på de skader som bilen evt vil læve i trafikken
selv om det er en anden der har kørt. Han kan selvfølgelig sende regningen
videre til tyven, hvis han finder ham.
Der har lige været en artikel i "motor" om ansvarplacering. hvis bilen ikke
er blever omregistreret efter salg. Sælger hænger på regningen, hvis han
navn står på reg, att, den dag skaden sker.

Fra : AndersH

Dato : 12-01-09 14:18

"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil stadig holde på at en bil kan ikke afmeldes til et
> foprsikringsselskab uden at pladerne er afleveret eller bilen er
> omregistreret.

Hvad vil du gøre hvis bilen bliver stjålet og kørt til Polen? Skal du blive
ved med at betale forsikring indtil du dør, og så overtager din familie
regningen til forsikringsselskabet?

Mvh Anders

Fra : Jakob

Dato : 12-01-09 19:14

> [...]
> ikke er blever omregistreret efter salg. Sælger hænger på regningen, hvis
> han navn står på reg, att, den dag skaden sker.

Selvfølgelig kan man det. En politanmeldese af tyveriet og et opkald til
forsikringsselskabet var nok. Har desværre selv prøvet det. :(