DE kontra standard
Fra : Sørensen

Dato : 11-01-09 09:39

Er DE-lygter bedere end standard H4 ? (Det drejer sig om en Audi 80 fr
90èrne)

--
vh.
Sørensen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 11-01-09 11:14

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Er DE-lygter bedere end standard H4 ? (Det drejer sig om en Audi 80 fr
> 90èrne)

DE er svjh gasudladningslygter.

Kent Nielsen

Fra : Sørensen

Dato : 11-01-09 11:25

"Kent Nielsen" <virker.ikke skrev >
> DE er svjh gasudladningslygter.

Jaaee OG ?
Nej spøg til side, jeg er ligeglad med hvordan De virker, mit ? går på om
De giver bedere lys end konventiomelle standard Hella lygter med H4 pære.

Venlig hilsen
Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-09 13:17

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> Nej spøg til side, jeg er ligeglad med hvordan De virker, mit ? går på om
> De giver bedere lys end konventiomelle standard Hella lygter med H4 pære.

Jeg tror IKKE de er bedre, så længe vi snakker glødepærer! DE (optiklygter)
er udviklet til Xenon-pærer og kommer derfor først/kun til sin ret med dem.
Man ser masser af biler i dag, som kører rundt med DE-lygter, fordi de fåes
med Xenon. Grundudgaverne som så har H1, H3 eller whatever i disse DE-lygter
har nærst nefa-lygte-lignende lys på vejen - ubrugeligt i mine øjne.

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Brian H

Dato : 11-01-09 12:02

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i meddelelsen

> DE er svjh gasudladningslygter.

Skoda octavia fra 1997 til 2006 har tågelygter integreret i forlygterne, og
det er DE linser med alm. glødepærer/halogen.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 11-01-09 12:36

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

> Skoda octavia fra 1997 til 2006 har tågelygter integreret i forlygterne,
> og det er DE linser med alm. glødepærer/halogen.

Yes du har ret
Det jeg tænkte på var funktionsmærkningen "D" i E godkendelsen, der tillader
gasudlaningslyskilder i lygten.
Men det er jo en helt anden snak

Kent Nielsen

Fra : Brian

Dato : 11-01-09 15:07

Sørensen wrote:
> Er DE-lygter bedere end standard H4 ? (Det drejer sig om en Audi 80 fr
> 90èrne)

Tjaa... dem der har en bil med dén slags lygter vil sikkert mene det er
fint.
Jeg synes det er ringe - kombinationen af DE linse og halogen pære, spiller
IMO ikke.

/Brian

Fra : Klaus G.

Dato : 11-01-09 19:30

> Jeg synes det er ringe - kombinationen af DE linse og halogen pære,
> spiller IMO ikke.
Enig. Der er ikke nok power på en Halogenpære til at fyre ordentligt op for
en DE-Linse lygte.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-01-09 20:18

Hej

On 11/01/09 19.30, in article 496a3aab$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> Enig. Der er ikke nok power på en Halogenpære til at fyre ordentligt op for
> en DE-Linse lygte.

Jeg har nu ellers ret gode erfaringer med DE lygter med halogen. På min
gamle BMW E36 opgraderede jeg i sin tid fra alm parabol til org. DE lygter,
og senere til org. Xenon. Begge gange gav de virkelig mærkbart bedre
lysudbytte.

Bare min erfaring....

Mvh
Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 12-01-09 22:52

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lygter,
> og senere til org. Xenon. Begge gange gav de virkelig mærkbart bedre

Nu har så'n en Bimmer jo så heller ikke verdens største paraboler som
standard. )

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-01-09 12:23

Sørensen wrote:
> Er DE-lygter bedere end standard H4 ? (Det drejer sig om en Audi 80 fr
> 90èrne)

Her er der erfaringer :
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=13374&hilit=

--