z-index
Fra : Ole Madsen

Dato : 11-01-09 13:59

Hej

jeg forsøger at lægge et lag ovenpå en tekst, grafisk, så man ikke bare
kan ctrl c for at få teksten

jeg har lavet en div som har et fasat mål, z-index: 1000

<!--
width: 488px; height: 500px; position: absolute; z-index: 10000;

-->
jeg ved godt at tuborg klammerne skal være der, men kan ikke finde dem
på min mac

tekst der skakl overlappes her

hvad gør jeg forkert siden jeg ikke kan lægge et gennemsigtigt grafik
lag ovenpå?

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 11-01-09 14:06

Ole Madsen skrev:
> [...]
> <!--
> width: 488px; height: 500px; position: absolute; z-index: 10000;

jeg glemte her at sige jeg har har div.gem

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-01-09 15:40

Ole Madsen skrev:
> [...]
>

> -->
> jeg ved godt at tuborg klammerne skal være der, men kan ikke finde dem

Det er godt udgangspunkt at finde disse
klammer, ellers kan du ikke lave et
stylesheet. Også på en Mac må man kunne
indtaste ascii-værdierne af tegnene i sin
editor: ALT-123, ALT-125 på en Windows
computer.

Dit projekt er dødfødt. Du kan ikke
indsætte en tekst, der ikke kan kopieres,
medmindre du gør teksten til en del af
billedet.

Hvad angår z-index er reglerne for
denne, at et element med et højere z-index
placeres oven på et element med at
højere z-index, /hvis de to elementer
har samme forældreelement/.

Et link til din side vil gøre det
lidt nemmere at komme med konkrete
råd.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Ole Madsen

Dato : 11-01-09 16:05

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> billedet.
>
> Hvad angår z-index er reglerne for
> denne, at et element med et højere z-index

jeg har det på min computer, men jeg har fundet ud af at hvis gif er
gennemsigtig kan man stadig kopere teksten, men er det jpg kan man ikke,
menjeg lader også være

men tak alligevel

Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-09 14:55

Ole Madsen skrev:

> jeg ved godt at tuborg klammerne skal være der, men kan ikke finde dem
> på min mac

shift+alt+ 8 og 9 giver { og }

--
Bertel